fromyn111 Zgłoś #21 Napisano 3 Marca 2010 Ja przed rozebraniem skrzyni postanowilem jeszcze dolac troche oleju bo jak wyzej jest mi podpowiedziane moze mialem za malo. Ciekawe ze podczas wymiany mojego oleju w AG4 konsystencja tego spuszsczanego (starego) byla taka sama jak nowego. Znaczylo to ze bylo chyba wszystko ok. Natomiast wczoraj kiedy po okolo 30tys km postanowilem sprobowac ostatniej deski ******* i dolac oleju to przez rurke pod maska widac bylo ze konsystencja oleju jest inna. Za pomoca gumowego weza wyciaglem troche zeby sprawdzic i wyglada on jak brudne z piasku mleko. Ogolnie jest mętny i białawy. Wnioskuje ze oznacza to koniecznosc wyciagniecia skrzyni. W przyszlym tyg mam zamiar sie za to zabrac i zrobic to samemu. Mam nadzieje ze sie uda i chodz troche zredukuje koszty naprawy. Jak miałbys ktos dla mnie cenne wskazówki bylbym bardzo wdzięczny.... Dzieki i pozdrawiam..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #22 Napisano 3 Marca 2010 (edytowane) Witam. Pozwólcie że też coś dodam. Ja mam dokładnie taką samą skrzynię jak kolega mysiek10 czyli tiptronic 5-beg. I olej razem z filtrem i uszczelką wymieniałem przy przebiegu około 290 tysiaczków. Po wymianie przejechałem jyż 14 tyś z kawałkiem ( od zeszłych wakacji) i co zauważyłem? Nawet po takim przebiegu automacik "ino tylko szumi". Rewelka się jeżdzi tym bardziej, że też nikt przede mną nikt tego nie wymieniał. Totalne zaniedbanie po stronie poprzednika. Kolego WP-33 u mnie bywa zmiana biegu jak i u Ciebie. A to dlatego, że skrzynka nie widzi obciążenia i zmienia bieg na wyższy. Edytowane 3 Marca 2010 przez latinoo_80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #23 Napisano 3 Marca 2010 Ja przed rozebraniem skrzyni postanowilem jeszcze dolac troche oleju bo jak wyzej jest mi podpowiedziane moze mialem za malo. Ciekawe ze podczas wymiany mojego oleju w AG4 konsystencja tego spuszsczanego (starego) byla taka sama jak nowego. Znaczylo to ze bylo chyba wszystko ok. Natomiast wczoraj kiedy po okolo 30tys km postanowilem sprobowac ostatniej deski ******* i dolac oleju to przez rurke pod maska widac bylo ze konsystencja oleju jest inna. Za pomoca gumowego weza wyciaglem troche zeby sprawdzic i wyglada on jak brudne z piasku mleko. Ogolnie jest mętny i białawy. Wnioskuje ze oznacza to koniecznosc wyciagniecia skrzyni. W przyszlym tyg mam zamiar sie za to zabrac i zrobic to samemu. Mam nadzieje ze sie uda i chodz troche zredukuje koszty naprawy. Jak miałbys ktos dla mnie cenne wskazówki bylbym bardzo wdzięczny.... Dzieki i pozdrawiam..... a kiedy wymieniałeś olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fromyn111 Zgłoś #24 Napisano 8 Marca 2010 Witam, mam zamiar juz na 99% wyciagnac skrzynie (ag4). Potrzebuje tylko kilku fachowych porad. Do wymiany napewno mam konwerter (sprzeglo) i tu pytanie. Jedni mowia ze lepiej uzywane i nie regenerowane bo to jest ciezka sprawa zeby po regeneracji bylo 100& wywazone? Czy takie sprzeglo uzywane z benzyniaka ktorych na allegro jest pelno pasuje do tdi? Czy te sprzeglo jest jednoczesnie kolem zamachowym?? Jezeli ktos robil to to prosze bardzo o pomoc...... Skad wziasc najlepiej czesci. Wiem napewno ze komplet uszczelniaczy musze kupic, filtr i nowy olej. Wiem jeszcze ze ponoc zaworek do sterowania konwerterem tez musi byc nowy. Skad go wziasc. Co jeszcze jest niezbedne....????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #25 Napisano 8 Marca 2010 Tomek powiem tylko tyle ze jeżeli dłuższy czas nie był wymieniany olej w automacie należy zrobić wymianę dynamiczną (ta metoda jest droga i niewiele warsztatów ją robi). Niektórzy ją zastępują kilkukrotną wymianą statyczną (nie gwarantuje to poprawy działania skrzyni ale olej przez to się oczyszcza) Jedni mowia ze lepiej uzywane i nie regenerowane bo to jest ciezka sprawa zeby po regeneracji bylo 100& wywazone? Jeśli zrobi to fachowa firma nie ma prawa być źle wyważona.Czy takie sprzeglo uzywane z benzyniaka ktorych na allegro jest pelno pasuje do tdiNie pasuje. Muszą się zgadzać numery nabite na konwerterze. Poza tym z tym jest jak z większością używanych części, skąd wiesz na co trafisz?Czy te sprzeglo jest jednoczesnie kolem zamachowym? Tego pytania nie rozumiem. Sprzęgło hydrokinetyczne jest częścią przypisaną do ASB i ma zadanie jak sprzęgło w tradycyjnej skrzyni chociaż jego budowa i zasada działania się różni (w automacie wytwarza ciśnienie oleju w skrzyni które powoduje zmiany biegów. Nie wiem czy się jasno wyrażam.Skad wziasc najlepiej czesci. Wiem napewno ze komplet uszczelniaczy musze kupic, filtr i nowy olej.będzie ci na pewno potrzebny komplet tarczek i przekładek. Bo jak robić remont to pełny aby potem nie być zaskoczonym. Co do zakupu częsci to poszukaj na forum był kolega, który sam zrobił remont swojej skrzyni i on się orientuje co do kupna części. A także może ci poradzić co robić aby nie popełnić błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fromyn111 Zgłoś #26 Napisano 9 Marca 2010 nie wiem i nie umiem znalesc osoby ktora sama robila remont ag4. Jezeli jest taka to prosilbym o maila.... Nie wiem nadal co myslec o tym konwerterze... Co z tym zaworkiem od sterowania konwerterem?? Wyzej pisze ze jednak regeneracja to nie do konca dobre rozwiazanie. Rozumiem ze tarczki z metalowymi przekladkami oprocz, filtra kompletu uszczelnien i konwertera tez dobrze wymienic..... Prosze o kontakt osobe ktora poradzila sobie z AG4 i jest zadowolona bo wyciagniecie skrzyni to duzo pracy i nie chcialbym co chwile jej wyciagac..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekkaz1 Zgłoś #27 Napisano 10 Marca 2010 Witam wszystkich Forumowiczów. Może ktoś miał podobny problem: na wyświetlaczu w desce rozdzielczej nie zapala się P i 1, dwa skrajne położenia, nie mogę odpalić na P w tej pozycji wyświetla mi się R chociaż skrzynia jest zablokowana tak jak powinno być czyli mam bieg P i do tego palą się światła cofania. Podejrzewam czujnik ten największy z tyłu skrzyni. Miał ktoś taką usterkę? A może ktoś wie który czujnik odpowiada za włączenie świateł cofania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #28 Napisano 10 Marca 2010 nie wiem i nie umiem znalesc osoby ktora sama robila remont ag4.Dzisiaj pogrzebałem troszkę na forum i znalazłem temat a kolega który naprawiał skrzynię t o DaraZ. A tu masz temat KLIK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fromyn111 Zgłoś #29 Napisano 14 Marca 2010 Witam, w sobote kupilem skrzynie do passata. Stala na allegro w przystepnych pieniadzach. Problem w tym ze jest kompletna tylko ze w częsciach. Wlasciciel mowil ze oddal auto do serwisu, serwis zdązyl skrzynie rozebrac, a wlasciciel zmienil zdanie i kupil nowa a ta trafila do mnie. Próbowalem ja poskladac zeby zrozumiec zasade dzialania ale na schematach ktore mi ktos wyzej podrzucil nie umiem sie połapać. Ma ktos moze cos dokladniejszego ze schematow albo wie skad mozna wziasc?? Prawdopodobnie znalazlem nawet usterke przez ktora poprzedni wlasciciel oddal auto do serwisu. Na jednej z zębatek zapiekły sie tarcze razem z przekładkami i sa nie do ruszenia. Mysle ze jak tylko naucze sie ja składac i rozbierac na sucho to zabiore sie za moja skrzynie ktora jeszcze jest w aucie i nadal drży. Zastanawiam sie tylko czy konwerter ktory byl w zestawie z ta skrzynia nadawał by sie do wlożenia do mojego auta. Skrzynia z allegro pracowala w trybie awaryjnym jak poprzedni wlasciciel mowil ale z konwerterem nie wiele ma to wspolnego natomiast w moim przypadku napewno konwerter jest do wymiany. Jak wyciagne moja skrzynie a okaze sie ze sa te same konwertery to jak myslicie? Ryzykowac i założyc ten uzywany?? Przypominam ze jest to 4 biegowa skrzynia. A no i ta z allegro zostala wyciagnieta z takiego samego passata jak moj 98rok tdi. Co wy o tym myslicie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
renoo Zgłoś #30 Napisano 11 Września 2011 Napisał Marko WP-33 sprawdź jeszcze to myślę że będziesz zadowolony oczywiście potrzebny VAG http://wiki.ross-tech.com/index.php/...sion_%2801M%29 000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points) 0 = DSP active 1 = DSP inactive 000x?: Transmission Mode 0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode) 1 = Force Economy Mode (lower Shift Points) 2 = Force Sport Mode (higher Shift Points) Common Settings: 00000 = Factory Mode 00011 = Econonmy/Touring Mode 00012 = Sport Mode Czy kodowania dla skrzynia 01N sa takie same. U mnie jest 00112. AVB AG4 01N 2004 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bodziobloch Zgłoś #31 Napisano 1 Listopada 2011 Witam wszystkich na forum mam pewien problem ze swoim passatem1.9 TDi. Gdy samochód jest jeszcze zimny przy wybraniu na skrzyni biegów ''D'' samochód stoi w miejscu, dopiero gdy dodam gazu następuje szarpnięcie do przodu. Po kilku kilometrach gdy silnik się nagrzeje nie ma tych problemów. Czy ktos mógł by mi pomóc w tym problemie technicznym? Czy mam szykować kasę na skrzynie czy nie. Pozdrawiam i liczę na odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #32 Napisano 1 Listopada 2011 Witam wszystkich na forum mam pewien problem ze swoim passatem1.9 TDi. Gdy samochód jest jeszcze zimny przy wybraniu na skrzyni biegów ''D'' samochód stoi w miejscu, dopiero gdy dodam gazu następuje szarpnięcie do przodu. Po kilku kilometrach gdy silnik się nagrzeje nie ma tych problemów. Czy ktos mógł by mi pomóc w tym problemie technicznym? Czy mam szykować kasę na skrzynie czy nie. Pozdrawiam i liczę na odpowiedz zacznij od sprawdzenia poziomu oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JackDaniels Zgłoś #33 Napisano 12 Lutego 2012 Witam, Od kilku dni skrzynia zaczęła mi sie dziwnie zachowywać. Gdy ruszam z D mam wrażenie jakby się slizgało sprzęglo tj. długo i wolno się rozpedza. Natomiast jak rusze z 1 to idzie jak rakieta i sie nie ślizga. Czy ktoś spotkał sie z tym problemem? Tradycyjnie zacząc od oleju czy to cos powazniejszego raczej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach