Gość clip7 Zgłoś #1 Napisano 23 Lipca 2008 Witam. W związku z często pojawiającym się tematem awarii włącznika świateł, postanowiłem opisać naprawę (regenerację) tego włącznika. Typowe usterki: brak podświetlenia deski (lub wyłączanie i włączanie co jakiś czas), brak podświetlenia tablicy rejestracyjnej, itp. U mnie nastąpiło jednoczesnie: brak podświetlenia deski i tablicy rejestracyjnej. Dorwałem się do schematów instalacji elektrycznej. Przyczyną był brak styku we włączniku świateł między 15/30 a 16/58 (15,16 - numer wyprowadzenia na wtyczce; 30,58 - symbol na schemacie, gdzie 30-napięcie akumulatora, 58-napięcie akumulatora po przejściu przez jeden ze styków we włączniku świateł). Podaję poniżej oznaczenia według schematów i połączenia odpowiadające pozycjom przełączania przełącznika: (1 światła pozycyjne) Po przekręceniu 1 raz - przejście między stykami 15/30 a 16/58,13/58L,14/58R (2 światła mijania) Po przekręceniu 2 razy - przejście między stykami 1/x (u mnie 1/Xz) a 4/56 (3 światło przeciwmgłowe) Po wyciągnięciu pokrętła - przejście miedzy stykami 2/x (u mnie 2/Xr) a 9/83B (u mnie 9/NSL) 17/58d - żarówka oświetlenia włącznika świateł. 10/31 masa. Jeżeli których przejść nie ma lub pojawiają się i zanikają możemy rozebrać włącznik. Wróćmy do włącznika świateł. Na początek wyciągamy obudowę pod kierownicą, w której znajduje się włącznik świateł i regulator natężenia podświetlenia. W tym celu ściągamy z boku deski czarną osłonę bezpieczników, pod którą znajdują sie 2 śruby do odręcenia (torx) od wpomnianej obudowy i 2 śruby od spodu. Odłączamy wtyczki od włącznika i regulatora i mamy potrzebny element. Teraz trzeba wyciągnąć włącznik świateł. W tym celu wciskamy 2 zaczepy: rys.1,2 i wysuwamy włącznik. Ściągamy okrągłą osłonę pokrętła, odblokowyjąc 2 zaczepy od góry i 2 od dołu: rys.3 Potem ściągamy kolejną osłonę, pod którą znajduję się płytka elektroniczna podwożając 2 zaczepy od góry i 2 od dołu: rys.4 Osłona ta wychodzi razem z pokrętłem i trzpieniem. Teraz ściągamy płytkę, podważajac ją delikatnie. Trzyma się ona tylko na tych trzech drutach, wciśniętych w wyprowadzenia: rys.5 Teraz znów 2 zaczepy od góry i 2 od dołu: rys.6 I mamy to co chcieliśmy: rys.7 Teraz trzeba wyczyścić każdy ze styków i spodnią część również, delikatnie podważając kolejne blaszki. Ja używałem do tego pensety, cienkiego paska papieru wodnego (bardzo drobnego) i acetonu do wyczyszczenia. Wkładałem pasek zgięty na pół między styki, przyciskałem palcem i wyciągałem pasek, który wychodząc, tarł o styki: rys.8 Po takim zabiegu wkładamy lekko obudowę z osią i pokrętłem i kręcąc wyłącznikiem sprawdzamy przejścia między górną,główną blaszką a kolejnymi stykami, z obu stron przełącznika: rys.9 Jak wszystkie przejścia są ok, to składamy i sprawdzamy. U mnie cała regeneracja pomogła i hula do teraz. Rysunki w załączniku! Rysunki.doc Może można by było wrzucić to do warsztatu? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość łukanio77 Zgłoś #2 Napisano 21 Sierpnia 2008 Albo prościej, wcisnąć lekko włącznik świateł i i po przekręceniu go w prawo mamy go na zewnątrz, odpinamy kostkę i do dzieła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #3 Napisano 21 Sierpnia 2008 NO właśnie a po co obudowę pod kierą sciagać przecież ten wył wyjmuje się całkiem inaczek (jak kolega łukanio77 napisał) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #4 Napisano 21 Sierpnia 2008 NO właśnie a po co obudowę pod kierą sciagać przecież ten wył wyjmuje się całkiem inaczek (jak kolega łukanio77 napisał) eee tam czepiacie się, kolega clip7 napisał poradę więc wytarczyło mu priva napisać to by ją poprawił a nie od razu błędy mu wytykać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość clip7 Zgłoś #5 Napisano 21 Sierpnia 2008 Nie wiem, ja tak wyciagałem dla pewności, ale pewnie macie rację. Nie wiedziałem, że się przekręca. Opisałem regenerację jak ja to robiłem a nie jak powinno się to robić, bo po prostu nie wiedziałem. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 21 Sierpnia 2008 A ja "przez przypadek" wyciągnąłem pokrętło z włącznika. Wkurzało mnie, ze czasami zapalała się kontrolka od przeciwmgielnego a co za tym idzie - światło z tyłu też się zapalało. No i już jak włożyłem - to odwrotnie Wiec po wyjęciu i rozebraniu całego włącznika...... pojechałem kupic drugi Bo starego nie dało się zreanimować. Ale instrukcja jest spoko - ma moze parę nieścisłosci, ale.... jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekner Zgłoś #7 Napisano 22 Września 2010 Dzięki Mr. X wyciągnąłem włącznik w parę sekund. A tak się narobiłem nie wiedząc o tym...:manga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #8 Napisano 23 Września 2010 Dzięki Mr. X wyciągnąłem włącznik w parę sekund. A tak się narobiłem nie wiedząc o tym...:manga A tak przy okazji: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=73467&highlight=naprawa+w%B3%B1cznika 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #9 Napisano 23 Września 2010 Czy włącznik świateł może powodować, że czasem nie startuje xenon? Lewy xenon tylko błysnął i gasł - prawy odpalał normalnie. Po chwili gdy wyłączyłem światła i włączyłem ponownie - lewy xenon już odpalał. Po wymianie żarników wszystko wróciło do normy... i niestety ostatnio znów raz mi lewy xenon nie odpalił... Czy winny może być przełącznik czy raczej przetwornica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #10 Napisano 23 Września 2010 Czy włącznik świateł może powodować, że czasem nie startuje xenon? Lewy xenon tylko błysnął i gasł - prawy odpalał normalnie. Po chwili gdy wyłączyłem światła i włączyłem ponownie - lewy xenon już odpalał. Po wymianie żarników wszystko wróciło do normy... i niestety ostatnio znów raz mi lewy xenon nie odpalił... Czy winny może być przełącznik czy raczej przetwornica? Przełóż do sprawdzenia żarniki-prawy z lewym.Jeżeli nadal będzie tak samo warto by było jeszcze sprawdzić przetwornicę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_Misiek_ Zgłoś #11 Napisano 10 Października 2010 moj pwlacznik calkiem padl, czy warto kupic zamiennik hans pries ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nord Zgłoś #12 Napisano 11 Października 2010 mam problem ze światłami postojowymi ostatnio, nie załączają się w ogóle czy włącznik może za to odpowiadać podczas gdy, tak: - mijania działają normalnie - drogowe też - podświetlanie zegarów, rejestracji również a gdy dam na 1 pozycję pozycyjnych działa mi tylko tył a z przodu ciemno hmm - czy włącznik tak na to działa? ps. bezpieczniki są dobre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rastaman Zgłoś #13 Napisano 11 Października 2010 mam problem ze światłami postojowymi ostatnio moze zarówki ci padły?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nord Zgłoś #14 Napisano 11 Października 2010 moze zarówki ci padły?? nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #15 Napisano 11 Października 2010 a gdy dam na 1 pozycję pozycyjnych działa mi tylko tył a z przodu ciemno hmm - czy włącznik tak na to działa? ps. bezpieczniki są dobre Przeczyść i ewentualnie podoginaj styki i będzie :ok Tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=73467&highlight=naprawa+w%B3%B1cznika masz co i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roro Zgłoś #16 Napisano 12 Października 2010 Dziś przeczyściłem styki, ponieważ dochodziły dziwne dźwięki z włącznika rano jak na dworze jest zimniej. Po przeczyszczeniu, przy włączonych halogenach i przełączeniu na drogowe (długie) gasną halogeny? Czy tak powinno być bo nie wiem jak było wcześniej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #17 Napisano 12 Października 2010 Czy tak powinno być bo nie wiem jak było wcześniej? Jak najbardziej Halogeny p.mgłowe (które masz) gasną po zapaleniu świateł drogowych,zaś halogeny dalekosiężne powinny zaświecać się tylko i wyłącznie przy włączonych światłach drogowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roro Zgłoś #18 Napisano 12 Października 2010 Dziękuję bardzo za odpowiedź. Rozumiem, że dalekosiężne to takie w lampach np w Passatach B5 wcześniejszych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #19 Napisano 12 Października 2010 Dziękuję bardzo za odpowiedź. Rozumiem, że dalekosiężne to takie w lampach np w Passatach B5 wcześniejszych? Nie było,montowali tylko przeciwmgielne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szpica80 Zgłoś #20 Napisano 8 Sierpnia 2011 Dzięki klip7 , zrobiłem tak jak opisałeś oprócz rozkręcania deski i pomogło , okazało sie że był przytopiony jeden styk. Wyczyściłem i jest już wszystko OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach