Gość jakub77 Zgłoś #1 Napisano 19 Kwietnia 2008 Witam wymiaanie rozrządu zaczął głośniej chodzić, nadmieniam że olej też został wymieniony. Zaóważyłem że głosniej chodzi silnik a do tego jak jade na trasie to od 110 zaczyna się takie buczenie w samochodzie że wytrzymać njie można - czy ma to jakis związek z tą wymianą czy może jest to co innego.To buczenie słychać mocno w kabinie aż się nie chce jeżdzić. Od czego to może być bo przed wymiana rozrządu napewno tak nie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #2 Napisano 19 Kwietnia 2008 pewnie zmieniło Ci się, tzn. mechanik zmienił ustawienie rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szefomaciek22 Zgłoś #3 Napisano 19 Kwietnia 2008 witam NA 99% przestawiony rozrząd !!!. Miałem to samo w golfie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jakub77 Zgłoś #4 Napisano 20 Kwietnia 2008 Jutro do niego jadę tylko nie wiem co mam powiedzieć bo taki jestem wkurzony że aż nie wiem od czego rozmowę zacząć czy w pierwszej kolejności wyciąć liścia czy dać mu kilka godzin na sprawdzenie tego. Dałem pięknie chodzący silniczek a tu taka kich teraz. Możecie mi powiedzieć na czym polega to przestawienie bo ja to zatrzymałem sie na etapie tego że jak rozrząd jest xle spasowany tomsamochód nie chce odpalić i koniec. Nie wiem jak on to powinien naprawić a pewnie będę mu musiał jakiś pomysł podsunąć żeby się wziął za robotę. Za wszystkie informacje z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #5 Napisano 20 Kwietnia 2008 Przeczytaj to - jest opisana wymiana rozrządu w AFN-nie: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=19965&highlight=rozrz%B1d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jakub77 Zgłoś #6 Napisano 20 Kwietnia 2008 ten post juz czytałem jak i wszystkie inne ale nie udziela on dla mnie swoją treścią odpowiedzi na moje pytanie dlatego ciągnę post - chodzi mi o to czy jak mechanik wymieniał mój rozrząd to powinien coś jeszcze oprócz samej wymiany ustawiać poprzez komputer albo czy istnieje możliwość źle złożyć ten rozrząd a w rezultacie wynikiem bedą dolegliwości opisane w pierwszym poście tego wątku. Poprostu nie wiem jak juro mam rozmowę zacząć z mechanikiem nie chciałbym tylko powiedzieć jakie są objawy ale chciałbym mu zasugerować co ma zrobić , co sprawdzić. I oczywiscie na czym polega to przestawienie rozrządu o którym wcześniej napisał kolega szefomaciek22 Scaliłem 2 posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #7 Napisano 20 Kwietnia 2008 Poprostu źle ci ten rozrząd założył prosto mówiąc. Moze mu sie jedno koło przekręciło o jeden ząbek i będą juz cyrki z autem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jakub77 Zgłoś #8 Napisano 20 Kwietnia 2008 Pewien mechanik powiedział że nie ma możliwości złego złożenia rozrządu jeżeli samochód odpala-powiedział że jak jakies koło nie bedzie w ustalonej pozycjii to samochód wogóle nie odpali = albo jet dobrze złożone i odpala , albo jest źle złożone i nie odpala. Czy to prawda czy może być przestawione a będzie odpalał tylko będą z nim jakieś cyrki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinul Zgłoś #9 Napisano 20 Kwietnia 2008 To mechanik chyba po zawodówce !!! Można źle złożyć (przeskok o jeden ząbek) i bedzie odpalał. Koledzy wyżej mają rację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomi B Zgłoś #10 Napisano 20 Kwietnia 2008 jakub77 zapytaj się twojego mechanika czy ustawiał rozrząd używając blokad czy na przysłowiową farbę albo ja widziałem na markera Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jakub77 Zgłoś #11 Napisano 20 Kwietnia 2008 ok spytam jutro - tylka mam nadzieję że to zrobi bo jak zwalił ustawienie to ciekawe czy da rade to zrobić dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość w71w Zgłoś #12 Napisano 20 Kwietnia 2008 ten post juz czytałem jak i wszystkie inne ale nie udziela on dla mnie swoją treścią odpowiedzi na moje pytanie dlatego ciągnę post - chodzi mi o to czy jak mechanik wymieniał mój rozrząd to powinien coś jeszcze oprócz samej wymiany ustawiać poprzez komputer albo czy istnieje możliwość źle złożyć ten rozrząd a w rezultacie wynikiem bedą dolegliwości opisane w pierwszym poście tego wątku. Poprostu nie wiem jak juro mam rozmowę zacząć z mechanikiem nie chciałbym tylko powiedzieć jakie są objawy ale chciałbym mu zasugerować co ma zrobić , co sprawdzić. Poprostu nie wiem jak juro mam rozmowę zacząć z mechanikiem nie chciałbym tylko powiedzieć jakie są objawy ale chciałbym mu zasugerować co ma zrobić , co sprawdzić. Ja bym zaczął od liścia dla mechaniora.A poważnie, to być może gość złożył dobrze ino nie naciągnął paska, tzn przed dokręceniem napinacza nie obrócił 'na sucho' rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kazik gdz Zgłoś #13 Napisano 20 Kwietnia 2008 To mechanik chyba po zawodówce !!! Można źle złożyć (przeskok o jeden ząbek) i bedzie odpalał. Koledzy wyżej mają rację. Ja znam takich mechaników po ZAWODÓWCE że naprawiaja takie auta ze Tobie nawet się nie śniło! Takie uproszczenia sa nie na miejscu! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinul Zgłoś #14 Napisano 20 Kwietnia 2008 Zawsze trafi się jakaś czarna owca w stadzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szefomaciek22 Zgłoś #15 Napisano 20 Kwietnia 2008 I oczywiscie na czym polega to przestawienie rozrządu o którym wcześniej napisał kolega szefomaciek22 witaj Źle ustawiony rozrządu to złe spasowaniu paska rozrządu z kołem zębatym .Przestawienie rozrządu polega na przesunięciu paska względem koła zębatego o jeden lub dwa ząbki. Sam jestem ciekaw co jest u Ciebie skopcone .Daj znać jak wrócisz od mechanika!! pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jakub77 Zgłoś #16 Napisano 20 Kwietnia 2008 Jestem tylko ciekaw jak zareaguje ten mój mechanik jak mu to powiem że rozrząd przestawiony mam tylko nadzieję że nie będę musiał tak jak kolega jechać do innego na nowe ustawienie rozrządu. Bo pewnie będzie twierdził że skoro samochód odpala to musi być dobrze zrobione, i on nie widzi nic niedobrego w pracy silnika. Jest jakiś sposób żeby udowodnić mu że rozrząd jest przestawiony, może ktoś pomoże jak mam zacząć z nim rozmowę jutro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #17 Napisano 20 Kwietnia 2008 Najpierw ładnie grzecznie powiedz ze ci sie niepodoba praca silnika po wymianie rozrządu, powiedz ze kontaktowałes sie z innymi mechanikami i ASO vw i powiedzieli ze rozrząd jest zle załozowy tzn ze jest przesuniety np o 1 ząbek. Jak to niepomoze to powiedz ze idziesz do rzeczoznawcy i on stwierdzi ze naprawa została źle wykonana i zagraza dalszej eksploatacji silnikowi. No i poudawaj mądrego i pofilzofuj. Powiedz mu ze ci kitu nie wcisnie ze jest dobrze bo wiesz na 100 % ze jest źle zrobione. Poczekamy jeszcze na rady innych forumowiczów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jakub77 Zgłoś #18 Napisano 21 Kwietnia 2008 Witam włąsnie odebrałem samochód od mechanika tierdzi że jak rozebrał rozrząd to wszystko było ok i nic nie ruszał (ciekaw jestem czy napewno ) ale teraz jak jechałem to jakby było zrobione nic nie buczy nie trzęsie. I jeszcze jedno pytanie jaką maksymalną prędkość powinieniem wyciągnąć ze swojego silnika bo tak do 160 to w miarę ładnie mu idzie ale później jakby nie chciał więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #19 Napisano 21 Kwietnia 2008 mechanik normalnie Kaszpirowski nic nie zrobil a auto jezdzi lepiej ps.moze i ja podjede bo cos mi brzeczy w tlumiku koles dotknie, nic nie zrobi i moze bedzie ok ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czech Zgłoś #20 Napisano 21 Kwietnia 2008 Witam. Wystarczy że rozrząd jest źle ustawiony o jeden ząbek to powinno sie od razu słyszeć inna pracę silnika. Czy odbierając ten samochód nie zauważyłeś że inaczej silnik pracuje. Chyba że mechanik lub jego pomocnik dokonał zamiany innego podzespołu, nie majacego nic wspólnego z rorządem i dla tego coś buczy np. poduszki silnika, napinacz paska wieloklinowego, alternatora itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach