Krynio Zgłoś #1 Napisano 5 Sierpnia 2008 witam. jak wyżej mam pytanie odnośnie dawki wtrysku w passacie 1.9tdi 1Z(1996), a mianowicie chodzi mi o to, ostatnio byłem podłanczac samochod pod komputer bo swiecił mi sie abs i wykryto ze zepsuł sie czujnik ale przy okazji pan od komputera co to sprawdzał powiedział mi ze mam za wysoka dawke wtrysku przez co samochod moze gorzej iść i byc lekko przymulony. z tego co mi pokazywał to dawka wtedy na rozgrzanym silniku na biegu jałowym wynosiła 6mg a pan powiedział mi ze powinno byc ok. 3. i tu pies pogrzebany bo chciałem sie zapytac forumowiczów jakie sa dopuszczalne przedziały tej oto dawki wtrysku i jaka ilość czyli np 1,2,3 jest najlepsza dla tego silnika bo nie do konca wiem czy wierzyc panu od komputera zeby mi nic nie popsuł. z tad pytam ludzi ktorzy mieli z tym do czynienia i wiedzą o co chodzi. powiedział mi tez jeszcze ze mam do regulacji jakas pompe bo nie wchodzi na zielone pole cos takiego tez nie bardzo wiem o co chodzi. pozdrawiam i prosze o pomoc:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #2 Napisano 5 Sierpnia 2008 buhahahah dobry ten mechanik;) Dawka podawana jest odwrotnie skoro masz 6mg to znaczy ze masz za mala dawke paliwa!!!. Co od prawidlowej wartosci tez sie pomylil ale tu juz zrobil mniejszy blad. Mozna ja skorygowac recznie poprzez uatawienie nastawnika badz elektrycznie Vagiem. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #3 Napisano 5 Sierpnia 2008 A to nie jest przypadkiem dawka na biegu jalowym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #4 Napisano 6 Sierpnia 2008 własnie to jest dawka na biegu jałowym. i chodzi mi o to zeby ktos podał konkretne wartości, najlepiej zakres dopuszczalny dawki + najlepsza dla tego silnika wartość. i ten mechanik to elektronik wiec jakies pojecie tez musi miec bo robi własnie taka elektronike Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynszyl_83 Zgłoś #5 Napisano 6 Sierpnia 2008 Panowie czemu "buahaha" ? 6 > 3 prawda ? W 1Z u mnie jest cos kolo 3,4-4,0 na rozgrzanym. Tu chodzi o kalibracje. EDC podaje do silnika tyle paliwa zeby utrzymac obroty na zadanym poziomie. Na nastawniku jest czujnik i on "widzi" ile jest mg podawane. Ale nie zawsze widzi dobrze, stad trzeba go wykalibrowac, tzn. "dostroic". Teraz 2 sytuacje: 1) Dawke masz 6 mg/str Teraz przykladowo: dajesz gaz do oporu, EDC ustala wtrysk na poziomie powiedzmy 35 mg/str, wiec do Twoich 6 mg dodaje 29 mg/str. 2) Dawke masz 3 mg/str Ta sama sytuacja, dajesz deche, EDC ustala wtrysk na 35 mg/st, ale do Twoich 3 mg/str dodaje 32 mg/str. 32 > 29, dlatego auto zbiera sie lepiej w tym drugim przypadku, gdy czujnik polozenia nastawnika dawki jest wykalibrowany wlasnie na taka wartosc. Jezeli masz ustawione obecnie 6mg/str to jest to za wysoka wartosc, auto bedzie troche przymulone. Mozesz troche podkrecic adaptacja - podnoszenie map o stale wartosci w pamieci, ale nie wiele to da. Ja np. u mnie z moich 4mg/str powiedzmy zszedlem na maksa w dol do 3mg/str za pomoca adaptacji. Adaptacja nie daje duzych mozliwosci. Po adaptacji jednak odczulem, ze lepiej sie zbiera skubaniec, ale wiecej mi zarlo, wbrew przewazajacym opiniom, ze zwiekszenie momentu (ktore w tym wypadku wystepuje) wcale nie oznacza zwiekszenia spalania. Co do jeszcze "kalibrowania", ustawiania, jak zwal tak zwal, jak sie z tym przesadzi, powiedzmy da ponizej 3mg/str, to auto potrafi lapac falowanie obrotow, zle chodzic na biegu jalowym. Z tego co wiem to dla 1Z 3-4 mg/str to jest optimum. Sadze, ze musi ktos Ci "cyknac" mechanicznie na pompe, adaptacja duzo nie zdzialasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #6 Napisano 6 Sierpnia 2008 ten kolega co mi to sprawdzał to włąsnie mowił ze musi cos pompoą zrobic i część ustawi komputerem, dlatego pytam czy faktycznie dobrze mowi ze 3mg to bedzie w sam raz bo samochod nie ma nowych wtrysków i nie chce zeby sie cos popsuło. nie ma zadnych zastrzezen do tego zeby ta dawke z 6 zmniejszyc do 3mg np?? jak podpowiadasz?? i jeszcze pytanko zpoza tematu, mam zamiar zmienic olej, jaki najlepiej zalać to tego silnika ma oko 240tys kim zrobione, połsyntetyk chyba ale jaki najlepiej?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynszyl_83 Zgłoś #7 Napisano 6 Sierpnia 2008 hej, Z tego co wiem ustawia sie tak zeby obroty nie falowaly i sie jezdzi. Tak jak pisalem wyzej dla 1Z okolo 3-4 mg/str jest prawidlowo, nizej moga byc "jaja" w postaci nierownomiernej pracy. To jest tylko dostrojenie nastawnika, watpie zeby cos mialo sie dziwnego dziac po tym zabiegu, a wrecz przeciwnie, Twoj samochod odzyje. Temat oleju byl poruszany wiele razy, uzyj szukajki. Ja np. leje olej polsyntetyk Mobil Super S 10W40. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #8 Napisano 6 Sierpnia 2008 tak pytam z ta dawka bo kupiłem niedawno samochod i powoli dowiaduje sie o nim coraz wiecej i chce go wmiare poustawiać.. mozesz mi jeszcze powiedziec ile Ci spala w mieście a ile w samej trasie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #9 Napisano 6 Sierpnia 2008 a temu buhahaha ze napisze jeszcze raz dawka podawana jest ODWROTNIE. Co w praktyce oznacza ze 6 jest za mala dawka a 1 za duza dawka. Zwiazane jest to z nastawa mechaniczna nastawnika pompy. I nie piszcie ze 6 to za duza dawka bo takie glupoty to dzieci w szkole podstawowej sobie opowiadaja . Jesli ten mechanik stwierdza ze 6mg oznacza za duza dawke paliwa to dla mnie nie jest wiarygodny. Mam nadzieje ze moje wyjasnienie rozwiewa wszelki watpliwosci. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #10 Napisano 6 Sierpnia 2008 i komu mam teraz wierzyc?? jeden mowi ze jest za duza drugi ze zamała trzeci ze jest nieprawidłowa ogólnie?? gdzie moge to dokładnie sprawdzić?? w jakies instrukcji czy cos?? moze to ktos potwierdzić czyms konkretnym?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #11 Napisano 6 Sierpnia 2008 Moim zdaniem zuczek ma racje,wiec ustaw sobie ta dawke na 3-4 zmien mechanika i spij spokojnie.Ponadto od kiedy przy za wysokiej dawce auto jest przymulone?Przy wiekszej dawce auto zawsze będzie szybsze ale może byc maly Batory z tylu. A najlepiej zostaw to auto w spokoju jak nic sie z nim nie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynszyl_83 Zgłoś #12 Napisano 6 Sierpnia 2008 a temu buhahaha ze napisze jeszcze raz dawka podawana jest ODWROTNIE. Co w praktyce oznacza ze 6 jest za mala dawka a 1 za duza dawka. Zwiazane jest to z nastawa mechaniczna nastawnika pompy. I nie piszcie ze 6 to za duza dawka bo takie glupoty to dzieci w szkole podstawowej sobie opowiadaja . Jesli ten mechanik stwierdza ze 6mg oznacza za duza dawke paliwa to dla mnie nie jest wiarygodny. Mam nadzieje ze moje wyjasnienie rozwiewa wszelki watpliwosci. Pozdrawiam. Chodzi mi o to, ze zamiast sie pluc do tego jak "nazywac" odczyt z VAG-COMa dawki z nastawnika wytlumacz koledze jak to interpretowac, a nie piszesz "madrosci" w stylu "dawka podawana jest odwrotnie" i jeszcze sie smiejesz z mechaniora, a skad wiesz, ze kolega dokladnie powtorzyl to co powiedzial mechanik ? Moze mechanik mowi slangiem i np. jak dawka jest mniejsza, to chodzi mu o to, ze jest wieksza, po co ma klientowi, ktory przychodzi do niego do warsztatu mieszac w glowie ? A moze mowil dobrze, a kolega zrozumial zle i powtorzyl jak zrozumial ? moze, moze, moze .... dd0_0bb http://www.dieselschrauber.de/Solldaten_4_Zylinder_VE.html masz miec miedzy 2.2 - 9. Masz 6 czyli masz w przedziale. Teraz mamy sobie grupe 1wsza, 2gie pole. Tam im mniejsza wartosc w tym polu tym auto ma wieksza dawke (przeczytaj moje wypociny pierwsze jeszcze raz) , tym ma lepszego kopa. Im wieksza tam wartosc, tym ma mniejsza dawke rzeczywiscie i ma mniejszego kopa. Jezeli chcesz poczytac to polecam: http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=1983&postdays=0&postorder=asc&start=0 Ten tematy rozwieje Twoje watpliwosci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #13 Napisano 7 Sierpnia 2008 Te informacje nie sa potrzebne kazdemu kierowcy. Takie informacje sa potrzebne tylko mechanikom. Co do tego jak to napisal po prostu mnie to rozbawilo i tyle. Pozatym napisalem to wprost i zrozumiale. Pozatym to o czym piszesz "Teraz mamy sobie grupe 1wsza, 2gie pole" to sie nazywa kat wtrysku. I tu nie do konca sie z Toba zgadzam mozna to przestawic zeby lekko zwiekszyc moc ale jest okreslona wartosc ktora powinno sie ustawic. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynszyl_83 Zgłoś #14 Napisano 7 Sierpnia 2008 Pozatym to o czym piszesz "Teraz mamy sobie grupe 1wsza, 2gie pole" to sie nazywa kat wtrysku. I tu nie do konca sie z Toba zgadzam mozna to przestawic zeby lekko zwiekszyc moc ale jest okreslona wartosc ktora powinno sie ustawic. Pozdrawiam. zuczek nie rob zametu :634: Grupa 1, 2gie pole to jest aktualna dawka wtrysku. Jest to wartosc wlasnie z czujnika polozenia nastawnika dawki G149. Dla wnikliwych dziala to tak: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic807695.html Na zdjeciu ponizej schematyczny przekroj pompy gdzie widac G149. PS. Odnosnie kata wtrysku, konstruktorzy naszych maszyn postawili na ekologie, teoretycznie zastosowane ustawienia kata obnizaja power naszych maszyn: Effect of the point of commencement of injection To reduce the proportion of nitrogen oxides in the exhaust gas, the injection cycle commences slightly later than would otherwise be necessary to develop maximum power output. This causes an increase in HC and particle formation. Fuel consumption increases by approx. 4% because of the delay in commencement of the injection cycle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #15 Napisano 7 Sierpnia 2008 hehe nie kłućcie sie tylko mi powiedzcie lepiej czy z tych 6mg przestawić sobie na te 3 czy lepiej nieruszać?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynszyl_83 Zgłoś #16 Napisano 7 Sierpnia 2008 Nikt sie tu nie kloci. Przeciez wszyscy jestesmy fanami Passatow ... right ? Konstruktywna rozmowe imho prowadzimy Lepiej poczytaj te linki co dalem i wtedy bedziesz wiedziec czy przestawiac czy nie. Ja tam bym przestawil, bo na 1mh/str czulem roznice (z 4 na 3 dalem) na plus. Takze jak dasz na 3-4 mg/str zauwazysz, ze auto ma kopa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #17 Napisano 7 Sierpnia 2008 a znasz moze moja odpowiedz na ten temat co dałęm z climatoniciem?? bo szczerze mowiac to wkruzaja mnie te nawiewy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynszyl_83 Zgłoś #18 Napisano 7 Sierpnia 2008 a znasz moze moja odpowiedz na ten temat co dałęm z climatoniciem?? bo szczerze mowiac to wkruzaja mnie te nawiewy Czesc, niestety nie mialem do czynienia z climatroniciem, a sam moze pare razy w zyciu mialem okazje przejechac sie autem z klima Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #19 Napisano 7 Sierpnia 2008 Masz racje nie zauwarzylem i pomylilo mi sie z grupa 000 komorka 2. Bo tam jest kat wtrysku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arko76 Zgłoś #20 Napisano 15 Grudnia 2009 Odświeżę temat.Jestem po wymianie nastawnika i pojawiły się objawy których nie było przed wymianą, a mianowicie szarpanie i brak mocy przy przyśpieszaniu na 4 i 5 biegu.Sprawdziłem dawkę wtrysku była 7,6 , zmniejszyłem na 3,9 i auto stało się żywsze ale szarpanie jest dalej.Czyli za duża dawka jednak przymula silnik, chociaż mieściła się w granicach do 9.Teraz walczę dalej z szarpaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach