retrikal Zgłoś #1 Napisano 17 Lipca 2008 Zauważyłem dziś, że po włączeniu klimy strasznie rzęzi wentylator, błagam pomóżcie, jutro mam jechać nad może, a tu taki problem...wiadomo mogę jechać bez klimy (i pewnie tak zrobię) ale problem wciąż pozostaje nie rozwiązany... bardzo proszę o jakiekolwiek wskazówki co może być nie tak oraz ewentualnie czy jest możliwość naprawy zrób to sam ...:confused: poniżej zamieszczam krotki filmik co to za dźwięk... http://www.youtube.com/watch?v=5SyWfFK3tH0 co Wy na to... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 17 Lipca 2008 retrikal ; Po włączeniu klimy faktycznie słychać obcy nienormalny dźwięk ( rzężenie), pewno zauważyłeś że śmigło wentylatora klimy ma spore" bicie" ,to być może obciera gdzieś o obudowę wentylatora, być może łożysko się rozsypało.Poza tym jesteś pewny , że to wentylator , a nie sprężarka , która jest poniżej.Z tego wysłuchanego nagrania takie moje uwagi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #3 Napisano 17 Lipca 2008 Witaj! Jezeli nie ociera o jakiś element mechanicznie, (kabel, itp), to wentylator do wymiany Sprawdź dobrze czy coś tam sie nie dostało przypadkiem, jeśli nic nie widać, to pozostaje Ci wymina na nowy. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
retrikal Zgłoś #4 Napisano 17 Lipca 2008 no w sumie pewny nie jestem, ale na moje i Taty ucho to ewidentnie wentylator...faktycznie bicie jest strasznie i wg mnie obciera gdzieś o obudowę, jednak jest on w takim miejscu, że chyba bez zdjęcia całego przodu nie ma się tam jak dostać..? hmm jeśli to sprężarka klimy to co ewentualnie mogłoby się stać?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
retrikal Zgłoś #5 Napisano 17 Lipca 2008 sylwek; jaki koszt orientacyjnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #6 Napisano 17 Lipca 2008 aby sie upewnic ze jest to faktycznie wentylator odłącz go (wtyczka znajduje sie pod obudowa zbiorniczka od wspomagania układu kierowniczego). Odłącz i włącz klime wtedy bedziesz wiedział czy to napewno wentylator. Jezeli wentylator to wyjecie go jest dziecinnie proste. Sprawdz i napisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #7 Napisano 17 Lipca 2008 Witaj! Orginał na allegro to 160 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #8 Napisano 17 Lipca 2008 retrikal ; Do wymiany wentylatora nie trzeba zdejmować przodu , trochę gimnastyki i wymienione.Pokręć ręką za łopatki wiatraka i zlokalizuj miejsce obcierania ( może się tylko odkręcił od ramki). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
retrikal Zgłoś #9 Napisano 17 Lipca 2008 eusso; zgodnie z twoimi wskazówkami odłączyłem wentylator, uruchomiłem klimę i ...teraz mam pewność na 100%, że to wentylator, bo po jego odłączeniu nic nie rzęzi ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #10 Napisano 17 Lipca 2008 Demontaż jest prosty. Tu masz instukcje. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4002&highlight=wiatrak+klimatyzacji W moim wiatraku po jego rozebraniu okazało sie ze szczotki sie skończyły. Kupiłem 4 sztuki za 30zł w elekrtrycznym troche je podpiłowałem na papierku sciernym bo były za duże, za 10 zł przetoczyłem u znajomego komutator, złożyłem do kupy i działa do dzis. Jak bedziesz go wyjmował to troche jest zabawy z wyciągnieciem przewodu od niego. Trzeba zdjąc obudowe od silnika bo idzie on dołem. I uważaj na plastiki w których trzyma sie ten przewód. Łatwo je połamac. Delitatnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
retrikal Zgłoś #11 Napisano 17 Lipca 2008 Jurek; no kręcę tymi łopatkami, ale śmigło jest na tyle luźno, że ciężko precyzyjnie zlokalizować miejsce, w którym obciera...no to może teraz poproszę o wskazówki jak wyjąć ten wentylator... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #12 Napisano 17 Lipca 2008 eusso już mnie uprzedził Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #13 Napisano 17 Lipca 2008 u Ciebie wiatrak sie kreci wiec z jego silnikiem jest wszystko cacy. Wygląda na to jakby o cos ocierał. nie jestem pewien ale silnik tego wiartaka jest osadzony na jednej stornie na łożysku a z drugiej strony na tuleji fosforo-brązowej. Na 99% obstawiam łożysko albo o cos musi obcierac. Wyjmij go i rzuć okiem. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #14 Napisano 17 Lipca 2008 JurekW może miec racje. Może poluzowało sie mocowacie silnika. Trzy srubki o ile dobrze pamietam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #15 Napisano 17 Lipca 2008 cała obudowa tego wiatraka jest przykrecona jedną srubką która znajduje sie po plastikiem doprowadzającym powietrze. Musisz odkrecic trzy srubki na przednim pasie i wyjąc ten plastik. wtedy zobaczysz ta srubke która jest przykrecona z obudowa wentylatora do obudowy chłodnicy. odkrecasz ja , przekrecasz całą obudowe wiatraka w lewo lub w prawo nie pamietam i wiatram masz na wierzchu. Ja próbowałem to zrobic bez odkrecania plastiku doprowdzajacego powietrze. uwierz mi nie da rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #16 Napisano 17 Lipca 2008 Jak uporasz sie z usterka napisz co było grane. Pomoze to w przyszłości innym. Pozdrawiam i powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
retrikal Zgłoś #17 Napisano 17 Lipca 2008 kurcze nie mogę sobie poradzić z odchyleniem tego zaczepu od pająka...nie chce nić na chama robić, a ni jak nie wiem jak go odgiąć...utknąłem w miejscu...grrrr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #18 Napisano 17 Lipca 2008 Musisz go trochę przekręcić (obrócić) w prawo lub w lewo (niestety nie pamięram), tak jak kierownicą się kręci. No i oczywiście wcześniej śrubkę wykręcić, która przytwierdza pająka do obudowy chłodnicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
retrikal Zgłoś #19 Napisano 17 Lipca 2008 ok...zrobione...tzn nie do końca ponieważ czekam na nowy silniczek (wybita tuleje, bicie jak sto50) dodam parę wskazówek do łatwego demontażu tego wentylatora...mianowicie ten zaczep u dołu pajączka nie rusza się w prawo i lewo, tylko należy go odciągnąć w stronę turbiny (dosłownie minimalnie, chociaż wydaje mi się, że nie opcji żeby go połamać, bo jego konstrukcja ogranicza ten ruch) i następnie obrócić pająka w lewo w dół no i wentylator jest juz luźny, oczywiście po wcześniejszym usunięciu jednej górnej śrubki...kabel z wtyczką bez problemu wyjąłem nie odkręcając obudowy podwozia...trochę sprytu, chudej długiej ręki i po bólu... teraz czekam na nowy i z jego montażem nie będę już miał problemów aczkolwiek wtdy już na pewno trzeba będzie odkręcić dolną pokrywę aby ulokować kabel w plastikowych zapinkach... bardzo dziękuję wszystkim za szybką pomoc ! ! ! Wasza pomoc jest nieoceniona;];] pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #20 Napisano 17 Lipca 2008 Orginał na allegro to 160 zł. chyba używany i nie wiadomo w jakim stanie są szczotki za nowy w podróbie typ Gate (kwadratowa wtyczka) na allegro płaciłem ~190pln można kupić także typu Valeo (okrągła wtyczka do pasków sprzed liftu) kosztuje średnio 50pln taniej ale trzeba wtyczkę przekładać co wiąże się z cięciem kabla i lutowaniem ale wtedy raczej traci się gwarancję oryginał w ASO to koszt około 700-800pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach