Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

A śruby dawałeś te nowe z kompletu MSa, czy zostawiłeś stare?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A śruby dawałeś te nowe z kompletu MSa, czy zostawiłeś stare?

 

Te co nadawały się jeszcze do wkręcenia to dawałem stare (chyba originale) a resztę dałem MS. Wyszło w sumie pół na pół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od tygodnia mam tez zamontowane zawieszenie MS. Jak bedzie czas pokaże za krótko aby cos wiecej powiedziec. Do montażu poszedł cały komplet wraz z ich srubami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam !!!

 

mam u siebie tez caly zawias MS jezdze na nim od czerwca i jak narazie jest okej oby tak dalej :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest koszt mniej wiecej u mechanika za wymiane takiego zestawu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że 200 zł skasuje za wymianę całej zawiechy... jeżeli masz dobre klucze i trochę zmysłu mechanicznego (chyba każdy facet ma ;) ) to powinieneś sam wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za wymianę zawieszenia, amortyzatorów, przegubu i ustawienie zbieżności zapłaciłem 300 PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wydaje mi się że 200 zł skasuje za wymianę całej zawiechy... jeżeli masz dobre klucze i trochę zmysłu mechanicznego (chyba każdy facet ma ;) ) to powinieneś sam wymienić.

 

Wymiana górnych wahaczy to nie jest taka bułka z masłem ... czasem bez palnika nie podziałasz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam miałem problem z tą śrubą spinającą wahacze.... ale odpowiedni młoteczek :D + wd + piwko, musi dać się wybić (ważne żeby parę dni przed popryskać odrdzewiaczem) przyda się druga osoba, która będzie trzymać wybijak (niebezpieczne zajęcie, jeżeli osoba która operuje młotem nie ma doświadczenia w posługiwaniu się w/w narzędziem :D )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy ponownym montażu śrub wystarczy je dobrze wyczyścić (jeżeli zakładamy uzywane) i posmarowac je smarem miedzianym; to samo tyczy się sworzni. W taki prosty sposób unikniemy problemów z demontażem ww części przy kolejnej wymianie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od napieprzania młotkiem padają czujniki ABS .. rozumiem że miałeś farta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od napieprzania młotkiem padają czujniki ABS .. rozumiem że miałeś farta

 

Pierwsze słyszę. A już trochę tego rozebrałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też pierwszy raz słyszę....a ładnych kilkanaście kompletów wymieniłem. Wg mnie wybicie śruby młotkiem jest bezpieczniejsze od podgrzania zwrotnicy do czerwoności palnikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też pierwszy raz słyszę....a ładnych kilkanaście kompletów wymieniłem. Wg mnie wybicie śruby młotkiem jest bezpieczniejsze od podgrzania zwrotnicy do czerwoności palnikiem

 

Szczególnie jak jest zwrotnica aluminiowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może dlatego że ja używałem młota 10 kilowego :)

 

Też nie chciało mi się w to wierzyć ale czujnik miałem do wymiany po tej operacji. Zwrotnica jest żeliwna ...

Oczywiście jest jeszcze opcja rozwiercenia tej długiej śruby, na pewno bardziej bezpieczna. Tak czy inaczej uprzedzam bo sprawdziłem to na własnej skórze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji dorzucę swoją opinię, na wiosnę 2009 wymieniłem zawieszenie całe na lemforder (8 wahaczy, końcówki dr., łączniki, śruby), całość z wymianą zmieściła się w 2tys. zł, przejechałem od tego czasu 2,5 roku i 75tys km z czego prawie 10tys po Rumunii i Bułgarii (polskie drogi przy tym to autostrady) - wszystko trzyma ciągle sie sztywno i cicho, bez problemów na przeglądach w ASO - czytając te wszystkie historie myślę że warto było wydać więcej...

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem

 

Potrzebuje sięgnąc do Waszego doświadczenia w sprawie wahaczy MS.

 

Znalazłem na Alledrogo komplet MS-ow. Napisane było że do bolidow po 2000r wiec je zakupiłem bo moja fura z 2002r (rocznikowo 2003)

W ostatnia sobotę podjechałem do mechanika na wymiane.

Facet rozkrecił wszystko i zbarał sie za wymiane. Przy założeniu pierwszego z wahaczy - wahacza prostego okazało się że sworzeń w nowym jest cienszy i dłuższy.

Zaliczyłem "zonka" :(.

Mechanior powiedział mi że to stary typ wahacza. Teraz nie wiem czy mowil o moim ktory był (2) czy o tym nowym z MS (1).

 

20111119103330.th.jpg

Wspominał też że w którymś roku sie zmieniał sworzeń i że reszta tj banan, koncowki draków beda pasowac.

 

Tu zwracam się do Was i waszego doswiadczenia

1. Ktory typ sworznia jest nowszy - dluższy i cienszy czy moze - krotszy i grubszy (patrz zdjecie)

2. Czy rzeczywiscie z kompletu reszta bedzie pasowac tj. koncowki i banan.

3. Jaki numer MS powinien miec komplet do mojej fury jakbym chciał w przyszosci kupic kolejny zestaw?

4. Jaka wielkosc ma sworzen 1 a jaki 2 . Czy to 16, 20 czy jakis inny i gdzie to sie mierzy

 

Pzdr

Rafał

Edytowane przez Sensor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tu zwracam się do Was i waszego doswiadczenia

1. Ktory typ sworznia jest nowszy - dluższy i cienszy czy moze - krotszy i grubszy (patrz zdjecie)

2. Czy rzeczywiscie z kompletu reszta bedzie pasowac tj. koncowki i banan.

3. Jaki numer MS powinien miec komplet do mojej fury jakbym chciał w przyszosci kupic kolejny zestaw?

4. Jaka wielkosc ma sworzen 1 a jaki 2 . Czy to 16, 20 czy jakis inny i gdzie to sie mierzy

 

Pzdr

Rafał

kolego poczytaj od poczatku ten wátek i napewno sobie sam odpowiesz bo kwestia sworzni byla tu poruszana niejednokrotnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy zawieszenie Master Sport wytrzymuje rok ,jak umnie wymiana oleju wraz z zawieszeniem.

Ogólnie lipa ,teraz kupiłem Lemfordera.:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy zawieszenie Master Sport wytrzymuje rok ,jak umnie wymiana oleju wraz z zawieszeniem.

Ogólnie lipa ,teraz kupiłem Lemfordera.:dobrze

LMO i FEBI też ci wytrzyma nie więcej niż rok, jak zrobisz dwadzieścia parę tysięcy po tych drogach :kwasny: Ja rok temu założyłem FEBI i na pewno nie było chińskie a już się rozsypało i to nawet roku nei wytrzymało. Niecałe 25 tysi przebiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności