Danek75 Zgłoś #501 Napisano 14 Listopada 2011 A śruby dawałeś te nowe z kompletu MSa, czy zostawiłeś stare? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konter1948 Zgłoś #502 Napisano 14 Listopada 2011 A śruby dawałeś te nowe z kompletu MSa, czy zostawiłeś stare? Te co nadawały się jeszcze do wkręcenia to dawałem stare (chyba originale) a resztę dałem MS. Wyszło w sumie pół na pół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perkun Zgłoś #503 Napisano 15 Listopada 2011 od tygodnia mam tez zamontowane zawieszenie MS. Jak bedzie czas pokaże za krótko aby cos wiecej powiedziec. Do montażu poszedł cały komplet wraz z ich srubami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Manfred Zgłoś #504 Napisano 16 Listopada 2011 witam !!! mam u siebie tez caly zawias MS jezdze na nim od czerwca i jak narazie jest okej oby tak dalej :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HuMaX Zgłoś #505 Napisano 16 Listopada 2011 Jaki jest koszt mniej wiecej u mechanika za wymiane takiego zestawu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek Zgłoś #506 Napisano 16 Listopada 2011 wydaje mi się że 200 zł skasuje za wymianę całej zawiechy... jeżeli masz dobre klucze i trochę zmysłu mechanicznego (chyba każdy facet ma ) to powinieneś sam wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perkun Zgłoś #507 Napisano 16 Listopada 2011 za wymianę zawieszenia, amortyzatorów, przegubu i ustawienie zbieżności zapłaciłem 300 PLN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #508 Napisano 17 Listopada 2011 wydaje mi się że 200 zł skasuje za wymianę całej zawiechy... jeżeli masz dobre klucze i trochę zmysłu mechanicznego (chyba każdy facet ma ) to powinieneś sam wymienić. Wymiana górnych wahaczy to nie jest taka bułka z masłem ... czasem bez palnika nie podziałasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek Zgłoś #509 Napisano 17 Listopada 2011 sam miałem problem z tą śrubą spinającą wahacze.... ale odpowiedni młoteczek + wd + piwko, musi dać się wybić (ważne żeby parę dni przed popryskać odrdzewiaczem) przyda się druga osoba, która będzie trzymać wybijak (niebezpieczne zajęcie, jeżeli osoba która operuje młotem nie ma doświadczenia w posługiwaniu się w/w narzędziem ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #510 Napisano 17 Listopada 2011 Przy ponownym montażu śrub wystarczy je dobrze wyczyścić (jeżeli zakładamy uzywane) i posmarowac je smarem miedzianym; to samo tyczy się sworzni. W taki prosty sposób unikniemy problemów z demontażem ww części przy kolejnej wymianie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #511 Napisano 17 Listopada 2011 od napieprzania młotkiem padają czujniki ABS .. rozumiem że miałeś farta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #512 Napisano 17 Listopada 2011 od napieprzania młotkiem padają czujniki ABS .. rozumiem że miałeś farta Pierwsze słyszę. A już trochę tego rozebrałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek Zgłoś #513 Napisano 17 Listopada 2011 Też pierwszy raz słyszę....a ładnych kilkanaście kompletów wymieniłem. Wg mnie wybicie śruby młotkiem jest bezpieczniejsze od podgrzania zwrotnicy do czerwoności palnikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #514 Napisano 17 Listopada 2011 Też pierwszy raz słyszę....a ładnych kilkanaście kompletów wymieniłem. Wg mnie wybicie śruby młotkiem jest bezpieczniejsze od podgrzania zwrotnicy do czerwoności palnikiem Szczególnie jak jest zwrotnica aluminiowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #515 Napisano 17 Listopada 2011 Może dlatego że ja używałem młota 10 kilowego Też nie chciało mi się w to wierzyć ale czujnik miałem do wymiany po tej operacji. Zwrotnica jest żeliwna ... Oczywiście jest jeszcze opcja rozwiercenia tej długiej śruby, na pewno bardziej bezpieczna. Tak czy inaczej uprzedzam bo sprawdziłem to na własnej skórze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
savoldelli Zgłoś #516 Napisano 18 Listopada 2011 Tak przy okazji dorzucę swoją opinię, na wiosnę 2009 wymieniłem zawieszenie całe na lemforder (8 wahaczy, końcówki dr., łączniki, śruby), całość z wymianą zmieściła się w 2tys. zł, przejechałem od tego czasu 2,5 roku i 75tys km z czego prawie 10tys po Rumunii i Bułgarii (polskie drogi przy tym to autostrady) - wszystko trzyma ciągle sie sztywno i cicho, bez problemów na przeglądach w ASO - czytając te wszystkie historie myślę że warto było wydać więcej... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sensor Zgłoś #517 Napisano 21 Listopada 2011 (edytowane) Czołem Potrzebuje sięgnąc do Waszego doświadczenia w sprawie wahaczy MS. Znalazłem na Alledrogo komplet MS-ow. Napisane było że do bolidow po 2000r wiec je zakupiłem bo moja fura z 2002r (rocznikowo 2003) W ostatnia sobotę podjechałem do mechanika na wymiane. Facet rozkrecił wszystko i zbarał sie za wymiane. Przy założeniu pierwszego z wahaczy - wahacza prostego okazało się że sworzeń w nowym jest cienszy i dłuższy. Zaliczyłem "zonka" . Mechanior powiedział mi że to stary typ wahacza. Teraz nie wiem czy mowil o moim ktory był (2) czy o tym nowym z MS (1). Wspominał też że w którymś roku sie zmieniał sworzeń i że reszta tj banan, koncowki draków beda pasowac. Tu zwracam się do Was i waszego doswiadczenia 1. Ktory typ sworznia jest nowszy - dluższy i cienszy czy moze - krotszy i grubszy (patrz zdjecie) 2. Czy rzeczywiscie z kompletu reszta bedzie pasowac tj. koncowki i banan. 3. Jaki numer MS powinien miec komplet do mojej fury jakbym chciał w przyszosci kupic kolejny zestaw? 4. Jaka wielkosc ma sworzen 1 a jaki 2 . Czy to 16, 20 czy jakis inny i gdzie to sie mierzy Pzdr Rafał Edytowane 21 Listopada 2011 przez Sensor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #518 Napisano 22 Listopada 2011 Tu zwracam się do Was i waszego doswiadczenia 1. Ktory typ sworznia jest nowszy - dluższy i cienszy czy moze - krotszy i grubszy (patrz zdjecie) 2. Czy rzeczywiscie z kompletu reszta bedzie pasowac tj. koncowki i banan. 3. Jaki numer MS powinien miec komplet do mojej fury jakbym chciał w przyszosci kupic kolejny zestaw? 4. Jaka wielkosc ma sworzen 1 a jaki 2 . Czy to 16, 20 czy jakis inny i gdzie to sie mierzy Pzdr Rafał kolego poczytaj od poczatku ten wátek i napewno sobie sam odpowiesz bo kwestia sworzni byla tu poruszana niejednokrotnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jogirobert Zgłoś #519 Napisano 22 Listopada 2011 Koledzy zawieszenie Master Sport wytrzymuje rok ,jak umnie wymiana oleju wraz z zawieszeniem. Ogólnie lipa ,teraz kupiłem Lemfordera.:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #520 Napisano 22 Listopada 2011 Koledzy zawieszenie Master Sport wytrzymuje rok ,jak umnie wymiana oleju wraz z zawieszeniem.Ogólnie lipa ,teraz kupiłem Lemfordera.:dobrze LMO i FEBI też ci wytrzyma nie więcej niż rok, jak zrobisz dwadzieścia parę tysięcy po tych drogach Ja rok temu założyłem FEBI i na pewno nie było chińskie a już się rozsypało i to nawet roku nei wytrzymało. Niecałe 25 tysi przebiegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach