Skocz do zawartości
Gość vw passat syncro

tempomat B4

Rekomendowane odpowiedzi

Gość vw passat syncro

Witam

Poszperałem trochę w postach o tempomacie, i doszedłem do wniosku ,że w każdym modelu tempomat nieco się różni działaniem. Posiadam B4 1995r z silnikiem AGG i manualną skrzynią biegów, mam też tempomat który niestety nie działa.Chyba ,że poprostu nie potrafię go uruchomić:confused:.Próbowałem go uruchomić w ten sposób:

1) resetuję wcześniej zadaną prędkość (RES)

2) rozpędzam samochód do żądanej prędkości

3) przełączam przełącznik w pozycję ON

4) naciskam przycisk SET

5) puszczam nogę z gazu i ........tempomat się nie uaktywnił (zwalnia)

 

Muszę przyznać ,że jestem już jakiś czas właścicielem tego passcika i dopiero niedawno zorientowałem się ,że jest w nim tempomat:eek:, więc nie wiem czy kiedykolwiek działał

Proszę o pomoc (niezły wypas w takim staruszku:rolleyes:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powoli....:)

1. Jedziesz szybciej niż 40-50km/h

2. Włączasz urządzenie przesuwając przesuwak w pozycje ON

3. Za pomocą pedału gazu dostosowujesz predkość do porządanej naciskasz SET aby ją "zapamiętać"

4. Puszczasz gaz.... i śmigasz

5. Naciśnięcie hamulca,gazu,sprzęgła lub wyłączenie na manetce w pozycje OFF powoduje wyłączenie urządzenia

6. Po naciśnięciu hamulca gazu lub sprzegła przesunięcie z ON w lewo <-- RES powoduje powrót do ostatniej zapamięstanej prędkości

Myśle że dość przystępnie:rotfl:

pozdrawiam

 

EDIT

aha i piszą jeszcze w instrukcji żeby nie wrzucać na luz bez użycia sprzęgła jak śmigasz na tempomacie:crazy:, bo może spowodować uszkodzenie tempomatu albo skrzyni :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vw passat syncro

Wygląda na to że wszystko robie dobrze....ale po puszczeniu pedału gazu autko zwalnia:(

Czy są może jakieś kontrolki w B4 z tempomatu tak jak to mają w B5?

Od czego zacząć żeby zlokalizować ewentualną usterkę?

Przeczytałem w którymś z postów że światło stopu ma wpływ na działanie tempomatu:confused:, mam dodatkowe światło stopu które poprzedni właściciel chyba świadomie wyłączył, zastałem wyciągniętą wtyczkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuj zrobić to wszystko tak jak napisałem powyżej z twojego opisu w pierwszym poście wynika że robisz inaczej

krok 1,3 po co to?

idz do auta zapal,włącz manetke na ON rozpedz sie do 50 i daj SET, puść gaz jak bedzie 50 to ok jak nie to coś nie gra i trzeba szukać

sprawdzić w Vag-u czy tempomat jest włączony, wszystkie połączenia,czujniki( np hamulca)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vw passat syncro

w punkcie 3 to się pomyliłem (już poprawiłem) ale zacząć od resetu chyba nie zaszkodzi, a gdziś przeczytałem że aby ustawić prędkość należy wcześniejsze ustawienia zresetować, a że nigdy nie jeździłem "na tempomacie" i nie wiem jak był ustawiony (może na 200km/h;) zacząłem od resetu...chyba jednak zacznę od podłączenia kompa, niestety równa się to z wizytą u mechanika:( i ubytkiem w budżecie:6:56:

p.s. jak zlokalizuję usterkę to napewno odświerzę ten wątek, krucho tu na temat tempomatu:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie przycisk pedały hamulca lub sprzęgła nie pracuje prawidłowo i komputer stwierdza że tempomat trzeba wyłączyć

miałem podobnie w swoim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem na etapie montażu tempomatu, ale takiego "domowego", bez oryginalnej manetki bo takową trudno dostać. Wszystko podpiąłem zgodnie z instrukcją z forum Golfa (http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130151&highlight=tempomat) (DZIĘKI).

Niestety muszę sprawdzić działanie czujnika pedału sprzęgła, bo tutaj nie pokazuje mi zmiany wartości. Podobno to częsty problem w grupie VW. Już od dwóch miesięcy (albo i dłużej) jeżdżę bez części plastików (te przy bezpiecznikach) ale samochód mam pod domem praktycznie tylko w weekendy więc nie zawsze jest czas i chęci żeby się tym zająć.

 

Więc najpierw sprawdź czujnik sprzęgła i hamulca (jak pisałeś - odepnij wtyczkę od 3-ego światła stop). Niewciśnięte sprzęgło = zwarty czujnik. Wciśnięcie sprzęgła powoduje rozwarcie w czujniku. Wyjściem z tej sytuacji jest założenie zworki na stałe. Lub oczywiście wymiana czujnika.

 

Nie wiem jak jest z czujnikiem hamulca.

 

Pozdrawiam, Sławek.

 

EDIT: Tempomat juz zamontowany i hula ładnie. Okazało się że miałem uszkodzony czujnik przy sprzęgle ale zrobiłem zworkę i jest ok. W przyszłości czujnik wymienię jeśli koszt nie będzie kosmiczny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie dziala tempomat. Nurkowałęm w pedały, są tam takie wężyki idące od sprzegła i hamulca. Jeden jest nieco zagięty podprostowałem ile się da ale tempomat nie działa nadal. Gdzie dokładnie są te czujniki i ewentualnie jak zrobić tę zworkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie też nie dziala tempomat

A działał kiedykolwiek?

Na pedałach są czujniki ori zmostkowane....podają impuls do rozłączenia tempomatu.

Zajrzyj pod konsolę sprawdź czy pstryka sterownik w chwili włączania manetką tempomatu.

A dopiero potem trzeba szukać dalej, czyli impuls prędkości, pompka w nadkolu....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A działał kiedykolwiek?

Na pedałach są czujniki ori zmostkowane....podają impuls do rozłączenia tempomatu.

Zajrzyj pod konsolę sprawdź czy pstryka sterownik w chwili włączania manetką tempomatu.

A dopiero potem trzeba szukać dalej, czyli impuls prędkości, pompka w nadkolu....

Od kupna nie działa. Nic nie pstryka podczas przełączania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie też nie dziala tempomat. Nurkowałęm w pedały, są tam takie wężyki idące od sprzegła i hamulca. Jeden jest nieco zagięty podprostowałem ile się da ale tempomat nie działa nadal. Gdzie dokładnie są te czujniki i ewentualnie jak zrobić tę zworkę?

Najlepiej podłącz pod vag czy nie masz błędów czy wszystko wskazuje jak należy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od kupna nie działa.

Jest fabryczny czy dokładany? jak to pierwsze to warto obadać obydwa czujniki na pedałach, zasilanie na sterownik i czy pompka działa, czyli wytargaj sterownik (jak nic się nie zmieniło to jest pod konsolą z popielniczką) , zrób fotę wtyczki i będziemy myśleć dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najlepiej podłącz pod vag czy nie masz błędów czy wszystko wskazuje jak należy

Niestety prawdopodobnie w benzynie nie da się połączyć Vagiem. Przynajmniej ja na Polskim Vagu nie mogę i już też słyszałem gdzieś że tylko w tdi da się

 

---------- Dodano o 19:21 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:15 ----------

 

Jest fabryczny czy dokładany? jak to pierwsze to warto obadać obydwa czujniki na pedałach, zasilanie na sterownik i czy pompka działa, czyli wytargaj sterownik (jak nic się nie zmieniło to jest pod konsolą z popielniczką) , zrób fotę wtyczki i będziemy myśleć dalej.

Wygląda mi to wszystko na fabryczne. Szukałem tych czujników ale przy pedałąch znalazłem tylko takie "mini" tłoczki i przewody od nich. Zaraz pojdę chyba znowu ponurkować.

Dodatkowo tak mnie coś oświeciło, że pisałeś o jakimś pstrykaniu - występuje coś takiego u mnie po ruszeniu z okolic popielniczki ale bylem przekonany ze to climatronic, bede obserwował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz vagiem czy jest aktywny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co wy z tym vagiem..tempomat o ile sie nie mylę w benzynach nie jest połączony ze sterownikiem silnika.

Zresztą nawet jeśli to co...wywali jakiś błąd i tak trzeba będzie rozbebeszyć..stawiam na pompkę (sprawdź czy coś masz w nadkolu obok akumulatora ..odepnij wtyczkę , psiknij WD, to samo ze sterownikiem pod popielniczką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co wy z tym vagiem..tempomat o ile sie nie mylę w benzynach nie jest połączony ze sterownikiem silnika.

w b3 na pewno nie jest. więc pewnie w b4 też nie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim egzemplarzu auta również miałem problem z niesprawnym tempomatem. Przyczyną okazał się niesprawny czujnik (zawsze zapominam czy to galla czy halla), który jest zamontowany z tyłu zegarów. Zaznaczę, że chodzi o zegary na linkę. Po wymianie tego czujknika tempo ruszyło, a i klimatyzacja manualna zaczęła poprawnie pracować.

Nie wiem czy to Ci pomoże, bo usterka dotyczyła tempomatu w passacie b4 z silnikiem 1.9 TDI 1Z. Dodam tylko, że czujnika tego nie można pod żadnym pozorem sprawdzać omomierzem ani innym miernikiem gdyż może to doprowadzić do jego uszkodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W benzynach jest to trochę inaczej rozwiązane. Tempomat ma swój sterownik który znajduje się w konsoli środkowej za popielniczką. Nie jest on w żaden sposób połączony ze sterownikiem silnika, i nie zdiagnozujesz go vagiem. Przy pedałach hamulca i sprzęgła masz czujniki połączone kabelkami i wężem w którym idzie podciśnienie. Przy pedale gazu znajduje się gruszka podciśnieniowa (kiedyś spadł mi zaczep który łączy ją i pedał gazu i tempomat nie działał). Te trzy elementy są połączone przewodem podciśnieniowym z pompką która znajduje się w komorze silnika, a dokładnie w błotniku, pompka trzyma się na tych samych śrubach co sterownik wentylatorów (obok zbiorniczka na płyn spryskiwaczy)

 

Sprawdź poprawność działania czujników, gruszki i pompki. Upewnij się że nie ma nigdzie przerwy w obwodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W benzynach jest to trochę inaczej rozwiązane. Tempomat ma swój sterownik który znajduje się w konsoli środkowej za popielniczką. Nie jest on w żaden sposób połączony ze sterownikiem silnika, i nie zdiagnozujesz go vagiem. Przy pedałach hamulca i sprzęgła masz czujniki połączone kabelkami i wężem w którym idzie podciśnienie. Przy pedale gazu znajduje się gruszka podciśnieniowa (kiedyś spadł mi zaczep który łączy ją i pedał gazu i tempomat nie działał). Te trzy elementy są połączone przewodem podciśnieniowym z pompką która znajduje się w komorze silnika, a dokładnie w błotniku, pompka trzyma się na tych samych śrubach co sterownik wentylatorów (obok zbiorniczka na płyn spryskiwaczy)

 

Sprawdź poprawność działania czujników, gruszki i pompki. Upewnij się że nie ma nigdzie przerwy w obwodzie.

 

Serdeczne dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Teraz już wiem gdzie kopać.

Jak wcześniej zaglądałem pod pedały to widziałem że jeden wąż był zagięty, wyprostowałem ile się dało = czy to zagięcie może powodować, że tempo nie działa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak wcześniej zaglądałem pod pedały to widziałem że jeden wąż był zagięty, wyprostowałem ile się dało = czy to zagięcie może powodować, że tempo nie działa?

a pompka się odzywa w ogóle?? ja swoją słyszę podczas jazdy jak wciskam "przyśpieszanie"..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności