Gość woyta1 Zgłoś #1 Napisano 22 Czerwca 2008 Witam serdecznie wszystkich na forum Posiadam Passata 1.9TDI 90KM 1994 rok produkcji, do tej pory autko chodziło bez zarzutu (przywieziony pół roku temu z niemiec). Mam problem z uruchomieniem samochodu po przekręceniu kluczyka swiecą sie kontrolki lecz od swiec żarowych i ładowania nie zgasnie. Z chwilą gdy nie zgasną auta nie można odpalić kręci na sucho.Zdarzy sie ze zgasna to od razu zapali ale tylko raz pozniej znowu nic z tego.Jak wyjmę przekaźnik o numerze 100 na kilka minut jest szansa ze odpali lub jak rozlacze akumulator na kilka minut.Zaczela mrugac tez kontrolka ABS-u ktora juz teraz ciagle sie swieci juz podlaczylem program i wiem ktore kolo ( nic wiecej z bledow nie ma zapisanych).Jaka moze być przyczyna i co poradzic na odpalanie wozu?? Slychac po przekreceniu kluczyka jak przekaznik o numerze 100 "pyka" lecz nie zawsze odezwie sie przekaźnik ktory zauważyłem pod deską w konsoli środkowej o numerze 135 ( jest w tej konsoli co schowek i popielniczka (czy moze byc wina ktoregoś z tych przekaźników??).Proszę o informację co robic jak zdiagnozowac usterke?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #2 Napisano 22 Czerwca 2008 przekaznik od immo sprawdz jesli masz. popraw luty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leopard Zgłoś #3 Napisano 22 Czerwca 2008 sprawdź przekaźnik 109 - przekaźnik odpowiedzialny za podanie napięcia na ECU ... sugerowac można brak zasilania ECU - w innym przypadku pojawią się błędy w VAG'u co do alarmu - 94 rok - chyba nie ma oryginalnego immo - jesli masz jakieś swoje zabezpieczenie/odcięcie - też sprawdź - do tego dochodzi banał - zaworek stop na pompie wtryskowej (na to jednak nie stawiam - VAG odnotuje błędy przy uszkodzonym zaworku) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość woyta1 Zgłoś #4 Napisano 23 Czerwca 2008 Immobilisera chyba nie ma, mam drugi kluczyk do niego metalowy i mozna go bez problemu nim odpalić więc chyba nie posiada w kluczyku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #5 Napisano 23 Czerwca 2008 czyli tak jak kolega pisal wyzej - 109 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #6 Napisano 23 Czerwca 2008 Brat miał taki problem też w roczniku 1994, poprawa zimnych lutów na płytce ECU rozwiązała problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość woyta1 Zgłoś #7 Napisano 24 Czerwca 2008 Witam Posprawdzałem założyłem nowy przekaźnik 109 używkę który dostałem objawy dalej takie same. Wyjąłem alarm fabryczny i zauważyłem że był już naprawiany jedna cewka lutowana. Trafił mi się podobny na innym uchwycie który mozna zamienić lecz ma oznaczenie 1H0 953 233D a mój ma oznaczenie 3A0 953 233 i nie wiem czy beda pasować, na wygląd gniazda takie same ( puściłem temat zamiany na forum ). Co myślicie o takiej zamianie ???? Ps. Na moim były naklejone dwie naklejki perwsza była sklejona plastrem i sie rozsypała, oznaczenia odczytałem z drugiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wojtas281 Zgłoś #8 Napisano 20 Lutego 2011 Witam jeśli macie taki problem to rozwiązanie jest tylko jedno wyciągamy skrzyneczkę która jest za włącznikiem świateł, dostać tam się nie jest trudno ale odkręcić śrubki troszkę gorzej, wyciągamy przełącznik świateł a przy skrzynce bezpieczników odkręcamy pokrywę wyciągamy skrzyneczkę otwieramy jest tam taki sterownik o numerze V23072-cc4 A1059-A203 trzeba go wylutować i z powrotem wlutować przed lutowaniem możecie sobie sprawdzić: przekręcić kluczyk w stacyjce i poruszać sterownikiem do przodu i do tyłu zobaczycie jak zacznie wam migać kontrolka od świec żarowych. I to jest wasz pieprzony problem. A nie jakieś głupoty o przekaźniku 109 albo czujniku położenia wału. A poza tym uważajcie na pieprzonych pseudo mechaników. Pozdrawiam. ---------- Post added at 12:51 ---------- Previous post was at 12:48 ---------- Witam jeśli macie taki problem to rozwiązanie jest tylko jedno wyciągamy skrzyneczkę która jest za włącznikiem świateł, dostać tam się nie jest trudno ale odkręcić śrubki troszkę gorzej, wyciągamy przełącznik świateł a przy skrzynce bezpieczników odkręcamy pokrywę wyciągamy skrzyneczkę otwieramy jest tam taki sterownik o numerze V23072-cc4 A1059-A203 trzeba go wylutować i z powrotem wlutować przed lutowaniem możecie sobie sprawdzić: przekręcić kluczyk w stacyjce i poruszać sterownikiem do przodu i do tyłu zobaczycie jak zacznie wam migać kontrolka od świec żarowych. I to jest wasz pieprzony problem. A nie jakieś głupoty o przekaźniku 109 albo czujniku położenia wału. A poza tym uważajcie na pieprzonych pseudo mechaników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablosr Zgłoś #9 Napisano 20 Lutego 2011 Zgadzam się z wojtas281. Miałem to samo przylutowałem i po sprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chris 39 Zgłoś #10 Napisano 25 Lutego 2011 Witam . Ja znalazłem coś takiego :dobrze Dla dociekliwych dalej za skrzynką bezpieczników są przekaźniki , ten o numerze 53 na pewno rozłącza cewkę rozrusznika - wiem bo wymieniłem dwie kostki stacyjki zanim go znalazłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chris 39 Zgłoś #11 Napisano 26 Lutego 2011 Dodaje schemacik tego alarmu , może komuś się przyda - mi pomógł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 26 Lutego 2011 a mógłbyś go zrobić bardziej czytelnym ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chris 39 Zgłoś #13 Napisano 26 Lutego 2011 nie bardzo to jest skan z pdf. ale jak podasz meila to wyślę cały plik 42 strony . tylko to jest schemat do paska 1994 - 1996 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 38b Zgłoś #14 Napisano 4 Października 2012 jakie dodatkowe zadanie spełnia ten przekażnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiekvw Zgłoś #15 Napisano 9 Października 2012 Tez mam problem z odpaleniem samochodu czasami Passat b4 1.9 TDI kręci a nie chce odpalić dopiero za 3 lub 4 razem odpali i chodzi.co może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekTDI Zgłoś #16 Napisano 9 Października 2012 właśnie też mam taki problem. już parę razy mi sie to przytrafiło po przekręceniu kluczyka kontrolka od świec nie gaśnie i wtedy nie słuchać któregoś przekaźnika co robi pyk jak kontrolka gaśnie, silnik kręci ale nie odpala. I gy ten problem sie pojawił to odczekałem zawsze dłuższą chwilę, bo normalnie to w ciepłe dni zawsze po przekręceniu kluczyka kontrolka od świec tylko mrugnęła i od razu gasła po czym uruchamiałem silnik bez podgrzewania świec bez żadnego problemu. Teraz to już chociaż wiem gdzie szukać jakiejś przyczyny, gdy wcale nie zechce zapalić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiekvw Zgłoś #17 Napisano 9 Października 2012 ale u mnie kontrolka gasnie i muszę go dłużej kręcić i za którymś razem po kręceniu odpali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko Zgłoś #18 Napisano 9 Października 2012 Można sprawdzić czujnik temperatury zewnętrznej . Mam ten sam problem, czasami zapalić nie mogę swojego 1Z, nie wiem co jest przyczyną, brak błędów. Może czujnik temp zew. świrmuje i każe grzać nie wiadomo ile. Chociaż u mnie zdarzało się, że grzeje więcej niż 3 minuty przy 20+ stopniach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiekvw Zgłoś #19 Napisano 10 Października 2012 dzisiaj rano ten sam problem odpalilem bez problemu ruszylem i zgasł... nie mogłem pózniej odpalić kręciłem go jakieś 10min i dopiero złapał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #20 Napisano 10 Października 2012 Można sprawdzić czujnik temperatury zewnętrznej . a co ma czujnik temperatury zewnętrznej do odpalania samochodu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach