Skocz do zawartości
Gość szatruch

Błąd 18074

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szatruch

Auto mi przerywa. I wylacza sie ESP.

VAG wskazal blad 18074 czyli błąd elektromagnetycznego zaworu pompowtryskiwacza i przerwa w zapłonie w 1 cyl.

Duzo czytalem na forum na ten temat.

Wiekszosc jest to problem z elektryka/elektronika. Brak styku na kablach prowadzace do pompowtryskiwaczy. Instalacja miedzy wtryskiwaczami. Cos gdzies nie styka.

Tak wiec chcialbym to zrobic. Tylko jak sie za to zabrac??

Chce wyczyscic/sprawdzic wtyczki/przewody przy pompowtryskiwaczach??

Czy mozecie mi napisac jak to zrobic, moze jakis schemat silnika.

Probowalem dzisiaj ale mi sie nie udalo.

 

1) sciagam plastikowa pokrywe z silnika

2) i co dalej????

 

Z gory dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po ściągnięciu osłony silnika, Zdejmujesz pokrywę zaworów ( ta z korkiem wlewu oleju ) . Pompo wtryski Znajdziesz bez najmniejszego problemu, znajdują się po prawej stronie głowicy patrząc na silnik od przodu auta i podłączone są do nich przewody elektryczne.

Ciebie interesuje właściwie tylko pierwszy cylinder, Musisz odpiąć wtyczkę z pierwszego wtrysku, i lekko dogiąć końcówki w tej wtyczce.

Teraz podpinasz ta wtyczkę spowrotem do wtrysku ( Możesz poruszać nią na boki po podpięciu, tak dla pewności czy dobrze siedzi ) Jeśli Masz miernik to sprawdź tez rezystancje na wtryskach (jak jest duża różnica oporu miedzy pierwszym wtryskiem a pozostałymi, to raczej pompo wtrysk do wymiany ) Ale myślę ze samo przygięcie końcówek powinno załatwić sprawę. Mialem podobny problem i ten zabieg mi pomógł.

Jak coś to Pisz na priv. Ale myślę ze to wystarczy. Pozdrawiam GURAL.

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli nie pomoze zapraszam do mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szatruch

Po sciagnieciu oslony silnika, Zdejmujesz pokrywe zaworow ( ta z korkiem wlewu oleju ) . Pompowtryski Znajdziesz bez najmniejszego problemu, znajduja sie poprawej stronie glowicy patrzac na silnik od przodu auta i podlaczone sa do nich przewody elektryczne.

Ciebie interesuje wlasciwie tylko pierwszy cylinder, Musisz odpiac wtyczke z pierwszego wtrysku, i lekko dogiac koncowki w tej wtyczce.

Teraz podpinasz ta wtyczke spowrotem do wtrysku ( Mozesz poruszac nia na boki po podpiecu, tak dla pewnosci czy dobrze siedzi ) Jesli Masz miernik to sprawdz tez rezystancje na wtryskach (jak jest duza roznica oporu miedzy pierwszym wtryskiem a pozostalymi, to raczej pompowtrysk do wymiany ) Ale mysle ze samo przygiecie koncowek powinno zalatwic sprawe. Mialem podobny problem i ten zabieg mi pomogl.

Jak cos to Pisz na priv. Ale mysle ze to wystarczy. Pozdrawiam GURAL

 

Zrobilem to co mi GURAL kazal.

I mam spokoj!!!!!

Pomoglo, a mechanik chcial mi juz wymieniac wtryskiwacze.

I sam to zrobilem.

Pamietajcie przed pojechaniem do mechanika najpierw wejdzie na forum.

Tu sa najlepsi mechanicy.

dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam mały problem mam takie same objawy jak kolega na poczatku i mam pytanko jak sie sciaga te wtyczki na pompowtryskiwaczach aby podgiąć tam prosze o odpowiedz bo nie chce ich uszkodzic czy tylko pociagnac bo probowałem i ciezko ja wyciagnac nie chce zejsc.Mój email [email protected] prosze o szybka odpowiedz.Dziekuje

--- scalone ---

Witam.

Po sciagnieciu oslony silnika, Zdejmujesz pokrywe zaworow ( ta z korkiem wlewu oleju ) . Pompowtryski Znajdziesz bez najmniejszego problemu, znajduja sie poprawej stronie glowicy patrzac na silnik od przodu auta i podlaczone sa do nich przewody elektryczne.

Ciebie interesuje wlasciwie tylko pierwszy cylinder, Musisz odpiac wtyczke z pierwszego wtrysku, i lekko dogiac koncowki w tej wtyczce.

Teraz podpinasz ta wtyczke spowrotem do wtrysku ( Mozesz poruszac nia na boki po podpiecu, tak dla pewnosci czy dobrze siedzi ) Jesli Masz miernik to sprawdz tez rezystancje na wtryskach (jak jest duza roznica oporu miedzy pierwszym wtryskiem a pozostalymi, to raczej pompowtrysk do wymiany ) Ale mysle ze samo przygiecie koncowek powinno zalatwic sprawe. Mialem podobny problem i ten zabieg mi pomogl.

Jak cos to Pisz na priv. Ale mysle ze to wystarczy. Pozdrawiam GURAL.

 

Witam mam mały problem mam takie same objawy jak kolega na poczatku i mam pytanko jak sie sciaga te wtyczki na pompowtryskiwaczach aby podgiąć tam prosze o odpowiedz bo nie chce ich uszkodzic czy tylko pociagnac bo probowałem i ciezko ja wyciagnac nie chce zejsc.Mój email [email protected] prosze o szybka odpowiedz.Dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ziemowit

A może ktos wrzuciłby tu fotki otawrtej maski ze zdjętymi osłonami i zrobił czerwone kółeczka wokół tych styków co to trzeba poruszać?

Napewno przydakłyby się nie jednej osobie - a mi już teraz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyskoczył mi błąd 18074 oraz 16685, auto szarpało itp.

Chciałem sprawdzić rezystancje pompowtryskiwacza (bo tak podpowiadacie),

ale trzeba zdjąć pokrywę zaworów i tu mam pytanie:

 

- czy trzeba kupić nową uszczelkę pod pokrywę, czy założyć na starej uszczelce?

 

Pozdrawiam

Sergiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłącznie nowa uszczelka, koszt to około 30/40 złotych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie zadalem to pytanie w dziale dla poczatkujacych ale nie dostalem odpowiedzi

na forum jestem od bardo dawna ale po po przerwie gdzie nie moglem odwiedzac neta zostalem usuniety udalo mi sie zarejestrowac ponownie pod tym samym loginem lecz wszystkie wypowiedzi wczesniejsze niestety sa utracone

odswieze temat jako ze dokladnie takiego samego zachowania nigdzie nie wyczytalem

 

przejde do rzeczy

 

ktoregos dnia zrobil mi sie problem auto zaczelo dziwnie jechac tak jakby nie palil jeden cylinder pojawil sie napis engine workshop oraz zapalila sie kontrolka ABS/ESP po dojechaniu do domu podlaczylem vag-a odczytalem bledy

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 KC

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 4896

Coding: 00002

Shop #: WSC 05314

WVWZZZ3BZ5E131636 VWZ7Z0E1415072

1 Fault Found:

18074 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction

P1666 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 4B0 614 517 G

Component: ABS/ESP front 3428

Coding: 04255

Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-10 - - - Intermittent

 

skasowalem je, naprawilem elektryke na pompowtrysku odpalilem auto przejechalem sie ponownie podpiolem vag-a odczytalem bledy nie bylo zadnych

 

teraz juz po jakims miesiacu po tej usterce podpinam vag-a bledow nie ma ale nie moge wejsc w diagnostyke silnika

gdy chce wejsc w jakis kanal to wlasnie wyswietla sie

 

engine workshop

 

co jest nie tak?? prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja 2 miesiace temu mialem taki sam problem,te same bledy ,ESP ble ble ble i objawy, tez z cylindrem 1wszym.

zdjolem pokrywe silnika/zaworow i poruszalem blaszki w kostce ktora wchodzi do pompowtyskiwacza nr1!

Teraz chodzi jak chodzilo, (czas okolo 30min i jeden browarek :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym tematem mam pytanie.

Czy to normalne, że w gnieździe/wtyczce pompowtryskiwaczy znajduje się olej, tzn. wszystkie 4 gniazda są nim zalane? Tak ma być?

Czy to nie ma wpływu na styk wtyczki z gniazdem pompowtryskiwacza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpinam się pod temat, bo dziś też mi wyskoczył 18074. A zrobił to tak gwałtownie, że mi dziecko soczek rozlało ma fotele !!!

Pytanie do kolegów z doświadczeniem w tym temacie - czy po zdjęciu osłony pompowtrysków muszę wymienić uszczelkę czy mogę pozostawić tę istniejącą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość resi

czytaj temat od początku - wyłącznie nowa uszczelka. Koszt 30-40 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
muszę wymienić uszczelkę czy mogę pozostawić tę istniejącą?

Bzdura! Możesz śmiało zostawić starą. :dobrze

W zeszłym tygodniu walczyłem z identycznym przypadkiem.

Ze względu na bardzo niskie momenty dokręcenia tych śrub, uszczelka ta praktycznie się nie zużywa.

Jedynie oczyść ją starannie wraz z miejscem styku na głowicy.

Tylko jedno jest bardzo ważne, obudowa jest plastikowa i wymaga dokręcenia wszystkich śrub identycznym momentem (klucz dynamometryczny).

Ze względu na zastosowane śruby M6 o twardości 8.8 dokręcamy je z siłą nie większą niż 11 Nm. !!!

Pozdro.

Edytowane przez vipereeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bzdura! Możesz śmiało zostawić starą. :dobrze

 

dzięki vipereeek... mam zamiar się za to wziąć, być może nawet dziś... dziękuję za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie... pozwolę sobie na kolejnego posta, niż edycję poprzedniego :)

Więc, jak obiecałem, tak zrobiłem, zabrałem się za czyszczenie styków pompowtryskiwaczy. Robota generalnie prosta, jednak cholernie brudna.

Etapy pracy:

1. zdjęcie pokrywy górnej na silniku, robota żadna - trzy nakrętki kluczem nasadowym 10mm.

2. nadmieniam, aby zdjąć pokrywę trzeba wyjąć bagnet oleju!

3. pokrywa wałka rozrządu była u mnie przymocowana chyba 12 śrubami. Dostęp od prawej strony swobodny, jednak od lewej trzeba było się naszarpać trochę, ale poszło.

4. Po zdjęciu pokrywy oczom moim ukazał się obraz następujący:

 

002.jpg

 

001.jpg

 

5. wtyczki siedzą jak przyspawane na pompowtryskach, także naszarpałem się nie mało, aby te wtyczki ściągnąć. Na domiar złego wszystko zapieprzone oleje, więc ślizga się w łapach. Ja wyciągałem przez szmatkę.

6. Kupiłem na allegro środek do czyszczenia styków elektrycznych (nie powiem jaki żeby reklamy darmowej nie robić).

7. Zasłaniając w miarę możliwości szczelnie wszystko do okoła "psiukałem" czyścidłem we wtyczkę i to co nie odparowało przecierałem szmatką. Tę operację powtarzałem kilka razy aż ujrzałem błyszczące styki.

8. Ostrzegam, aby za mocno nie szarpać za te kabelki, bo są stosunkowo krótkie i urwanie jakiegoś skończy się wiadomo czym!

9. Potem łyk piwa na uspokojenie nerwów... a nawet dwa!

10. Pokrywę umyłem benzyną, uszczelkę przetarłem suchą czystą szmatką i założyłem z powrotem na blok silnika.

11. Sposobów "właściwego" dokręcania jest wiele, więc nie będę się rozpisywał - każdy dokręca według własnego uznania....

12. Kolejny łyk piwa po złożeniu wszystkiego i kontrolny zapłon silnika, przeciągnięcie do 3000obr. i ..... i łyk piwa w uniesieniu zwycięstwa!

 

Mam nadzieję, że komuś pomogłem. Jeśli nie to sorry za zaśmiecanie wątku!

Tyle z mojej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"11. Sposobów "właściwego" dokręcania jest wiele, więc nie będę się rozpisywał - każdy dokręca według własnego uznania...."

 

Witam,

 

dzieki serdeczne za fajny opis problemu czyszczenia styków pompowtryskiwaczy.

Mam jedynie pytanie odnosnie punktu 11. Jaki sposob dokręcania (odkrecania), jaki jest właściwy, zalecany (po przekątnej ?) ?

Sprawdzacie po jakims przebiegu czy nie trzeba dokręcic ?

Jedynie co wyczytałem, ze z momentem 10 Nm.

 

Dzieki serdeczne za informacje

 

---

Pozdrawiam

Michał

 

Dzieki sereczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"11. Sposobów "właściwego" dokręcania jest wiele, więc nie będę się rozpisywał - każdy dokręca według własnego uznania...."

 

Witam,

 

dzieki serdeczne za fajny opis problemu czyszczenia styków pompowtryskiwaczy.

Mam jedynie pytanie odnosnie punktu 11. Jaki sposob dokręcania (odkrecania), jaki jest właściwy, zalecany (po przekątnej ?) ?

Sprawdzacie po jakims przebiegu czy nie trzeba dokręcic ?

Jedynie co wyczytałem, ze z momentem 10 Nm.

 

Dzieki serdeczne za informacje

 

---

Pozdrawiam

Michał

 

Dzieki sereczne

No o to właśnie chodzi Kolego! Według własnego uznania, czyli według informacji, które sam znajdziesz.... ja dokręcam na wyczucie po przekątnych, aby w miarę jednocześnie równomiernie dociskać całą pokrywę. Czy robię to właściwie? Nie mam pojęcia, chociaż przypuszczam, że tak, bo żadnych wycieków nie zauważyłem :)

Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Pricho,

z tego co udało mi sie ustalić (internet i kolega swego czasu pracujacy w Fiat Powertrain w B-B (produkcja silników 1,3 Multijet)) to prawidłowy sposób dokręcania (jak i odkręcania, tylko w przeciwnej kolejności) jest jak na zdjęciu:

dokrecanie_pokrywy_zaworow.jpg

(mam nadzeje, że zdjęcie dobrze wkleiłem bo to moj debiut :) )

 

---

Pozdrawiam

Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie odnośnie tego czyszczenia pomogło to wam, przerywa? wyświetla się kontrolka esp? wyświetla się błąd?

Pozdrawiam

 

[11.11.2012 10:25]

 

Przeczyściłem wszystkie wtyczki i odpukać w puste i niemalowane samochód już nie przerywa, mniej pali i zniknął błąd.

Pozdrawiam

Edytowane przez dvd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności