Gość eine Zgłoś #1 Napisano 1 Czerwca 2008 Witam serdecznie, Problem jak w temacie w moim passacie 2001 rok, climatronic dziala pod maska...tzn przewody sa lodowate tak jak powinno byc, wszystko sie wlacza (wentylator etc...) Problem pojawia sie w aucie, powietrze zamiast 4 stopni na wylocie ma moze okolo 20 stopni, jest chlodne (na zewnatrz 25 stopni) ale nie tak jak powinno byc.Niestety nie zmarzniesz w srodku. Pojawilo sie to w tym roku. Kiedys dzialalao bez zastrzezen (mam autko od 2 lat) Widzialem kiedys na forum jak ktos pisal o tym ze jakas klapka cieplego powietrze moze sie blokowac (podobno dos czesto spotykanie w B5) Niestety nic nie bylo bardziej opisane Proszę o pomoc. Z gory dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #2 Napisano 1 Czerwca 2008 Przytrzymaj jednocześnie - Obieg Zamknięty + ECON. Wywali Ci błędy Climatronica. Jeżeli pojawi się 444 to znaczy że brak błędów, w innym wypadku coś jest na rzeczy. Kody podawane są w kodach szesnastkowych, litery + cyfry. Kolejne błędy przeglądasz przyciskiem zimno/ciepło. Następnie przelicz kod szesnastkowy na dziesiętny (w google wpisz "HEX to DEC", są kalkulatory do tego). Następnie poszukaj na forum kodów błędów, jest tego cała masa. Jeżeli to klapa to Climatronic na 90% to wychwycił i sprawa będzie jasna. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eine Zgłoś #3 Napisano 1 Czerwca 2008 Dziękuję za odpowiedz. Wywala kilka błędów, dziwne...spiszę je później. Z tego co juz się zdązylem zorientowac to na forum sa opisy błędów ale po niemiecku...niestety Interesuje mnie to jak sobie ktoś poradzil z taką przypadłością wcześniej? nie uwzględniając kodów To są moje kody: 25b - 603 4f7 - 1271 4f8 - 1272 4fa - 1274 538 - 1336 53d - 1341 318 - 792 Te kody pojawily sie zaraz po sprawdzeniu. Odczekalem chwile i dokonalem ponownego sprawdzenia, wyświetla się tylko kod: 4Fa wraz z 00 Wiem ze to coś z otwieraniem klapy obiegu wewnętrznego...ale przeciez to nie powinno miec wpływu na temperature. Dodatkowo wiem że ta klapka nie działa już od dłuższego czasu (już za czasów chłodnej temperatury wewnątrz) więc wykluczam aby to ona psuła działanie klimy. Tych poprzednich już nie widzę. Jak wykasować te błędy? może one blokują klimę wewnątrz autka? Proszę o wsparcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #4 Napisano 1 Czerwca 2008 Trochę Ci tego wywaliło ... nie pamiętam dokładnie, ale kasowanie odbywało się poprzez przytrzymanie dłużej samego przycisku ECON tylko że nie powiem w którym momencie. Jak już uda Ci się skasować, przytrzymaj znowu jednocześnie ECON + Obieg zamknięty ale na wyłączonym zapołonie. Jednocześnie po 3s włącz zapłon i trzymając cały czas przycisku do momentu aż wszystko co możliwe nie zaświeci się na Climatroniku - w ten sposób zainicjujesz test. Po pewnym czasie powinno Ci wywalić kody błędów. Później pozostaje szukanie co który błąd oznacza, google + to forum. Polecam jednak poszukanie kogoś z VAG'iem, uzyskasz znacznie bardziej precyzyjne informacje na temat tego co się dzieje. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eine Zgłoś #5 Napisano 1 Czerwca 2008 Wczoraj zamówilem facea, zobaczymy,moze uda mi sie to samemu zrobic. Na chwile obecna wyswietla tylko 4Fa. Nie odpapalem samochodu, reszta chyba skasowana (3 sec Econ). Przejadę się i sprawdzę czy działa. Błędy które wywaliło poprzednio już się nie pokazują, być może to blokowało tronica. Niestety nic nie zmieniło sie z moją klimą, przewody lodowate a powietrze w kabinie około 20 stopni. Czy ktoś jeszcze ma jakieś pomysły?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grzegorzj70 Zgłoś #6 Napisano 2 Czerwca 2008 mam paska z klimatronikiem i mam taki sam problem ale wiem że to wina siłownika sterującego klapką zimne-ciepłe powietrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eine Zgłoś #7 Napisano 2 Czerwca 2008 mam paska z klimatronikiem i mam taki sam problem ale wiem że to wina siłownika sterującego klapką zimne-ciepłe powietrze Wiesz co dzisiaj zaglądałem tam gdzie jest ten sterownik, wszystko działa poprawnie, dodatkowo nie ma błędu. Wydaje mi się że to nie ten sterownik... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tomus1002 Zgłoś #8 Napisano 2 Czerwca 2008 Może trzeba było zacząć od sprawdzenia filtra pyłkowego czy kabinowego jak kto woli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel23sp Zgłoś #9 Napisano 2 Czerwca 2008 Witam! Skoro jest mowa o climatronicu, to ja u siebie zauważyłem taką rzecz: co prawda zdarzyło mi się to raptem 2 no może 3 razy ale wyglądało to tak. Po włączeniu zapłonu na climatronicu przez kilka sekund (może 5-6s) miga cały wyświetlacz tzn. wszystkie elementy jakie tylko mogą być wyświetlane, jak gdyby test czy coś takiego.Po czym wszystko ładnie wraca do normy i klima śmiga jak powinna. Co to może być?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #10 Napisano 2 Czerwca 2008 tzn przewody sa lodowate tak jak powinno byc, moze trzeba zacząć od tego !! Tak właśnie NIE powinno być. przy działającej prawidłowo klimie, jeden z przewodów powinien być zimny a drugi ciepły, nawet bardzo ciepły, ale nie gorący. Jak dla mnie to masz do wymiany zawór rozprężny z filterkiem, troszkę roboty z tym jest i sam raczej tego nie zrobisz, zawór jest usytuowany przy zaworach do napełniania, w rurce zasilania, trzeba to zdemontować i go wyjąć specjalnym przyrządem, koszt tego zaworka to 25 pln. Przy zapchanym lub uszkodzonym filterku (zaworku) nie pokazuje żadnych błędów, sprężarka pcha czynnik ale nie może go "rozstrzelić" w parowniku, tylko podaje dalej i może dlatego oba przewody wydają Ci się zimne ... i tu przypomina mi się, że zasilanie powinno być zimne a powrót ciepły, bo już rozprężony i powraca do osuszacza a potem sprężarka go spręża itd ... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eine Zgłoś #11 Napisano 2 Czerwca 2008 moze trzeba zacząć od tego !!Tak właśnie NIE powinno być. przy działającej prawidłowo klimie, jeden z przewodów powinien być zimny a drugi ciepły, nawet bardzo ciepły, ale nie gorący Tak własnie jest jeden zimny a drugi cieply Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldekkk Zgłoś #12 Napisano 3 Czerwca 2008 @pawel23sp w twoim przypadku (nie wiem jak to opisac) jest za małe ciśnienie w układzie(mało czynnika).Musisz jecha do jakiegoś z serwisów od klim i dobić(najlepiej zrobić tzw.przegląd ).Miałem podobnie w zeszłym roku i po w/w zabiegu wszystko jest Ok.Kosztuje to około 200zł(z odgrzybianiem),a jak konkurencja jest spora to na pewno taniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #13 Napisano 3 Czerwca 2008 ja mam teraz podobn problem z klima i tez nie wiem co to jest ja wymieniłem klime z Valeo na BEHR i nie wiem czy to ma znaczenie. ale wieje wszystko oki przewody też, czynnik jest bo dopiero co nabijałem klime ale słabo wieje chłodem, znaczy u mnie to moze jest chłód ale chyba za słabo wieje. W związku z tym mam pytanie czy klimy BEHR iValeo różnią sie pod względem zapotrzebowania na prąd znaczy cyz maja inna opornice inne wartości? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel23sp Zgłoś #14 Napisano 3 Czerwca 2008 @pawel23sp w twoim przypadku (nie wiem jak to opisac) jest za małe ciśnienie w układzie(mało czynnika).Musisz jecha do jakiegoś z serwisów od klim i dobić(najlepiej zrobić tzw.przegląd ).Miałem podobnie w zeszłym roku i po w/w zabiegu wszystko jest Ok.Kosztuje to około 200zł(z odgrzybianiem),a jak konkurencja jest spora to na pewno taniej. Klima była nabijana jakieś 3tyg. temu, także pod tym względem wszystko jest ok. Byłem dzisiaj na VAG-u i wyszedł jakiś (nie pamiętam dobrze) błąd V2 czy jakoś tak. W każdym razie ma to związek z wentylatorem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eine Zgłoś #15 Napisano 3 Czerwca 2008 ja mam teraz podobn problem z klima i tez nie wiem co to jest ja wymieniłem klime z Valeo na BEHR i nie wiem czy to ma znaczenie. ale wieje wszystko oki przewody też, czynnik jest bo dopiero co nabijałem klime ale słabo wieje chłodem, znaczy u mnie to moze jest chłód ale chyba za słabo wieje. W związku z tym mam pytanie czy klimy BEHR iValeo różnią sie pod względem zapotrzebowania na prąd znaczy cyz maja inna opornice inne wartości? Może być kwestia opornika na nagrzewnicy, być może on spowalnia ci wiatrak. Nie wiem który ale , jeden wiatrak ma opornik w środku a drugi ma w obudowie nagrzewnicy (kolor czerwony). Klima była nabijana jakieś 3tyg. temu, także pod tym względem wszystko jest ok. Byłem dzisiaj na VAG-u i wyszedł jakiś (nie pamiętam dobrze) błąd V2 czy jakoś tak. W każdym razie ma to związek z wentylatorem. Ja dzisiaj będę na VAGu może tam coś znajdę. Jak narazie przy temperaturze 28', czuję się jak w saunie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #16 Napisano 3 Czerwca 2008 I kolega wyżej pięknie to opisałwłaśnie jestem po przeglądzie climatronica z takimi objawami jak opisujecie mam do wymiany zawór rosprężny i filtr osuszacza i klima będzie jak nowa. A czy ktoś wie ile kosztuje ten filtr? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eine Zgłoś #17 Napisano 3 Czerwca 2008 I kolega wyżej pięknie to opisałwłaśnie jestem po przeglądzie climatronica z takimi objawami jak opisujecie mam do wymiany zawór rosprężny i filtr osuszacza i klima będzie jak nowa. A czy ktoś wie ile kosztuje ten filtr? Czy tej diagnozie można wierzyć? nie podali Ci ceny ile to może kosztować? Zawór jest do wymiany, dlaczego częściowo działa? (chłodne przewody), gdzie jest ten zawór i jakie ma zadanie ...wiem wiem rospręża, ale dokładnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość baniu23 Zgłoś #18 Napisano 3 Czerwca 2008 Mam takie same objamy.Klima nabita full przwod lodowaty a nie chlodzi.Wczoraj byłem u fachowca wyciagnał tez zawor rosprezny ( znajduje sie on na jednym z przewodów tam gdzie podpinaja kable jak nabijaja klime) i był cały zasyfiony mało tego znajdowały sie tam opiłki.Diagnoza - do wymiany sprezarka + czyszczenie całego układu + nabicie.Koszta +- 2500 zl z nowke 350 zl demotaz montaz 200 nabicie. W opcji uzywanej sprezarki podobno w całkiem niezłej kondycji 1200 zl całosc.Podjedz do jakiegos mecheca i niech rzuci okiem na ten zaworek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eine Zgłoś #19 Napisano 3 Czerwca 2008 Pytanie: Czy jak padnie sprężarka to wyrzuci błędy w VAGu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość baniu23 Zgłoś #20 Napisano 3 Czerwca 2008 tego juz niestety nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach