Skocz do zawartości
Gość groli

zgrzytanie w skrzyni biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Gość groli

Mam od niedawna Passata 1,9 TDI z 2006 r. i problem ze skrzynią. Jak chcę szybko zmienić z 1 na 2 to jest straszny zgrzyt jakby niewprawny kierowca na siłę chciał go wrzucić. Jak zmieniam powolutku tzn z chwilką przerwy to wchodzi bez problemu.Czy ktoś miał juz taki problem i co może byćtego przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Arcy

Synchronizator nie daje rady. Zużyty jest lub uszkodzony i tyle. Radzę zająć się problemem, bo może być gorzej - do zniszczenia skrzyni włącznie (tak sądzę).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mario12

Groli,

Miałem identyczną sytuację jeszcze w Golf V 1.9 105KM z 2007.

Przy dynamicznym przyspieszaniu i szybkiej próbie zmiany z 1 na 2 - zgrzyt. Jeżeli zmieniałem biegi w tempie spacerowym wszystko ok. Przy redukcji wszystko też ok. Pierwszy zgrzyt przy przebiegu ok 24.000 km Pojechalem do ASO i miała być wyciągana skrzynia, ale skończyło się na regulacji "gwarancja". Pomogło na 4 miesiące. Po tym okresie to samo - też mieli wyciągać skrzynię i znowu regulacja, tym razem z przygodami. Jak wyregulowali to nie zgrzytało, ale żeby wrzucić jedynkę trzeba było zaprzeć się w fotelu i lewarek na siłę pchać! Powiedziałem że nie odbiorę samochodu zanim tego nie zrobią. Stał dwa dni - podbno zajął się nim spec od skrzyni :-). Znowu około 4 miesiący spokoju. Kóregos ranka przy dynamicznym ruszaniu ze skrzyżowania - "jak miło" zgrzycik. Telefon do ASO /jeszcze jest gwarancja/ i ..... podobno samochód kwalifikuje się na akcje serwisową polegającą na wymianie oleju w skrzyni biegów /akcja obejmuje podobno Golf i Caddy z silnikami 1.9/. Podobno w części samochodów zalali w fabryce skrzynie niewłaściwym olejem. Oddałem samochód koledze /od tygodnia mam nowego paska :)/ termin wymiany w przyszłym tygodniu. Zobaczymy czy pomoże, czy to tylko kolejny zabieg VW migania się od naprawy całej skrzyni na gwarancji. Mam kontakt z kumplem - Dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie przypadki z synchro są też w B5 u siebie mam taki sam problem. Z 1 na 2 jest delikatny zgrzyt, natomiast przy delikatnej zmianie biegu ewentualnie podczas zmiany dłużej przytrzymam na jałowym to jest ok. Dowiedziałem się od kolesia który zajmuje się paskami że to wina synchronizatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WItam!

Mam paru dniowego B6 i problem z wrzucanie 5 biegu. Czasem się udaje ale w większości przypadków nie..słychać zgrzyt jakby synchronizator dawał ciała....dzieje się tak tylko na 5 biegu. BYłem dzis w ASO GAJOS w Sopocie. Przejechało sie dwóch Panów i akurat zdarzyło sie to tylko raz ale Pan powiedział ze nie umiem biegów włączać...bez komentarza....wszystko podobno się wyrobi i będzie dobrze...tak powiedział Pan w serwisie...to dla mnie nowatorska teoria..zmieniam serwis bo szkoda gadać. Na forum wpisałem w wyszukiwarkę temat skrzyni w pasku B6 i ku mojemu zaskoczeniu nie jestem sam...skrzynia to manual 6 biegowy z silnikiem TSI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niedawno wystąpił u mnie ten sam problem z wrzucaniem drugiego biegu. Jak chcę go wbić troszke dynamiczniej to słysze zgrzyt, natomiast przy lekkim wrzuceniu wszystko w porządku. Byłem u mechanika, przejechał się i pierwsza diagnoza na "ucho" to łożysko oporowe, ale demontaż+montaż skrzyni to 450zł plus koszty tego co wyjdzie więc zrezygnowałem. Dzisiaj dokopałem się do tego tematu i paru innych i podobno częśc b6 była wzywana na akcje wymiany oleju w skrzyni, żeby wyeliminować/zapobiec temu. Może ktoś z was ma jakies info w tym temacie? Lub sugestie co to może być? Bo szkoda kasy na naprawy jak to moze byc tylko olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawiałem niedawno synchronizator II-biegu, przy szybkiej zmianie z 1 na 2 występował zgrzyt, zwłaszcza gdy dość mocno przyśpieszyło się na 1 biegu. Koszt operacji 1000 zł, włącznie z wyciągnięciem i włożeniem skrzyni oraz olejem. Po tym zabiegu skrzyni wreszcie śmiga jak złoto, mogę podać namiary na mechanika w Cz-wie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, u mnie przy probie hamowania silnikiem z 3-2 oraz przy szybszym ruszaniu 1-2 slychac zgrzyt, auto ma przelot 100tys, i az strach sie bac :debil

 

powiedzcie gdzie z tym fantem jechac w okolicach wawy, zeby ktos to zrobil dobrze, nie zdarl kasy, albo nie wymyslal szananskich teorii "tak ma byc, nausz sie zmieniac biegi".....??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pierwsza diagnoza na "ucho" to łożysko oporowe

Uszkodzenie łozyska oporowego dość łatwo jest wykryć. Jak nie wciskasz pedału sprzęgła - łożysko nie pracuje - jest cicho. Jak wciśniesz pedał sprzęgła - łożysko oporowe zaczyna pracować - w zależności od zużycia szumi lub rzęzi. Po puszczeniu pedału - przestaje.

Synchronizatory w skrzyni biegów mogą się zużywać. Może tak być, że przy szybkim "wrzuceniu" biegu, synchronizator nie zdąży jeszcze zsynchronizować obrotów wałka z zębatką. Występuje to przy konkretnym biegu, nie przy wszystkich. Spróbuj najpierw wymienić olej, oczywiście na lepszy, niż masz obecnie w skrzyni biegów. W tym wypadku lepszy, oznacza: trochę bardziej gęsty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie też doradzono żebym wymienił najpierw olej, niestety nic to nie dało a operacja tania nie była bo olej jakiś specjalny był więc drogi zarazem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uszkodzenie łozyska oporowego dość łatwo jest wykryć. Jak nie wciskasz pedału sprzęgła - łożysko nie pracuje - jest cicho. Jak wciśniesz pedał sprzęgła - łożysko oporowe zaczyna pracować - w zależności od zużycia szumi lub rzęzi. Po puszczeniu pedału - przestaje.

Synchronizatory w skrzyni biegów mogą się zużywać. Może tak być, że przy szybkim "wrzuceniu" biegu, synchronizator nie zdąży jeszcze zsynchronizować obrotów wałka z zębatką. Występuje to przy konkretnym biegu, nie przy wszystkich. Spróbuj najpierw wymienić olej, oczywiście na lepszy, niż masz obecnie w skrzyni biegów. W tym wypadku lepszy, oznacza: trochę bardziej gęsty.

 

po wykluczeniu oleju i wybierakow, zostal juz tylko synchronizator, dziwi mnie to troche, ktos musial strasznie nie umijetenie wbijac biegi, ogarniemy przy wymianie sprzegla bo tez cos czuje ze koncoweczka juz jest :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po wykluczeniu oleju i wybierakow, zostal juz tylko synchronizator, dziwi mnie to troche, ktos musial strasznie nie umijetenie wbijac biegi

Niekoniecznie, wyrobiony synchronizator oznacza bardziej zużycie poprzez np. jazdę w mieście(gigantycznę ilość cykli właczania tegoż biegu). Nieumiejętne wbijanie biegów powodowało by raczej samorzutne wyrzucanie biegu, trudnosci w utrzymaniu biegu na swoim miejscu - to oznaka zużytych zębów zasprzęglających, które wbijało się na siłę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Podczepie sie pod temat.

1 lipca odebralem 4 letniego B6 2.0 FSI (42000km) i mialem problem z 2 biegiem. Nie bylo to za kazdym razem wiec dopiero po dluzszym czasie sie zorientowalem.

 

Ostatnio sie umowilem do warsztatu i przed wizyta chcialem uslyszec jeczcze raz zgrzyty, jednak mi sie nie udalo. Problem jakby zanikl (przejechalem w lipcu ze 3000 km).

 

Wiem ze autko przed kupnem stalo ze 2-3 miesiace. Pod dachem.

 

Czy to mozliwe ze problem znikl? czy raczej sie spodziewac jego nawrotu?

Olej w skrzyni nie byl raczej wymieniany.

 

Dodam ze przy zmianie z 4 na 5 tez chyba cos jest nie tak. Dzwiek przesuwania lewarka jest nieco inny niz przy innych biegach (ale nie za kazdym razem). Czasem brzmi jak inne biegi a czasem jakby jakis metal sie tarl o metal bez smaru.

 

Maciej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli teraz się nic nie dzieje, to sobie odpuść. Można zrobić przegląd: sprawdzić poziom oleju w skrzyni, zdaje się że wybierak i dźwignia zmiany jest na cięgnach - można spróbować je nasmarować. I tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy ktos juz naprawil te zgrzytanie z I na II i z III na II ?

Mam Passata 2.0FSI 2006r z przebiegiem 128.000km i pojawilo mi sie to. Zauwazylem ze mam tez bardzo wysokie sprzeglo a wiem ze nie bylo wymieniane... Czy obstawiacie ze to synchronizato + sprzeglo ??

 

W serwisie VW powiedzieli mi ze to moze byc Synchronizator 92zl i byc moze lozysko oporowe 960zł + orginalny olej do skrzyni VW i robocizna 1900zł

 

Razem 3000zł

 

Naszczescie mam opcje jeszcze sprawdzenia w Serwisie VW w Anglii mam nadzieje ze nie bedzie tragedi !

Edytowane przez Czombrerro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam czy ktos juz naprawil te zgrzytanie z I na II i z III na II ?

Mam Passata 2.0FSI 2006r z przebiegiem 128.000km i pojawilo mi sie to. Zauwazylem ze mam tez bardzo wysokie sprzeglo a wiem ze nie bylo wymieniane... Czy obstawiacie ze to synchronizato + sprzeglo ??

 

W serwisie VW powiedzieli mi ze to moze byc Synchronizator 92zl i byc moze lozysko przesowowe 960zł + orginalny olej do skrzyni VW i robocizna 1900zł

 

Razem 3000zł

 

Naszczescie mam opcje jeszcze sprawdzenia w Serwisie VW w Anglii mam nadzieje ze nie bedzie tragedi !

ja bym obstawiał sprzęgło kończące się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam, ze bylem dzisiaj w serwisie VW i zdiagnozowali synchronizator. Maja wymienic 7 wrzesnia. Dam znac z jakim rezultatem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jest synchronizator 2 biegu do wymiany. Objawy te same co u poprzedników. Koszt 1000zł z ponownym zalaniem skrzyni olejem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maclun jtylko nie zapominj dac znac ;]

 

morfeo11 ty juz jestes po wymianie ? czy to tylko dopiero diagonoza i koszt ;)

 

Ja w czwartek jade do VW w Newcastle i zobaczymy co powiedza koledzy z Angielskiego VW dan znac napewno :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jestem przed wymianą, ale taki koszt podał mi warsztat w którym serwisuję auta. Natomiast w ASO krzyknęli - 1000zł rozebranie i 1200zł złożenie skrzyni plus częsci ok. 1000 zł :) Edytowane przez morfeo11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności