Skocz do zawartości
Gość sebbie

Stuki w silniku na zimno na jałowym

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sebbie

Uruchomiłem rano silnik, wszystko ok, przejechałem ok. 500 metrów i stanąłem na światłach. Z silnika dobiegają stłumione stuki, zupełnie jakby w oddali jechał pociąg (takie charakterystyczne "tim tim tam tam", serio!). W pierwszej chwili nawet myślałem, że to pociąg, niedaleko mam stację, ale na pewno nie :( Trwają ok. 1,5-2 minut, wystarczy minimalnie dodać gazu aby całkowicie znikły. Przejeżdżając kolejne 500 metrów stłumione stuki na jałowym ustają i już nie wracają, silnik musi znowu "nocować" żeby efekt powtórzyć.

 

Efekt występuje tylko na biegu jałowym i tylko w pewnym etapie rozrzewania się silnika. Czy to coś czego powinienem się obawiać?

 

Mój Pasek jest z 97roku, B5, 1.9TDi 110KM AFN, przebieg 370tkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj może to banalne a sprawdziłeś poziom oleju ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sebbie
Witaj może to banalne a sprawdziłeś poziom oleju ?

 

 

Oczywiście sprawdziłem, jest dobrze. Stuków nie słychać z zewnątrz (być może klekot diesla je zagłusza?), tylko ze środka. Wyłączałem też climatronica, ale to nie on je powoduje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podnieś maskę i spróbuj zlokalizować skąd to dochodzi będzie nam łatwiej ci pomóc ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sebbie
podnieś maskę i spróbuj zlokalizować skąd to dochodzi będzie nam łatwiej ci pomóc ;)

 

Maskę podnosiłem, ale stukot ten nie jest słyszalny więc nie mogę zlokalizować :(

 

Dziwna sprawa, to tak, jakby coś tam nierówno pracowało, ale przy ogólnym "klekotaniu" samochodu jest to nie do wychwycenia z zewnątrz, dopiero jak mata wytłumi to w środku to słychać.

 

Zaskakuje mnie równomierność tego dźwięku (bardzo dokładne odstępy, dwa stłumione krótkie, dwa trochę mocniejsze dłuższe, niższe). Dźwięk mogę porównać do stukotu kół jadącego pociągu (tim-tim przerwa tam-tam przerwa tim-tim itp. tylko bardzo szybko, ok. 2-3 razy na sekundę).

 

Często jeżdżę w trasy i zawsze na wszystko przy silniku dmucham na zimne. HELP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nagrałem prace mojego silnika jak jest zimny,ten dzwięk jest nagrany na youtube i o to link http://pl.youtube.com/watch?v=AOznmSsLoO0 ,słychać tam takie stuki ale hydraulike mam wymienioną i wtryskiwacze są też ustawione.Według mechanika wszystko jest wpożądku,twierdzi że jak założe plastikowe wygłuszenie pod silnik i skrzynie biegów wszystko wruci do normy i bedzie Ok.Silnik jak zrobi się ciepły to pracuje idealnie bez żadnych stuków,ale jego rozgrzanie do cichej pracy trwa o koło 30 min.zanim się wyciszy.

Koledzy posłuchajcie pracy silnika prosze was o pomoc w tej sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie stuka przypadkiem ten elektrozawór z węglem aktywnym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PRZEMEK19730

sprawdz sobie rolke na alternatorze.mialem podobny przypadek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A to nie stuka przypadkiem ten elektrozawór z węglem aktywnym...

kolego a czy jak jest do wymiany ten elektrozawór z węglem aktywnym...to autko jest nie raz słabsze??i jakie są koszta naprawy??

dzięki!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że ten zawór puka/stuka to nie znaczy że jest zły, bo to u niego normalne...ten zawór to taka mała kulka przy filtrze powietrza, tzn. przy obudowie...on lubi bardzo głośno tykać. Generlanie to jego uszkodzenie może powodować osłabienie samochodu bo służy on do odprowadzania gazów ze zbiornika paliwa.

--- scalone ---

A nie będzie to może przypadkiem napinacz łancucha rozrządu....niech ktoś jeszcze się wsłucha w to...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdz sobie rolke na alternatorze.mialem podobny przypadek

Rolke sprawdzałem i to nie raz,mechanik twierdzi że jest dobra i nie trzeba jej wymieniać:633:

--- scalone ---

To, że ten zawór puka/stuka to nie znaczy że jest zły, bo to u niego normalne...ten zawór to taka mała kulka przy filtrze powietrza, tzn. przy obudowie...on lubi bardzo głośno tykać. Generlanie to jego uszkodzenie może powodować osłabienie samochodu bo służy on do odprowadzania gazów ze zbiornika paliwa.

--- scalone ---

A nie będzie to może przypadkiem napinacz łancucha rozrządu....niech ktoś jeszcze się wsłucha w to...

Kolego mój Passat nie posiada łańcuszka rozżądu tylko pasek,a rozrząd jak i wszystko co tam idzie miałem nie dwno wymieniony i zrobiłem moze nanim około 3 tyśków.

Mi się wydaje że przyczyna będzie inna,prędzej bym postawił na ten elektrozawór węgielka....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o rozrząd, tylko o napinacz łańcucha rozrządu pod pokrywą to dwie inne sprawy. Jego uszkodzenie objawia się między innymi właśnie takim stukaniem/klekotaniem. Może powodować też utratę mocy. Przejrzyj tematy na forum o tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli ci to wystepuje na zimnym silniku po dlugim postoju np.po nocy jak rano odpalasz auto to wedlug mnie to sa hydrorwgulatory jak masz zimny igesty olej to zanim sie rosprowadzi to one tak klepia poczytaj na forum bylo juz o tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego bardzo łatwo sprawdzić czy to napinacz łańcuszka przyłóż ucho z tyłu silnika (obok aku) jeśli odgłosy są mocniej słyszalne to cóż szykuj kasę i wymieniaj 1200 nie twoje mnie też to czeka najlepjej napinacz razem z łańcuszkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie powodem takiego cykania byl popychacz, po wymianie kompletu problem znikl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ewidentnie słychać coś związane z zaworami.Nie znam się dokładnie,więc nie mówię co,a te okolice.Słychać metaliczny odgłos równy z obrotami silnika.

Trochę żartem,ale czy nie wpadło Ci coś do cylindra ?? :P

Edytowane przez dlugiiii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności