Skocz do zawartości
Gość szatruch

Błąd 18074

Rekomendowane odpowiedzi

podlacze sie pod temat. U mnie trzeba cala wiazke kabli wymienic na cylindrze pierwszym. Ma mozliwosc ktos sprawdzic numer tej wlasnie czesci?? oraz uszczelki na popmowtryskiwacze.

 

passat 1.9 tdi avf rok 2001

 

Dzieki wielkie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem ostatnio ten sam problem z błędem nr 18074. Ciężko było jeździć z tą usterką. Postąpiłem zgodnie z radą forumowiczów. Przeszedłem przez procedurę zdjęcia pokrywy itd. Jak się okazało u mnie wtyczki na pompkach były dość luźne, bez problemu je zdjąłem. Po dogięciu blaszek we wtyczkach wszystkie objawy ustały. Uszczelka pod pokrywą zaworów mimo że nie wymieniana trzyma jak nowa. I najważniejsze po całym zabiegu średnie spalanie jakie pokazuje komputer spadło z 7,5 l/100km do 6,6 l/100km.

Jeśli napiszę teraz jakąś bzdurę to przepraszam, ale jeśli wam się wydaje że wasz paszczak zbyt dużo pali profilaktycznie możecie dogiąć te blaszki we wtyczkach. Być może skutki takiej naprawy mile was zaskoczą.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie !

 

Jestem szczęśliwym posiadaczem Passata B5 1.9TDI 131KM.

Auto nie pali dużo, w zatłoczonym mieście ok 7,5L, w trasie potrafi zejść do 5L.

Ostatnio, żona zaczęła się skarżyć, że raz po raz przy przyśpieszaniu potrafi zaszarpać.. (w przeciągu tygodnia 3 razy taka sytuacja).

Dzisiaj jadąc do pracy zapaliła się lapka ESP (a ona zapala się jak jest wyłączone ESP), i silnik zaczął dziwnie pracować.

Zgasiła go, kazałem jej wyłączyc ESP, dojechałą do pracy bez problemów.

 

Wyczytałem, że prawdopodobnie są luźne wtyczki przy pompowtryskach, jeden z kolegów kilka postó wcześniej ładnie zobrazował gdzie dokładnie się znajdują oraz jak się do nich dostac - bóg zapłać Ci za to! :-)

Jutro postaram się za to zabrać, powyciągam wtyczki i podoginam blaszki wewnątrz, przy okazji trochę je wyczyszczę.

 

Nie jestem mechanikiem, tylko zwykłym wyjadaczem chleba - klucze trzymać potrafię, majsterkuję etc - dam radę z waszym poradnikiem ? :-)

Odnosnie przykręcania pokrywy zaworów (jak już wszystko ładnie wyczyszczę), od której śruby zacząc oraz z jaką siłą? Nie mam ządnego urządzenia do mierzenia nM dokręcania, hmm...

 

Z góry dziękuję za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A "majzel" i młotek masz do tej roboty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to majzel :-)

Niemniej narzędzia mam do roboty - nie mam jedynie klucza dynamometrycznego (jak zwał tak zwał :) ) ale z wyczuciem dam radę.

Jak najlepiej zdjąć te wtyczki przy pompowtryskach ? Jak najłatwiej je wyjąć żęby nic nie urwać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A podpinales kompa pod auto sprawdzales bledy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie podpinałem, nie mialem jeszcze okazji.

Spróbuję właśnie od sprawdzenia tych wtyczek..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to jak zaczęło mi szarpać wyłączenie esp nie dawało nic dalej się kontrolka świeciła i szarpało cały czas. Musiałem się zatrzymać wyłączyć silnik i odpalić ponownie wtedy dopiero dało się jechać normalnie.

 

Ja normalnie zrobiłem tak

1. Ściągnąłem zaślepki pokrywy na silnik

2. Odkręciłem osłonę silnika

3. Odkręciłem pokrywę klawiatury

4. Wypiąłem wtyczki delikatnie śrubokręcikiem

5. Popsikałem takim sprejem KONTAKT

6. Zakręciłem pokrywę klawiatury, osłonę silnika, zapiałem zaślepki

7. Podłączyłem komputer do samochodu i skasowałem błąd

 

Odpukać w puste i nie malowane działa

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4,5. ja w golfiku delikatnie docisnąłem "boczkami" wsuwki (samiczki).

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam może ktoś mi powie a mianowicie kupiłem samochód z silnikiem 1.9 tdi 62 kw problem mam taki że przy wyższych obrotach auto zaczyna szarpać i zapala sie kontrolka check engine, samochód był podpiety pod komputer gdzie wyświetlił sie bład zanik sygnału wtrysku 2 (cylindra2) po zdjęciu pokrywy wtyczki podpięte są tak zastanawia mnie ta pierwsza po lewej czemu masa jest po prawej podpieta tylko tak na jednym pompowtrysku DSC_0153.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

 

mam taki problem. Na zimnym silniku, pierwsze poranne uruchomienie telepie silnikiem i troszkę kopci.

Co mam na myśli że telepie silnikiem. Otóż dzieje się dokładnie tak samo jak na tym filmiku:

 

Sprawdzałem pompowtryskiwacze vagiem. Są w normie, dwa pierwsze na minusie i dwa następne na plusie ale wartości są do siebie zbliżone. Bipy również są w normie. Mam zamiar ściągnąć pokrywę zaworów i poodginać owe blaszki o których ten wątek. Nie jestem tylko pewien czy ta metoda pomaga gdy objawy podane przeze mnie występują cały czas, czy tylko na zimnym? U mnie trzęsie tylko minutę dwie po odpaleniu a później już wszystko wraca do normy.

Edytowane przez Bashful

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności