Gość groli Zgłoś #1 Napisano 16 Kwietnia 2008 Mam od niedawna Passata 1,9 TDI z 2006 r. i problem ze skrzynią. Jak chcę szybko zmienić z 1 na 2 to jest straszny zgrzyt jakby niewprawny kierowca na siłę chciał go wrzucić. Jak zmieniam powolutku tzn z chwilką przerwy to wchodzi bez problemu.Czy ktoś miał juz taki problem i co może byćtego przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Arcy Zgłoś #2 Napisano 16 Kwietnia 2008 Synchronizator nie daje rady. Zużyty jest lub uszkodzony i tyle. Radzę zająć się problemem, bo może być gorzej - do zniszczenia skrzyni włącznie (tak sądzę). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mario12 Zgłoś #3 Napisano 17 Kwietnia 2008 Groli, Miałem identyczną sytuację jeszcze w Golf V 1.9 105KM z 2007. Przy dynamicznym przyspieszaniu i szybkiej próbie zmiany z 1 na 2 - zgrzyt. Jeżeli zmieniałem biegi w tempie spacerowym wszystko ok. Przy redukcji wszystko też ok. Pierwszy zgrzyt przy przebiegu ok 24.000 km Pojechalem do ASO i miała być wyciągana skrzynia, ale skończyło się na regulacji "gwarancja". Pomogło na 4 miesiące. Po tym okresie to samo - też mieli wyciągać skrzynię i znowu regulacja, tym razem z przygodami. Jak wyregulowali to nie zgrzytało, ale żeby wrzucić jedynkę trzeba było zaprzeć się w fotelu i lewarek na siłę pchać! Powiedziałem że nie odbiorę samochodu zanim tego nie zrobią. Stał dwa dni - podbno zajął się nim spec od skrzyni :-). Znowu około 4 miesiący spokoju. Kóregos ranka przy dynamicznym ruszaniu ze skrzyżowania - "jak miło" zgrzycik. Telefon do ASO /jeszcze jest gwarancja/ i ..... podobno samochód kwalifikuje się na akcje serwisową polegającą na wymianie oleju w skrzyni biegów /akcja obejmuje podobno Golf i Caddy z silnikami 1.9/. Podobno w części samochodów zalali w fabryce skrzynie niewłaściwym olejem. Oddałem samochód koledze /od tygodnia mam nowego paska :)/ termin wymiany w przyszłym tygodniu. Zobaczymy czy pomoże, czy to tylko kolejny zabieg VW migania się od naprawy całej skrzyni na gwarancji. Mam kontakt z kumplem - Dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinul Zgłoś #4 Napisano 19 Kwietnia 2008 Takie przypadki z synchro są też w B5 u siebie mam taki sam problem. Z 1 na 2 jest delikatny zgrzyt, natomiast przy delikatnej zmianie biegu ewentualnie podczas zmiany dłużej przytrzymam na jałowym to jest ok. Dowiedziałem się od kolesia który zajmuje się paskami że to wina synchronizatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #5 Napisano 24 Lipca 2008 WItam! Mam paru dniowego B6 i problem z wrzucanie 5 biegu. Czasem się udaje ale w większości przypadków nie..słychać zgrzyt jakby synchronizator dawał ciała....dzieje się tak tylko na 5 biegu. BYłem dzis w ASO GAJOS w Sopocie. Przejechało sie dwóch Panów i akurat zdarzyło sie to tylko raz ale Pan powiedział ze nie umiem biegów włączać...bez komentarza....wszystko podobno się wyrobi i będzie dobrze...tak powiedział Pan w serwisie...to dla mnie nowatorska teoria..zmieniam serwis bo szkoda gadać. Na forum wpisałem w wyszukiwarkę temat skrzyni w pasku B6 i ku mojemu zaskoczeniu nie jestem sam...skrzynia to manual 6 biegowy z silnikiem TSI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KarolW Zgłoś #6 Napisano 30 Sierpnia 2010 Witam Niedawno wystąpił u mnie ten sam problem z wrzucaniem drugiego biegu. Jak chcę go wbić troszke dynamiczniej to słysze zgrzyt, natomiast przy lekkim wrzuceniu wszystko w porządku. Byłem u mechanika, przejechał się i pierwsza diagnoza na "ucho" to łożysko oporowe, ale demontaż+montaż skrzyni to 450zł plus koszty tego co wyjdzie więc zrezygnowałem. Dzisiaj dokopałem się do tego tematu i paru innych i podobno częśc b6 była wzywana na akcje wymiany oleju w skrzyni, żeby wyeliminować/zapobiec temu. Może ktoś z was ma jakies info w tym temacie? Lub sugestie co to może być? Bo szkoda kasy na naprawy jak to moze byc tylko olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam_84 Zgłoś #7 Napisano 31 Sierpnia 2010 Naprawiałem niedawno synchronizator II-biegu, przy szybkiej zmianie z 1 na 2 występował zgrzyt, zwłaszcza gdy dość mocno przyśpieszyło się na 1 biegu. Koszt operacji 1000 zł, włącznie z wyciągnięciem i włożeniem skrzyni oraz olejem. Po tym zabiegu skrzyni wreszcie śmiga jak złoto, mogę podać namiary na mechanika w Cz-wie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łycha Zgłoś #8 Napisano 17 Kwietnia 2011 witam, u mnie przy probie hamowania silnikiem z 3-2 oraz przy szybszym ruszaniu 1-2 slychac zgrzyt, auto ma przelot 100tys, i az strach sie bac :debil powiedzcie gdzie z tym fantem jechac w okolicach wawy, zeby ktos to zrobil dobrze, nie zdarl kasy, albo nie wymyslal szananskich teorii "tak ma byc, nausz sie zmieniac biegi".....?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #9 Napisano 18 Kwietnia 2011 pierwsza diagnoza na "ucho" to łożysko oporowe Uszkodzenie łozyska oporowego dość łatwo jest wykryć. Jak nie wciskasz pedału sprzęgła - łożysko nie pracuje - jest cicho. Jak wciśniesz pedał sprzęgła - łożysko oporowe zaczyna pracować - w zależności od zużycia szumi lub rzęzi. Po puszczeniu pedału - przestaje. Synchronizatory w skrzyni biegów mogą się zużywać. Może tak być, że przy szybkim "wrzuceniu" biegu, synchronizator nie zdąży jeszcze zsynchronizować obrotów wałka z zębatką. Występuje to przy konkretnym biegu, nie przy wszystkich. Spróbuj najpierw wymienić olej, oczywiście na lepszy, niż masz obecnie w skrzyni biegów. W tym wypadku lepszy, oznacza: trochę bardziej gęsty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam_84 Zgłoś #10 Napisano 19 Kwietnia 2011 Mnie też doradzono żebym wymienił najpierw olej, niestety nic to nie dało a operacja tania nie była bo olej jakiś specjalny był więc drogi zarazem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łycha Zgłoś #11 Napisano 20 Kwietnia 2011 Uszkodzenie łozyska oporowego dość łatwo jest wykryć. Jak nie wciskasz pedału sprzęgła - łożysko nie pracuje - jest cicho. Jak wciśniesz pedał sprzęgła - łożysko oporowe zaczyna pracować - w zależności od zużycia szumi lub rzęzi. Po puszczeniu pedału - przestaje.Synchronizatory w skrzyni biegów mogą się zużywać. Może tak być, że przy szybkim "wrzuceniu" biegu, synchronizator nie zdąży jeszcze zsynchronizować obrotów wałka z zębatką. Występuje to przy konkretnym biegu, nie przy wszystkich. Spróbuj najpierw wymienić olej, oczywiście na lepszy, niż masz obecnie w skrzyni biegów. W tym wypadku lepszy, oznacza: trochę bardziej gęsty. po wykluczeniu oleju i wybierakow, zostal juz tylko synchronizator, dziwi mnie to troche, ktos musial strasznie nie umijetenie wbijac biegi, ogarniemy przy wymianie sprzegla bo tez cos czuje ze koncoweczka juz jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #12 Napisano 20 Kwietnia 2011 po wykluczeniu oleju i wybierakow, zostal juz tylko synchronizator, dziwi mnie to troche, ktos musial strasznie nie umijetenie wbijac biegi Niekoniecznie, wyrobiony synchronizator oznacza bardziej zużycie poprzez np. jazdę w mieście(gigantycznę ilość cykli właczania tegoż biegu). Nieumiejętne wbijanie biegów powodowało by raczej samorzutne wyrzucanie biegu, trudnosci w utrzymaniu biegu na swoim miejscu - to oznaka zużytych zębów zasprzęglających, które wbijało się na siłę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maclun Zgłoś #13 Napisano 7 Sierpnia 2011 Witam, Podczepie sie pod temat. 1 lipca odebralem 4 letniego B6 2.0 FSI (42000km) i mialem problem z 2 biegiem. Nie bylo to za kazdym razem wiec dopiero po dluzszym czasie sie zorientowalem. Ostatnio sie umowilem do warsztatu i przed wizyta chcialem uslyszec jeczcze raz zgrzyty, jednak mi sie nie udalo. Problem jakby zanikl (przejechalem w lipcu ze 3000 km). Wiem ze autko przed kupnem stalo ze 2-3 miesiace. Pod dachem. Czy to mozliwe ze problem znikl? czy raczej sie spodziewac jego nawrotu? Olej w skrzyni nie byl raczej wymieniany. Dodam ze przy zmianie z 4 na 5 tez chyba cos jest nie tak. Dzwiek przesuwania lewarka jest nieco inny niz przy innych biegach (ale nie za kazdym razem). Czasem brzmi jak inne biegi a czasem jakby jakis metal sie tarl o metal bez smaru. Maciej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #14 Napisano 8 Sierpnia 2011 Jeżeli teraz się nic nie dzieje, to sobie odpuść. Można zrobić przegląd: sprawdzić poziom oleju w skrzyni, zdaje się że wybierak i dźwignia zmiany jest na cięgnach - można spróbować je nasmarować. I tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czombrerro Zgłoś #15 Napisano 21 Sierpnia 2011 (edytowane) Witam czy ktos juz naprawil te zgrzytanie z I na II i z III na II ? Mam Passata 2.0FSI 2006r z przebiegiem 128.000km i pojawilo mi sie to. Zauwazylem ze mam tez bardzo wysokie sprzeglo a wiem ze nie bylo wymieniane... Czy obstawiacie ze to synchronizato + sprzeglo ?? W serwisie VW powiedzieli mi ze to moze byc Synchronizator 92zl i byc moze lozysko oporowe 960zł + orginalny olej do skrzyni VW i robocizna 1900zł Razem 3000zł Naszczescie mam opcje jeszcze sprawdzenia w Serwisie VW w Anglii mam nadzieje ze nie bedzie tragedi ! Edytowane 21 Sierpnia 2011 przez Czombrerro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #16 Napisano 21 Sierpnia 2011 Witam czy ktos juz naprawil te zgrzytanie z I na II i z III na II ? Mam Passata 2.0FSI 2006r z przebiegiem 128.000km i pojawilo mi sie to. Zauwazylem ze mam tez bardzo wysokie sprzeglo a wiem ze nie bylo wymieniane... Czy obstawiacie ze to synchronizato + sprzeglo ?? W serwisie VW powiedzieli mi ze to moze byc Synchronizator 92zl i byc moze lozysko przesowowe 960zł + orginalny olej do skrzyni VW i robocizna 1900zł Razem 3000zł Naszczescie mam opcje jeszcze sprawdzenia w Serwisie VW w Anglii mam nadzieje ze nie bedzie tragedi ! ja bym obstawiał sprzęgło kończące się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maclun Zgłoś #17 Napisano 22 Sierpnia 2011 Dodam, ze bylem dzisiaj w serwisie VW i zdiagnozowali synchronizator. Maja wymienic 7 wrzesnia. Dam znac z jakim rezultatem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morfeo11 Zgłoś #18 Napisano 22 Sierpnia 2011 U mnie też jest synchronizator 2 biegu do wymiany. Objawy te same co u poprzedników. Koszt 1000zł z ponownym zalaniem skrzyni olejem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czombrerro Zgłoś #19 Napisano 23 Sierpnia 2011 maclun jtylko nie zapominj dac znac ;] morfeo11 ty juz jestes po wymianie ? czy to tylko dopiero diagonoza i koszt Ja w czwartek jade do VW w Newcastle i zobaczymy co powiedza koledzy z Angielskiego VW dan znac napewno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morfeo11 Zgłoś #20 Napisano 23 Sierpnia 2011 (edytowane) jestem przed wymianą, ale taki koszt podał mi warsztat w którym serwisuję auta. Natomiast w ASO krzyknęli - 1000zł rozebranie i 1200zł złożenie skrzyni plus częsci ok. 1000 zł Edytowane 30 Sierpnia 2011 przez morfeo11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach