Gość smakosz Zgłoś #1 Napisano 3 Września 2008 Witam.Jestem tu nowy. Posiadam Passata b3 1.8 benzyna+gaz. Ostatnio mam problem z odpalaniem, jak jest zimny. Byłem u gazownika na regulacji i nic to nie dało kazał mi wymienić sonde lambda. Odpalam na benzynie i po 20 tyś obrotów przełącza na gaz. Po kilku chwilach samochód gaśnie i na gazie i na benzynie. Jak pochodzi dłużej tak ok 5 minut to jest ok. Do tego czasu obroty wachają sie poniżej 10 tyś nie wiem za co mam sie brać potrzebuje pomocy żeby mnie mechanik na koszta nie narażał. Z góry dzięki za odpowiedzi.POZDRO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #2 Napisano 3 Września 2008 Przecież sonda nie ma nic wspólnego z gazem. Prawdopodobnie masz instalację II generacji, prawidłowo przy dojściu do 2 tys. obrotów automatycznie przeżuca na gaz, zadziała silnik krokowy i powinien chodzić na gazie, czy to zimny czy ciepły. Przyczyn może być kilka. Tylko napewno nie sonda. Może silnik krokowy za późno się włancza, membramy w parowniku już do wymiany, filterek gazu, może coś z elektrozaworem. Ale dziwię się, że gazownik nie naprawił ci tego. Napisałem tylko to co ja uważam za stosowne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #3 Napisano 4 Września 2008 Przełącz na ręczne sterowanie, odpal na Pb przejedź z kilometr i przełącz na gaz, będzie gasł czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość cieslo Zgłoś #4 Napisano 4 Września 2008 Jak zgaśnie to sprawdź czy parownik nie zamarzł. Miałem coś podobnego... układ chłodzenia się zapowietrzał, były ubytki płynu chłodzącego i parownik zamarzał (i właśnie nie dało się później przez jakieś 10-15 minut odpalić auta), chyba że dłużej pochodził na benzynie i trochę się zagrzał. U mnie pomogła wymiana krućca wody... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #5 Napisano 5 Września 2008 To normalne, że auto na zimnym silniku (zimnym płynie chłodniczym) przy odpalaniu na gazie i wczesnej jeździe tak się zachowuje. Należy odpalać na PB i pojeździć aż się wskazówka ruszy od temp. cieczy chłodzącej i dopiero przełączać na gaz. Albo ręcznie albo nauczyć się tak jeździć by przez pierwszy kilometr nie przekroczyć danej wartości obrotowej. Każde auto z instalacją II to ma. Po prostu ciepły płyn chłodniczy powoduje lepsze przejście ze stanu płynnego na stan lotny gazu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość smakosz Zgłoś #6 Napisano 5 Września 2008 Problem w tym że na benzynie też nie za bardzo działa dopiero po kilku minutach pali ok. Jak przejade z 2 kilometry to wskakuje na swoje obroty i działa perfekt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malutki2m Zgłoś #7 Napisano 7 Września 2008 (edytowane) Spróbuj mu zresetować kompa i zobacz czy wtedy odpala? Może padł czujnik temperatury i podaje do komputera zafałszowany odczyt - komputer "myśli", że silnik ma bardzo wysoką lub bardzo niską temperaturę i albo zubaża, albo wzbogaca mieszankę, przez co nie można odpalić. Zacznij od tego czujnika - koszt zakupu nowego to grosze. Możliwe też , że np. elektrozawór się zawiesza i jednocześnie podawany jest gaz i benzyna - na takiej mieszance również ciężko odpalić. Ewentualnie silniczek krokowy nie zwiększa wolnych obrotów po odpaleniu. Edytowane 7 Września 2008 przez Malutki2m Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #8 Napisano 9 Września 2008 witam Uwazam ze to co opisal kolega Smakosz jest zupelnie normalne.Gaz potrzebuje ok30 stopni zeby dobrze odparowac,a jak zimny zgasnie to ciezko odpalic bo sa swiece zalane. Napisz czy masz silnik krokowy czy srube do regulacji na przewodzie gazowym.No i przestan jezdzic do gazownika bo masz wszystko w porzadku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer666 Zgłoś #9 Napisano 22 Września 2008 To normalne, że auto na zimnym silniku (zimnym płynie chłodniczym) przy odpalaniu na gazie i wczesnej jeździe tak się zachowuje. Z tym bym się kłócił, bo w poprzednim aucie odpalałem na gazie przy -10 stopniach i było OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #10 Napisano 28 Września 2008 Z tym bym się kłócił, bo w poprzednim aucie odpalałem na gazie przy -10 stopniach i było OK. lol, idiotyzm i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #11 Napisano 28 Września 2008 zdun_VW idiotyzm czy nie sam nie mogłem uwierzyc kolega ma audice 80 1,8 na gaźniku instalacja ma dobre z 6-8 lat ostatnio otworzyłem u niego wlew patrze a tam pusto mów ze ma wiekszy bagażnik mówie, to jak zimą odpalasz on mówi ze kiedys jak miał zbiornik to nie mogł odpalić na benzynie na gazie mu zapalił, a jadąc do pracy po drodze chciał zataknowac gazu ...Nie starczyło mu gazu chciałzapalic na benzynie nie zapalil za chiny zacholowali go pod dystrybutor zalal gazu i zapalil odrazu ... Jak przyjechał do roboty postawił do warsztatu a tam 15 stopni postał 2 godziny i zapalil na benzynie .... Mówi mi, że nigdy nie miał kłopotu z zapalaniem na gazie w zimę Żeby nie było chłopak nie laik skończył szkołe na jakiegoś mechanika( więc jakąś wiedze ma i umie coś naprawić). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DEMkO Zgłoś #12 Napisano 11 Października 2008 Odpalam na benzynie i po 20 tyś obrotów przełącza na gaz chce widziec te Twoje 20 tys ale do tematu miałem golfa2 na gazniku 2EE w zimie przy -25 odpalał bez problemu (czasami sie zdarzało ze dopiero za drugim razem ale bez problemowo!!) raz przy minus 27 nie odpalił ale zamarł elektrozawór <lol> a teraz mam silniczek 1,8 ADZ i co? na benzynie pali ale na gazie juz ciezko (przy temp minusowych).... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach