Skocz do zawartości
Gość Robert 1201

tylna belka,pochyłe koła, co zrobić?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Robert 1201

Użytkownicy paSKÓW 3b SEDAN - potrzebuje waszej fachowej porady. W moim paszteciku coś złego dzieje się z tylna belką, auto zachowuje się jak by pływało po drzodze, to troszkę buja to zarzuca tyłem na zakrętach, myślałem że to może być wina amortyzatorów, ale na stacji diagnostycznej okazało się że są one OK - mają wskazania 75% zarówno z przodu ja i tyłu. Dzisiaj rano idąc do autka zaówarzyłem że tylne koła nie trzymaja pionu . Proszę jeśli wiecie co może dolegać mojemu pasztecikowi, dajcie jak najszybciej znać, to dość pilne!:632::662:

 

//zmieniłem tytuł - kuczlaw

Edytowane przez Kuczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Robert 1201

Problem w tym że moje amortyzatory nie stukają, ich zużycie dochodzi ledwie 25%, pytanie dotyczy kół które nie trzymają pionu i pochylają się ku górze, a rozszerzaja u dołu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McKuch

Podnies sobie samochod na lewarku, zlap kolo w pionie, pozniej w poziomie i sprawdz czy nie ma luzow. Przy okazji sprawdz dokrecenie amorka- gora, dol i stan odbojnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DonVasyl

może tuleja tylnej belki jest mocno wyświechtana i stąd takie objawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpinam sie pod temat tylnej belki bo niewiem gdzie sie z tym skierowac. mianowicie przy ostatnim przegladzie swojego autka zauwazylem na tylnej belce jakis pasek gumowo - metalowy moze ktos mi powiedziec do czego sluzy i jak to sie fachowo nazywa bo jedyne co mi przychodzi do glowy to , jesli auto zostanie przeladowane efektem tego jest zerwany ten wlasnie pasek (takie moje domysly);)

1d7e2a170abf374fm.jpg

Edytowane przez zduno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podpinam sie pod temat tylnej belki bo niewiem gdzie sie z tym skierowac. mianowicie przy ostatnim przegladzie swojego autka zauwazylem na tylnej belce jakis pasek gumowo - metalowy moze ktos mi powiedziec do czego sluzy i jak to sie fachowo nazywa bo jedyne co mi przychodzi do glowy to , jesli auto zostanie przeladowane efektem tego jest zerwany ten wlasnie pasek (takie moje domysly);)

1d7e2a170abf374fm.jpg

Ten element to taśma mocująca stabilizator nr. kat. 8E0 511 321 A ; cena ok. 16zł.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odswieze troszke temat bo bo na calym forum nie ma opisu jak sie wymienia tuleje tylnej belki w Passacie B5 :/ Czy ktos moze tą operację opisac krok po kroku? Wiem tyle ze trzeba je odkrecic ale czy trzeba podnosic auto? Czy tuleje sciaga sie specjalnym narzedziem?

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc:

1.Luzujesz śrubę przechodząca przez tuleję

2.Podnosisz auto

3.Odkręcasz trzy śruby mocujące łapę do podwozia

3.Wyjmujesz śrubę przechodzącą przez tuleję

4.Zakładasz nową łapę z tuleją

5.Dokręcasz lekko śrubę przechodzącą przez tuleję

6. Przykręcasz śruby z łapy

7. Dokręcasz śrubę w tulei

8. Opuszczasz auto i dociągasz wszystkie śruby

Radzę wymienić śruby na nowe

Konieczne dobre klucze, przedłużka i zdjęcie dolnej osłony podwozia

A posiadanie kanału bardzooooooo ułatwi robotę

Pozdr.

PS. Mi osobiście nie chciało się męczyć w odkręcanie śruby przechodzącej przez tuleję (miałem nowe) więc wziąłem flexę i je po prostu obciąłem na podniesionym tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za pomoc, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert na prostej tez ci tyl myszkuje? jesli tak to koniecznie łozyska sprawdz a przede wszystkim dokrecenie kół, no i tak jak koledzy pisali tuleje w belce....

swoją droga jak Tata ma B5 12 lat to takich kombosów nei miliesmy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A więc:

1.Luzujesz śrubę przechodząca przez tuleję

2.Podnosisz auto

3.Odkręcasz trzy śruby mocujące łapę do podwozia

3.Wyjmujesz śrubę przechodzącą przez tuleję

4.Zakładasz nową łapę z tuleją

5.Dokręcasz lekko śrubę przechodzącą przez tuleję

6. Przykręcasz śruby z łapy

7. Dokręcasz śrubę w tulei

8. Opuszczasz auto i dociągasz wszystkie śruby

Radzę wymienić śruby na nowe

Konieczne dobre klucze, przedłużka i zdjęcie dolnej osłony podwozia

A posiadanie kanału bardzooooooo ułatwi robotę

panowie mam problem w 3bg z myszkowaniem po drodze. tuleje juz sa, ale czy podany wyzej opis da sie zastosowac w moim padluchu. slyszalem ze bez podnsnika to niema co sie zabierac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lysy78_03

Podnośnikiem musisz podnieść jedną stronę , podłożyć "kobyłki " dla bezpieczeństwa i do dzieła ;nakrętki spryskaj odrdzewiaczem , reszta jak w opisie.

 

b5tylnabelka.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na allegro znalazłem zestaw do wymiany siner-block jak rozumiem samego elementu metalowo-gumowego, a tu mowa o wymianie całej łapy... Czy można wymieniać na dwa sposoby ? I co wychodzi taniej / kożystniej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na allegro znalazłem zestaw do wymiany siner-block jak rozumiem samego elementu metalowo-gumowego, a tu mowa o wymianie całej łapy... Czy można wymieniać na dwa sposoby ? I co wychodzi taniej / kożystniej ?

 

W oryginale sama tuleja met.-gum. nie występuje jako część zamienna.Oryginalny wspornik łożyskowy (łapa) jest w cenie ok. 312zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja dalem 209 pln za lemfordera w i. c.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja dalem 209 pln za lemfordera w i. c.

 

Konkurencja... nie śpi :P, walczy o klienta.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Potrzeba pomoc - w jaki sposób sprawdzić stan tulei na tylnej belce? 3-krotna diagnostyka nic nie wykazała, amory po ok. 70% komplet choć nie są pierwszej nowości, powoli to czuć.

Generalnie rozchodzi się o delikatne kołysanie auta na nierównościach, dodam, że nic nie stuka.

 

Znajomy mechanik polecił zacząć od amorów, diagnosta twierdzi odwrotnie.

Tarcze i klocki wymienione, stąd też można je wykluczyć.

 

Dzięki za wskazówki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta.

 

Kupiłem paska b5 i mechanik stwierdził po sprawdzeniu geometrii że zapewne belka tylna jest skrzywiona (na geometrii wyszedł odchył o 2 stopnie - dopuszczalne chyba 0,36st.). Ścina opony od wewnętrznej strony. Auto chyba było uderzone w okolicach prawego tylnego koła (tam też jest kawałek szpachli - jedyny na aucie). Mówi, żeby szukać belki na szrocie i wymieniać. Tylko czy jest opcja znaleźć dobrą belkę na szrocie/allegro i czy jest szansa sprawdzić czy jest dobra bez metody prób i błędów (zakładanie/zdejmowanie/geometria/następna itd) ?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez pioters

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odgrzewam kotleta.

 

Kupiłem paska b5 i mechanik stwierdził po sprawdzeniu geometrii że zapewne belka tylna jest skrzywiona (na geometrii wyszedł odchył o 2 stopnie - dopuszczalne chyba 0,36st.). Ścina opony od wewnętrznej strony. Auto chyba było uderzone w okolicach prawego tylnego koła (tam też jest kawałek szpachli - jedyny na aucie). Mówi, żeby szukać belki na szrocie i wymieniać. Tylko czy jest opcja znaleźć dobrą belkę na szrocie/allegro i czy jest szansa sprawdzić czy jest dobra bez metody prób i błędów (zakładanie/zdejmowanie/geometria/następna itd) ?

 

Pozdrawiam

osatatnio miałem problem z tylnim zawieszeniem. bujało na lewo i prawo. sądziłem iż to belka ale okazało się na szczęście iż to tuleje tylnje belki. amorki wymieniłem pół roku wcześniej więc nie miałem nawet co gdybać o ich niesprawności.

sprawdzałem ceny... nowa kosztuje fortune :dupablada używana- jeśli auto nie było bite to nie ma opcji, winna być prosta i bez problemów przebiegać jej montaż. Chyba że kupisz jakiegoś trupa...

 

ps. mój znajomy ma belkę na zbyciu od vw passat-a 1,9 TDI z 1999 r.

jesli byłbyś zainteresowany pisz na PW do mnie. zapytam sie wtedy ile chce za nią. jest w idealnym stanie :D :ok

 

pzdr

Edytowane przez marcinL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności