Skocz do zawartości
Gość Polmozbyt

Ogrzewanie nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

Mariusz, życzę powodzenia bo wiem, że UPG to ciekawa sprawa nie jest.

 

TomaszM To jak będzie działać to się do Ciebie odezwę ale za jakiś czas bo jutro parawdopodobnie auto idzie do lakiernika a trochę zabawy z tym będzie.

 

Ronuch Pojeździj trochę więcej niż 9km i zobacz, chociaż w sumie już powinien łapać większą temperaturę. Podepnij do kompa jak masz możliwość i tam zobacz temperaturę. Może coś jest z czujnikiem temperatury? Albo może np wentylator chodzi cały czas na maxa? A może jednak termostat niby nowy ale walnięty? I tak swoją droga ile sobie życzy ASO za termostat do AVF?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to mam 9 km do pracy i te 60 stopni to przy mrozie -15 do -20. Na dłuższej trasie dojdzie ładnie do 90 stopni ale jak stanę to zacznie spadać. Wentylator od klimy nie pracuje a wiskoza kręci się ale mogę przywiązać gumka recepturka i gumka nie urwie się. Zastanawia mnie że nie ma obiegu przez wężyk przelewowy w zbiorniczku a jak kiedyś podczas pracy silnika spadł mi wąż z nagrzewnicy (podczas odpowietrzania zbyt daleko go zsunąłem) to nie leciał mi płyn, pojawił się dopiero jak dodałem gazu. Pompa wody wymieniona w tym roku przy rozrządzie. Za termostat nie pamiętam dokładnie bo kupowałem więcej rzeczy ale coś koło 100zł. Termostat był sprawdzany w garnku przed montażem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał raczej czujnik temperatury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to spadanie temp.przy postoju to rzecz normalna przy tak niskiej temp.na zewnątrz tym bardziej w dizlu.

Zrób może sobie taki test weź włącz dmuchawe na najniższy bieg i temp ustaw normalnie.

 

Co innego w czasie jazdy. Jak by spadała a co innego na postoju gdyż na postoju silnik wytwarza mniej ciepła niż ty zabierasz przez wymiennik.

 

Ost miałem okazję jeździć busem Samochód nowiutki dwa miesiące miał przebieg 30 tys km i tam na postoju temp spadała co podobno jest rzeczą normalna tak mi powiedzieli w serwisie.

 

Jeżeli się mylę i jestem w błędzie to mnie niech ktoś poprawi.

 

Chodź u mnie w benzynie w pasku jak bym nie ustawił to temp.na zegarach ani drgnie chodź ja mam prawdopodobnie uszczelke do wymiany. Może w dizlu jest inaczej,podałem przykład na busie.

 

Kumplowi też spada temp.na postoju.

 

Edit:jeżeli chodzi o kanał 23 to jego temp.jest zależna od temp.ustawionej na climateoniku.

To zauważyłem u siebie.I tak np.przy 23 stopniach pokazuje 45 stopni a przy hi pokazuje 60.

Niech ktoś może to potwierdzi u siebie ja napisałem jak jest u mnie.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Mariusz 87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I wróciła africa do kratek nawiewu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwa dni temu w innym wątku pisałem tak: "Czytałem ten wątek od jakiegoś czasu, bo u mnie również było zimno w samochodzie. Sprawdziłem jak przedstawia się sytuacja na kanale 23 klimatronica u mnie. Okazało się, że przy temperaturze silnika 75 - 80 *C na kanale 45, kanał 23 przy obrotach wentylatora nawiewu na 2 kreski pokazywał temperaturę nie większą niż 30 stopni. Przy maksymalnym nadmuchu spadała do 20 stopni. Przewód wylotowy na nagrzewnicy był lekko ciepły. Postanowiłem i ja wypłukać. Zabrałem się dzisiaj. Podłączyłem zimną wodę z węża na zasilanie do nagrzewnicy, z wylotu wypływała woda bardzo słabym strumieniem. Po podłączeniu w odwrotnym kierunku wypłukało z nagrzewnicy coś w rodzaju galarety i wtedy woda leciała już większym strumieniem. Płukałem kilka minut zimną wodą, wydmuchałem pozostałą wodę z nagrzewnicy powietrzem a następnie zalałem samym octem i pozostawiłem na ok. 15 minut w temperaturze otoczenia ok. 0 stopni. Potem przepłukałem kilkakrotnie w obu kierunkach wodą z sieci. Strumienie wylotowe w obu kierunkach były takie same. Ponownie przedmuchałem powietrzem, wypłukałem wodą destylowaną, znowu powietrze i zalanie płynem G12 samej nagrzewnicy. Podłączyłem przewody, uzupełniłem płyn w zbiorniku wyrównawczym i odpaliłem samochód. Po otwarcie termostatu kilka razy odpowietrzałem nagrzewnicę. No i muszę Wam powiedzieć, że zabieg się bardzo opłacił. W środeczku cieplutko, po ustawieniu temperatury ogrzewania na maksa powietrze wylatujące z kratki parzy w ręce. Wąż wylotowy z nagrzewnicy również parzy w ręce. Przy temperaturze silnika 75 stopni, kanał 23 przy maksymalnym nadmuchu wskazuje temperaturę 63-64 stopnie, czyli super. Polecam zabieg, u mnie zdał egzamin na 100%. Zastanawia mnie skąd się wzięła ta galareta w środku. Osobiście sprowadzałem samochód ze Szwecji i był zalany różowym płynem, ja osobiście dolewałem tylko G12. Miałem pęknięty od spodu zbiornik wyrównawczy i zanim znalazłem przyczynę ubytku, dolałem ok. 4 litrów. Ktoś może mi powiedzieć skąd ta galareta?

Polecam płukanie. Jeżeli ktoś ma zimno, jest szansa, że pomoże."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dwa dni temu w innym wątku pisałem tak: "Czytałem ten wątek od jakiegoś czasu, bo u mnie również było zimno w samochodzie. Sprawdziłem jak przedstawia się sytuacja na kanale 23 klimatronica u mnie. Okazało się, że przy temperaturze silnika 75 - 80 *C na kanale 45, kanał 23 przy obrotach wentylatora nawiewu na 2 kreski pokazywał temperaturę nie większą niż 30 stopni. Przy maksymalnym nadmuchu spadała do 20 stopni. Przewód wylotowy na nagrzewnicy był lekko ciepły. Postanowiłem i ja wypłukać. Zabrałem się dzisiaj. Podłączyłem zimną wodę z węża na zasilanie do nagrzewnicy, z wylotu wypływała woda bardzo słabym strumieniem. Po podłączeniu w odwrotnym kierunku wypłukało z nagrzewnicy coś w rodzaju galarety i wtedy woda leciała już większym strumieniem. Płukałem kilka minut zimną wodą, wydmuchałem pozostałą wodę z nagrzewnicy powietrzem a następnie zalałem samym octem i pozostawiłem na ok. 15 minut w temperaturze otoczenia ok. 0 stopni. Potem przepłukałem kilkakrotnie w obu kierunkach wodą z sieci. Strumienie wylotowe w obu kierunkach były takie same. Ponownie przedmuchałem powietrzem, wypłukałem wodą destylowaną, znowu powietrze i zalanie płynem G12 samej nagrzewnicy. Podłączyłem przewody, uzupełniłem płyn w zbiorniku wyrównawczym i odpaliłem samochód. Po otwarcie termostatu kilka razy odpowietrzałem nagrzewnicę. No i muszę Wam powiedzieć, że zabieg się bardzo opłacił. W środeczku cieplutko, po ustawieniu temperatury ogrzewania na maksa powietrze wylatujące z kratki parzy w ręce. Wąż wylotowy z nagrzewnicy również parzy w ręce. Przy temperaturze silnika 75 stopni, kanał 23 przy maksymalnym nadmuchu wskazuje temperaturę 63-64 stopnie, czyli super. Polecam zabieg, u mnie zdał egzamin na 100%. Zastanawia mnie skąd się wzięła ta galareta w środku. Osobiście sprowadzałem samochód ze Szwecji i był zalany różowym płynem, ja osobiście dolewałem tylko G12. Miałem pęknięty od spodu zbiornik wyrównawczy i zanim znalazłem przyczynę ubytku, dolałem ok. 4 litrów. Ktoś może mi powiedzieć skąd ta galareta?

Polecam płukanie. Jeżeli ktoś ma zimno, jest szansa, że pomoże."

Witam.Czy mógł byś sprawdzić u siebie w climatroniku kanał 01 ( tak jest u mnie - temperatura wnętrza samochodu) ile po tym zabiegu trzeba przejechać km aby w samochodzie było np 24 stopnie?.

U mnie to chyba z 40 km.

 

Będę ten zabieg robił w tym tyg.

 

Co do uszczelki okazało się że trójniki od gazu mam plastikowe i się odksztalciły i miałem ubytki płynu.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I wróciła africa do kratek nawiewu

 

Rozumiem że wypłukałeś nagrzewnicę? Czy wymieniłeś panel climatronika? Jeśli płukałeś to czy po tym zabiegu masz przelew przez zbiorniczek wyrównawczy tym cienkim wężykiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na kanale 1 u mnie też chyba pokazuje temperaturę wnętrza. Myślę, że wnętrze zagrzeje Ci się tak szybko, jak ustawisz sobie temperaturę grzania na klimatroniku. Dzisiaj podróżowałem troszkę w ruchu miejskim, zrobiłem niecałe 6 km. Temperaturę na blacie pokazywało 90 stopni, na kanale 45 klimatronika 81, na kanale 23 - 63 stopnie.

Przy nastawieniu klimatronika na "Auto" i zadanej temperaturze 23 stopnie, kanał 1 pokazywał mi 20 stopni. Temperatura na zewnątrz minus 1,5 stopnia. W samochodzie byłem sam. Oczywiście tempo jazdy nie było duże, ale w korkach też nie stałem długo. Gdybym nastawił temperaturę ogrzewania na max, to myślę, że wnętrze bardziej zagrzałoby się.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze że u Ciebie jest mniejsza temperatura na kanale 45 niż u mnie.

Ja jadąc czy stojąc temperaturę mam po między 92-96 stopni cały czas.

 

e6e612c6850d91628865c52a0878f35b.jpg

 

 

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja taką temperaturę miałem po przejechaniu niespełna 6 km. Ty na tym samym dystansie uzyskujesz temp. 95 stopni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I wróciła africa do kratek nawiewu

 

I płukałeś nagrzewnicę tym zmontowanym ustrojstwem? Samą wodą czy czymś jeszcze? A czym sprawdzacie temperatury? Zwykły kabel kkl i jakiś program wystarczą do tego? Mam zamiar coś takiego sobie kupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja taką temperaturę miałem po przejechaniu niespełna 6 km. Ty na tym samym dystansie uzyskujesz temp. 95 stopni?

W zależności jaka jest temperatura na zewnątrz.

 

Powiem tak przy mrozach -20 to ta temperaturę przy prędkości 50-60 km/h osiągnąłem w max 6-8 km.

 

A jak było na plusie to ten dystans się skracał.

I płukałeś nagrzewnicę tym zmontowanym ustrojstwem? Samą wodą czy czymś jeszcze? A czym sprawdzacie temperatury? Zwykły kabel kkl i jakiś program wystarczą do tego? Mam zamiar coś takiego sobie kupić.

Jeżeli chodzi o sprawdzanie temperatury to patrzymy w panelu climatronika .U mnie kanał 01 to temp. Wnętrza samochodu a kanał 45 płynu...

W dizlu moim zdaniem będzie to inny kanał temperatur.

 

Wciskamy jednocześnie Econ+temp.zimno+nawiew -.

 

Kanały przewijasz przyciskami od zmiany zadanej temp.

 

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ktoś może wie czy takie same kanały będą w dieslu? Ja bym sprawdził ale samochód jest u lakiernika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ,płukałem z tą pompką co ją zrobiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak ,płukałem z tą pompką co ją zrobiłem.

 

A samą wodą czy czymś jeszcze? Coś poza tym zabiegiem jeszcze robiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodałem płukacz prestone no i jest inaczej. Miałem zmienić panel ale pajac wysłał o innych numerach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Długo tym płukałeś?

Jak odzyskam samochód to zmieniam termostat i biorę się za płukanie. Albo spróbuję wodą z octem albo tym co Ty. W razie czego pożyczyłbyś to do płukania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jutro zrobię zabieg z octem. Narazie stoi u mechanika auto też dam wam znać.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To daj znać Mariusz. Ja mam jeszcze ponad tydzień zanim odbiorę samochód a potem się zabieram za to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności