Skocz do zawartości
Gość Polmozbyt

Ogrzewanie nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

A czy idzie jakoś wypłukać nagrzewnice bez jej wyjmowania? Na vagu pokazuje 85 stopni a grzeje jakby ktoś chuchal. Dodam jeszcze taki szczegół na panelu jak wezmę na auto to mam 2 kreski przełączę na nogi to prędkość wzrasta prawie pod maksa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika to nie wymieniłem go. Po wymianie UPG błędu komputer już nie pokazywał więc się tym nie zajmowałem. Co do temperatury to spada mi tak minimalnie (na zegarach byłoby to pewnie z 80-85C ale czytałem, że zegary okłamują a komputerem nie mierzyłem). To myślicie, żeby zająć się najpierw wymianą termostatu?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A czy idzie jakoś wypłukać nagrzewnice bez jej wyjmowania? Na vagu pokazuje 85 stopni a grzeje jakby ktoś chuchal. Dodam jeszcze taki szczegół na panelu jak wezmę na auto to mam 2 kreski przełączę na nogi to prędkość wzrasta prawie pod maksa.

 

Można to zrobić. Trzeba zdjąć maskownicę pod maską, która zasłania akumulator. Tam na środku chyba mamy taką czarną harmonijkę. Odsuwamy ją i pokazują się nam węże idące do nagrzewnicy. Odpinamy je przy ścianie grodziowej. Są zabezpieczone takimi metalowymi opaskami. Podpinamy wąż z wodą. Najlepiej chyba żeby woda przeleciała na początku w przeciwnym kierunku niż płyn. Potem można w drugą stronę i najlepiej tak kilka razy skoro już mamy rozebrane. Tylko nie za duże ciśnienie. Jak podłączysz wodę do pod drugi króciec można podpiąć kawałek węża, żeby woda lała się poza samochód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem walnięty czujnik a błędu nie było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze wymienię panel ba jakoś dziwnie się zachowuje. W poprzednim pasku w takiej temperaturze to na 22 stopnie starczyło a w tym na 29 i lipa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi wariowała dmuchawa ale po wymianie czujnika i silnika wróciło do normy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A macie Panowie jakieś podpowiedzi jak diagnozować i eliminować poszczególne, ewentualne usterki? Wolałbym nie ruszać nagrzewnicy do czasu aż nie będę pewien, że to ona bo wymiana do tanich nie należy.

A to na ile nastawisz to raczej nie ma większego znaczenia. Jeśli powietrze jest zbyt zimne to i tak nie uzyska zadanej temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też mi wariowała dmuchawa ale po wymianie czujnika i silnika wróciło do normy

 

skoro jest na vagu 85 stopni na zegarze 90 to mi się raczej wydaje że wskazania są ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A macie Panowie jakieś podpowiedzi jak diagnozować i eliminować poszczególne, ewentualne usterki? Wolałbym nie ruszać nagrzewnicy do czasu aż nie będę pewien, że to ona bo wymiana do tanich nie należy.

A to na ile nastawisz to raczej nie ma większego znaczenia. Jeśli powietrze jest zbyt zimne to i tak nie uzyska zadanej temperatury.

 

Proponuję Ci, żebyś wypłukał nagrzewnicę. Nie ma z tym dużo roboty. Ja u siebie bawiłem się w szukanie problemu i dopiero płukanie rozwiązało sprawę. Nagrzewnica była tak zapchana, że woda z węża ledwo się przez nią przelewała, dopiero puszczenie wody w przeciwnym kierunku spowodowało wywalenie z niej całęgo syfu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płukanie na pewno będę robił ale muszę z tym poczekać aż się trochę cieplej zrobi. Ogólnie to już płukałem nagrzewnicę więc nie wiem czy to jeszcze coś da. Zastanawiam się też czy by nie potraktować ją roztworem wody i octu jak ktoś już na forum pisał i podobno pomogło. Zastanawiam się też nad termostatem i chyba go wymienię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Post #1267

polecam wszystkim niezdecydowanym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy takie płukanie octem może doprowadzić do rozszczelnienia nagrzewnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przygotowałem taki zestaw sobie jak choroba i temperatura odpuści to go zastosuje.Delikatnie zmodernizowany

 

 

[/url][urlzbiorniczek-plynu-chlodnicy-vw-passat-b5-1-9tdi-3328919311.jpg] Czy po odłączeniu tego przewodu powinien być przelewany płyn?

Edytowane przez tomaszM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przelewa się tylko wtedy gdy dodam gazu albo wzrośnie temperatura płynu.

 

A dodam że też mam problemy z ogrzewaniem,grzeje tylko jak dodam gazu.

 

Nagrzewnice plukałem środkami różnej maści potem płukanie woda do czysta dobrze było dwa tyg.

 

Kolega mi podpowiedzial że może to być uszczelka gdyż bardzo leci para z tłumika gdy się rozgrzewa nie mam pomysłu już na to.

 

Temp w climateoniku u mnie 45 kanał pokazuje 93 stopnie i wacha się między 90 a 96 stopnie. Termostat wymieniony.

 

Może pompa wody pada można to jakoś sprawdzić?

 

Może macie Panowie jakiś pomysł?

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A słychać u Ciebie kolego odgłos bulgotania z nawiewów, który jest oznaką zapowietrzonego układu chłodzenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam tak że gdy zimny gdy dodam gazu z umiarem to słychać przelewanie cieczy w nagrzewnicy a jak się rozgrzeje to ten objaw zanika.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przelewanie z okolic nawiewu to 95% wina uszczelki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Cię straszyć bo może to być jakaś pierdoła ale stawiał bym raczej na UPG. U mnie też początkowo było to słychać tylko po odpaleniu. Z czasem jednak odgłosy zaczęły się nasilać aż w końcu przelewanie było słyszalne prawie przy każdym dodaniu gazu i zakończyło się wymianą uszczelki. Ogrzewanie natomiast działało dość długo. Pogadaj najlepiej z jakimś konkretnym fachowcem.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

TomaszM jak już zastosujesz to ustrojstwo to daj znać jakie są efekty. Jak zda egzamin to może być mi tego w miarę możliwości użyczył?

Edytowane przez El_Comendante

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki Panowie... Jutro będę u mechanika zdam relacje z diagnozy. Pozdrawiam.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TomaszM jak już zastosujesz to ustrojstwo to daj znać jakie są efekty. Jak zda egzamin to może być mi tego w miarę możliwości użyczył?

 

nie ma sprawy, tylko zastanawia mnie czy występuje tam przelewający się płyn z tego wężyka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też z tego wężyka nie leci płyn. Dodam że ogrzewanie też słabo grzeje. Co do samej temperatury to też mam ciężko nagrzać silnik (termostat sprawny ori z serwisu). Po ok 9 km mam zaledwie 60stopni i jak tylko stanę to temp spada a w aucie jest zimno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności