cycu Zgłoś #1 Napisano 2 Września 2008 od jakiegos czasu mam dziwne objawy przy kreconych kolach a mianowicie: 1. stoje na skrzyzowaniu kola skrecone w prawo , ruszam. a tutaj stuka jaby mi ktos mlotem walil po tarczach (sprawdzalem tez w lewo jak srece , jest tak samo) 2. wchodze w delikatny luk, znowu to stukanie tylko duzo szybsze, i dzieje sie tak tylko na skreconych chociaz minimalnie kolach na palnym skrecie to dopiero wali;/ przeguby sprawdzilem , luzow nie ma, smar jest tarcze wymienilem i klocki wiec napewno nic nie wali po tarczach lozyska OK wszystkie wahacze ok, laczniki nowe zadnych luzow w zawieszeniu... czy moze to byc mechanizm roznicowy i jak sprawdzic czy to napewno on? no oczywsicie czy da sie go sprawdzic bez wyciagania i rozkrecania skrzyni, chyba taniej wyjdzie kupic cala skrzynie niz naprawiac ten mechanizm? ma ktos jakies pomysly albo mial taki przypadek?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #2 Napisano 3 Września 2008 od jakiegos czasu mam dziwne objawy przy kreconych kolach a mianowicie:1. stoje na skrzyzowaniu kola skrecone w prawo , ruszam. a tutaj stuka jaby mi ktos mlotem walil po tarczach (sprawdzalem tez w lewo jak srece , jest tak samo) 2. wchodze w delikatny luk, znowu to stukanie tylko duzo szybsze, i dzieje sie tak tylko na skreconych chociaz minimalnie kolach na palnym skrecie to dopiero wali;/ przeguby sprawdzilem , luzow nie ma, smar jest tarcze wymienilem i klocki wiec napewno nic nie wali po tarczach lozyska OK wszystkie wahacze ok, laczniki nowe zadnych luzow w zawieszeniu... czy moze to byc mechanizm roznicowy i jak sprawdzic czy to napewno on? no oczywsicie czy da sie go sprawdzic bez wyciagania i rozkrecania skrzyni, chyba taniej wyjdzie kupic cala skrzynie niz naprawiac ten mechanizm? ma ktos jakies pomysly albo mial taki przypadek?? Objawy takie jak przy walniętych przegubach. Być może padły przeguby wewnętrzne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dario84 Zgłoś #3 Napisano 3 Września 2008 ja bym bardziej dokladnie sie przyjrzal przegubom, stawiam na nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #4 Napisano 3 Września 2008 Należy sprawdzić przeguby zewnętrzne - to one będą powodowały "klekotanie" przy skręcie kół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cycu Zgłoś #5 Napisano 3 Września 2008 przeguby zewnetzne sa w idealnym stanie... inaczej bym wymienil bo to chyba najprostsza diagnoza , no ale praktyfcznie nowe sa a dalej stuka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomazo72 Zgłoś #6 Napisano 3 Września 2008 Też stawiam na zewnętrzne przeguby. Skąd Masz pewność,że są nowe? Sam je wymieniałeś ? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gryson Zgłoś #7 Napisano 4 Września 2008 Ja mam objaw podobny, ale tylko na skręconych na maxa kołach, do oporu. Myślałem, że to przegub, ale to pompa od wspomagania mi siada (taką diagnozę na szybko postawił zaprzyjaźniony mechanik). Narazie będę z tym jeździł... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #8 Napisano 4 Września 2008 Na bank przeguby zewnętrzne. Nic innego przy skręconych kołach tak nie terkocze. PS Kiedyś nowe przeguby wytrzymały mi 4 miechy. Moje zdziwienie było wielkie - sam dokładnie wszystko robiłem (może źle?). Fakt faktem przeguby się rozsypały. Ilość smaru w przegubie nie świadczy o jego sprawności. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cycu Zgłoś #9 Napisano 4 Września 2008 no a co jesli przegub nie ma luzu ani nic? po prostu jak wezme nim zaczne szarpac w prawo lewo oraz do osi i na zewnatrz nic nie stuka... chyba poczekam az sie rozleci to bede wiedziec co to jest, a jakie objawy sa jak pojdzie przegub zewnetrzny albo jesli to jest ten mechanizm roznicowy jaki koszt naprawy czy lepiej kupic skrzynie uzywana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregg Zgłoś #10 Napisano 5 Września 2008 po prostu jak wezme nim zaczne szarpac w prawo lewo oraz do osi i na zewnatrz nic nie stuka... niezły z ciebie diagnosta - to że nie wyczuwasz luzu jak szarpiesz to normalne Wymień przegub i po sprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #11 Napisano 5 Września 2008 no a co jesli przegub nie ma luzu ani nic? po prostu jak wezme nim zaczne szarpac w prawo lewo oraz do osi i na zewnatrz nic nie stuka... chyba poczekam az sie rozleci to bede wiedziec co to jest, a jakie objawy sa jak pojdzie przegub zewnetrzny albo jesli to jest ten mechanizm roznicowy jaki koszt naprawy czy lepiej kupic skrzynie uzywana? No dobrze kolego jeśli nie wierzysz w to co ci ludzie mówią to czekaj aż zacznie na....ać już nie na skręconych kołach ale i przy jeździe na wprost, i wówczas wymień bo to będzie ostatni dzwonek, o ile wcześniej nie pójdą, a wówczas staniesz na drodze i będziesz się zastanawiał "czemu nie wymieniłem". Jest też druga opcja jedź do najbliższego mechanika jakiego masz w pobliżu i niech on potwierdzi naszą "diagnozę internetową" albo jej zaprzeczy. Będziesz wówczas miał pewność. Jest też trzecia opcja, zaufaj sobie i kup skrzynię biegów albo mechanizm różnicowy i wpędź się dzięki swojemu widzimisię w koszty. Jako użytkownik forum i drogiego auta jakim jest Passat polecam opcję nr.2. Wówczas masz pewność że diagnoza została trafiona. Pozdrawiam i życzę jak najmniejszych kosztów naprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #12 Napisano 5 Września 2008 poczekam az sie rozleci to bede wiedziec co to jest, a jakie objawy sa jak pojdzie przegub zewnetrzny Auto nie pojedzie dalej i może niezłego syfu narobić jeżeli półośka wyskoczy tzn. pięknie ci powycina przewody hamulcowe. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregg Zgłoś #13 Napisano 5 Września 2008 (edytowane) Cytat: Napisał kosiad "Cytat: Napisał gregg poczekam az sie rozleci to bede wiedziec co to jest, a jakie objawy sa jak pojdzie przegub zewnetrzny Auto nie pojedzie dalej i może niezłego syfu narobić jeżeli półośka wyskoczy tzn. pięknie ci powycina przewody hamulcowe. Pozdrawiam" Nie gregg tylko OWING Edytowane 5 Września 2008 przez gregg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 5 Września 2008 chyba poczekam az sie rozleci uwielbiam takie żydowanie czekaj aż ci się rozleci jak będziesz przelatywał na żółtym świetle albo wyprzedzał a tutaj masz fotki z tdi-masters co potrafi zrobić luźna półoś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cycu Zgłoś #15 Napisano 6 Września 2008 no wlasnie slyszlalem o mze zrobic no ale hmm dziwna sprawa z tymi przegubami bo bylem u dwoch mechanikow i sprawdzali mowia ze malo prawdopodobne zeby przegub...chailem nawet wymienic ale sie wstrzymalem bo nie wiedzialem czy od razu dwa czy poszukac ktory mozliwe ze czaska, bo w obydwie strony trzaska... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cycu Zgłoś #16 Napisano 9 Września 2008 no jednak to bedą chyba przeguby:) wsadzilem dzisiaj inne felgi wczesniej mialem 15 stki 205 na 60 a teraz wsadzilem 17 stki 215 na 45 i stukot przy skrecaniu jest duzo mniejszy, przynajmniej mi sie tak wydaje, bo chbyba auto na szerszych oponach jest stabilniejsze, tylko jak sprawdzic ktory przegub wali czy od razu wymienic oba i jaki koszt ? czy oplaca sie kupowac jakis tani zamiennik czy lepiej zainwestowac w jakis drozszy, jakie firmy? dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #17 Napisano 10 Września 2008 no jednak to bedą chyba przeguby:) wsadzilem dzisiaj inne felgi wczesniej mialem 15 stki 205 na 60 a teraz wsadzilem 17 stki 215 na 45 i stukot przy skrecaniu jest duzo mniejszy, przynajmniej mi sie tak wydaje, bo chbyba auto na szerszych oponach jest stabilniejsze, tylko jak sprawdzic ktory przegub wali czy od razu wymienic oba i jaki koszt ? czy oplaca sie kupowac jakis tani zamiennik czy lepiej zainwestowac w jakis drozszy, jakie firmy?dzieki za pomoc Przeguby firmy LOBRO były by warte polecenia, jeśli stuka gdy skręcasz kołami w obu kierunkach to wymień od razu dwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach