Gość x-fly Zgłoś #1 Napisano 10 Września 2008 (edytowane) witam wszystkich, mam taki mały problem do rozwiązania, na forum nie znalazłem, mam passata B2, diesel, na liczniku u góry po środku jest żółta dioda, nad nią strzałka w górę a wszystko w otoczeniu białych kropeczek, jak odpalam auto to po chwili na moment zapala się ta dioda (i gaśnie) i chyba słyszałem jak przekaźnik się wyłączał (włączał), co ona sygnalizuje?? wczesniej się nie włączała w ogóle a teraz tylko po odpaleniu auta i to nie zawsze... ?? pzdr Edytowane 10 Września 2008 przez x-fly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 10 Września 2008 Zrób zdjęcie i wrzuć na forum, będzie to ułatwienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #3 Napisano 10 Września 2008 zegary z benzyniaka z ekonomizerem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #4 Napisano 10 Września 2008 Na polu wskaźnika od temperatury silnika jest też dioda, która miga przez chwile po włączeniu zapłonu. Ale jest ona czerwona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volks85 Zgłoś #5 Napisano 10 Września 2008 (edytowane) ta dioda to prawdopodobnie licznik spalania, strzałka w czasie jazdy powinna wskazywać stan liczbowy spalania, to że po odpalenie zapala się i gaśnie to normalne. To licznik spalania, tło strzałki powinno się przesuwać wskazująć średnie spalanie. Przy silniku powinieneś mieć dwie czarne kostki (a między nimi jest linka gazu) to te czujniki, które dają sygnał czy tak to wygląda? to ekonomizer w dieslu wygląda to tak: to też ekonomizer ale tylko i wyłącznie diodowy, dioda zapala się wtedy kiedy jedziesz ekonomicznie tak to wyglądalo u mnie ale teraz nie mam już ekonomizera bo zmieniłem licznik, mam nadzieję, że pomogłem a to czujniki ekonomizera zobacz czy takie Masz i czy są w dobrym stanie. oczywiście polecam moją galerię, link poniżej... Edytowane 10 Września 2008 przez volks85 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly Zgłoś #6 Napisano 10 Września 2008 krystian o to właśnie chodzi, to drugie zdjęcie, sama strzałka i dioda tylko CZEMU zapala się po odpaleniu silnika, gaśnie po chwili a podczas jazdy w ogole sie nie zapala? probowalem na pierwszym biegu jechac bez gazu, powoli dodawalem az do wysokich obrotów i sie nie zapala, TYLKO i CZASEM po odpaleniu DIESLA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volks85 Zgłoś #7 Napisano 10 Września 2008 (edytowane) po odpaleniu zapala się kontrolnie jak wszystkie diody po czym gaśnie - to normalne. Miałem taki ekonomizer, tylko raz mi się zapaliła dioda w czasie jazdy. to pewnie wina tych czujników, mogą być uszkodzone to taki dość dziwny patent. Edytowane 10 Września 2008 przez volks85 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly Zgłoś #8 Napisano 10 Września 2008 ale generalnie nie powinienem się przejmować że się zapala ta dioda? nie ma koloru czerwonego wiec nie jest ostrzegawcza ; ) tak czy siak dziękuje za wyjasnienie, wyczerpująco napisałeś, na czasie zajrze do czujników a tymczasem pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volks85 Zgłoś #9 Napisano 10 Września 2008 (edytowane) nie, nie ma się czym martwić, wszystko gra nie jest ostrzegawcza a jak się zapala to tylko się cieszyć bo jedzie się wtedy ekonomicznie;) pozdrawiam Edytowane 10 Września 2008 przez volks85 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly Zgłoś #10 Napisano 10 Września 2008 to świetnie, choć ta dioda zapala się tylko na chwile po rozruchu i pozniej wcale, a może wiesz gdzie znajduje sie czujnik? i na czym on polega? na czym w ogole polega to zapalanie się diody? bo te dwie czarne kostki to nie czujniki tylko styczniki (włącz/wyłącz) a wraz z nimi MUSI wspolpracować jakis czujnik w silniku? są ze dwa takowe dziwne urządzenia wkręcone w obudowe silnika, jedno jak pamiętam jest z tyłu od strony kabiny pomiedzy akku a filtrem paliwa, do niego jest podłączony tylko jeden kabelek....., pytanie pozostaje niezmienne, na czym polega zapalanie się tej żółtej diody? na jakiej podstawie się ona zapala? gdzie oprócz dwóch czarnych kostek jest właściwy czujnik? bo może silnik w moim aucie jest za stary czyli za mocno zużyty i nie da się już ekonomicznie jeżdzić tzn tak żeby się dioda zapalała a zapala się tylko na chwile bo na jałowym biegu bezpośrednio po rozruchu jest ekonomia i tylko wtedy...... ?? co WY na to, kto wie coś wiecej o tym elemencie paska? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volks85 Zgłoś #11 Napisano 10 Września 2008 (edytowane) o kurczę to mi Dałeś teraz do myślenia teraz to sam się nad tym bardziej zastanawiam... ciekawe... zobaczę, może znajde coś w książce tylko żę po niemiecku jest jeśli coś wyszperam to napisze więcej ten z tyłu silnika jest od czegoś innego. pamiętam, ze robiłem ten czujnik i jakaś kontrolka nie świeciła jak był odłączony ale to raczej nie ekonomizer. Edytowane 10 Września 2008 przez volks85 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skopek Zgłoś #12 Napisano 6 Listopada 2008 (edytowane) jest to tzw UPSHIFT gear. zamiast obrotomierza w dieslu, informuje nas o tym że powinniśmy zmienić bieg.WYSOKIE obroty. Po uruchomieniu silnika zapala się po to byśmy wiedzieli że się nie przepaliła. System jeżeli to tak można nazwać składa się z lampki, przekaźnika i czujnika położenia 5 biegu [jeżeli takową skrzynie mamy ] w diseslach jest prosty patent na pompie jak dobrze pamiętam na mocowaniu linki gazu jest przycisk który załącza diodkę. wystarczy ręką dodać gazu pod maską i usłyszymy klik czy pstryk to jest właśnie to W benzynowych silnikach jest trochę inaczej, informacje o wysokich obrotach podaje obrotomierz, gdy włączymy piąty bieg to minus idzie na przekaźnik i już od tej chwili możemy gazować na piątce do końca i tak się nie zapali. można to nazwać śmiało ekonomizerem ale były też inne ekonomizery w tym miejscu ze skalą spalania. biało-czarny kabelek ze skrzyni do panelu z przekaźnikami na pin D3. pozdrawiam Edytowane 6 Listopada 2008 przez skopek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miki Zgłoś #13 Napisano 20 Stycznia 2009 Witam. Z tym ekonomizerem to jest tak ,że jak dodajesz gazu to załącza się czujnik na pompie.Jest jeszcze jeden na skrzyni biegów ,który działa po włączeniu biegu i kontrolka zapala się w tedy kiedy nie jedziesz ekonomicznie to znaczy informuje kiedy zmienić bieg .Cały układ działa na zasadzie zamykania obwodu.jeżeli nie działa nic się nie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach