jolek Zgłoś #17521 Napisano 19 Czerwca 2011 Mi się wydaję, że przy tych wskazaniach z VCDS`a powinien się włączyć 2 bieg wentylatora, może to być ten czujnik co ci Tomek podlinkował - zadaj pytanie w technicznym.. jak wylaczasz na postoju climatronica to nie załącza Ci sie wentylator? czy nie testowałeś tak? Patrzcie jaki przebieg : http://allegro.pl/vw-passat-w8-4-0-4-motion-i1676551809.html jakis czas temu był też taki co miał 500tys i dalej zipie, jednak nie wyżyłowany silnik długo pożyje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #17522 Napisano 19 Czerwca 2011 przebieg zacny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NiemoR Zgłoś #17523 Napisano 19 Czerwca 2011 jak wylaczasz na postoju climatronica to nie załącza Ci sie wentylator? czy nie testowałeś tak? włącza się wiatrak od klimy. A co ten drugi z visco ma chodzić szybciej ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jolek Zgłoś #17524 Napisano 19 Czerwca 2011 włącza się wiatrak od klimy. A co ten drugi z visco ma chodzić szybciej ? Spróboj wyłączyć Climatronica całkowicie albo zapodaj mu Econ, powinny wszystkie wiatraki się zatrzymać, może się łatwiej zagrzeje - jak się załączy wiatrak to powinny 2 chodzić i to dość mocno - poczuł byś różnice nawet w środku auta bez podnoszenia maski Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NiemoR Zgłoś #17525 Napisano 19 Czerwca 2011 Spróboj wyłączyć Climatronica całkowicie albo zapodaj mu Econ, powinny wszystkie wiatraki się zatrzymać, może się łatwiej zagrzeje - jak się załączy wiatrak to powinny 2 chodzić i to dość mocno - poczuł byś różnice nawet w środku auta bez podnoszenia maski Jak włączam klimę to zaczyna chodzić ten od klimy, a pierwszy za chłodnica chodzi zawsze jak tylko włączę silnik Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #17526 Napisano 19 Czerwca 2011 (edytowane) Nie ogarniam za bardzo tematu Temp na desce była 90 a tu 103,5 pokazuje Zastanawiam się nad wiatrakiem, ale nie wiem czy się włącza na drugi bo te wzrosty temp sa w czasie jazdy i szybko spada jak sie zatrzymuje No to miłej lektury z moich zbiorów jak walczyłem z ujowymi wskazaniami PIERWSZY CZUJNIK [F18 Coolant Fan Control Thermal Switch] znajduje się sprzodu silnika na samym dole przy chłodnicy (jest zamontowany w przewodzie gumowym), najwygodniej go odłączyć od spodu samochodu po zdjęciu dolnej pokrywy, to czujnik odpowiedzialny za załączanie wentylatora (tylko za to jest odpowiedzialny), komputer go nie diagnozuje, nawet po odpięciu końcówki nie zgłosi żadnego błędu. Odpowiada za włączanie wentylatora na "pierwszy bieg" po przekroczeniu temperatury 95C oraz na "drugi bieg" po przekroczeniu 102C. Czujnik po wyjęciu ma końcówkę płaską (nie wystaje dziubek z niego-zobacz na zdjęcie poniżej). U mnie był koloru niebieskiego (oznaczenie 8D0 959 481 b), w środku wszystkie kombinacje pinów po podłączeniu omomierza nie dawały oporu (końcówki nie są ze sobą podłączone). DRUGI CZUJNIK [G2/G62 Coolant Temp Sensor] znajduje się w bloku silnika, po lewej stronie (jeśli stoimy przodem do silnika), możemy go odłączyć po zdjęciu tej średniej pokrywy (koło filtra powietrza), w moim przypadku był czarny (nowy był zielony), w budowie tego czujnika (w porównaniu do tego pierwszego czujnika) ta metalowa część ma dziubek który wystaje. U mnie był czarny a po wymianie taki zielony jak na zdjęciu (ten po lewej). Ten czujnik jest odpowiedzialny za podawanie temperatury do silnika (ECU) oraz do zegarów (licznika), ten czujnik jest już diagnozowany przez komputer, to właśnie ten czujnik ulega najczęściej awarii. W środku po połączeniu dwóch pinów (tylko jedna kombinacja) jest opór. a i jeszcze to Radku poczytaj termostat oraz G2/G62 niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO. w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO. czujniki związane z badaniem termostatu: G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU; G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej. do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach: 01-Engine: 007; 17-Instruments: 003. pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej. 1. pomiar na zimnym silnku*. *najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika. a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie. jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62. temperatury należy zanotować. b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2. wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a. jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2. 2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku. a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4. temperaturę należy zanotować. b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a. jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat. jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą]. Edytowane 19 Czerwca 2011 przez Blop Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jolek Zgłoś #17527 Napisano 19 Czerwca 2011 Ten od klimy sie wlacza jak jest klima wlaczona, po wcisnieciu ECON powinien przestac zipac, po Twoich wypowiedziach wydaje mi sie, ze Ci sie 2 bieg nie zalacza bo byś poczuł różnice, zapierdzela az miło Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NiemoR Zgłoś #17528 Napisano 19 Czerwca 2011 Dzięki Panowie Roberto&Tomaszo&Marcino, muszę znaleźć co to bo z temp nie ma żartów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jolek Zgłoś #17529 Napisano 19 Czerwca 2011 Dokładnie, powodzenia Radek dasz rady Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #17530 Napisano 19 Czerwca 2011 Dzięki Panowie Roberto&Tomaszo&Marcino, muszę znaleźć co to bo z temp nie ma żartów Wszystkie pomiary masz podane--więc teraz znajdziesz bez problemu--ja wymieniłem oba czujniki i termostat (na wszelki wypadek) i wszystko śmigało Aaaa i uważaj bo pierwszy czujnik G2/G62 kupiłem w ASO i był zjepany (różne wartości) wymieniłem i drugi śmigał Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomyart Zgłoś #17531 Napisano 19 Czerwca 2011 Niby te temperatury wysokie ale w miarę równe. Zobacz jeszcze węże czy wszystkie są równo gorące, zobaczysz czy termostat otwiera sie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NiemoR Zgłoś #17532 Napisano 19 Czerwca 2011 Poczekam już do rana bo ciemno i będę grzebał, żeby przypadkiem mnie szlak nie trafił w drodze 1go Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indi Zgłoś #17533 Napisano 19 Czerwca 2011 Ja nie,ale zapytaj........Indiego........ups sorry powtarzanie tych samych postów w różnych tematach? http://forum.vw-passat.pl/showthread...37#post1368937 dam Ci szanse i niepowiadomie kogo trzeba mow komu trzeba to bylo umyslnie.nie powtarzam tematu,. tam jest nowy watek a tu pytam regionalnie nie widze problemow. Na moim poprzednim forum jeden koleś odlewał w jakieś firmie. Przykładowo koszt maski sierry cosworth kosztował bodajże 550 pl. Po pierwsze, że rzadki towar, po drugie musiał brać kilka sztuk aby koszty się rozłożyły i jakoś to sprzedać. No trzeba było mieć formę. Pewnie nic to Ci nie da co napisałem, ale więcej szczegółów nie znam. wlasnei zaj.ebiscie duza podpowiedz o to mi mniej wiecej chodzilo. cena wcale nie wysoka tylko sam fakt ze trzeba znalezc ochotnikow. podlubie z tematem dalej. dziex te krawaciarz a pod astrą dziś nie stałeś około 15 ??????? w zeszlym tygodniu do wawy polecialem brava bo passat bierze juz hektolitry wody wiec mozliwe ze moj stary gdzies tam balowal ...moze wstyd mu bylo pod ccreatorem zaparkowac wiec spod astry z buta pocisnal:D:D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #17534 Napisano 19 Czerwca 2011 miałem karniaka za wycieraczkę wsadzić ale myślę może się obrazisz dobrze że nie wsadziłem stary by pobladł jeszcze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomyart Zgłoś #17535 Napisano 19 Czerwca 2011 Poczekam już do rana bo ciemno i będę grzebał Jak lubisz grzebać to temat jest do ogarnięcia, u mnie zimą był problem z niedogrzaniem... winowajcą okazał się termostat. Temperatury w blokach miałem w miarę równe lecz za niskie (termostat był cały czas otwarty). U ciebie prawdopodobnie będzie odwrotnie... termostat zamknięty lub nie do końca otwarty/zamknięty. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #17536 Napisano 19 Czerwca 2011 (edytowane) mow komu trzeba to bylo umyslnie.nie powtarzam tematu,. tam jest nowy watek a tu pytam regionalnie nie widze problemow. A spadaj na drzewo KRAWACIARZU z Warszawki :haha Małe to i wredne :lol2 Ja też nie widzę problemu---choć jeden z Zielonych widzi Kiedy urlopik planujesz i odwiedziny w porządnym mieście? planujemy jakiś spocik,taki 2dniowy na przełomie lipca i sierpnia więc czas by był zobaczyć jakąś wredną paszcze :lol3 p.s dobra spada w kimono-jutro ciężki dzionek :papa :papa2 Edytowane 19 Czerwca 2011 przez Blop Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indi Zgłoś #17537 Napisano 19 Czerwca 2011 (edytowane) zjezdzam teraz na dlugi weekend a lipiec sierpien to wrozenie z fusow..sezon wake sie zaczal wiec czesciej jestem nad woda w czechach niz we wrocku miałem karniaka za wycieraczkę wsadzić ale myślę może się obrazisz dobrze że nie wsadziłem stary by pobladł jeszcze mojego pasztetensona mozna poznac po braku rolety bo nie mam kiedy sie nia zajac a sie roz,..walila a i jeszcze jeden za je bisty problem.... czy ktos kupowal ostatnio swojej lubej zelazko? mega problem. zaczela narzekac ze zle prasuje. wiec zeby sie w jej hobby nie wpierdzielac za bardzo chce jej ulatwic temat:) tylko czym sie kierowac? moca para, dzisiaj sie dowiedzialem ze jest jakis strazak....WTF?!! Edytowane 19 Czerwca 2011 przez indi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NiemoR Zgłoś #17538 Napisano 19 Czerwca 2011 zeby sie w jej hobby nie wpierdzielac :haha Dobreeee Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hugster Zgłoś #17539 Napisano 19 Czerwca 2011 :haha Dobreeee A Ty tu Panie nie zacieszaj tylko ładuj nową fote w podpis Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maqqu Zgłoś #17540 Napisano 19 Czerwca 2011 yo apropo przebiegów http://otomoto.pl/volkswagen-passat-8-x-air-bag-bezwypadkowy-C18335398.html kto przypucuje ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach