Gość Alcza Zgłoś #1 Napisano 30 Czerwca 2008 Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem Passa z 81 roku1.6benz. w sedanie. Wszystko super, ale intryguje mnie jedna rzecz, na przełączniku od wycieraczek znajduje się przycisk START\STOP. Do czego to służy? Ja nie mogę znalezć żadnego info na ten temat. Myślałem że to tempomat, ale niestety nie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DAN82 Zgłoś #2 Napisano 30 Czerwca 2008 heh widze ze masz ten sam problem jak ja kiedys Swego czasu jak tylko w rece dostalem passata.. a raczej moj ojciec tez zastanawialismy sie co to za magiczny przycisk Tak sie akurat zlozylo ze obok nas autko naprawial gosc co dobrze zna niemiecki a my mielismy ksiazke V-weja i tam bylo opisane do czego sluzy ten magiczny przycisk. okazalo sie ze do wylaczenia silnika sprawdz... wlacz i nacisnij ten przycisk. auto zgasnie. z reguly w tym miejscu jest przycisk od komputerka (o ile auto go posiada) a w tym modelu sluzy do gaszenia autka nie wiem w sumie po co no ale tak juz jest [bynajmniej w moim aucie ] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #3 Napisano 3 Lipca 2008 to sluzy do "oszczedzania paliwka" ale z czym to się je to nie wiem bo nigdy oprocz katalogu tego nie widzialem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DAN82 Zgłoś #4 Napisano 3 Lipca 2008 a ja wam mowie ze tym sie GASI auto .... wiem bo to mam i u mnie to tak dziala nie wiem jak u innych. ale tez tak bylo napisane w ksiazce ktora byla doilaczona do tego passata. byla po niemiecku jak przyciusk STOP moze oszczedzac paliwo jak sam siebie opisuje sluzy do zatrzymania czegos "STOP" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #5 Napisano 3 Lipca 2008 a nie ma jeszcze opcji "start"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DAN82 Zgłoś #6 Napisano 3 Lipca 2008 niee... specjalnie jak wylaczylem silnik tym "magicznym przyciskiem" z ciekawosci przycisnolem go raz jeszcze. NIE odpalil czyli tylko GASI silnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #7 Napisano 3 Lipca 2008 to mnie ciekawi po kiego grzyba to tam jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DAN82 Zgłoś #8 Napisano 3 Lipca 2008 to mnie ciekawi po kiego grzyba to tam jest?a Ty nie masz takiego "bajera" ?A nie... Ty juz masz nowszy TYP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Alcza Zgłoś #9 Napisano 3 Lipca 2008 Więc bardzo dziwny "bajer". Mimo to w moim nie działa, żadnej reakcji. Na moje oko to ma coś wspólnego z ekonomizerem, ewentualnie z tempomatem ale jeszcze nie rozgryzłem tego do końca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #10 Napisano 4 Lipca 2008 niee... specjalnie jak wylaczylem silnik tym "magicznym przyciskiem" z ciekawosci przycisnolem go raz jeszcze. NIE odpalil czyli tylko GASI silnik Kiedyś koleżka pokazywał mi taki myk w jakimś starym audi - gdy udusił silnik, to aby go ponownie uruchomić wystarczyło wcisnąć gaz do podłogi (trzymając sprzęgło) - twierdził, że to oryginalny patent. Może w passku też tak to działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DAN82 Zgłoś #11 Napisano 4 Lipca 2008 jak odwozilem zone do pracy to uzylem tego [stop] pomimo tego ze nie ruszalem kluczyka SWIATLA tez zgasly... postojowki zostaly tylko. kurcze mialem na kompie PDFa o pasku ale gdzies mi go wcielo moze tam by cos bylo na temat tego magicznego [sTOP'a] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skopek Zgłoś #12 Napisano 13 Lipca 2008 Poczytajcie sobie o funkcji FORMEL E a przycisk tempomatu jest w lewej manetce... System ten został wprowadzony w niektórych wersjach "ekonomicznych" w grupie VW-Audi po drugim kryzysie ropy naftowej (1979). Ta wersja o nazwie Formel E wystepowała (3 + E dla Polo, Golf, Jetta i 4 + E dla Passat, Santana, Audi 80 i Audi 100. Żeby auto miało mniejszy współczynnik oporu powietrza dodali w wersjach FORMEL E na przykładzie sedan czyli w santanie maly spojlerek z tyłu na klapie i z przodu pod zderzakiem. Dodatkowo w liczniku znalazł się wskaznik ktory nam wskazywał ilość chwilowego spalanego paliwa. Rzeczywiście formel e to funkcja Start-/Stop-Automatik teraz pytanie czy przy pomocy tego przycisku włączymy naszą B2jke? tego to jeszcze nie wiem. znalazlem w pospekcie ze stycznia 82 o formel e bo w pozniejszych nie znalazlem. teraz niech ktoś raczy to przetłumaczyć i bedze wszystko wiadomo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #13 Napisano 13 Lipca 2008 A to nie działa na podobnej zasadzie jak w Golfie MkIII ecomatic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 13 Lipca 2008 piszą, że tym przyciskiem możesz wyłączyć silnik i potem włączyć go przyciskając ten przycisk jeszcze raz i jednocześnie depcząc pedał gazu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DAN82 Zgłoś #15 Napisano 13 Lipca 2008 Nie wiem jak to dziala ale tak jak juz mowilem.. tym przyciskiem jak go juz uzyje na postoju to GASNIE auto. co do biegu E to faktycznie dziala... na ekonomizerze pojawia sie wskazowka i pokazuje ile pali autko.. nie wiem jak sie to przeklada do rzeczywistego spalania ale jak jade 90km/h to wskazowka pokazuje od 5 do 7 L/100 jak sie "depnie" to i wskazowka znika (wtedy juz nie wiadomo ile PALI bo skala to 5 | 7 | 9) Fajnie ze znalazles cos takiego... teraz tylko czekac jak ktos to przelumaczy i bedzie SUPER ------------------------------------------- piszą, że tym przyciskiem możesz wyłączyć silnik i potem włączyć go przyciskając ten przycisk jeszcze raz i jednocześnie depcząc pedał gazu az z ciekawosci bylem teraz sprawdzic pod blokiem czy faktycznie to dziala i......Jak odpale auto i pozniej uzyje przycisku STOP to auto gasnie... pojawia(zapala) sie kontrolka od AKU. swiatla gasna (zostaja postojowki) no i dalej.... przycisnalem "guzik" pedal gazu i NIC... za ktoryms razem chyba cos (ale lekko) zaskoczylo bo jak puszczalem juz gaz to silnik tak jakby chcial zaskoczyc. zakrecil sie moze 2x i cisza. To na tyle a szkoda..... Moze ktos cos jeszcze doda ciekawego na temat magicznego przycisku "STOP" kosmo i juz wyjasnila sie sprawa tego FORMEL E na mojej klapie bagaznika http://passat.waszak.net/009.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtas Zgłoś #16 Napisano 16 Lipca 2008 Z tego prospektu przecież jasno wynika, to co napisał wcześniej Tomcio. Przycisk GASI silnik. Aby go ponownie uruchomić, trzeba wdepnąć jednocześnie sprzęgło i gaz. Jak nie zadziała, znaczy że z biegiem czasu coś się skopało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DAN82 Zgłoś #17 Napisano 16 Lipca 2008 Przycisk GASI silnik. Aby go ponownie uruchomić, trzeba wdepnąć jednocześnie sprzęgło i gaz DZIAŁA !!!!!!!!!!!!!!!!!!! hiehiehie dzialaaaaa :) a wiec po przeczytaniu wypowiedzi Wojtasa akurat musialem podwiesc Zone do sklepu i jak czekalem na nia to sprawdzilem ten patent. Wczesniej sprawdzalem motyw jaki podal ormowiec. czyli wcisniety "przycisk" i gaz ale nie wyszlo. Dzisiaj sprawdzilem motyw ze sprzeglem i gazem. A wiec wylaczylem autko magicznym "przyciskiem" wdusilem sprzeglo... nadusilem LEKKO gaz i co ?!?! i autko odpalilo !!! zaliczylem SZOK sprawdzilem to jeszcze 4x. ZOnka jak wrocile to jej zapodalem TEMAT. trzymalem rece za glowa i mowie do niej zobacz TRIK i autko odpalone JAk ten temat przedstawilem ojcu przez telefon to nie mogl uwierzyc przez dluzszy czas. rozmawialismy 30 minut... i pod koniec zalapal heh. no ale teraz takie moje pytanie. - do czego ten patent (w sensie po co?) - no i teraz jak to dziala ? po zgaszeniu silnika zostaje tylko zaplon. i teraz sprzeglo +gaz uruchamia silnik... kto a raczej CO tym steruje ? Pozdrawiam "zaciekawiony" daniel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #18 Napisano 16 Lipca 2008 zapewne w celu obnizenia spalania to sluzy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DAN82 Zgłoś #19 Napisano 16 Lipca 2008 ale w jaki sposob ? no i w jakich okolicznosciach mialbym uzywac tego "motywu" tak czy siak nastepuje rozruch silnika a wiec i paliwko potrzebne.. kiedys pewnie sie ta zagadka rozwiaze /nie moge sie doczekac happy end'u Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #20 Napisano 17 Lipca 2008 Co steruje - nie wiem. Do czego przydatne - jak Ci zgaśnie przy ruszaniu wystarczy wcisnąć sprzęgło, gaz i jedziesz - według mnie to najważniejsza zaleta. Cwany patent swoją drogą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach