marjanko Zgłoś #1 Napisano 6 Czerwca 2006 Jak pisałem jestem od niedawna posiadaczem paska. I stąd moje pytanie . Czy jest możliwość regulacji siły nacisku pedała sprzęgła? W poprzednim samochodzie jakoś bardziej mi to pasowało. Pedał wciskał się z mniejszą silą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 6 Czerwca 2006 Może trzeba go zakonserwować i przesmarować bo u mnie generalnie pedał sprzęgła chodzi naprawdę lekko i bez oporów. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cooler Zgłoś #3 Napisano 6 Czerwca 2006 Hehe, to prawda, że pierwsze wrażenie co do sprzęgła jest w pasku żałosne, mam 3 samochody, w tym jeden to Merc automat, drugi Polonez i muszę powiedzieć że skok pedału w Pasacie nie licuje do nowoczesnego samochodu - w Polonezie jest mniejszy. Istotne jest to że wszystkie Paski tak mają, na początku jak się przejechałem passatem kumpla to go wyśmiałem, ale potem pojechałem drugim, trzecim i wreszcie swoim i już wiem że tem model tak ma. Skok ma potworny, ale żeby chodziło ciężko? Chyba nie. Sprzęgło zdaje się jest hydrauliczne, więc nie wiem czy jest co przesmarować żeby chodziło lżej - gdybym się mylił (czyli że jest na lince) to polecem wymianę linki - taki manewr w Polonezie zdecydowanie poprawił komfort zmiany biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #4 Napisano 6 Czerwca 2006 Przesmarować ale miechanizm samego pedału sprzęgła HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marjanko Zgłoś #5 Napisano 6 Czerwca 2006 To jest sprzęgło hydrauliczne , czyli nie ma żadnej regulacji? . Wynika , że będę musiał przyzwyczaić się do tej sily nacisku na pedal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jabol79 Zgłoś #6 Napisano 8 Czerwca 2006 Wie ktoś ile może kosztować sprzęgło do 2,0 AZM 115PS ? :609: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skuti Zgłoś #7 Napisano 21 Sierpnia 2009 Witam ma pytanko odnośnie pedału sprzęgła.kiedys przejechałem sie paskiem mojego kumpla i u niego pedał sprzegła wciska się delikatnie,u mnie zaś czuć opór jakby sprzegło było na lince a nie na wspomaganiu czy to możliwe? avb 101 tdi 2001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #8 Napisano 21 Sierpnia 2009 (edytowane) _scalone Edytowane 21 Sierpnia 2009 przez kazio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GCK01 Zgłoś #9 Napisano 21 Sierpnia 2009 a może już czas wymienić płyn hamulcowy i wszystko będzie ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Baksalar Zgłoś #10 Napisano 8 Marca 2010 zakupiłem paska B5, sprzęgło działa dobrze , nie ślizga się , ale ma jeden minus , bierze u samej góry , praktycznie zero skoku jałowego. Czy istnieje mozliwość regulacji , żeby np. brało w połowie skoku, lub być może jest to objaw zużycia tarczy? Przeszukałem forum ale nie znalazłem podobnego wątku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #11 Napisano 9 Marca 2010 (edytowane) Do autora tematu: Też byłem zszokowany jak potrafi chodzić sprzęgło w passacie. W moim passacie sprzęgło chodzi leciutko, a przejechałem się kiedyś paskiem kolegi i sprzęgło chodziło jak na lince i to zardzewiałej... Mój passat jest z silnikiem AVF (2004) a kolegi to AVB (2002). Mam wrażenie, że ktoś mu podmienił sprężynę w pedale sprzęgła bo chodziło strasznie mocno. Nie było czuć szorowania czy tarcia - po prostu tak jakby była za silna sprężyna. Może tutaj szukać przyczyny? Edytowane 9 Marca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gringo105 Zgłoś #12 Napisano 9 Marca 2010 Jeżdżę swoim Paskiem kilka miesięcy i do dzisiaj boli mnie noga jak dłużej pokręcę się po mieście, na początku też miałem wrażenie że sprzęgło chodzi ciężko. Dopiero jak "zgłębiłem" pracę pedału, zauważyłem że chodzi tak lekko jak w np. w Vectrze którą jeździłem wcześniej ale skok pedału jest ogromny:zeco. Sprawdziłem kilka innych Pasków (kumple z pracy) wszędzie to samo. Przestałem szukać dziury w całym i się przyzwyczajam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #13 Napisano 9 Marca 2010 (edytowane) Gringo105 to nie jest szukanie dziury w całym. To co opisuje autor wątku to nie jest subiektywne odczucie tylko na prawdę czasem z tymi sprzeglami w paskach coś jest nie tak. Dla przykładu powiem, że sprzęgło w moim samochodzie działa na prawdę lekko, a w pasku znajomego (AVB) chodzi po prostu fatalnie. Serio, gdybym miał takie sprzęgło to by mi wysiadło kolano po tygodniu. Edytowane 9 Marca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuzma85 Zgłoś #14 Napisano 9 Marca 2010 zakupiłem paska B5, sprzęgło działa dobrze , nie ślizga się , ale ma jeden minus , bierze u samej góry , praktycznie zero skoku jałowego.Czy istnieje mozliwość regulacji , żeby np. brało w połowie skoku, lub być może jest to objaw zużycia tarczy? Przeszukałem forum ale nie znalazłem podobnego wątku. Mam dokładnie tak samo, Passka mam od października 2009, zrobiłem już 7tys km i łapie pod sam koniec, jak się przejechałem przed kupnem to mówie do gościa, że już cieniutko ze sprzęgłem, a gość oczy zrobił i mówi, że wymieniane było niecałe 20tys wcześniej na co miał kwity, sprzęgło się nie ślizga ale strasznie denerwuje, że łapie pod sam koniec... Niby kwestia przyzwyczajenia ale jeżdżę wieloma samochodami więc nie sposób się przyzwyczaić... Więc ponawiam pytanie kolegi Baksalar, czy da się to jakoś regulować?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 9 Marca 2010 Mam dokładnie tak samo, Passka mam od października 2009, zrobiłem już 7tys km i łapie pod sam koniec, jak się przejechałem przed kupnem to mówie do gościa, że już cieniutko ze sprzęgłem, a gość oczy zrobił i mówi, że wymieniane było niecałe 20tys wcześniej na co miał kwity, sprzęgło się nie ślizga ale strasznie denerwuje, że łapie pod sam koniec... Niby kwestia przyzwyczajenia ale jeżdżę wieloma samochodami więc nie sposób się przyzwyczaić... Więc ponawiam pytanie kolegi Baksalar, czy da się to jakoś regulować?? pedał chyba ma imbus którym sie reguluje ale mogę się mylić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaGD Zgłoś #16 Napisano 9 Marca 2010 W moim AVB również strasznie ciężko wciska się sprzęgło i wysoko łapie każdy kto się przejedzie moją furką narzeka na sprzęgło z powyższych postów widzę że takie rzeczy to tylko w AVB . Jak się nie używa innych samochodów to można się przyzwyczaić , ale jak się przesiądzie z jakiegoś innego auta to widać różnicę.(ja już tak przejechałem ponad 50 tyś km) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #17 Napisano 9 Marca 2010 (edytowane) LukaGD, koledze powiedzieli w ASO, że tak ma działać to sprzęgło Dla mnie to było nie do przyjęcia i ja bym tego tak nie zostawił tylko dlatego, że ASO nie wie jak to naprawić. Może dałoby radę zastosować siłownik lub pompkę sprzęgła z innego modelu silnikowego? Ale prawdopodobnie to sama budowa docisku sprawia taki opór. Edytowane 16 Marca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Baksalar Zgłoś #18 Napisano 15 Marca 2010 pedał chyba ma imbus którym sie reguluje ale mogę się mylić sprawdzę to , w środę stawiam paska na wymiane rozrządu i powiadomiłem juz mechanika o tym problemie , twierdzi że nic nie można wyregulować, ale zobaczy co się da zrobić w temacie imbus , jak co to powiadomię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #19 Napisano 16 Marca 2010 LukaGD, koledze powiedzieli w ASO, że tak ma działać to sprzęgło Powiedzą wszystko, żeby tylko mieć święty spokój. W moim AVB sprzęgło chodzi lekko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pyton50 Zgłoś #20 Napisano 16 Marca 2010 Jeżeli łożysko oporowe ciężko się przesuwa na tulei skrzyni biegów to wtedy mamy efekt opornie działającego sprzęgła.Niestety żeby nasmarować tuleję po której chodzi łożysko trzeba wyjąć skrzynię biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach