Gość sebbie Zgłoś #1 Napisano 28 Kwietnia 2008 Uruchomiłem rano silnik, wszystko ok, przejechałem ok. 500 metrów i stanąłem na światłach. Z silnika dobiegają stłumione stuki, zupełnie jakby w oddali jechał pociąg (takie charakterystyczne "tim tim tam tam", serio!). W pierwszej chwili nawet myślałem, że to pociąg, niedaleko mam stację, ale na pewno nie Trwają ok. 1,5-2 minut, wystarczy minimalnie dodać gazu aby całkowicie znikły. Przejeżdżając kolejne 500 metrów stłumione stuki na jałowym ustają i już nie wracają, silnik musi znowu "nocować" żeby efekt powtórzyć. Efekt występuje tylko na biegu jałowym i tylko w pewnym etapie rozrzewania się silnika. Czy to coś czego powinienem się obawiać? Mój Pasek jest z 97roku, B5, 1.9TDi 110KM AFN, przebieg 370tkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebo74 Zgłoś #2 Napisano 28 Kwietnia 2008 Witaj może to banalne a sprawdziłeś poziom oleju ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebbie Zgłoś #3 Napisano 28 Kwietnia 2008 Witaj może to banalne a sprawdziłeś poziom oleju ? Oczywiście sprawdziłem, jest dobrze. Stuków nie słychać z zewnątrz (być może klekot diesla je zagłusza?), tylko ze środka. Wyłączałem też climatronica, ale to nie on je powoduje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #4 Napisano 28 Kwietnia 2008 podnieś maskę i spróbuj zlokalizować skąd to dochodzi będzie nam łatwiej ci pomóc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebbie Zgłoś #5 Napisano 28 Kwietnia 2008 podnieś maskę i spróbuj zlokalizować skąd to dochodzi będzie nam łatwiej ci pomóc Maskę podnosiłem, ale stukot ten nie jest słyszalny więc nie mogę zlokalizować Dziwna sprawa, to tak, jakby coś tam nierówno pracowało, ale przy ogólnym "klekotaniu" samochodu jest to nie do wychwycenia z zewnątrz, dopiero jak mata wytłumi to w środku to słychać. Zaskakuje mnie równomierność tego dźwięku (bardzo dokładne odstępy, dwa stłumione krótkie, dwa trochę mocniejsze dłuższe, niższe). Dźwięk mogę porównać do stukotu kół jadącego pociągu (tim-tim przerwa tam-tam przerwa tim-tim itp. tylko bardzo szybko, ok. 2-3 razy na sekundę). Często jeżdżę w trasy i zawsze na wszystko przy silniku dmucham na zimne. HELP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafcisz Zgłoś #6 Napisano 24 Stycznia 2009 Koledzy nagrałem prace mojego silnika jak jest zimny,ten dzwięk jest nagrany na youtube i o to link http://pl.youtube.com/watch?v=AOznmSsLoO0 ,słychać tam takie stuki ale hydraulike mam wymienioną i wtryskiwacze są też ustawione.Według mechanika wszystko jest wpożądku,twierdzi że jak założe plastikowe wygłuszenie pod silnik i skrzynie biegów wszystko wruci do normy i bedzie Ok.Silnik jak zrobi się ciepły to pracuje idealnie bez żadnych stuków,ale jego rozgrzanie do cichej pracy trwa o koło 30 min.zanim się wyciszy. Koledzy posłuchajcie pracy silnika prosze was o pomoc w tej sprawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimo Zgłoś #7 Napisano 24 Stycznia 2009 A to nie stuka przypadkiem ten elektrozawór z węglem aktywnym... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość PRZEMEK19730 Zgłoś #8 Napisano 24 Stycznia 2009 sprawdz sobie rolke na alternatorze.mialem podobny przypadek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafcisz Zgłoś #9 Napisano 24 Stycznia 2009 A to nie stuka przypadkiem ten elektrozawór z węglem aktywnym... kolego a czy jak jest do wymiany ten elektrozawór z węglem aktywnym...to autko jest nie raz słabsze??i jakie są koszta naprawy?? dzięki!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimo Zgłoś #10 Napisano 24 Stycznia 2009 To, że ten zawór puka/stuka to nie znaczy że jest zły, bo to u niego normalne...ten zawór to taka mała kulka przy filtrze powietrza, tzn. przy obudowie...on lubi bardzo głośno tykać. Generlanie to jego uszkodzenie może powodować osłabienie samochodu bo służy on do odprowadzania gazów ze zbiornika paliwa. --- scalone --- A nie będzie to może przypadkiem napinacz łancucha rozrządu....niech ktoś jeszcze się wsłucha w to... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafcisz Zgłoś #11 Napisano 24 Stycznia 2009 sprawdz sobie rolke na alternatorze.mialem podobny przypadek Rolke sprawdzałem i to nie raz,mechanik twierdzi że jest dobra i nie trzeba jej wymieniać:633: --- scalone --- To, że ten zawór puka/stuka to nie znaczy że jest zły, bo to u niego normalne...ten zawór to taka mała kulka przy filtrze powietrza, tzn. przy obudowie...on lubi bardzo głośno tykać. Generlanie to jego uszkodzenie może powodować osłabienie samochodu bo służy on do odprowadzania gazów ze zbiornika paliwa.--- scalone --- A nie będzie to może przypadkiem napinacz łancucha rozrządu....niech ktoś jeszcze się wsłucha w to... Kolego mój Passat nie posiada łańcuszka rozżądu tylko pasek,a rozrząd jak i wszystko co tam idzie miałem nie dwno wymieniony i zrobiłem moze nanim około 3 tyśków. Mi się wydaje że przyczyna będzie inna,prędzej bym postawił na ten elektrozawór węgielka.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimo Zgłoś #12 Napisano 24 Stycznia 2009 Tu nie chodzi o rozrząd, tylko o napinacz łańcucha rozrządu pod pokrywą to dwie inne sprawy. Jego uszkodzenie objawia się między innymi właśnie takim stukaniem/klekotaniem. Może powodować też utratę mocy. Przejrzyj tematy na forum o tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #13 Napisano 24 Stycznia 2009 jezeli ci to wystepuje na zimnym silniku po dlugim postoju np.po nocy jak rano odpalasz auto to wedlug mnie to sa hydrorwgulatory jak masz zimny igesty olej to zanim sie rosprowadzi to one tak klepia poczytaj na forum bylo juz o tym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik98 Zgłoś #14 Napisano 25 Stycznia 2009 kolego bardzo łatwo sprawdzić czy to napinacz łańcuszka przyłóż ucho z tyłu silnika (obok aku) jeśli odgłosy są mocniej słyszalne to cóż szykuj kasę i wymieniaj 1200 nie twoje mnie też to czeka najlepjej napinacz razem z łańcuszkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrZeMoL Zgłoś #15 Napisano 25 Stycznia 2009 u mnie powodem takiego cykania byl popychacz, po wymianie kompletu problem znikl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #16 Napisano 25 Stycznia 2009 (edytowane) Jak dla mnie to ewidentnie słychać coś związane z zaworami.Nie znam się dokładnie,więc nie mówię co,a te okolice.Słychać metaliczny odgłos równy z obrotami silnika. Trochę żartem,ale czy nie wpadło Ci coś do cylindra ?? Edytowane 25 Stycznia 2009 przez dlugiiii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach