Skocz do zawartości
retrikal

problem z wentylatorem klimy..POMÓŻCIE !!!

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem dziś, że po włączeniu klimy strasznie rzęzi wentylator, błagam pomóżcie, jutro mam jechać nad może, a tu taki problem...wiadomo mogę jechać bez klimy (i pewnie tak zrobię) ale problem wciąż pozostaje nie rozwiązany...

 

bardzo proszę o jakiekolwiek wskazówki co może być nie tak oraz ewentualnie czy jest możliwość naprawy zrób to sam ...:confused::confused::confused:

 

poniżej zamieszczam krotki filmik co to za dźwięk...

 

http://www.youtube.com/watch?v=5SyWfFK3tH0

 

co Wy na to...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

retrikal ; Po włączeniu klimy faktycznie słychać obcy nienormalny dźwięk ( rzężenie), pewno zauważyłeś że śmigło wentylatora klimy ma spore" bicie" ,to być może obciera gdzieś o obudowę wentylatora, być może łożysko się rozsypało.Poza tym jesteś pewny , że to wentylator , a nie sprężarka , która jest poniżej.Z tego wysłuchanego nagrania takie moje uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Jezeli nie ociera o jakiś element mechanicznie, (kabel, itp), to wentylator do wymiany

Sprawdź dobrze czy coś tam sie nie dostało przypadkiem, jeśli nic nie widać, to pozostaje Ci wymina na nowy. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no w sumie pewny nie jestem, ale na moje i Taty ucho to ewidentnie wentylator...faktycznie bicie jest strasznie i wg mnie obciera gdzieś o obudowę, jednak jest on w takim miejscu, że chyba bez zdjęcia całego przodu nie ma się tam jak dostać..? hmm jeśli to sprężarka klimy to co ewentualnie mogłoby się stać??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sylwek; jaki koszt orientacyjnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aby sie upewnic ze jest to faktycznie wentylator odłącz go (wtyczka znajduje sie pod obudowa zbiorniczka od wspomagania układu kierowniczego). Odłącz i włącz klime wtedy bedziesz wiedział czy to napewno wentylator. Jezeli wentylator to wyjecie go jest dziecinnie proste. Sprawdz i napisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Orginał na allegro to 160 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

retrikal ;

Do wymiany wentylatora nie trzeba zdejmować przodu , trochę gimnastyki i wymienione.Pokręć ręką za łopatki wiatraka i zlokalizuj miejsce obcierania ( może się tylko odkręcił od ramki).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eusso; zgodnie z twoimi wskazówkami odłączyłem wentylator, uruchomiłem klimę i ...teraz mam pewność na 100%, że to wentylator, bo po jego odłączeniu nic nie rzęzi ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Demontaż jest prosty. Tu masz instukcje. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4002&highlight=wiatrak+klimatyzacji

W moim wiatraku po jego rozebraniu okazało sie ze szczotki sie skończyły. Kupiłem 4 sztuki za 30zł w elekrtrycznym troche je podpiłowałem na papierku sciernym bo były za duże, za 10 zł przetoczyłem u znajomego komutator, złożyłem do kupy i działa do dzis. Jak bedziesz go wyjmował to troche jest zabawy z wyciągnieciem przewodu od niego. Trzeba zdjąc obudowe od silnika bo idzie on dołem. I uważaj na plastiki w których trzyma sie ten przewód. Łatwo je połamac. Delitatnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jurek; no kręcę tymi łopatkami, ale śmigło jest na tyle luźno, że ciężko precyzyjnie zlokalizować miejsce, w którym obciera...no to może teraz poproszę o wskazówki jak wyjąć ten wentylator...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eusso już mnie uprzedził:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u Ciebie wiatrak sie kreci wiec z jego silnikiem jest wszystko cacy. Wygląda na to jakby o cos ocierał. nie jestem pewien ale silnik tego wiartaka jest osadzony na jednej stornie na łożysku a z drugiej strony na tuleji fosforo-brązowej. Na 99% obstawiam łożysko albo o cos musi obcierac. Wyjmij go i rzuć okiem. Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JurekW może miec racje. Może poluzowało sie mocowacie silnika. Trzy srubki o ile dobrze pamietam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cała obudowa tego wiatraka jest przykrecona jedną srubką która znajduje sie po plastikiem doprowadzającym powietrze. Musisz odkrecic trzy srubki na przednim pasie i wyjąc ten plastik. wtedy zobaczysz ta srubke która jest przykrecona z obudowa wentylatora do obudowy chłodnicy. odkrecasz ja , przekrecasz całą obudowe wiatraka w lewo lub w prawo nie pamietam i wiatram masz na wierzchu. Ja próbowałem to zrobic bez odkrecania plastiku doprowdzajacego powietrze. uwierz mi nie da rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak uporasz sie z usterka napisz co było grane. Pomoze to w przyszłości innym. Pozdrawiam i powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurcze nie mogę sobie poradzić z odchyleniem tego zaczepu od pająka...nie chce nić na chama robić, a ni jak nie wiem jak go odgiąć...utknąłem w miejscu...grrrr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz go trochę przekręcić (obrócić) w prawo lub w lewo (niestety nie pamięram), tak jak kierownicą się kręci. No i oczywiście wcześniej śrubkę wykręcić, która przytwierdza pająka do obudowy chłodnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok...zrobione...tzn nie do końca ponieważ czekam na nowy silniczek (wybita tuleje, bicie jak sto50)

 

dodam parę wskazówek do łatwego demontażu tego wentylatora...mianowicie ten zaczep u dołu pajączka nie rusza się w prawo i lewo, tylko należy go odciągnąć w stronę turbiny (dosłownie minimalnie, chociaż wydaje mi się, że nie opcji żeby go połamać, bo jego konstrukcja ogranicza ten ruch) i następnie obrócić pająka w lewo w dół no i wentylator jest juz luźny, oczywiście po wcześniejszym usunięciu jednej górnej śrubki...kabel z wtyczką bez problemu wyjąłem nie odkręcając obudowy podwozia...trochę sprytu, chudej długiej ręki i po bólu...

teraz czekam na nowy i z jego montażem nie będę już miał problemów aczkolwiek wtdy już na pewno trzeba będzie odkręcić dolną pokrywę aby ulokować kabel w plastikowych zapinkach...

 

bardzo dziękuję wszystkim za szybką pomoc ! ! ! Wasza pomoc jest nieoceniona;];]

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Orginał na allegro to 160 zł.

 

chyba używany i nie wiadomo w jakim stanie są szczotki

za nowy w podróbie typ Gate (kwadratowa wtyczka) na allegro płaciłem ~190pln

można kupić także typu Valeo (okrągła wtyczka do pasków sprzed liftu) kosztuje średnio 50pln taniej ale trzeba wtyczkę przekładać co wiąże się z cięciem kabla i lutowaniem ale wtedy raczej traci się gwarancję

oryginał w ASO to koszt około 700-800pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności