Skocz do zawartości
EEKTRONIK2

Sprężarka klimatyzacji załącza się i wyłącza się co 5 sek.

Rekomendowane odpowiedzi

ECON, nawiew -, OGRZEWANIE - na zapłonie wystarczy ale nie wiem co dokładnie ten kanał 26 pokazuje wiec jesli odpalisz to nic sie nie stanie :)

 

 

Panowie wciskam jak piszecie i nic sie nie dzieje.

ECON, WIATRAK NA -, OGRZEWANIE NA -

 

Co może być nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wciskasz równoczesnie te kawisze ? bo inaczej nie wejdziesz w te kanały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak włączasz klimę to wentylator od razu ci startuje? Podłącz go najpierw "na krótko" i niech pochodzi na włączonym silniku, żeby zbytnio AKU nie obciążać. Zobacz po jakim czasie mniej wiecej klima ci się wyłącza i wtedy podłacz na ciut dłuższy czas sam wentylator i zobacz czy będzie pracował bez zacięc. Gdy wentylator nie pracuje w trybie ciągłym, to ciśnienie w ukłądzie wzrasta i dlatego wyłacza sie spręzarka. Inna rzecz, to filterki w przewodach - jeśli masz zasyfione to też ciśnienie w układzie bedzie wzrastac szybko w czasie i nie będzie miało stałej wartosci. Wtedy też się wyłączy klima. Tylko, ze już do sprawdzenia filterków i ewentualnej ich wymiany - musisz rozszczelnic klime, no i co za tym idzie - poźniej ją ponownie napełnić. Sprawdzałeś błędy w klimatroniku? Coś ci pokazało w ogóle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a wciskasz równoczesnie te kawisze ? bo inaczej nie wejdziesz w te kanały

 

No wciskam w kolejności ECON i trzymam następnie WIATRAK NA - i trzymam te dwa i ostatni OGRZEWANIE NA - i trzymam wszystkie trzy.

 

Tak to powinno działać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te przyciski musisz wcisnac równoczesnie NIE POLOKEI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak włączasz klimę to wentylator od razu ci startuje? Podłącz go najpierw "na krótko" i niech pochodzi na włączonym silniku, żeby zbytnio AKU nie obciążać. Zobacz po jakim czasie mniej wiecej klima ci się wyłącza i wtedy podłacz na ciut dłuższy czas sam wentylator i zobacz czy będzie pracował bez zacięc. Gdy wentylator nie pracuje w trybie ciągłym, to ciśnienie w ukłądzie wzrasta i dlatego wyłacza sie spręzarka. Inna rzecz, to filterki w przewodach - jeśli masz zasyfione to też ciśnienie w układzie bedzie wzrastac szybko w czasie i nie będzie miało stałej wartosci. Wtedy też się wyłączy klima. Tylko, ze już do sprawdzenia filterków i ewentualnej ich wymiany - musisz rozszczelnic klime, no i co za tym idzie - poźniej ją ponownie napełnić. Sprawdzałeś błędy w klimatroniku? Coś ci pokazało w ogóle?

 

Danek, ja te wszytkie filtry i rurki przerabiałem już błędów w klimatroniku brak.

 

Kompresor wyłącza sie ze względu na kod 11 czyli [switched off by "excessive coolant temperature" warning lamp via Climatronic control module -J255-] a więc jak kolega Kujon pisze nadmierna temperatura płynu....

 

---------- Post added at 19:51 ---------- Previous post was at 19:51 ----------

 

te przyciski musisz wcisnac równoczesnie NIE POLOKEI

 

ok. idę wcisnąć jednocześnie...... zaraz wracam

 

---------- Post added at 20:03 ---------- Previous post was at 19:51 ----------

 

Nic z tego równocześnie też nie działa.

Czy każdy klimatronik ma taką opcje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak kazdy i próbój bo to działa ja na swoim mam 44 kanały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kompresor wyłącza sie ze względu na kod 11

To nie jest kod, tylko wartośc na kanale. Kod błędu jest na pewno inny.

 

[switched off by "excessive coolant temperature" warning lamp via Climatronic control module -J255-] a więc jak kolega Kujon pisze nadmierna temperatura płynu....

A co ma temperatura płynu w chłodnicy do trybu pracy klimatyzacji - bo nie kumam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie jest kod, tylko wartośc na kanale. Kod błędu jest na pewno inny.

 

 

A co ma temperatura płynu w chłodnicy do trybu pracy klimatyzacji - bo nie kumam.

 

Zgadza się jest to wartość na kanale nr 001 na VAG przy sprawdzaniu klimatronika.

Normalnie powinna być 0 czyli kompresor działa poprawnie, a tu w pewnej chwili podaje wartość 11.

 

Wszystko jest opisane w Label File nr 1J1-907-044. To też numer katalogowy mojego klimatronika.

 

Mielke, znowu przyciskam te trzy przyciski i nic się nie dzieje!!!! Każdy z przycisków działa bo po ich osobnym naciśnięciu widać zmiany na panelu ale wciśnięcie ich w tej konfiguracji nic nie powoduje.

 

Co do temperatury, to gdy jest ona za wysoka komputer odłączy wszystkie urządzenia które nie są niezbędne do jazdy, czyli np. kompresor przez co silnik ma mniejsze obciążenie. To wszystko wiem nie wiem tylko co zrobić żeby kompresor działał poprawnie.

 

---------- Post added at 20:36 ---------- Previous post was at 20:34 ----------

 

Zasadniczo to on działa poprawnie tylko nie wiem który czujnik daje sygnał do climatronika aby wyłączył kompresor??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak jes wciskasz równoczesnie to przytrzymaj na 3 sec. a co do kompresora to sprawdziłbym czujnik ciśnienia klimatyzacji

jak wyjmiesz kratke (od zaciagania auta ) to po prawej w górnym rogu ujrzysz go

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak jes wciskasz równoczesnie to przytrzymaj na 3 sec. a co do kompresora to sprawdziłbym czujnik ciśnienia klimatyzacji

jak wyjmiesz kratke (od zaciagania auta ) to po prawej w górnym rogu ujrzysz go

 

Nie wydaj mi się żeby to był ten czujnik.

Jeżeli to on byłby winny to wartość wynosiłaby 4 czyli [3 -N25- switched off by A/C pressure switch due to insufficient refrigerant system pressure] a nie 11 [switched off by "excessive coolant temperature" warning lamp via Climatronic control module -J255-]

 

Jakieś inne pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaj kod, jaki VAG wyświetlil, to pogrzebie w "kwitach" :)

a czujnik odpowiedzialny za włączanie/wyłączanie klimy to czujnik cisnieniowy F129.

 

No i fakt - klima bierze też sygnał z czujnika temperatury płynu :wstyd: Ale odłączenie sprężarki następuje przy osiągnięciu temperatury 119 stopni. Natomiast przy 112-u jest właczana z powrotem.

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/klima/codes.htm

 

 

Tu w Climatronic - Klimacodes - kanał 19 - Kompressor Abschaltbedingung: - opisane są właśnie przyczyny wyłączenia kompesora. U mnie wartość 11 czyli Motortemperatur > 118°C.

 

Pytanie tylko który czujnik podaje taką wartość?

No i dlaczego nie mogę wejśc w ten tryb serwisowy klimatronika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziwne ze nie mosze wejsc w ten tryb moze w zlej kolejnosci wciskasz moze jeden szybciej niz reszte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziwne ze nie mosze wejsc w ten tryb moze w zlej kolejnosci wciskasz moze jeden szybciej niz reszte

 

Jeżeli jest jakaś różnica w szybkości wciskania tych przycisków to chyba mierzona w nanosekundach.

 

Znalazłem na forum coś takiego: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54

 

i tu jest napisane "przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego" no i też nie działa wydaje mi się że to do audi bardziej albo do nowszych sterowników klimatyzacji bo znalazłem jeszce to:

 

 

Już powoli zaczynam się poddawać. Proszę o jakaś podpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko który czujnik podaje taką wartość?

Czujnik G62/G2 temperatury płynu chłodzącego.

Tak się zastanawiam, czy czasem nie masz innego koloru na czujniku niż powinien być. I przez to są te hocki klocki z temperaturą.

 

 

No i dlaczego nie mogę wejśc w ten tryb serwisowy klimatronika?

Bo może masz palce powykręcane :rotfl: Jednocześnie naciskaj, przytrzymaj chwilę i jak się przełączy to puść. Aż idę sam sprawdze, bo nie wierzę że to nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik G62/G2 temperatury płynu chłodzącego.

Tak się zastanawiam, czy czasem nie masz innego koloru na czujniku niż powinien być. I przez to są te hocki klocki z temperaturą.

 

A jaki kolor powinien być i gdzie ten czujnik jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co?

Po pierwsze to złą kombinację podaliscie.Wciska sie razem WENTYLATOR +, TEMPERATURA - i ECON. I te przyciski wciskasz wszystkie razem i od razu puszczasz - powinno się wtedy przełączyc.

A dziwniejsza rzecz jest taka, że u mnie w klimie jest tylko 40 kanałów :szok: O co tu chodzi?

 

Co do czujnika G62, to nie wiem, jaki kolor powinieneś mieć. jak sie miało stary i kupuje nowy, to się bierze pod kolor a nie po numerze, bo przeważnie nie tak dobierają w sklepie. Stąd przekłamania w odczycie temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale czujnik już nie pamiętam na jakim kanale podaje wartość Coolant temp. na VAG maxymalnie na 77 st.C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na kanale 19 masz podawaną przyczynę wył. kompresora klimatyzacji:

0=brak, 5=zbyt niskie obroty, 6=ECON, 7=OFF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności