Skocz do zawartości
Gość firewire

3BG 4Motion 130PD czy 180?

Któy silnik polecacie  

48 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Któy silnik polecacie

    • 1.9TDI PD130KM
      30
    • 2.5 TDI V6 180KM
      18


Rekomendowane odpowiedzi

130 w autoamcie czy w manualu? w automacie ze 170 mozesz bezpiecnzie wyciagnac w manualu mozesz 180-200 tylko zalezy od sprzegla mozesz i wiecej ale to przerobki wieksze juz sa ;) FIMC pompki AL czy tam jakos tak i inne rzeczy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

mam 130pd od dwoch lat po wirusku calkiem fajnie lata

ale przejechalem sie 2.5 180km no i sie odrazu zakochalem w tym silniku

ten pomruk , cisza , zero wibracji (jak na diesla) poprostu bajka

i co mnie zdziwilo szybka reakcja na pedal gazu

a to ze spali te 2 litry wiecej no coz...

kupujac teraz wybral bym 2,5tdi 180km tylko trzeba poszukac naprawde dobrze wyposazonego bo fajnie bybylo miec dodatkowo elektrycznie sterowane fotele i grzana przednia szybke i solar dach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega który jest na kupnie miał już okazję jeździć 2,5 V6? Ja narzekałem na ten silnik do momentu aż się nie przejechałem. Podobnie narzekałem na automatyczne skrzynie że są po prostu be do momentu aż się nie spróbowałem.

 

Mam nadzieję że miałeś okazję jeździć Paskami w obu wersjach silnikowych, jeżeli nie to musisz to zrobić koniecznie przed zakupem!

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość firewire

Jeździłem obydwoma...

 

AFN'a mam w automacie więc preferowałbym także automata....

 

z kimkolwiek rozmwiam każdy kto ma troche pojęcia o automatach mówi mi jedno że automat jest bardziej wytrzymalszy od manuala - a to dlatego że siła z automatu jest bardziej równomiernie rozkładana - nie ma szarpnięć - luz/bieg/luz/bieg... poprostu elementy w skrzyni są cały czas w większym lub mniejszym stopniu obciążone...

 

a to jak z nagrzanym szkłem - gwałtownie ochłodzisz i traci właściwości, podobnie jest z manualem... poza tym nie przeraża mnie automat... bo jak coś dupnie - to czy autopmat, czy manual z reguły się wymienia skrzynię...

 

poza tym wszystkim jeśli ktoś jeździł automatem to nigdy nie chce wsiąść do manuala... dodatkowo jeśli masz tempomat to przy stałej prędkości jest ta sama konsumpacja prawie co manual... dla przykładu mój AFN przy 130km/h to 5,8-6,2, jedynie przekraczając 160km/h robi się żarłoczny bo to tylko skrzynia 4 biegowa...

 

tyle opisem skrzyń, czyli teraz wiem że bedzie to 180KM 4motion 2.5TDI,

 

pytanie co do 2.5TDI 180KM to konstrukcja bez pompowtrysków ? jest taka jak AFN pompa + wtryski (nie pompowtryski ?).

Chodzi mi o czułość na paliwko... bo zdarza mi się tankować w Polsce...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak Cie ta sonda do niczego nie doprowadzi - 2,5 orzeł, 130 reszka - rzuć monetą i zanim spadnie pomyśl co byś chciał żeby wypadło.....

jedyna sprawdzona metoda żeby potem nie żałować.

 

I tak kupując używkę masz loterie bo nie wiesz czy kupisz żyletę czy padło - jak kupisz z dobrej ręki i będziesz dbał to będzie z każdego zadowolony.

 

Ja bym brał 2,5 ..... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To dziwne co piszesz bo mam AFN'a 110KM automat na 146KM zrobiony i przy 130 na tempomacie z klimą mam w granicach 5,8-6,2L więc gdzie spalanie na poziomie 9-10 ? nie mówię o spalaniu przy parędkościach granicznych, ale golf przy jeździe 130km/h bez klimy na 800km pali mi 55L co daje 6,8L z klimą jest 7,2L więc widzę ze nie zorozumiałeś moich pytań, może lepiej przeczytaj raz jeszcze, nie bierz tego osobiście ale jeśli nie mas znic do powiedzenia w temacie to nic nie pisz... bo zadałem pytanie a pyskówka mnie nie interesuje....

 

Przeczytaj Ty jeszcze raz moj post i wskaz gdzie tu pyskówka.:o Mam cos do powiedzenie w temacie ,bo mam zawirusowanego PD ka (AVF) z 4x4. Srednie spalanie mam 8,5-9,0. Przy duzych predkosciach jest w okolicy 10. Automat zezre jeszcze wiecej .Tym bardziej V6. A ty piszesz ze masz AFN.I co z tego? Jak ja mialem AFN to mi palil 6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lecho279

Kolego danek jeśli uważasz że V spali więcej to widzę, że nigdy nie miałeś do czynienia z tym silnikiem a jedynie słyszałeś bajki od ludzi którzy też coś słyszeli i tak dalej. Tych silników jest w Polsce niewiele, a jeśli już to te do 2003 roku z oznaczeniem A - AKU, AKN o tych silnikach wiem tylko tyle ze miały problem z wałkami rozrządu. Ja mam V6 180KM 4motion i 12 to max jak mi się bardzo śpieszy. A jest czym pogonić :D Przy normalnej jeździe mieszanej miasto trasa 9 litrów spokojnie. Ja mam manuala jeżdżę też klasą E w automacie ale wolę manual, ale to już kwestia gustu i wygody. Poza tym V6 jest cichsza mniej wyżyłowana i max. moment obrotowy ma przy niskich obrotach co za tym idzie jest bardzo elastyczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lecho.Tych silników wcale nie jest niewiele.Sa bardzo popularne. W A6. Bajki o awaryjnosci i spalaniu znam od ich wlascicieli oraz od zaprzyjaznionego tdi-mechanika. Tylko nie wiem po cholerę mnie tak oklamują.;)To ,ze silnik jest "kulturalny" to mnie nie musisz przekonywac.Tez wybralbym V6. Pomimo typowych wad.Dla mnie akurat nie ma duzego znaczenia po ile jest ON. Jak bedzie kosztowal ponad 10pln , to sie zaczne zastanawiac na co się przesiasc. Smieszy mnie tylko jak ktos szuka samochodu duzego/wygodnego , z max wyposazeniem i 4x4 ,a chce zeby mu palil 5ltr.I to przy 200km/h .;)

 

Aha .No i mam racje mowiac ze spali wiecej.Sam mowisz ,ze przy duzych predkosciach pali ci 12. A 12 to wiecej niz 10.Zauwaz ze firewire chce podrozowac caly czas z predkosciami 180-200:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Kolego danek jeśli uważasz że V spali więcej to widzę, że nigdy nie miałeś do czynienia z tym silnikiem a jedynie słyszałeś bajki od ludzi którzy też coś słyszeli i tak dalej. Tych silników jest w Polsce niewiele, a jeśli już to te do 2003 roku z oznaczeniem A - AKU, AKN o tych silnikach wiem tylko tyle ze miały problem z wałkami rozrządu. Ja mam V6 180KM 4motion i 12 to max jak mi się bardzo śpieszy. A jest czym pogonić :D Przy normalnej jeździe mieszanej miasto trasa 9 litrów spokojnie. Ja mam manuala jeżdżę też klasą E w automacie ale wolę manual, ale to już kwestia gustu i wygody. Poza tym V6 jest cichsza mniej wyżyłowana i max. moment obrotowy ma przy niskich obrotach co za tym idzie jest bardzo elastyczna

 

spali spali nie ma sie co zastanawiac , u mnie 8,9l to max przy jesli mozna to tak nazwac "bardzo sportowej jezdzie"

a jak naprawde przycisniesz te swoje 2,5 to potrafi pokazac 15l i nie jest to tajemnica

jadac spokojnie udalo mi sie kiedys osiagnac 6,4 po miescie ale taka jazda to na emeryturze:)

a co do elastycznosci to duzej roznicy nie mam , oba diesle i oba maja turbinki cudow nie ma

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej.jaby wybral V6 ale niestety w anglii nie robili tego!!!!:636:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol
sprawdź sobie bo nie jestem pewien na 100% tych oznaczeń ale po 07.2003 zmieniono silniki i między innymi poprawiono wałki, mają one oznaczenia:

BDU - 150KM

BDG - 163KM

BDH - 180KM występuje tylko jako 4Motion

Tych silników jest w Polsce niewiele, a jeśli już to te do 2003 roku z oznaczeniem A - AKU, AKN o tych silnikach wiem tylko tyle ze miały problem z wałkami rozrządu.

Ehh :(

Widze, ze czlowieka kilka dni na forum nie bylo i juz podaja jakies dziwne info o oznaczeniach silnikow :hyhy:

Sprawa jest prosta i niestety musze tutaj poprawic obu powyzszych kolegow...

V6 TDI sprzed polowy 2003 mialy 150KM i oznaczenia silnikow AFB i AKN.

V6 TDI od polowy 2003 do konca produkcji mialy oznaczenia BDG (163KM) i BDH (180KM-tylko 4Motion).

W Passatach B5 nie montowano jednostek o oznaczeniach BDU lub AKU.

Koniec i kropka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybrał V6 ;) Brat w audi ma 163konna wersje w manualu i srednie spalanie wychodzi mu 7.4litra;) a wolno nie jezdzie;) Natomiast drugi brat mial A6 180km quattro w automacie to juz tam spalanie takie kolorowe nie bylo;) Na trasie mi sie udalo wyciagnac 6.5l/100 ale przy jezdzie 100-100km/h a tak srednie to 9-10litrow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kasper
.

 

co do linka powyżej to ktoś tam napisał ze 4x4 tylko na śnieg itd... nie prawda i juz wiele razy się o tym przekonałem np przy 140km/h na zakręcie autostrady (A9 w górach w DE)

 

 

Ja bym sobie darował 4x4 ,jeździłem 2 lata subaru imprezą ,na mokrej nawierzchni i na sniegu pieknie sie prowadzi ale nie uwierze ze na autostradzie czujesz ze masz 4x4 chyba ze mówisz o spalaniu generalnie na poparcie tego co mówie mozesz sprawdzic sobie niektóre rajdy do mistrzostw świata gdzie ośka niejednokrotnie na suchym asfalcie wygrywała z 4x4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość firewire

Aha .No i mam racje mowiac ze spali wiecej.Sam mowisz ,ze przy duzych predkosciach pali ci 12. A 12 to wiecej niz 10.Zauwaz ze firewire chce podrozowac caly czas z predkosciami 180-200:)

 

 

Nie cały czas :)

 

ale nie chcę mieć dramatycznego wzrostu paliwa gdy przekraczam 160-170...z średniej 7-9 na 15-18 jak to jest w np BMW 330xd... która niby uważam za alternatywę... tylko że jest mniejsza, droższa i z reguły są już przekatowane...

 

Ja bym sobie darował 4x4 ,jeździłem 2 lata subaru imprezą ,na mokrej nawierzchni i na sniegu pieknie sie prowadzi ale nie uwierze ze na autostradzie czujesz ze masz 4x4 chyba ze mówisz o spalaniu generalnie na poparcie tego co mówie mozesz sprawdzic sobie niektóre rajdy do mistrzostw świata gdzie ośka niejednokrotnie na suchym asfalcie wygrywała z 4x4

 

nie mam zamiaru jeździć na rajdy ale kiedy jedziesz drogą która ma 2 pasy i nie jest to A2 ani A4 w DE tylko A9 lecąca przez góry to zrozumiałbyś... w Luksemburgu standard autostrad to 2 pasy a i górki i zakręty są, a biorąc zakręt na autostradzie przy 150km/h (wiem w Lux jest max 130) na mokrej nawierzchni niejednokrotnie czułem że dupa chce mi uciec... przy 4x4 leciałem 160-170 i nie miałem takich odczuć...

 

4x4 zwyczajnie po to żeby koła z tyłu nie były ciągnięte ale też brały czynny udział w napędzie....a rajdy.... jest ich tyle i tyle klas to jak porównywanie RS2000 do ST220 czy V6-193KM do V6-180KM, po to zwyciężają kierowcy i zwyciężają teamy bo wszystko ma swój udział....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kasper

nie mam zamiaru jeździć na rajdy ale kiedy jedziesz drogą która ma 2 pasy i nie jest to A2 ani A4 w DE tylko A9 lecąca przez góry to zrozumiałbyś... w Luksemburgu standard autostrad to 2 pasy a i górki i zakręty są, a biorąc zakręt na autostradzie przy 150km/h (wiem w Lux jest max 130) na mokrej nawierzchni niejednokrotnie czułem że dupa chce mi uciec... przy 4x4 leciałem 160-170 i nie miałem takich odczuć...

 

4x4 zwyczajnie po to żeby koła z tyłu nie były ciągnięte ale też brały czynny udział w napędzie....a rajdy.... jest ich tyle i tyle klas to jak porównywanie RS2000 do ST220 czy V6-193KM do V6-180KM, po to zwyciężają kierowcy i zwyciężają teamy bo wszystko ma swój udział....

 

chyba zle mnie zrozumiałes nie mówie zebyś jeździł na rajdach to pierwsze po drugie napisałem ze na mokrej nawierzchni bedzie troszke lepiej co i sam zauważyłeś a na suchym napęd na 4 będzie ci tylko przeszkadzał bo autko bedzie więcej palic około 1. litra , gorzej przyśpieszac nie mowie tu o przuspieszeniu od 0-100 tylko przy większych predkosciach , napęd na cztery koła jest droższy w eksploatacji i do tego bardziej awaryjny,ale to ty podejmujesz decyzje jesli cie na to stac to tylko 4x4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość firewire
chyba zle mnie zrozumiałes nie mówie zebyś jeździł na rajdach to pierwsze po drugie napisałem ze na mokrej nawierzchni bedzie troszke lepiej co i sam zauważyłeś a na suchym napęd na 4 będzie ci tylko przeszkadzał bo autko bedzie więcej palic około 1. litra , gorzej przyśpieszac nie mowie tu o przuspieszeniu od 0-100 tylko przy większych predkosciach , napęd na cztery koła jest droższy w eksploatacji i do tego bardziej awaryjny,ale to ty podejmujesz decyzje jesli cie na to stac to tylko 4x4

 

 

 

no tak zapomniałem dodać Luksemburg i pobliski region Belgii i Niemiec to tzw Kraina Deszczowców....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość AFB

Witam Cię,użytkuję V6 i miałem do czynienia i ze 115 i ze 130 jak i z AFN,powiem Ci tak ,coś za coś V6 jak zawyje to aż się chce wciskać gaz,spalanie bez ostrego butowania to 10-11 w mieście ,jadąc ostatnio z Wrocka do Poznania wyszło mi 8,4L i czas był dobry bo 1H33min,więc można pojechać w miarę oszczędnie takim autem a jeśli chodzi o wyposażenie to możesz kupić 130 z Highline"m ale nie za te pieniążki co V6,druga sprawa to znaleźć idealną V6 to też trzeba mieć wiadro szczęścia.

Tak czy inaczej POLECAM V6, POWODZENIA KOLEGO- POZDRO AFB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość firewire
Tak czy inaczej POLECAM V6, POWODZENIA KOLEGO- POZDRO AFB

nie chcę szerzyć herezji ale zdecydowałem się na BMW 330xd, jednak 2.5 TDI to stara (ponad 10 letnia) lekko poprawiana konstrukcja... mało popularna (4x4 180KM) w VW i do tego z wieloma przypadłościami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

w takim razie wybrales duzo mniejszy samochod ...:((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności