Gość Sanczo70 Zgłoś #1 Napisano 31 Lipca 2008 Witam serdecznie. Posiadam Passata B3 93 rok - benzyna+gaz. Ostatnio zauważyłem, że w czasie jazdy temperatura spada poniżej 70 stopni. Wcześniej wynosiła ok. 80-90 w korkach ok 100.Wentylator załączał się przy ok 95. Prześledziłem forum i postanowiłem wymienić termostat. Nie pomogło. Wymieniłem czujnik temperatury, który zaczął wskazywać mi w czasie jazdy 95-100 w korkach 120. Wentylator załącza się przy 110. Stwierdziłem, że widok 120 stopni w korkach i upale może przyprawić mnie o zawał serca więc wymieniłem czujnik na stary. Jak to możliwe, że 2 czujniki wskazują tak różne temperatury. Dodam, że termostat otwiera się i zamyka prawidłowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gerardoo Zgłoś #2 Napisano 31 Lipca 2008 Miałem podobnie. Jak wymieniłem czujnik na nowy EPS firma to wskazywał 120 stopni. Po powrocie do oryginału wszystko wróciło do normy temperatura koło 90 stopni troszke powyżej. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
demondi Zgłoś #3 Napisano 31 Lipca 2008 Miałem podobną sytuację i też zaczynałem się bać więc wymieniłem termostat a okazało się że ten stary się poprostu zaciął. Mam teraz oryginalny termostat a czyjniki wymieniałme 2 razy. Stary pokazaywał właśnie 120 stopni kupiłem zamiennik i lipa za mało raz raz za dużo. No i kuoiłem EPS i troszkę się uspokoiło ale przelutowałem też styki w liczniku i EPSik dobrze się spisuje. Jesli nie skacze ci temperaturka to albo czujnik albo pompa wody powoli pada. Ewentualnie zapowietrzenie układu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość [email protected] Zgłoś #4 Napisano 5 Sierpnia 2008 Mam pytanie jak już jesteście przy czujnikach temperatury. W passkach 91-93 można spotkać dwa rodzaje czujników albo jeden na 4styki albo dwa po dwa styki w przypadku tego drugiego rozwiązania jest czujnik niebieski i czarny. Pytanie moje który jest za co odpowiedzialny? Zegar wskazujący temperaturę czerwona dioda która czasem miga...? Może ktoś wie? Będę wdzięczny za wskazówkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gerardoo Zgłoś #5 Napisano 6 Sierpnia 2008 W moim B3 RP jest czujnik na dwa piny. Za wskazania wskaźnika odpowiada czarny o ile się nie mylę Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość [email protected] Zgłoś #6 Napisano 6 Sierpnia 2008 A czy wie ktoś za co jest odpowiedzialny niebieski czujnik? Będę wdzięczny za wskazówkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #7 Napisano 6 Sierpnia 2008 niebieski daje informacje komputerowi wtryskowemu - ECU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gerardoo Zgłoś #8 Napisano 6 Sierpnia 2008 Nie wiem czy dobrze myślę ale niebieski odpowiada chyba za ssanie tylko bez podtekstów proszę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vireless Zgłoś #9 Napisano 19 Maja 2009 Panowie pozwólcie że wrócę jeszcze do tego wątku:) Mam pytanie o temperaturę silnika... Sprawa wygląda tak. Uruchamiam silnik, jadę kilka kilometrów jest ok. Łapie temperaturkę, wyłacza się ssanie, ciepłe powietrze jest dostępne prawie natychmiast. Martwi mnie tylko wahanie temperatury. Czyli dochodzi do 90 stopni a potem spada i utrzymuje się w granicach 80 stopni przez pewien czas. Czasami to trwa minutę a czasami nawet i 15-20 minut. Temperatura nie spada poniżej 80. Po jakimś czasie wszystko wraca do normy i temperatura się trzyma poniżej 90 stopni. Obydwa biegi wentylatorka załączają się poprawnie. Układ jest szczelny(prawie bo poci się spod króćca jak w większości pasków). Kiedyś stawiałem że to otwiera się duży obieg i jest chwile obniżenie temperatury ale obecnie zaczynam się matwić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach