Danek75 Zgłoś #41 Napisano 28 Kwietnia 2012 A co to za problem Dwie śruby masz na wierzchu a trzecią widać z boku, jak zaślepkę zdejmiesz od strony kierowcy z boku deski. Tylko potem dobrze włóż ten plastik na dole w uchwyty a potem dopiero skręcaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kom4r Zgłoś #42 Napisano 28 Kwietnia 2012 kolego, wstyd się przyznać ale metoda z podanego przez Ciebie linku pomogła klupnąłem toporkiem w puszkę wentylatora i zaczął śmigać jak miło hehe ciekaw jestem tylko na jak długo to pomoże hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #43 Napisano 28 Kwietnia 2012 Czyli zawieszają sie szczotki na wiatraku :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fudik Zgłoś #44 Napisano 28 Kwietnia 2012 Witam panowie mam taki problem że jak załączam klime to nie załącza mi się ten wiatrak. Czy to może byc efekt nie nabitej klimy ? Bo wiatrak jest nowy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #45 Napisano 28 Kwietnia 2012 jak załączam klime to nie załącza mi się ten wiatrak. Czy to może byc efekt nie nabitej klimy ? Bo wiatrak jest nowy... Jeśli masz climatronik i mruga wyświetlacz - to tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fudik Zgłoś #46 Napisano 29 Kwietnia 2012 No własnie naciskam auto i nic. wyświetlacz nie mruga. Mruga jedynie przy zapalaniu auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #47 Napisano 29 Kwietnia 2012 No własnie naciskam auto i nic. wyświetlacz nie mruga. Mruga jedynie przy zapalaniu auta. No to jak zrobisz autotest klimy i wyskoczy ci błąd 318, to masz zapewne pusta klimę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fudik Zgłoś #48 Napisano 29 Kwietnia 2012 Tak zrobiłem diagnostykę i wyskoczyło mi 318. A obok wyskoczył mi taki nr 02 co to oznacza ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #49 Napisano 29 Kwietnia 2012 obok wyskoczył mi taki nr 02 co to oznacza ? Nic :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kom4r Zgłoś #50 Napisano 1 Maja 2012 Wiatrak się kręci, czujnik temperatury wymieniony a sprężarka i tak się wyłącza ruszając ze skrzyżowania... mechanik mi powiedział, że tak ma być, żeby silnik nie był nadmiernie obciążony przy ruszaniu... co o tym sądzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fudik Zgłoś #51 Napisano 1 Maja 2012 No ja klime nabiłem, i działa, tylko kreci mi sie nadal 1 wentylator, czy ten drugi p[rzy klimie nie powinien się załączyc ? bo ten co się kręci to sie kreci cały czas ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #52 Napisano 1 Maja 2012 One oba się kręcą. Duży powininien kręcić się bezwładnie, czyli w miarę wolno. A ten od klimy to będzie słychać, że zapiernicza na pierwszym czy drugim biegu - jeżeli klima jest załączona. Od klimy jest oczywiscie ten mniejszy wentylator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fudik Zgłoś #53 Napisano 1 Maja 2012 No tak ten jeden kręci się tak jak piszesz bezwładnie, ale ten drugi to nie kręci się nawet jak mam klime włączona.. Jest jakiś czujnik od n iego jeszcze ? bo jak sie klime załącza to on powinien też się załączyć i się kręcic.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pestekk Zgłoś #54 Napisano 1 Maja 2012 Kurde, bo nie wytrzymie. Wiatrak od chłodzenia klimy (przy skraplaczu) ma się załączać w momencie gdy włączacie klimatyzację, żeby schładzała - albo tryb AUTO, albo schładzanie na nogi/nawiewy górne/szyba. Aha żeby wyjaśnić - stojąc przodem do maski po prawej stronie (po stronie kierowcy jest wiatrak od układu chłodzenia) natomiast po lewej (po stronie pasażera od chłodzenia układu klimatyzacji). Przy załączonej klimatyzacji oba bezwarunkowo muszą się kręcić!!!! I kurde nie ma innej możliwości. Jeśli mi nie wierzycie wpiszcie w szukajce klimatyzacja i poczytajcie tematy odnośnie klimatyzacji!! A do mniej doświadczonych kolegów, proponuje niewprowadzanie pozostałych kolegów w błąd. Dopisując dodatkowo, jeśli się nie kręci ten wiatrak to jest kilka możliwości: 1 klima się nie załącza, bo ma za mało czynnika, 2 albo wiatrak się nie załącza, bo jest spalony bezpiecznik od niego, 3 albo padnięta opornica wentylatora, 4 albo padnięty przekaźnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #55 Napisano 1 Maja 2012 No tak ten jeden kręci się tak jak piszesz bezwładnie, ale ten drugi to nie kręci się nawet jak mam klime włączona.. To podepnij wiatrak "na krótko" do AKU i jeśli będzie kręcił, to będzie oznaczać, że w instalacji jest coś nie tak, czyli przekaźnik lub przerwa na przewodzie. A może masz pustą tą klimę? :fajny Wtedy też się nie włączy. Dodatkowo spalony bezpiecznik 40 amperowy może byc. żeby wyjaśnić - stojąc przodem do maski po prawej stronie (po stronie kierowcy jest wiatrak od układu chłodzenia) natomiast po lewej (po stronie pasażera od chłodzenia układu klimatyzacji) A nie prościej jest napisać, że wentylator klimatyzacji, to ten - który jest mniejszy? Przy załączonej klimatyzacji oba bezwarunkowo muszą się kręcić!!!! Wentylator układu chłodzenia silnika włączy się wtedy, gdy zostanie przekroczona dopuszczalna temperatura płynu :fajny Nie obraca się równocześnie z włączeniem klimatyzacji. Tzn obraca się, ale bezwładnie i można go ręką zatrzymać. Jeśli mi nie wierzycie wpiszcie w szukajce klimatyzacja i poczytajcie tematy odnośnie klimatyzacji!! No właśnie - doczytaj kolego :bry2 A do mniej doświadczonych kolegów, proponuje niewprowadzanie pozostałych kolegów w błąd. Niby że to do mnie? :haha To żeś walnął jak łysy grzywą o kant kuli :lol3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fudik Zgłoś #56 Napisano 2 Maja 2012 (edytowane) Ok u mnie bezpiecznik 40 był spalony. Edytowane 2 Maja 2012 przez fudik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #57 Napisano 2 Maja 2012 Wyjmij jeszcze przekaźnik od klimy (nr 267), weź dwa krótkie zaizolowane druciki i w miejscu przekaźnika zmostkuj styki w gnieździe. Góra z dołem i prawe z lewym. To żeby dodatkowo sprawdzic, czy przekaźnik nie puszcza czasem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fudik Zgłoś #58 Napisano 2 Maja 2012 A jak puszcza to co ? wentylator się bedzie krecił cały czas ? Sprawdze jutro jak znajde chwile czasu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #59 Napisano 2 Maja 2012 Jak puszcza to sprężarka będzie sie rozłączać lub się wcale nie włączy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robaczek7 Zgłoś #60 Napisano 2 Maja 2012 (edytowane) Wentylator układu chłodzenia silnika włączy się wtedy, gdy zostanie przekroczona dopuszczalna temperatura płynu :fajny Nie obraca się równocześnie z włączeniem klimatyzacji. Tzn obraca się, ale bezwładnie i można go ręką zatrzymać. Cześć, mam tutaj kilka pytań do tego stwierdzenia. Mógłbyś mi napisać czy w paskach są różne wentylatowy (te większe, jak to określasz:)) w zalezności od silnika? Ja mam AWT i u mnie jest wiskoza. Zastanawiam sie zatem skąd ta wiskoza "wie", że płyn osiągnął już odpowiednią temp? U mnie w moim AWT i AWT mojego brata i AWT kolegi jest tak, że wiskoza "rozkręca się" nawet przy np. 50stC wraz z obrotami silnika, i wtedy bym jej nie zatrzymywał... Ciekawi mnie to, czy mógłbyś mnie doszkolić? Ważniejsza rzecza jest dla mnie jednak fakt wyłączania się kompresora tak, jak to kolega w pierwszym poście opisaywał. Nie wieadomo dlaczego właśnieja stanie na kilka sekund. Nie wydaje mi się aby to było normalne, dlaczego? a no moim skromnym zdaniem dlatego, że: 1. Bilans energetyczny przy wyłączaniu i załaczaniu po kilku sekundach jest niekorzystny; większe spalanie (co widać po spalaniu chwilowycm przy załączaniu) 2. Z pewnością wyłączające i załączające się sprzęgło kompresora nie będzie będzie trwalsze 3. Co jeśli przy takiej temp. 10-15stC będzie padał deszcz i będą mi parowały szyby, bęę tak musiał mieć bo temp. została osiągnięta? Wiem, że tak jest poniżej 6stC. 4. I ostatnie jako podsumowanie, najlepiej sprawdzić w trakcie jazdy blok pomiarowy 11 i 9 w układzie klimatyzacji i tak jasno widać, ze kompresor jest na ON pomimo, że się wyłączył. Jesli to komp klimy miałby sterować wyłączeniem kompresora to moim zdaniem w tych blokach pomiarowych pojawiłoby się OFF. Tak jest np. po przełączeniu na ECCO gdy wiemy że kompresor się wyłączył. 5. Można również sprawdzić czy wentylator się wyłącza również z wyłączeniem kompresora (kliknięcie przekaznika). Ja to robiłem tak: odbezpieczałem maskę w trakcie jazdy i gdy wiedziałem kiedy mógłby się wyłączyć kompresor, zatrzymywałem się i zaglądałem na sprzęgiełko. Oczywiście wyłączało sie i załączało po kilku sekundach, jednak wentylator się nie wyłączał. Wymieniłem w nim szczotki, zakładałem zamiennik nowy i nic, nic nie pomagało... Aha odradzam kupowanie zamienników za 150 pln na allegro. Ja pozamontowaniu go do benzyny miałem wibracje karoserii jakbym dieslem jezdził (bez obrazy dla diesli -sam nimi jezdziłem do tej pory) Może się wymądrzam, lecz też mam podobny problem, może nie tak częste wyłączanie kompresora lecz jednak jest. Występuję po pierwszym zatrzymaniu samochodu (wolne obroty) od jego uruchomieniu, np. po całodziennym postoju. Co Wy na to.... ---------- Dodano o 22:59 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:52 ---------- Jak puszcza to sprężarka będzie sie rozłączać lub się wcale nie włączy. hmm, z tym bezpiecznikiem to niezły pomysł, warto sprawdzić... Edytowane 2 Maja 2012 przez robaczek7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach