Danek75 Zgłoś #61 Napisano 2 Maja 2012 czy w paskach są różne wentylatowy (te większe, jak to określasz:)) w zalezności od silnika? Nie wiem co masz na myśli - pisząc większe? Większe od czego? Od wentylatora klimatyzacji na pewno. Ale czy średnice wentylatorów - czy też typy, jakie są stosowane na chłodnicę płynu chłodzącego - to nie wiem. trzeba w ETCE by sprawdzic. Ja mam AWT i u mnie jest wiskoza. Ja mam ADR i u mnie wyobrąź sobie, że też jest wiskoza Zastanawiam sie zatem skąd ta wiskoza "wie", że płyn osiągnął już odpowiednią temp? Z czujników temperatury płynu Ale jak dokładnie zaskakuje wiskoza - nie wiem - nie interesowało mnie to jakoś :bry2 wiskoza "rozkręca się" nawet przy np. 50stC wraz z obrotami silnika, i wtedy bym jej nie zatrzymywał. Przeciez to widać i słychać, czy wentylator na chłodnicy płynu kreci się bezwładnie, czy też jest zasprzęglony i napiernicza Ja tam też palców nigdy nie wkładałem, ale z tego co tu się dowiadywałem to potwierdzają to ludzie, że można go ręką zatrzymać. Ważniejsza rzecza jest dla mnie jednak fakt wyłączania się kompresora tak, jak to kolega w pierwszym poście opisaywał. Nie wieadomo dlaczego właśnieja stanie na kilka sekund. Jest temat na forum (obszerny) o tymże sprężarka się włącza/wyłącza co 5 sekund. Ale jakos teraz SZUKAJka nawala i nie mogę go znaleźć. To - że co chwilę się włącza i wyłącza - nie jest raczej normalne i czymś to jest spowodowane. Opornica wentylatora klimy, wiatrak klimy, dławik (filterek) w przewodach klimy, przekaźnik klimy (nr 267), presostat - czujnik który jest w okolicy prawej przedniej lampy - od wewnątrz komory silnika na prawym nadkolu. 3. Co jeśli przy takiej temp. 10-15stC będzie padał deszcz i będą mi parowały szyby, bęę tak musiał mieć bo temp. została osiągnięta? Wiem, że tak jest poniżej 6stC. Nie "+6", tylko tak się dzieje przy temperaturze niższej niż "+4". hmm, z tym bezpiecznikiem to niezły pomysł, warto sprawdzić... To jest przekaźnik a nie bezpiecznik :fajny Bezpiecznik masz pod kolumną kierownicy - w głębi nad nogami kierowcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robaczek7 Zgłoś #62 Napisano 2 Maja 2012 Jest temat na forum (obszerny) o tymże sprężarka się włącza/wyłącza co 5 sekund. Ale jakos teraz SZUKAJka nawala i nie mogę go znaleźć. To - że co chwilę się włącza i wyłącza - nie jest raczej normalne i czymś to jest spowodowane. Opornica wentylatora klimy, wiatrak klimy, dławik (filterek) w przewodach klimy, przekaźnik klimy (nr 267), presostat - czujnik który jest w okolicy prawej przedniej lampy - od wewnątrz komory silnika na prawym nadkolu. ja szukam odpowiedzi już od roku... Orientujesz się, czy jeśli opornica nawala to wtedy wyłącza się tylko kompresor czy kompresor wyłącza się dlatego, że wentylator się wyłącza i rośnie ciśnie w układzie. Ja osobiście wymieniłem dławik (stary był brudny i były jakieś resztki metalu:(), wentylator, potem szczotki i łożysko w moim oryginalnym. Pozostało, przekaznik, opornica i... kompresor:) PS. Oczywiście, że miałen na myśli przekaźnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #63 Napisano 2 Maja 2012 Orientujesz się, czy jeśli opornica nawala to wtedy wyłącza się tylko kompresor czy kompresor wyłącza się dlatego, że wentylator się wyłącza i rośnie ciśnie w układzie. Kompresor się wyłącza, bo nie pracuje wentylator i wzrasta ciśnienie w układzie. U mnie klima się wyłącza/włącza co jakis czas, ale tak jeżdżę już 6 lat i się przyzwyczaiłem do tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robaczek7 Zgłoś #64 Napisano 3 Maja 2012 Kompresor się wyłącza, bo nie pracuje wentylator i wzrasta ciśnienie w układzie. Zgadza się, logicznę, nie ma odprowadzenia ciepła, ciśnienie rośnie... I tutaj mam kolejne pytanie: czy przypadkiem jeśli zadziała zawór/czujnik ciśnienia F129 nie powinno być wtedy wzmianki o błędzie w kompie klimy...? U mnie klima się wyłącza/włącza co jakis czas, ale tak jeżdżę już 6 lat i się przyzwyczaiłem do tego Dobrze, że się tylko wyłącza, mi niestety w mieście jeszcze spada wydajność chłodzenia:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #65 Napisano 3 Maja 2012 (edytowane) czy przypadkiem jeśli zadziała zawór/czujnik ciśnienia F129 nie powinno być wtedy wzmianki o błędzie w kompie klimy...? Tak. Powinien mrugać wyświetlacz i wyskoczy błąd 318 Edytowane 3 Maja 2012 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fudik Zgłoś #66 Napisano 6 Maja 2012 Witam ponownie. Zrobiłem dziś diag. klimy tak z ciekawości bo działa ok. i wyskoczył mi kod 214. Nie sprawdzałem tego przekaźnika jeszcze, ale z tego co doczytałem możliwe że ten kod może oznaczać jego awarie, i chciałbym się upewnić czy jeśli bym wyciągnoł ten przekaznik i zrobił jak kolega Danek75 mi pisał to ten błąd powinien zniknąc ? Czy ten błąd to cos innego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #67 Napisano 6 Maja 2012 Czy ten błąd to cos innego ? 214 - Moduł kontroli transmisji – napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie (lub przekaźnik J317 w TDI) lub: Napięcie zasilania – za małe (B+) (Wyładowany lub stary akumulator) Może znikać gdzieś masa albo masz AKU do D..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fudik Zgłoś #68 Napisano 6 Maja 2012 Ok to chyba sprawja aku, bo dziś po ok godzinie załączonego radia auto samo nie zapaliło.. ;/ sprawdze poziom elektrolitu naładuje i zobacze, może lato jeszcze przetrzyma, a jeśli nie to zakupie nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #69 Napisano 28 Czerwca 2012 Witam, kupiłem nie dawno passata B5 (3B) i mam z nim kilka problemów. Jeden z nich to klima, sprawdziłem szczelność azotem i okazało się, że instalacja jest szczelna, po napełnieniu czynnikiem okazało się, iż zatarta jest sprężarka koszt czyszczenia układu, wymiany osuszacza i napełnienia czynnikiem wyliczono mi na 980zł plus koszt sprężarki... Gdy miałem azot w układzie klimatronik mi nie mrugał, teraz gdy układ jest pusty wyświetlacz mruga. Pytanie jest następujące, jak mogę zmostkować tymczasowo czujnik ciśnienia w ukł. klimy aby nie występował błąd? Na razie nie stać mnie aby wydać 2tys na naprawę a chciałbym pozbyć się mrugania wyświetlacza. Pozdrawiam Krzysiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Losssiu Zgłoś #70 Napisano 28 Czerwca 2012 Nie lepiej na ta chwile wypiac poprostu climatronic ? , Cieplo jest to i tak bedziesz jezdzil z otwartymi szybami , a climy niemasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #71 Napisano 28 Czerwca 2012 chciałbym pozbyć się mrugania wyświetlacza. Sprężarkę kupisz za 400 zeta (używka), osuszacz na Allegro - tak z 80 zeta, dławik 6 zeta, nabicie klimy 100-150 - zależy od zakładu. Nie wiem ile płukanie kosztuje, ale całkowity koszt zamkniesz poniżej 1000-a A odnośnie mostkowania czujnika, to chyba nikt tego nie praktykował. A skoro nie masz funduszy by na razie robic klimę, to podjedź gdzies, zeby ci azotem nabili instalację i tak jeździj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #72 Napisano 28 Czerwca 2012 Płukanie układu wyliczyli mi na 400zł chyba poszukam tańszego serwisu Dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #73 Napisano 28 Czerwca 2012 Znajdź tańszy zakład, bo 400 zeta za płukanie, to chyba idiota tą cenę ustalał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kom4r Zgłoś #74 Napisano 5 Lipca 2012 Czy ktoś mi jest w stanie JEDNOZNACZNIE odpowiedzieć... DLACZEGO przy ruszaniu autem klima się wyłącza ZAWSZE na jakieś 5 sekund? tzn. dokładniej wyłączana jest sprężarka. Czy to jest normalne zjawisko? niejako żeby silnik miał więcej mocy do ruszenia ze skrzyżowania to klima się odłącza?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamillo33 Zgłoś #75 Napisano 5 Lipca 2012 Ja mam tak samo climatronic wylacza sie i wlacza np.na skrzyzowaniu przy ruszaniu z pod swiatel....Wymienilem ostatnio sprezarke po regeneracji, dysze rozprezna i plukali mi caly uklad, klima fajnie chlodzi teraz ale mam jak przed wymiana z zalaczaniem i wylaczaniem sprezarki. Mi na climatroniku pokazuje 2 bledy- 313 i 25b, czy mozliwe ze przez ten czujnik G89 kolo filtra kabinowego tak sie dzieje (blad 313)?????Czasami mi pokazuje temp.-51 !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kom4r Zgłoś #76 Napisano 5 Lipca 2012 mam dokładnie to samo -51 i ostatnio migał mi wyświetlacz po odpaleniu auta... to może tak musi być? ze ruszając klima na chwile się odłącza? cholera wie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #77 Napisano 5 Lipca 2012 To raczej G-17 fixuje. :fajny Ten zewnętrzny, co jest przy pasie przednim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Seweryn Zgłoś #78 Napisano 2 Czerwca 2015 Witam! Czy miał ktoś podobna sytuacje ze na panelu od Klimatronika gaśnie temperatura w jej miejscu pojawiają się dwie poziome kreski i wtedy tez przestaje działać klimatyzacja, mimo tego ze jest ciągle włączana leci zwykły nawiew - wystarczy uderzyć w drzwi kierowcy i znowu temperatura się pokaże i klimatyzacja się załączy, tak jak by coś nie łączyło, rozbierałem boczek posprawdzałem styki, poskładałem do kupy i nadal to samo - ktoś miał taki problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #79 Napisano 3 Czerwca 2015 Czujnik temperatury zewnętrznej ci nie łączy. Nie wiem co ma z tym wspólnego pierdo....lnięcie w drzwi, ale jedna kostka od czujnika jest pod zbiorniczkiem płynu do chłodnicy a druga (mniejsza) po drodze do czujnika w zderzaku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolek1985 Zgłoś #80 Napisano 7 Lipca 2015 Witam podłączę się do tematu wyłaczania i włączania sprezarki. U mnie wyłącza się przy każdym postoju na swiatłach i jak gdziee się zatrzymuje i od razu przestaje chłodzic w czasie jazdy jest ok. Niedawno wymieniałem wentylator od klimy bo działo sie to samo niestety nic się nie zmieniło .Wentylator się załacza przy właczeniu climatronica . Przy autodiagnozie wyskakuje jeden błąd 318 to wszystko . Nie wiem ile jest czynnika moze to byc wina tego że jest go mało? ten błąd wskazuje na wentylator który działa ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach