Skocz do zawartości
zbyck

Passat B3/92r-problem z 1 biegiem

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z ruszaniem a mianowicie czasami niechce mi ruszyć auto na pierwszym biegu,mam wrażenie wtedy jakbym z 4 ruszał,jest szarpnięcie i gasnie silnik,kilka razy daje sprzegło i jedynke to załapie.Czasami też tak jest jak dam 1 potem szybko 2-szarpniecie i gasniecie.Na innych biegach podczas jazdy niema problemu.Czy to sprzęgło czy może skrzynia biegów.Jest to disel 1,9-kombi.Czy miał ktoś taki problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex

a jesteś pewien że napewno wrzucasz 1 lub 2 bieg? pytam sie bo u mnie jest taka sytuacja że mam luzy na łączniku przy skrzyni biegów i źle wchodz 1 (czasami zamiast 1 mam 3)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem tak zanim nie wyregulowalem na "oko" tym mechanizmem pod maska no co jedna sruba sie reguluje nie pamietam jak sie nazywa przy silowniku sprzegla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie jestem pewien,bo mi też się zdaje że to 3 i 4 jak szybko przełącze biegi,patrzyłem po maską za regulacja ale ja tam nic nie widze.a gdzie jest ta śruba do regulacji albo tensiłownik sprzęgła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tatko

Wrzucasz 3 albo 5 kolego,miałem tak w T4 ,mała regulacja i po problemie.Pozdr.:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex

regulacje masz po maską, tam jest taki łącznik przy skrzyni biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki dla krzysiek-lex ,za zdjęcia i porady wyregulowałem,zrobiłem i przejechałem się,biegi działają ,wszystko jest ok.:)Jeszcze raz wielkie dzięki tobie i innym forumowiczom.

:drive:Passaty są DeBest :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
regulacje masz po maską, tam jest taki łącznik przy skrzyni biegów.

 

Parę razy zdarzyło mi się potężne szarpnięcie przy ruszaniu.Puszczam sprzęgło a tu nic,dalej popuszczam...i przy końcu potężne uderzenie.Znalazłem tu opis podobnych objawów i tak sobie pomyslałem że może u mnie też coś wymaga regulacji przy skrzyni.Tylko gdzie tego szukać w silniku RP i przypisanej jej skrzyni biegów.I jak dokonać takiej regulacji.Pomóżcie proszę zanim wyrwie mi skrzynie. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex

coś mi się zdaje że u ciebie nie będzie to miało nic wspólnego z regulacją.... masz raczej jakiś luz albo łożysko oporowe się posypało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale w odpowiedzi dla Zbycka, który miał niemal takie same objawy,sugerowałeś regulację,która jak się później okazało pomogła.U mnie również owe szarpnięcie nie zdarza sie za każdym razem.Mogę przyjąć szacunkową częstotliwość jak 1 raz na 15. Myślę,może błędnie,że jakby to było łożysko,jak sugerujesz,to sytuacja taka miała by miejsce przy każdym ruszaniu,a nie co jakiś czas.Może dla zobrazowania jeszcze całej sytuacji dodam że na jedynce słychać chrobotanie i wyskakuje bieg.Z tym że to już za każdym razem.O chrobotaniu czytałem że można z tym jeździć,no więc jeżdżę,ale dlaczego wyskakuje?

Na razie staram się ruszać z dwójki,bo stresa mam strasznego wrzucając tą nieszczęsną jedynkę.Wiem że usłyszę chrobotanie i zaraz po 2 sekundach wyskoczy.A teraz jescze doszła niepewność czy aby w ogóle ruszę. Czyżby trzeba było rozglądać się powoli za nowym egzemplarzem skrzynki. :654:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex

no tak ale zbyck nie mówił nic o tym że ma potężne szarpnięcie, jak to opisałeś. możesz spróbowac regulacji ale, sam nie wiem,moge wysłać ci pare fotek do regulacji, jak coś ci pomoże to fajnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no tak ale zbyck nie mówił nic o tym że ma potężne szarpnięcie, jak to opisałeś. możesz spróbowac regulacji ale, sam nie wiem,moge wysłać ci pare fotek do regulacji, jak coś ci pomoże to fajnie

 

Poproszę Cię o te fotki.Spróbuję,może akurat coś pomoże.Od czegoś muszę zacząć.A zacznę od rzeczy nie wynagających tzw wkładu finansowego.

Z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak u mnie pomogła regulacja,szarpnięcia były bo niezałapałem że ruszałem z 3 biegu-dopiero po czasie,a i niebyło umnie żadenego chrobotania w skrzyni biegu,może to synchronizator poszedł w skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego a przy jakiej predkosci to robisz?? bo jak powyzej 5km/h to ci konstrukcja skrzyni an to nie pozwala wiec jak to robisz na sile to nic dziwnego ze mas dentystę.

poza tym pamietaj ze 1 służy wyłącznie do ruszania!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w B5 zamek działa podobnie jak w starszych modelach to tylko mocne siłowniki trzeba dołożyć i COŚ TAKIEGO.

 

I czemu podpiąłeś to ptytanie pod ten wątek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam ja mam troszte inny problem bo jak np jade 2 i chce przyredukowac na 1 to mi zazgrzyta chyba ze juz sie calkiem zatrzymam to dopiero wtedy wskakuje 1 tez zadnych zgrzytów...

 

Jedynka i wsteczny nie są zsynchronizowane i stąd zawsze przy wduszaniu podczas jazdy będą zgrzytać.

Poza tym jak napisał kolega powyżej - jedynki używa sie tylko do ruszania a wstecznego - co oczywista - do jazdy w tył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedynka i wsteczny nie są zsynchronizowane

To żeś bracie chyba nigdy nie jeżdził na skrzyni bez synchronizacji,jedynka jest synchronizowana. Zgrzyt czy tez szarpnięcie przy jej włączaniu jest spowodowane najczęściej przełożeniem pierwszego biegu, gdyby było wieksze ta uciazliwość by znikła, a dla upartych pozostaje zalanie skrzyniolejem o takiej gęstości co spowoduje gwałtowne zatrzymanie wałka sprzęgłowego po wciśnięiu sprzęgła, a na zakaz redukowania podczas jazdy na jedynkę powinno się juz na kursach prawa jazdy uczulać bo się po prostu tak nie robi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a gdzie takie silowniki znalezc

najtaniej na szrocie...

kolego masz b5 a piszesz w dziale b3/b4...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności