Skocz do zawartości
EEKTRONIK2

Sprężarka klimatyzacji załącza się i wyłącza się co 5 sek.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Posiadam PASSATA 1.9 TDI z silnikiem AWX.

Mam problem z klimą, tzn nie działa mi wentylator chłodnicy klimy, po wpięciu go na krótko też nie działa, czyli pewnie do wymiany i pierwsza moja prośba jest jakaś foto porada demontażu tegoż wentylatora??

 

I druga sprawa, nie załącza climatronik nawet na chwilę sprężarki, napięcie po wypięciu kostki koło sprężarki jest a sprężarka się nie kręci, dodam że nie mam żadnych błędów na climatroniku.

 

Proszę o poradę.

skoro nie działa wentylator to zawór upustowy nie włączy ci klimy a w silniczku wentylatora masz szczotki które wystarczy wymienić i odżyje http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4002&highlight=wentylator+klimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoko, ale napięcie na cewkę elektromagnesu sprężarki pojawia się to na chwilę do osiągnięcia ciśnienia w klimie powinna się chyba załączyć??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak podpiąłeś wentylator na krótko?Ma on 3przewody.masa i dwa przewody do pierwszego i drugiego biegu.Napewno podałeś masę na masę a plus na pierwszy lub drugi bieg?a jest ciśnienie w układzie?jeżeli jest Sprawdź czujnik wys. ciśnienia na układzie czy nie ma np.urwanych przewodów lub czy konetka nie jest zaśniedziała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W passacie po lifcie wentylator ma 2 przewody. A czujnik gdyby leżał to pewnie błąd by wywalało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skoro nie działa wentylator to zawór upustowy nie włączy ci klimy a w silniczku wentylatora masz szczotki które wystarczy wymienić i odżyje http://forum.vw-passat.pl/showthread...ntylator+klimy

 

nie masz racji, klima bez wentylatora się załącza, ale zaraz po osiągnięciu za wysokiej temp. czynnika chłodzącego rozłączy elektromagnes sprężarki i przestanie chłodzić. Wentylator można owszem naprawić wymieniając szczotki za 20 zł, ale sprężarka jak się nie włącza, to albo jest za mało czynnika albo zawór powiedział papa albo siadł kompresor i naprawa wentylatora tu nie pomoże żeby uruchomić cały układ.

Edytowane przez vietrzyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klima bez wentylatora się załącza tylko po osiągnięciu za wysokiej temp. czynnika chłodzącego rozłączy elektromagnes sprężarki.
Klima bez wentylatora się załaczy na parę sekund do momentu wzrostu ciśnienia w układzie.Jest to różnie rozwiazane ale generalnie wzrost ciśnienia a zarazem temperatury po stronie tłocznej spowoduje wyłaczenie kompresora dla bezpieczeństwa układu.a jezeli nie startuje nic i nie ma dźwięku załączjacej sprężarki (KLIK) trzeba zaczać od sprawdzenia ciśnienia w układzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Klima bez wentylatora się załaczy na parę sekund do momentu wzrostu ciśnienia w układzie.

napisałem to wyżej kolego, jak będziemy klimę załączać przy temp. ok 5-10 stopni na dworze to podczas jazdy zawór nawet nie wyłączy sprężarki bo pęd powietrza dostatecznie schłodzi czynnik, i klima będzie działać prawidłowo bez wentylatora, łatwo to sprawdzić

Edytowane przez vietrzyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem, tyle że u mnie nawiew włącza się i wyłącza nieregularnie. Nie ważne czy mam włączoną klime, czy nie. Wskazania siły nawiewu na climatroniku się nie zmieniają. Dzieje się to tylko podczas jazdy, przy prędkości powyżej 60km/h, przy postoju nic sie takiego nie dzieje.

Wymieniłem ostatnio wiatrak od klimy bo stary się spalił ale problem był już przed wymianą.

 

Any ideas? Być może silnik newiewu jest na umarciu? :( Ktoś się orientuje czy da się go zregenerować? Bo używka z tego co sprawdziłem 150zł :/

 

jutro podłączę go pod kompa to coś może więcej się dowiem.

Edytowane przez qweluke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co oznacza błąd nr 12? Wywala mi go na kanale 19 na przemian z 11, oczywiście odcinając kompresor od zasilania (wyraźnie "klika" przekaźnik).

Zazwyczaj dzieje się tak przy przegazowaniu na wolnych obrotach oraz na 1szym i 2gim biegu przy przyspieszaniu. Prawdopodobnie dzięki temu mam opiłki na filtrze w przewodzie klimy i czeka mnie wymiana sprężarki. Nie chce jednak tego zrobić bez wcześniejszej diagnozy i ustalenia czemu sprężarkę "coś" wyłącza.

Ostatnio po poruszaniu czujnikiem od zbiorniczka wyskakuje tylko 12.

Samochód sprawdzany w trakcie jazdy pod względem aktualnego ciśnienia w układzie klimatyzacji a także z "monitoringiem" tego co się dzieje w komputerze. Wszędzie czysto, zero błędów zarówno w komputerze "pokladowym" jak i w klimatroniku.

Ktoś spotkał się z czymś takim?

 

Dodatkowo:

- filtr klimy wymieniony na nowy,

- klima świeżo nabita (jak pisałem wyżej ciśnienia są ok)

Edytowane przez wnowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co oznacza błąd nr 12? Wywala mi go na kanale 19 na przemian z 11, oczywiście odcinając kompresor od zasilania (wyraźnie "klika" przekaźnik).

Zazwyczaj dzieje się tak przy przegazowaniu na wolnych obrotach oraz na 1szym i 2gim biegu przy przyspieszaniu. Prawdopodobnie dzięki temu mam opiłki na filtrze w przewodzie klimy i czeka mnie wymiana sprężarki. Nie chce jednak tego zrobić bez wcześniejszej diagnozy i ustalenia czemu sprężarkę "coś" wyłącza.

Ostatnio po poruszaniu czujnikiem od zbiorniczka wyskakuje tylko 12.

Samochód sprawdzany w trakcie jazdy pod względem aktualnego ciśnienia w układzie klimatyzacji a także z "monitoringiem" tego co się dzieje w komputerze. Wszędzie czysto, zero błędów zarówno w komputerze "pokladowym" jak i w klimatroniku.

Ktoś spotkał się z czymś takim?

 

Dodatkowo:

- filtr klimy wymieniony na nowy,

- klima świeżo nabita (jak pisałem wyżej ciśnienia są ok)

 

Przepraszam z kotleta , ale mi tez sprężarka wariuje włącza się i wyłącza...

z obserwacji to podczas pracy silnika na diagnostyce klimatronika na kanale 19 pokazuje 0 czyli chodzi sprężarka , dodaje gazu pstryk nie chodzi ma kanale 19 wartość 12 czyli Motronic Interfejs ? co to u diaska jest i jak to naprawić ? Dziekuje

Edytowane przez stefan613

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Klima świeżo nabita, odgrzybiona, sprawdzona szczelność i ciśnienie w układzie (spec powiedział, że szalu nie ma ale jeszcze sprężarka pochodzi). I oczywiście co jakiś czas się wyłącza. Pochodzi 10 minut, potem przestaje chłodzić (choć sprężarka jest włączona i nie słychać przekaźnika). Po kolejnych paru minutach zaczyna chłodzić. Wiatrak cały czas się kręci. Autotest klimy nie wykazuje żadnych błędów.

Gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności