shel82 Zgłoś #1 Napisano 21 Sierpnia 2008 Witam, nie wiem czy dobrze kombinuje, ale zapytam czy jak w sterowniku absu mam: Software Coding: 00000 Work Shop Code: WSC 00000 dodam, że palą mi się kontrolki ABS i ESP i mam następujące błędy: 01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - - 00778 - Shareware Version. To Decode all DTCs 66-10 - Please Register/Activate - Intermittent 00283 - Shareware Version. To Decode all DTCs 27-00 - Please Register/Activate to muszę przeprowadzić kodkowanie? tylko jak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #2 Napisano 21 Sierpnia 2008 wpisuje sie kodowanie w zaleznosci od wyposarzenia,konfiguracji itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #3 Napisano 21 Sierpnia 2008 Zobacz ten temat: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=157633#post157633 Najpierw musisz mieć pełną wersję vaga by poprawnie odczytać pozostałe błędy. 00283 - Sygnał prędkości kół ABS #1 (lewy przód) zakres / działanie – G47 00778 -czujnik kata krętu {Brake Electronics} Control Module Coding II/Login (Bosch 5.7) Select 03 (Brake Electronics) Coding II/Login Function 11 0?xxx: Chassis 8 - VW Passat W8 9 - VW Passat 0x?xx: Brakes 3 - (PR-1LT/1LF) 4 - (PR-1LC/1LX/1ZF/1LZ/1ZG) 5 - (PR-1LB/1LE/1ZC) 6 - (PR-1LZ/1ZJ) 0xx?x: Engine 5 - (PR-T5X/T4N/T9J*/T6T/T1K/T1E/T7F*) 7 - (PR-T0B/T10/T6V/T0D/T0F) 9 - (PR-T7F/T9H/T9J) * with Brakes: PR-1LB/1LE/1ZC 0xxx?: Transmission 5 - Manual (PR-G0C/G0K/G0G/G0L) 7 - Automatic (PR-G0E/G0F/G0Q) Pozdrawiam ps.sprawdź skrzynkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #4 Napisano 21 Sierpnia 2008 zrobie to wszystko za pomoca vag 303? bo 311.2 nie mogę skrakować po instalacji nowego systemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #5 Napisano 21 Sierpnia 2008 Aha, mam ABS i ESP, ale za bardzo nie kumam tego zapisu? {Brake Electronics} Control Module Coding II/Login (Bosch 5.7) Select 03 (Brake Electronics) Coding II/Login Function 11 0?xxx: Chassis 8 - VW Passat W8 9 - VW Passat 0x?xx: Brakes 3 - (PR-1LT/1LF) 4 - (PR-1LC/1LX/1ZF/1LZ/1ZG) 5 - (PR-1LB/1LE/1ZC) 6 - (PR-1LZ/1ZJ) 0xx?x: Engine 5 - (PR-T5X/T4N/T9J*/T6T/T1K/T1E/T7F*) 7 - (PR-T0B/T10/T6V/T0D/T0F) 9 - (PR-T7F/T9H/T9J) * with Brakes: PR-1LB/1LE/1ZC 0xxx?: Transmission 5 - Manual (PR-G0C/G0K/G0G/G0L) 7 - Automatic (PR-G0E/G0F/G0Q) Patrzyłem też na tej stronie: http://de.openobd.org/vw/passat_3b.htm i chyba muszę wpisać przy logowaniu 09555 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejek Zgłoś #6 Napisano 21 Sierpnia 2008 Shel82 musisz zrobić adaptację czujnika skrętu i sprawdzić przedni lewy czujnik ABS-u, pewnie było coś kombinowane i czujnik jest za blisko/ za daleko koronki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #7 Napisano 21 Sierpnia 2008 Ok, więc robię tak: VAG-COM 303-1 full Odpalam 03 - ABS/ESP Breakes Control Module Part Number: 4B0 614 517 G Component and/or Version: ABS/ESP front 1728 Software Coding: 00000 Work Shop Code: WSC 00000 Wciskam Login-11, potem wklepuje 09555, enter i mam: Control Module Part Number: 4B0 614 517 G Component and/or Version: ABS/ESP front 1728 Software Coding: 04255 Work Shop Code: WSC 05311 potem wciskam Output test - 03 i VAG wisi? nic nie robi, po ponownym odczytaniu mam: Software Coding: 00000 Work Shop Code: WSC 00000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejek Zgłoś #8 Napisano 21 Sierpnia 2008 A skasowałeś najpierw błędy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #9 Napisano 21 Sierpnia 2008 sprawdź dokładnie czujnik przy kole, wyciągnij go i przeczyść potem dobrze wciśnij i sprawdź czy dobrze siedzi, skasuj błąd (powinien dać się skasować (00283) przejedź się i sprawdź czy błąd czujnika abs powraca. Powinny pozostać dwa: 01044 i 00778 i dokładnie to samo masz w poście poniżej, przeczytaj dokladnie ten temat, nie chce mi się już tego przepisywać : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=157633#post157633 Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #10 Napisano 22 Sierpnia 2008 Zapomniałem dodać, błedy skasowałem - (00283) już nie wraca i faktycznie zostały tylko dwa: 01044 i 00778. Potem robię dokładnie jak w opisie ze strony dołączonej do postu wcześniej, ale kiedy już zakoduje sterownik na Software Coding: 04255 Work Shop Code: WSC 05311 Potem wciskam jeszcze raz logowanie Login-11, wklepuje 40168, enter i z Vagiem już dalej nic nie idzie zrobić? a po ponownym odczytaniu strownika dalej jest: Software Coding: 00000 Work Shop Code: WSC 00000 Problem z tym, że nie mogę dokonać adaptacji czujnika skrętu?? przynajmniej tak myślę i tu chyba jest pies pogrzebany, ale dlaczego? kierownica nie była rozbierana...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #11 Napisano 22 Sierpnia 2008 nie przeprowadzisz szybciej adaptacji czujnika do póki nie będziesz miał poprawnie zakodowanego sterownika. przed zakodowaniem musisz się zalogować, jaką masz skrzynię biegów ?? Steuergerät Login/Codierung II (Bosch 5.3 ESP) STG 03 (Bremsenelektronik) auswählen STG Login/Codierung II Funktion 11 AHL/ADP/ARM/ANA/ADR/ARG/APT (Schaltgetriebe) 09675 AHL/ADP/ARM/ANA/ADR/ARG/APT (Automatikgetriebe) 09677 AEB/ANB/APU/AGZ/AZM/AZX/AWT/ATW/AUG (Schaltgetriebe) 09575 AEB/ANB/APU/AGZ/AZM/AZX/AWT/ATW/AUG (Automatikgetriebe) 09577 ALG/APR/AQD/AMX kein Leichtpanzer/AHA/ATQ (Schaltgetriebe) 09595 ALG/APR/AQD/AMX kein Leichtpanzer/AHA/ATQ (Automatikgetriebe) 09597 AHU/AHH (Schaltgetriebe) 09655 AHU/AHH (Automatikgetriebe) 09677 AFN/AVG/AVB/AFN/AVG/AJM/ATJ/AVF/AFB/AKN/AWX (Schaltgetriebe) 09555 AFN/AVG/AVB/AFN/AVG/AJM/ATJ/AVF/AFB/AKN/AWX (Automatikgetriebe) 09557 ALZ (Schaltgetriebe/ C54-Bremse vorn) 09675 ALZ (Automatikgetriebe/ C54-Bremse vorn) 09677 ALZ (Schaltgetriebe/ FN3-Bremse vorn) 09575 ALZ (Automatikgetriebe/ FN3-Bremse vorn) 09577 AMX Leichtpanzer (Schaltgetriebe) 09495 AMX Leichtpanzer (Automatikgetriebe) 09497 po zalogowaniu wchodzisz w kodowanie i wpisujesz coding: możesz też wpisać WSC, jeśli znasz (najlepiej wybrać najczęściej powtarzający się w innych sterownikach). Steuergerät Codierung (Bosch 5.3 ESP) STG 03 (Bremsenelektronik) auswählen STG Codierung Funktion 07 AHL/ADP/ARM/ANA/ADR/ARG/APT (Schaltgetriebe) 04175 AHL/ADP/ARM/ANA/ADR/ARG/APT (Automatikgetriebe) 04177 AEB/ANB/APU/AGZ/AZM/AZX/AWT/ATW/AUG (Schaltgetriebe) 04275 AEB/ANB/APU/AGZ/AZM/AZX/AWT/ATW/AUG (Automatikgetriebe) 04277 ALG/APR/AQD/AMX kein Leichtpanzer/AHA/ATQ (Schaltgetriebe) 04295 ALG/APR/AQD/AMX kein Leichtpanzer/AHA/ATQ (Automatikgetriebe) 04297 AHU/AHH (Schaltgetriebe) 04155 AHU/AHH (Automatikgetriebe) 04177 AFN/AVG/AVB/AFN/AVG/AJM/ATJ/AVF/AFB/AKN/AWX (Schaltgetriebe) 04255 AFN/AVG/AVB/AFN/AVG/AJM/ATJ/AVF/AFB/AKN/AWX (Automatikgetriebe) 04257 ALZ (Schaltgetriebe/ C54-Bremse vorn) 04175 ALZ (Automatikgetriebe/ C54-Bremse vorn) 04177 ALZ (Schaltgetriebe/ FN3-Bremse vorn) 04275 ALZ (Automatikgetriebe/ FN3-Bremse vorn) 04277 AMX Leichtpanzer (Schaltgetriebe) 04395 AMX Leichtpanzer (Automatikgetriebe) 04397 Dopiero jak uda Ci się zakodować sterownik, możesz przejść do adaptacji czujnika skrętu, czyli procedura, która już była wyżej opisana. Jeżeli nie uda Ci się kodowanie to może to oznaczać śmierć taśmy, wtedy pozostaje tylko rozbiórka i sprawdzenie stanu fizycznego zwijaka. Jeśli nic nie grzebałeś przy kierownicy i błędy pojawiły się same to jest możliwe, ze taśma padła. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejek Zgłoś #12 Napisano 22 Sierpnia 2008 Jacek podejrzewam że Shel82 ma samochód w automacie i dlatego nie może nic zrobić - 09555 to manual Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #13 Napisano 22 Sierpnia 2008 Jacek podejrzewam że Shel82 ma samochód w automacie i dlatego nie może nic zrobić - 09555 to manual Ja tego nie wiem, więc dlatego zadałem mu pytanie w poprzednim poście przed zakodowaniem musisz się zalogować, jaką masz skrzynię biegów ?? Pozdrawiam ps.w grę wchodzi jeszcze kolejność wykonywanych czynności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #14 Napisano 23 Sierpnia 2008 @jjacekkx - problem w tym, że zakodować sam sterownik mogę, bo przyjmuje mi wpisy: Software Coding: 04255 Work Shop Code: WSC 05311, potem chcę przeprowadzić adaptację czujnika skrętu, loguje się na 40168, sprawdzam kąt położenia kierownicy - (działa, bo jak kręcę kierownicą zmienia się kont, więc taśma jest ok), ale gdy chcę wejść w adaptację sterownika skrętu vag nie reaguje! i tu jest pytanie, dlaczego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #15 Napisano 24 Sierpnia 2008 Potem wciskam jeszcze raz logowanie Login-11, wklepuje 40168, enter i z Vagiem już dalej nic nie idzie zrobić? a po ponownym odczytaniu strownika dalej jest:Software Coding: 00000 Work Shop Code: WSC 00000 bo przyjmuje mi wpisy:Software Coding: 04255 Work Shop Code: WSC 05311 to przyjmuje, czy nie ?? Błąd o źle zakodowanym sterowniku (1044) jest czy go nie ma ?? Po przekodowaniu nie powinno być już w/w błędu, powinien pozostać tylko 00778. loguje się na 40168, sprawdzam kąt położenia kierownicynie masz nic sprawdzać tylko bezpośrednio tak jak jest opisane niżej:Jeżeli coding jest OK to dopiero wtedy robisz adaptację czujnika skrętu: STG 03 (Bremsenelektronik) auswählen STG Login Funktion 11 Logincode: 40168 STG Grundeinstellung Funktion 04(basic setting), kanał 001, pozostajesz w tym kanale parę sekund, po czym wychodzisz i sprawdzasz błędy (na desce powinna zniknąć ikonka "wykrzyknika" a ABS i ESP powinny się świecić). Teraz po sprawdzeniu błędów powinien być jeden nowy informujący o przetestowaniu hamulców. Pod warunkiem, że czujnik skrętu jest OK. Zakładamy, że czujnik działa: musisz wykonać test hamulców, przejedziesz się wcale nie szybko nawet na dwójeczce naciśniesz hamulec ,zgaśnie ABS po czym na skręconych kołach przyhamujesz i zgaśnie ESP -operacja zakończona. Jeżeli czujnik skrętu nie pozwoli na przeprowadzenie adaptacji to czeka cię rozbieranie kiery i rozbieranie taśmy, wcale nie koniecznie trzeba wymieniać na nową, czasami wystarczy dokładnie przeczyścić ją wewnątrz i będzie git. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #16 Napisano 25 Sierpnia 2008 Poszło - dzięki chłopaki, miałem dwa błędy, ale z pomocą przyszedł oscyloskop 1 - mój skrakowany Vag-Com 311-2N pod Windowsem XP, niby full, a czasem i to właśnie po wyborze basic setting zaniżał poziom sygnału (do około 3V i na dodatek ścinał go do piły), za to wersja Vag-Com 303 pod Windowsem XP tylko zczytuje, a nic nie zapisuje, przynajmniej na moim laptopie - także za niski poziom sygnałów 2 - mój interfejs na transoptorach także nie nadążał z częstotliwością zmiany sygnałów, bo transoptory, z których zrobiłem układ są troczę za wolne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #17 Napisano 25 Sierpnia 2008 Windowsem XP tylko zczytuje, a nic nie zapisuje, przynajmniej na moim laptopie - także za niski poziom sygnałów Witam, Większość laptopów nie spełnia standardu RS232 jeśli chodzi o napięcie wyjściowe. Zamiast +/- 12V jest +/- 5V. Większość peryferiów działa, a taki interface OBD2 - niekoniecznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #18 Napisano 25 Sierpnia 2008 Witam,Większość laptopów nie spełnia standardu RS232 jeśli chodzi o napięcie wyjściowe. Zamiast +/- 12V jest +/- 5V. Większość peryferiów działa, a taki interface OBD2 - niekoniecznie Tyle to ja wiem Bardziej chodzi o to, że Vag dziwnie zachowuje się po Windowsem XP z SP2 (jeśli chodzi o skrakowanego ) Nie mam pojecia czemu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość camels Zgłoś #19 Napisano 2 Września 2008 nie wiem czy dasz rade tym vag comem to zrobic znalazlem info ze 402.3 jest wymagany albo nowszy masz tu link zobacz to.http://www.ross-tech.com/vag-com/download/label-files/4B0-614-517.lbl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #20 Napisano 3 Września 2008 nie wiem czy dasz rade tym vag comem to zrobic znalazlem info ze 402.3 jest wymagany albo nowszy masz tu link zobacz to.http://www.ross-tech.com/vag-com/download/label-files/4B0-614-517.lbl Eee wersja waga nie miała tu nic do rzeczy byle byłaby full, a ja zrobiłem vag-com-em 303 i poszło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach