lesław Zgłoś #1 Napisano 2 Września 2008 Witam. Mam taki problem, że w czasie deszczu lub po nim, jak wjadę w kałużę, to momentalnie zaparowują mi szyby i to tak, że nic nie widać i nie da się jechać. Dmuchawa działa normalnie i dopiero po kilku minutach przy nawiewie na maksa para ustępuje i można znowu jechać. Co może być przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 2 Września 2008 Witam. Mam taki problem, że w czasie deszczu lub po nim, jak wjadę w kałużę, to momentalnie zaparowują mi szyby i to tak, że nic nie widać i nie da się jechać. Dmuchawa działa normalnie i dopiero po kilku minutach przy nawiewie na maksa para ustępuje i można znowu jechać. Co może być przyczyną?Filtr kabinowy masz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość RIS Zgłoś #3 Napisano 2 Września 2008 Sprawdź czy nie masz mokrych dywaników, czy gdzies Ci woda się nei przedostaje. Przy okazji takjak pisze kolega Jurek W. gdy mas filtr kabinowy to niezwłocznie należy go wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesław Zgłoś #4 Napisano 2 Września 2008 Dywany suche, nie mam filtra kabinowego, jest tylko plastikowa kratka i dziura (widać dmuchawę). Normalnie jak pada, chodzi sobie dmuchawa to delikatnie paruje jak każdy, ale jak po kałuży to nie da się jechać, tak jakby cała ta para z rury i reszty spod silnika wlazła mi do środka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malizna80 Zgłoś #5 Napisano 2 Września 2008 witam mam to samo ale ja włanczam ciepłe powietrze na szybe i jest git podobno to dmuchawa padła ale nie jestem 100% pewny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tom69 Zgłoś #6 Napisano 2 Września 2008 U mnie zaczyna parować jak zatrzymuję się na światłach, wtedy ciepłe powietrze i dmuchawa na 3 albo 4 i dość szybko odparowuje. Samo zimne niewele daje, lepiej ciepłe na połowę, a jak odparuje ustawiam pokrętło od temp. poziomo w lewo i jest dobrze. Filtr kabinowy mam wyjęty, dywaniki raczej suche. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesław Zgłoś #7 Napisano 2 Września 2008 U mnie dmuchawa jest OK, ale po wjechaniu w kałużę to uderzenie pary jest tak duże i intensywne, że dmuchawa z nadmuchem nawet ciepłego powietrza nie jest w stanie sobie z tym poradzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #8 Napisano 2 Września 2008 U mnie dmuchawa jest OK, ale po wjechaniu w kałużę to uderzenie pary jest tak duże i intensywne, że dmuchawa z nadmuchem nawet ciepłego powietrza nie jest w stanie sobie z tym poradzić. może powodem takiego stanu rzeczy jest fakt że nie posiadasz właśnie filtra kabinowego. wjeżdżając w kałuże (jeszcze zależy z jaka prędkością wjeżdżasz w tą kałuże:D ) strumień wody wylatujący spod kół trafia na silnik i układ wydechowy a para która się wydziela nie hamowana przez filtr kabinowy trafia bezpośrednio do kabiny, możne i nie sama para ale wilgotne gorące powietrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #9 Napisano 2 Września 2008 a uszczelkę pomiedzy przedziałem silnika a komora gdzie jest wlot powietrza do dmuchawy czy mechanizm wycieraczek masz? szczelną? może rzeczywiście para z silnika wali ci po wentylacji, jedyna chyba droga to ta uszczelka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #10 Napisano 2 Września 2008 Poprzedni mój Passat to był B3 ( Pb1,6 72KM )w wersji CL , sam zamontowałem podstawę filtra kabinowego i zamontowałem filtr p.pyłkowy .Ponadto zamontowałem osłonę silnika stosowaną w dieslu. Problem zachlapywania komory silnika podczas szybkiego wjazdu w kałuże był już historią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesław Zgłoś #11 Napisano 2 Września 2008 Dzieki za porady. Wsadzę filtr i zobaczę co będzie. Jeżeli chodzi o uszczelkę, to ją mam, pytanie tylko czy szczelną? Odnośnie szybkości z jaką wjeżdżam w kałużę, to nie jest ona duża (jazda po mieście bez szaleństw), ale wystarczy, żeby woda dała po silniku i wydechu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #12 Napisano 2 Września 2008 U mnie też parują szyby w deszcz, wtedy włączam klime i jest super. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesław Zgłoś #13 Napisano 3 Września 2008 Ja niestety nie mam klimy, ale u mnie w deszcz delikatnie parują, tak jak pewnie u większości, natomiast po wjechaniu w kałużę to się zaczyna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #14 Napisano 3 Września 2008 ........Jeżeli chodzi o uszczelkę, to ją mam, pytanie tylko czy szczelną? .......... no, to chyba było pytanie retoryczne bo skąd my mamy wiedzieć i chyba warto rozważyć montaż osłony pod silnikiem (jeżeli takowej nie posiadasz) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesław Zgłoś #15 Napisano 3 Września 2008 Dzisiaj znalazłem jedno miejsce, którędy mogła się przedostawać para. Wiązka przewodów od urządzenia sterującego wchodzi do przegrody silnika i tam wysunęło się gumowe uszczelnienie i była dziura. Poprawiłem, czekam na deszcz (chociaż wcale tak szybko nie musi jeszcze padać, he,he), zobaczę czy się poprawi i dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kingofquad Zgłoś #16 Napisano 3 Września 2008 Witam. Mam taki problem, że w czasie deszczu lub po nim, jak wjadę w kałużę, to momentalnie zaparowują mi szyby i to tak, że nic nie widać i nie da się jechać. Dmuchawa działa normalnie i dopiero po kilku minutach przy nawiewie na maksa para ustępuje i można znowu jechać. Co może być przyczyną? Po pierwsze musisz zakupić filtr kabinowy bo to główny czyściciel powietrza wewnątrz kabiny. Doradzam także dobrze poodkurzać samochód bo piasek itp. pochłania dużo wilgoci, sprawdz też czy masz szczelne uszczelki na szybach pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość f-lucky Zgłoś #17 Napisano 4 Września 2008 Ja mam taki sam problem. Z tym, że po włączeniu ciepłego powietrza powoli zaczyna odparowywać. Sprawdzę jeszcze tę uszczelkę, o której wspominacie, ale mam pytanie: taka osłona pod silnik, to spory wydatek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kdjk Zgłoś #18 Napisano 4 Września 2008 taka osłona pod silnik, to spory wydatek? Nie pamiętam dobrze ale chyba coś koło 90zł. + 15minut w kanale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #19 Napisano 4 Września 2008 60-70zł na giełdzie sam., identyczna jak ta za 90zł z allegro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtek_op Zgłoś #20 Napisano 7 Września 2008 Miałem to samo.Wszystkie szyby parowały mi podczas deszczu i nie musiałem wjezdzacć w kałuże.W aucie było biało....Klima pomagała,ale wystarczyło wyłączyć silnik,i akcja po ponownym uruchomieniu zaczynała się ze zdwojoną siłą.Wymieniłem filtr p.pyłkowy i wysuszyłem gąbke która jest pod filtrem, a przed wiatrakiem dmuchawy.wyczyscilem kanały odprowadzające wode do nadkoli i jak ręką odjął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach