Skocz do zawartości
Gość x-fly

żółta dioda na liczniku

Rekomendowane odpowiedzi

Gość x-fly

witam wszystkich, mam taki mały problem do rozwiązania, na forum nie znalazłem, mam passata B2, diesel, na liczniku u góry po środku jest żółta dioda, nad nią strzałka w górę a wszystko w otoczeniu białych kropeczek, jak odpalam auto to po chwili na moment zapala się ta dioda (i gaśnie) i chyba słyszałem jak przekaźnik się wyłączał (włączał), co ona sygnalizuje??

wczesniej się nie włączała w ogóle a teraz tylko po odpaleniu auta i to nie zawsze...

??

 

pzdr

Edytowane przez x-fly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób zdjęcie i wrzuć na forum, będzie to ułatwienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zegary z benzyniaka z ekonomizerem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na polu wskaźnika od temperatury silnika jest też dioda, która miga przez chwile po włączeniu zapłonu. Ale jest ona czerwona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ta dioda to prawdopodobnie licznik spalania, strzałka w czasie jazdy powinna wskazywać stan liczbowy spalania, to że po odpalenie zapala się i gaśnie to normalne. To licznik spalania, tło strzałki powinno się przesuwać wskazująć średnie spalanie.

Przy silniku powinieneś mieć dwie czarne kostki (a między nimi jest linka gazu) to te czujniki, które dają sygnał :)

 

1_ekon.jpg

 

czy tak to wygląda? to ekonomizer w dieslu wygląda to tak:

 

1_ekonomizer_2.JPG

 

to też ekonomizer ale tylko i wyłącznie diodowy, dioda zapala się wtedy kiedy jedziesz ekonomicznie ;)

tak to wyglądalo u mnie ale teraz nie mam już ekonomizera bo zmieniłem licznik, mam nadzieję, że pomogłem :)

 

1_czujniki.JPG

 

a to czujniki ekonomizera :) zobacz czy takie Masz i czy są w dobrym stanie.

 

oczywiście polecam moją galerię, link poniżej... :D

Edytowane przez volks85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

krystian

o to właśnie chodzi, to drugie zdjęcie, sama strzałka i dioda

tylko CZEMU zapala się po odpaleniu silnika, gaśnie po chwili a podczas jazdy w ogole sie nie zapala? probowalem na pierwszym biegu jechac bez gazu, powoli dodawalem az do wysokich obrotów i sie nie zapala, TYLKO i CZASEM po odpaleniu DIESLA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po odpaleniu zapala się kontrolnie jak wszystkie diody po czym gaśnie - to normalne. Miałem taki ekonomizer, tylko raz mi się zapaliła dioda w czasie jazdy. to pewnie wina tych czujników, mogą być uszkodzone :/ to taki dość dziwny patent.

Edytowane przez volks85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

ale generalnie nie powinienem się przejmować że się zapala ta dioda? nie ma koloru czerwonego wiec nie jest ostrzegawcza ; )

tak czy siak dziękuje za wyjasnienie, wyczerpująco napisałeś, na czasie zajrze do czujników a tymczasem pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie, nie ma się czym martwić, wszystko gra :) nie jest ostrzegawcza a jak się zapala to tylko się cieszyć bo jedzie się wtedy ekonomicznie;) pozdrawiam

Edytowane przez volks85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

to świetnie, choć ta dioda zapala się tylko na chwile po rozruchu i pozniej wcale, a może wiesz gdzie znajduje sie czujnik? i na czym on polega? na czym w ogole polega to zapalanie się diody? bo te dwie czarne kostki to nie czujniki tylko styczniki (włącz/wyłącz) a wraz z nimi MUSI wspolpracować jakis czujnik w silniku? są ze dwa takowe dziwne urządzenia wkręcone w obudowe silnika, jedno jak pamiętam jest z tyłu od strony kabiny pomiedzy akku a filtrem paliwa, do niego jest podłączony tylko jeden kabelek.....,

pytanie pozostaje niezmienne, na czym polega zapalanie się tej żółtej diody? na jakiej podstawie się ona zapala? gdzie oprócz dwóch czarnych kostek jest właściwy czujnik? bo może silnik w moim aucie jest za stary czyli za mocno zużyty i nie da się już ekonomicznie jeżdzić tzn tak żeby się dioda zapalała a zapala się tylko na chwile bo na jałowym biegu bezpośrednio po rozruchu jest ekonomia i tylko wtedy......

??

co WY na to, kto wie coś wiecej o tym elemencie paska?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o kurczę to mi Dałeś teraz do myślenia :) teraz to sam się nad tym bardziej zastanawiam... ciekawe... zobaczę, może znajde coś w książce tylko żę po niemiecku jest :/ jeśli coś wyszperam to napisze więcej ;) ten z tyłu silnika jest od czegoś innego. pamiętam, ze robiłem ten czujnik i jakaś kontrolka nie świeciła jak był odłączony ale to raczej nie ekonomizer.

Edytowane przez volks85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest to tzw UPSHIFT gear. zamiast obrotomierza w dieslu, informuje nas o tym że powinniśmy zmienić bieg.WYSOKIE obroty.

Po uruchomieniu silnika zapala się po to byśmy wiedzieli że się nie przepaliła.

 

System jeżeli to tak można nazwać składa się z lampki, przekaźnika i czujnika położenia 5 biegu [jeżeli takową skrzynie mamy :)]

 

w diseslach jest prosty patent na pompie jak dobrze pamiętam na mocowaniu linki gazu jest przycisk który załącza diodkę. wystarczy ręką dodać gazu pod maską i usłyszymy klik czy pstryk :P to jest właśnie to ;)

W benzynowych silnikach jest trochę inaczej, informacje o wysokich obrotach podaje obrotomierz, gdy włączymy piąty bieg to minus idzie na przekaźnik i już od tej chwili możemy gazować na piątce do końca i tak się nie zapali.

 

można to nazwać śmiało ekonomizerem ale były też inne ekonomizery w tym miejscu ze skalą spalania. biało-czarny kabelek ze skrzyni do panelu z przekaźnikami na pin D3.

pozdrawiam

Edytowane przez skopek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Z tym ekonomizerem to jest tak ,że jak dodajesz gazu to załącza się czujnik na pompie.Jest jeszcze jeden na skrzyni biegów ,który działa po włączeniu biegu i kontrolka zapala się w tedy kiedy nie jedziesz ekonomicznie to znaczy informuje kiedy zmienić bieg .Cały układ działa na zasadzie zamykania obwodu.jeżeli nie działa nic się nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności