Doc Zgłoś #1 Napisano 7 Lipca 2008 Panowie, co radzicie ? ... Przyjechała do mnie nowy soft w nowej dobrej, firmowej kości od znanego mi tunera. Niestety za daleko mamy do siebie, aby nie robić tego zdalnie. Soft robiony w Niemczech dedykowany do 1.8T AEB względem mojego sterownika, sugerując się wykresem zbadanego silnika na ORI sofcie. Wymontowałem kość ORI, wmontowałem podstawkę, włożyłem nową kość z nowym softem. Auto jeszcze nie mierzone, ale zdecydowanie bardziej elastyczne. Czuć sporo większy moment. Zbiera się z dołu bardzo przyjemnie. Słyszę głośniej syczącą troszkę turbinkę i wszystko wyglądałoby cacy gdyby nie jeden fakt. Ruszam, zapinam dwójkę, wciskam gaz do podłogi, auto dochodzi o 2500 - 2800 tys obr. i czuć jak chce uciekać spod tyłka, ale coś go przydusza. Zastanawia się chwile, wyrywać chce, ale przydusza sie delikatnie i znowu rwie, przydusza i przekraczając już jakieś 3500-4000 obr zaiwania jak głupi równiutko. Co byście sugerowali co z tym fantem robić ? Logi dynamiczne mają sens w AEB ? Wiadomo, że wiele się nie zbada. Co sugerujecie, co to moze byc ? Turbinka jakby chwilowo przestawała dmuchać, ale równie dobrze może to być zapłon, cholera wie. Spokojniej przyśpieszając nie ma żadnego problemu. Wszystko płynnie, równo i milutko. Zastanawiam się czy poprawiać program czy szukac przyczyny w mechanice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #2 Napisano 7 Lipca 2008 jesli na serii tego nie bylo to soft skopany i nie ma tutaj co dywagowac. jedz do jakiegos tunera sie zlogowac, bo jak cos sie rozleci to wiesz. moze byc dowalone cisnienie albo jakas inna mapa. ciezko powiedziec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #3 Napisano 8 Lipca 2008 pytanie nr 1.: kiedy ostatnio wymieniałeś świece/cewki ? pytanie nr 2.: od jak dawna jeździsz na 98 ? (skoreluj to z kątem wyprzedzenia zapłonu i zobacz jak się zmienia w chwili gdy auto muli) zobacz jak wygląda przepływka dynamicznie przy pedale w podłogę. Wartość powinna równomiernie rosnąć ze wzrostem obrotów. Podejrzyj też jak wygląda wysterowanie N75 - czy nie ma tam jakichś dziwnych zachowań... a później do tunera... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #4 Napisano 8 Lipca 2008 Zdecydowałem się na wyjęcie tej kości. Odeśle ją. Dzisiaj zauważyłem, że przyśpieszając z niskich obrotów, kiedy to motor obciążony jest mocno, słychac granie/skwierczenie zaworów. Typowy objaw źle ustawionego zapłonu. Zapewne sterownik przyśpiesza za bardzo w tym momencie zapłon nie adekwatnie do dawki powietrza i paliwa. Takie strojenie nie ma sensu na odległość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #5 Napisano 10 Lipca 2008 Takie strojenie nie ma sensu na odległość Nie ma, niestety nie ma. Taniej wyjdzie pojechać do znanego polskiego tunera, nawet jak będzie to na drugim końcu Polski i zrobić program inwidualnie do danego silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #6 Napisano 12 Lipca 2008 pytanie nr 1.: kiedy ostatnio wymieniałeś świece/cewki ? I tu mnie złapałeś Marek :-) Idę dzisiaj do auta z kompletem świec PFR6Q wykręcam stare, patrzę i oczom nie wierzę. Siedzą BKR6ETA-10 do Fabii o pojemności 1.0. Wcześniejszy właściciel, Niemiec, coraz bardziej mnie zadziwia. Klawiatura już nie gra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość redspider Zgłoś #7 Napisano 21 Lipca 2008 no i jak sie teraz autko zachowuje? ile dales za ta zawirusowana kosc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
felix123 Zgłoś #8 Napisano 25 Lipca 2008 Ja też jestem ciekawy,czy po zmianie świec na PFR6Q ,Twoje auto się dalej "przydusza".Mam też swiece BKR6ETA-10 i te same objawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #9 Napisano 1 Sierpnia 2008 felix123, radość była przedwczesna. Jeśli auto mocno się nagrzeje, a do tego jest bardzo gorąco na zewnątrz, słuchać przy wiekszym obciążeniu silnika i niskich obrotach granie motoru. Typowy objaw źle ustawionego zapłonu lub uszkodzonego czujnika spalania stukowego. Dzieje się tak na kostce z nowym programem, ale przyznam, że mniej co prawda słuszałem to na kostce z ORI programem. Zastanawiające. Nowa kostka, może źle przyspieszac zapłon, ale dlaczego na starej gra czasami silnik ( klawiatura ) ? VAG nie pokazuje bledów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #10 Napisano 2 Sierpnia 2008 Andrzej,wogole jak wpadłeś na tak idiotyczny pomysl zeby kupic gdzies kosc i ja zamontować?A moze slyszales ze sa firmy tunningowe ktore zajmują się tym zawodowo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #11 Napisano 2 Sierpnia 2008 Marcin, nie ma to nic wspólnego z idiotycznym montowaniem kości. To nie jest kostka zrobiona na pałę, a auto bylo już strojone. Program jest ok. Daje przy odpowiednim momencie więcej paliwa, więcej powietrza i oczywiście przyśpiesza zapłon, tak jak dzieje się to w każdym programie. Wykres wygląda też prawidłowo, martwi mnie tylko granie klawiatury. Abstrahując od kości... powiadam... wyjmuje ją, mam oryginalną kość, a mimo wszystko obciążony silnik przyspieszając mi gra gdy jest bardzo gorący typu dłuższa traska po mieście. Na ORI kości mniej ciut, ale gra. Dokładnie taką samą sytuację miałem w Audi B4, ale tam zapłon ustawiłem sobie prawidłowo i jak ręką odjął. Co tu można w passku zrobić ? Czujniki spalania stukowego na vagu nie wydają się być złe. Na zapłon nie mam wpływu raczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #12 Napisano 3 Sierpnia 2008 Moze podmień czujnik na inny,nie masz przypadkiem za wysokiej temp.silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #13 Napisano 3 Sierpnia 2008 Moze podmień czujnik na inny,nie masz przypadkiem za wysokiej temp.silnika? O którym czujniku mówisz ? Temp silnika 90C przynajmniej tak wskazuje na zegarach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach