Skocz do zawartości
Bartizu

Źle ustawiony zapłon - jakie objawy ???

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie, jakie są przesłanki i objawy źle ustawionego zapłonu w samochodzie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Utrudnione uruchomienie (nie zawsze), mniejsza moc, gorsze przyspieszanie, słabsze osiągi. Przedwczesny(strzelanie w kolektor ssący) lub opóźniony( strzelanie w tłumik) zapłon.

Zwiększone zapotrzebowanie na paliwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość longines

Drżenie pojazdu (wyczuwalne telepanie silnikiem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JAFO, czy jest możliwe, żeby było utrudnione uruchomienie (nie zawsze), mniejsza moc, gorsze przyspieszanie, słabsze osiągi ale bez strzelania ani w kolektor, ani w tłumik?

 

Drżenie pojazdu (wyczuwalne telepanie silnikiem).

 

Ma drżeć na postoju czy w czasie jazdy ? Czy też tak i tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio to przerabialem ;D

jak podgazujesz i potrzymasz obroty w jednym miejscu to silnik zaczyna sie troszeczke wachac (nierowno chodzi)

czasami jak gasisz auto potrafi sobie chrzaknac (pochodzi jeszcze chwile mimo wylaczonego zaplonu)

a kiedys mi ktos mowil ze jak jest zle ustawiony zaplon to jak dodasz wiecej gazu (szczegolnie na niskich obrotach) to "slychac jak zawory graja" - klekocza - ale nie wiem ile w tym prawdy, u mnie byl zle ustawiony i nie bylo ich slychac

 

to tyle z tego co sie orientuje

a u mnie w szczecinie ustawienie zaplonu 30 zl :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, odkrywam karty :643: :

Nie wiem, czy popadam w paranoję, ale wygląda to tak:

przed wymianą rozrządu (silnik był wtedy wyjęty z auta) wał nie zdążał wykonać 1'ego obrotu, a silnik już pracował (nawet jak za oknem było -20°C), obecnie muszę pokręcić ok 2 sekundy. Silnikowi na pierwszych 3'ech biegach jakby brakowało mocy, na 4'ce i 5'ce jest ok. Auto jest bardziej dynamiczne gdy jeszcze silnik jest zimny, po rozgrzaniu jest jakby lekko zamulony. Na biegu jałowym i minimalnych obrotach silnik drży, a powyżej 3000obr/min jest jakiś głośny. Samochód pali mało, nic nie chrząka ani nie strzela.

Silnikowi nie brakuje mocy przy wyższych obrotach (to tak na wszelki wypadek).

 

Wiecie już wszystko, więc możecie pokombinować :611:

A ja idę spać, bo 9 lat temu zrobili mnie chrzestnym jednego dzieciaka, dzieciak urósł i w niedzielę ma I'szą komunię w kościele oddalonym ode mnie o 350km... :607:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, a ja pisałem o benzyniaku.

Fachowiec po wymianie paska sprawdza, czy koła są prawidłowo ustawione. Teoretycznie to powinniśmy wykluczyć.

Jest prosta zależność. Jeśli wymieniany był tylko pasek, a niedomagania te pojawiły się już podczas pierwszej przejażdżki, to stawialbym na przeskok o 1 lub więcej ząbków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość longines
Ma drżeć na postoju czy w czasie jazdy ? Czy też tak i tak ?

 

Głównie na postoju, podczas jazdy raczej się przydusza albo zamula (ale także faluje przy równych obrotach)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

Jeżeli wymieniałeś rozrząd to trzeba sprawdzić i ew. wyregulować kąt wtrysku (odpowiednik zapłonu w silnikach benzynowych). Opisane przez Ciebie objawy mogą wskazywać na zbyt pózny kąt. Najprościej bez rozbierania sprawdzić to vagiem lub boschowskim KTS-em. :621:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak lukass napisał kont za późny miałem to kiedyś w renówce, obiawy identyczne jak twoje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki wszystkim, sprawa jest jasna, wiem "na czym stoję".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BAJO

Witam a czy nawet pół zęba ma znaczenie w rożądzie ja to wogule nie moge odpalić znaki ok a nie idzie uruchomic śilnika i strzela w gażnik co to moze być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Mam do Was pytanko:

1)jak się sprawdza w VAG-COM ustawienie zapłonu, która grupa i pozycja ?

2) czy padnięta sonda (błąd 525) może powodować lekkie pyrkania w tłumiku i nierówna pracę silnika. Kable wysokiego napięcia wymienione

3) jak sprawdzić brak połączenia sondy z komputerem np: omomierz lub woltomierz

sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1)jak się sprawdza w VAG-COM ustawienie zapłonu, która grupa i pozycja ?

grupa 4 pozycja 4 ustawienaie w granicach -3 do +3 ale najlepiej jak bedzie w okolicach 0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki, że nie wnoszę nic treściwego do tematu, ale

Kable wysokiego napięcia wymienione
sugerują chyba tę B4 z podpisu?

To tak dla jasności, bo cały wątek jest przemieszany PB/ON, sojkis ma obydwa furacze i się zakręciło chyba....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

sorki za zamieszanie faktycznie chodzi o B4 bo B5fl to ma się dobrze, a jazda nim to sama przyjemność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności