chevy Zgłoś #1 Napisano 5 Lipca 2008 witam! postanowilem podjechac do serwisu od klimatyzacji (wiadomo, lato upaly wypadaloby miec wszystko sprawne) a dodam ze przed wizyta klima chlodzila no i chlopaki podpieli sprzęt sprawdzili szczelność i dobili czynnik. Faktycznie pomogło na ustawieniu LO i 3 stopniu dmuchawy temp była 6.5 stopnia na wylocie. Zajechałem do domu i odstawiłem auto na parking. Po tygodniu zabieram auto, na dworze ciepło w kabinie jeszcze cieplej no to zadowolony ze zaraz mi tu klima powieje zimnym załączam tryb Auto i ustawiam 22 stopnie. I tutaj rozczarowanie bo powietrze idzie minimalnie chlodniejsze odpowietrza z trybu ECON, mowie sobie pewnie kwestia schodzenia kanałów ale po 2-3 minutach dalej to samo cieple powietrze !! Ustawiam Klimatronic na LO i to samo dmuchawa dmucha szybciej ale w aucie dalej ciepło.... Zauważyłem że wentylator się załącza bardzo żadko a błedy jakie mam to 256 (25b) 4fa i 4f8. Te dwa ostatnie wczesniej były i klima chłodziła wyskoczył tylko ten 256 (25b) jedni piszą ze to jakis silniczek inni ze czynnik chlodzacy. Co moze byc nie tak ?? Dodam ze temperatura chlodzenia byla sprawdzania na podpietym pod klime urzadzeniu seriwsowym. Jak odpieli urzadzenie klimy nie sprawdzalem. Czy jest mozliwosc ze chlopaki cos spieprzyli ?? czy w ciagu tygodnia doszlo do nieszczelnosci ?? i teraz jest problem ?? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chevy Zgłoś #2 Napisano 6 Lipca 2008 nikt nie pomoze?? jutro jade do tego warsztatu zglosic problem ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hysek_litrusek Zgłoś #3 Napisano 6 Lipca 2008 Prawdopodobnie jak się odpinali od instalacji nie sprawdzili czy nie schodzi przy złączkach, musial sie dostać jakis mikropyłek przy złączce i przez niego zszedł czynnik, Rozumiem ze używales tej klimy wczesniej przez dlzszy czas i wszysko bylo w porząsiu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blezor Zgłoś #4 Napisano 6 Lipca 2008 Ale po co pytasz tu na forum, jedz do tych ktorzy ci to niby naprawili, i spytaj co jest i za co zaplaciles, a nie pytaj na forum! Chcesz ich usprawiedliwic czy co? Niech to poprawia i nie plac nic wiecej, usluga juz byla zaplacona, a jak ci wcisna kit ze to nieszczelnosc i trzeba jeszcze raz zaplacic to nie daj sie wrobic!!! Powiedz ze maja za darmo napelnic i sprawdzic bo za cos wkoncu zaplaciles! A jak beda chcieli kase to jedz do salonu niech sprawdza, a potem daj im kwitek za sprawdzenie i powiedz ze maja oddac kase za pierwsza robote! Pamietaj to ty jestes klijentem, i oni maja sie martwic co jest nie tak, bo placisz im za to! Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość qbic Zgłoś #5 Napisano 6 Lipca 2008 mi to niestety wyglada na kompresor od klimatyzacji, a to tez konkretny wydatek, klima podziałała chwile bo była nabita, pozniej ciśnienie spadło i przestała działac... a nie włacza Ci sie przypadkiem na zimnym samochodzie, po przekreceniu kluczyka wiatrak z przodu??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boczuś Zgłoś #6 Napisano 6 Lipca 2008 jak nic nie zdziałasz to się do mnie odezwij to dam ci nr do gościa, który nic nie zepsuje i taniej policzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #7 Napisano 6 Lipca 2008 Ale po co pytasz tu na forum, jedz do tych ktorzy ci to niby naprawili, i spytaj co jest i za co zaplaciles, a nie pytaj na forum! Chcesz ich usprawiedliwic czy co? Niech to poprawia i nie plac nic wiecej, usluga juz byla zaplacona, a jak ci wcisna kit ze to nieszczelnosc i trzeba jeszcze raz zaplacic to nie daj sie wrobic!!! Powiedz ze maja za darmo napelnic i sprawdzic bo za cos wkoncu zaplaciles! A jak beda chcieli kase to jedz do salonu niech sprawdza, a potem daj im kwitek za sprawdzenie i powiedz ze maja oddac kase za pierwsza robote! Pamietaj to ty jestes klijentem, i oni maja sie martwic co jest nie tak, bo placisz im za to! Pozdrawiam! Witam, niestety to nie takie proste... powodów może być sto a za 99 serwis klimy raczej nie odpowiada. Najpierw potrzebna jest diagnoza, a potem ewentualnie walka. Klimatyzacja to wygląda tak jak budowa cepa, a serwis klimatyzacji mało co może zepsuć jeśli tylko ma podstawy w 10%.... Jeśli problem nie wystąpił na złączach diagnostycznych lub nie obsługiwał tego dwulatek, to niestety na 200 % jest to tylko przypadek. z autopsji wiem, że najwięcej krzyczą ludzie nie mający wiedzy o wielu rzeczach , a uważają że wszystko psują w serwisach.... Najpierw zapytałbym czemu brakowało czynnika i kiedy był układ wcześniej sprawdzany, bo tłumaczenie że czynnika R 134 A ucieka około 10 % rocznie to jak dla mnie to tłumaczenie osób prosto z buszu nie mających nic wspólnego z serwisem urządzeń chłodzących. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arapaho Zgłoś #8 Napisano 6 Lipca 2008 witam! Faktycznie pomogło na ustawieniu LO i 3 stopniu dmuchawy temp była 6.5 stopnia na wylocie. pozdrawiam Sądzisz, że to jest dobrze...? Pytam bo sam nie wiem. Ja przy tym samym ustawieniu mam 5.9 stopnia i zastanawiam sie czy nie jechac na serwis.... a to tylko dlatego, ze u kolegi w starszym pasku temperatura jest w granicach 4 stopni, a w mojej byłej astrze I tuz po nabiciu temperatura na wylocie kratki spadała do minus 1 stopnia (sprawdzałem osobiście tydzień temu..... Dlatego zastanawiam się, czy te 6.5 stopnia to taki dobry wynik i czy od razu nie sugeruje, ze coś jest nie tak... Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #9 Napisano 7 Lipca 2008 Dlatego zastanawiam się, czy te 6.5 stopnia to taki dobry wynik i czy od razu nie sugeruje, ze coś jest nie tak... Spokojnie u mnie jest identycznie. Jednak mam wrażenie, że klima jest średnio wydajna, gdyż przy jeździe w słońcu, przy 28-29 st. temp. zewn. w składzie 3 osobowym, climatronik na 21-22 st. ustawiony robi się w aucie gorąco. Podejrzewam wiatrak klimy, znaczy brak załączania drugiego biegu, ale to dopiero ustalę, gdyż szukam szczegółowych informacji na ten temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #10 Napisano 7 Lipca 2008 Witam, Przyjmuje się że temperatura na wylocie ze środkowej kratki ok czujnik 3 cm włożony wewnątrz, przy ustawieniu obiegu wewnętrznego i nawiewu na wprost, do 30 stopni na zewnątrz bez bezpośredniego słońca, powinna wynieść około 4 stopni po 5 min od włączenia klimy.... ale wszystko tzn. czasy mogą się różnić od warunków samochodu itp. Jednak zawsze czy szybciej czy wolniej ma być około 4 stopni. Temperatura w okolicach np - 1 stop. to przeważnie błąd pomiaru lub zepsuty czujnik zmrożenia parownika. Jeśli nie zadziałają inne zabezpieczenia można w tym przypadku zepsuć sprężarkę. Jeszcze jedno, można też określić wydajność klimy trochę dziwniejszym sposobem.... w bardzo ciepły dzień zamykamy obieg, nadmuch na środek, wiatrak na około 3-4 bieg, kierujemy kratkę na ucho kierowcy i jeśli po 15 min jazdy mamy ucho skostniałe a szyję sztywną to klima a tym samym wydajność ok. Inne odstępstwa typu tylko zimne ucho, to znak że z klimą coś nie tak. Jednak sposób tylko dla zdesperowanych i zahartowanych w chorobach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach