Gość Robert 1201 Zgłoś #1 Napisano 9 Lipca 2008 (edytowane) Użytkownicy paSKÓW 3b SEDAN - potrzebuje waszej fachowej porady. W moim paszteciku coś złego dzieje się z tylna belką, auto zachowuje się jak by pływało po drzodze, to troszkę buja to zarzuca tyłem na zakrętach, myślałem że to może być wina amortyzatorów, ale na stacji diagnostycznej okazało się że są one OK - mają wskazania 75% zarówno z przodu ja i tyłu. Dzisiaj rano idąc do autka zaówarzyłem że tylne koła nie trzymaja pionu . Proszę jeśli wiecie co może dolegać mojemu pasztecikowi, dajcie jak najszybciej znać, to dość pilne!:632::662: //zmieniłem tytuł - kuczlaw Edytowane 16 Stycznia 2009 przez Kuczi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 9 Lipca 2008 Robert1201 ; temat tylnej belki był poruszany proponuję poczytać http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17068 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Robert 1201 Zgłoś #3 Napisano 9 Lipca 2008 Problem w tym że moje amortyzatory nie stukają, ich zużycie dochodzi ledwie 25%, pytanie dotyczy kół które nie trzymają pionu i pochylają się ku górze, a rozszerzaja u dołu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość McKuch Zgłoś #4 Napisano 9 Lipca 2008 Podnies sobie samochod na lewarku, zlap kolo w pionie, pozniej w poziomie i sprawdz czy nie ma luzow. Przy okazji sprawdz dokrecenie amorka- gora, dol i stan odbojnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DonVasyl Zgłoś #5 Napisano 9 Lipca 2008 może tuleja tylnej belki jest mocno wyświechtana i stąd takie objawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zduno Zgłoś #6 Napisano 16 Listopada 2008 (edytowane) podpinam sie pod temat tylnej belki bo niewiem gdzie sie z tym skierowac. mianowicie przy ostatnim przegladzie swojego autka zauwazylem na tylnej belce jakis pasek gumowo - metalowy moze ktos mi powiedziec do czego sluzy i jak to sie fachowo nazywa bo jedyne co mi przychodzi do glowy to , jesli auto zostanie przeladowane efektem tego jest zerwany ten wlasnie pasek (takie moje domysly) Edytowane 16 Listopada 2008 przez zduno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #7 Napisano 16 Listopada 2008 podpinam sie pod temat tylnej belki bo niewiem gdzie sie z tym skierowac. mianowicie przy ostatnim przegladzie swojego autka zauwazylem na tylnej belce jakis pasek gumowo - metalowy moze ktos mi powiedziec do czego sluzy i jak to sie fachowo nazywa bo jedyne co mi przychodzi do glowy to , jesli auto zostanie przeladowane efektem tego jest zerwany ten wlasnie pasek (takie moje domysly) Ten element to taśma mocująca stabilizator nr. kat. 8E0 511 321 A ; cena ok. 16zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtusp Zgłoś #8 Napisano 16 Stycznia 2009 Odswieze troszke temat bo bo na calym forum nie ma opisu jak sie wymienia tuleje tylnej belki w Passacie B5 Czy ktos moze tą operację opisac krok po kroku? Wiem tyle ze trzeba je odkrecic ale czy trzeba podnosic auto? Czy tuleje sciaga sie specjalnym narzedziem? Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bochum80 Zgłoś #9 Napisano 16 Stycznia 2009 A więc: 1.Luzujesz śrubę przechodząca przez tuleję 2.Podnosisz auto 3.Odkręcasz trzy śruby mocujące łapę do podwozia 3.Wyjmujesz śrubę przechodzącą przez tuleję 4.Zakładasz nową łapę z tuleją 5.Dokręcasz lekko śrubę przechodzącą przez tuleję 6. Przykręcasz śruby z łapy 7. Dokręcasz śrubę w tulei 8. Opuszczasz auto i dociągasz wszystkie śruby Radzę wymienić śruby na nowe Konieczne dobre klucze, przedłużka i zdjęcie dolnej osłony podwozia A posiadanie kanału bardzooooooo ułatwi robotę Pozdr. PS. Mi osobiście nie chciało się męczyć w odkręcanie śruby przechodzącej przez tuleję (miałem nowe) więc wziąłem flexę i je po prostu obciąłem na podniesionym tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtusp Zgłoś #10 Napisano 17 Stycznia 2009 dzieki za pomoc, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #11 Napisano 17 Stycznia 2009 Robert na prostej tez ci tyl myszkuje? jesli tak to koniecznie łozyska sprawdz a przede wszystkim dokrecenie kół, no i tak jak koledzy pisali tuleje w belce.... swoją droga jak Tata ma B5 12 lat to takich kombosów nei miliesmy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #12 Napisano 1 Marca 2009 A więc:1.Luzujesz śrubę przechodząca przez tuleję 2.Podnosisz auto 3.Odkręcasz trzy śruby mocujące łapę do podwozia 3.Wyjmujesz śrubę przechodzącą przez tuleję 4.Zakładasz nową łapę z tuleją 5.Dokręcasz lekko śrubę przechodzącą przez tuleję 6. Przykręcasz śruby z łapy 7. Dokręcasz śrubę w tulei 8. Opuszczasz auto i dociągasz wszystkie śruby Radzę wymienić śruby na nowe Konieczne dobre klucze, przedłużka i zdjęcie dolnej osłony podwozia A posiadanie kanału bardzooooooo ułatwi robotę panowie mam problem w 3bg z myszkowaniem po drodze. tuleje juz sa, ale czy podany wyzej opis da sie zastosowac w moim padluchu. slyszalem ze bez podnsnika to niema co sie zabierac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #13 Napisano 1 Marca 2009 lysy78_03 Podnośnikiem musisz podnieść jedną stronę , podłożyć "kobyłki " dla bezpieczeństwa i do dzieła ;nakrętki spryskaj odrdzewiaczem , reszta jak w opisie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gorgon Zgłoś #14 Napisano 2 Marca 2009 na allegro znalazłem zestaw do wymiany siner-block jak rozumiem samego elementu metalowo-gumowego, a tu mowa o wymianie całej łapy... Czy można wymieniać na dwa sposoby ? I co wychodzi taniej / kożystniej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #15 Napisano 2 Marca 2009 na allegro znalazłem zestaw do wymiany siner-block jak rozumiem samego elementu metalowo-gumowego, a tu mowa o wymianie całej łapy... Czy można wymieniać na dwa sposoby ? I co wychodzi taniej / kożystniej ? W oryginale sama tuleja met.-gum. nie występuje jako część zamienna.Oryginalny wspornik łożyskowy (łapa) jest w cenie ok. 312zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #16 Napisano 2 Marca 2009 ja dalem 209 pln za lemfordera w i. c. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #17 Napisano 2 Marca 2009 ja dalem 209 pln za lemfordera w i. c. Konkurencja... nie śpi , walczy o klienta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djcarol Zgłoś #18 Napisano 29 Marca 2009 Witam, Potrzeba pomoc - w jaki sposób sprawdzić stan tulei na tylnej belce? 3-krotna diagnostyka nic nie wykazała, amory po ok. 70% komplet choć nie są pierwszej nowości, powoli to czuć. Generalnie rozchodzi się o delikatne kołysanie auta na nierównościach, dodam, że nic nie stuka. Znajomy mechanik polecił zacząć od amorów, diagnosta twierdzi odwrotnie. Tarcze i klocki wymienione, stąd też można je wykluczyć. Dzięki za wskazówki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #19 Napisano 25 Sierpnia 2010 (edytowane) Odgrzewam kotleta. Kupiłem paska b5 i mechanik stwierdził po sprawdzeniu geometrii że zapewne belka tylna jest skrzywiona (na geometrii wyszedł odchył o 2 stopnie - dopuszczalne chyba 0,36st.). Ścina opony od wewnętrznej strony. Auto chyba było uderzone w okolicach prawego tylnego koła (tam też jest kawałek szpachli - jedyny na aucie). Mówi, żeby szukać belki na szrocie i wymieniać. Tylko czy jest opcja znaleźć dobrą belkę na szrocie/allegro i czy jest szansa sprawdzić czy jest dobra bez metody prób i błędów (zakładanie/zdejmowanie/geometria/następna itd) ? Pozdrawiam Edytowane 25 Sierpnia 2010 przez pioters Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinL Zgłoś #20 Napisano 26 Sierpnia 2010 (edytowane) Odgrzewam kotleta. Kupiłem paska b5 i mechanik stwierdził po sprawdzeniu geometrii że zapewne belka tylna jest skrzywiona (na geometrii wyszedł odchył o 2 stopnie - dopuszczalne chyba 0,36st.). Ścina opony od wewnętrznej strony. Auto chyba było uderzone w okolicach prawego tylnego koła (tam też jest kawałek szpachli - jedyny na aucie). Mówi, żeby szukać belki na szrocie i wymieniać. Tylko czy jest opcja znaleźć dobrą belkę na szrocie/allegro i czy jest szansa sprawdzić czy jest dobra bez metody prób i błędów (zakładanie/zdejmowanie/geometria/następna itd) ? Pozdrawiam osatatnio miałem problem z tylnim zawieszeniem. bujało na lewo i prawo. sądziłem iż to belka ale okazało się na szczęście iż to tuleje tylnje belki. amorki wymieniłem pół roku wcześniej więc nie miałem nawet co gdybać o ich niesprawności. sprawdzałem ceny... nowa kosztuje fortune :dupablada używana- jeśli auto nie było bite to nie ma opcji, winna być prosta i bez problemów przebiegać jej montaż. Chyba że kupisz jakiegoś trupa... ps. mój znajomy ma belkę na zbyciu od vw passat-a 1,9 TDI z 1999 r. jesli byłbyś zainteresowany pisz na PW do mnie. zapytam sie wtedy ile chce za nią. jest w idealnym stanie :ok pzdr Edytowane 26 Sierpnia 2010 przez marcinL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach