pawkog Zgłoś #1 Napisano 9 Kwietnia 2008 Witam, nic nie znalazłem moze mial ktos podobny problem, po zaglądnieciu z kanału prawa strona wygląda okropnie wszytko w oleju, zwłaszcza okolice rozrusznika i ten rurki takiej jak by owynietej w satlowe pręciki. Miał ktoś podoby problem ? Dodam iż w garazu nie ma plamy oleju na betonie ! Olej w siniku to 0w40 zreszata juz pisze na kompie, ze kwalifkuje sie do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebolk Zgłoś #2 Napisano 9 Kwietnia 2008 Z prawej strony tzn. od pasażera. Może umarł wężyk od turbo sprężarki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość atram6412 Zgłoś #3 Napisano 15 Kwietnia 2008 Mam ten sam problem. Cała prawa strona silnika i spód jest jakby spocona świeżym olejem. Wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów - nie pomogło. Co ciekawe od wymiany do wymiany mogę nie dolewać lub co najwyżej 100- 150 ml. Skąd to cieknie? Podejrzewam uszczelkę pod głowicą i wyciek na zewnątrz bo G-12 jest OK, żadnego białego dymienia , spadków mocy itp. Czy to możliwe że cieknie na zewnątrz? Zastanawiam się czy wymieniać uszczelkę pod głowicą czy przejść na półsyntetyk (10W40) przy kolejnej wymianie. Mam 200 tyś km i Castrol 5W40. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #4 Napisano 15 Kwietnia 2008 Witam! Sprawdzaliście może czy nie macie pękniętej rurki od bagnetu, ja tak miałem i chlapało olejem. Powodzenia:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekman Zgłoś #5 Napisano 13 Czerwca 2008 witam jkak wymieniałem rozrząd to pytałem o to mechaników (CNF Gdańsk) ale gość stwierdził ze to normalny objaw "pocenia". nie wiem co o tym mysleć zwłaśzcza że tak jaki piszecie - nie ma strat oleju, nie kopci nie dymi. nic sie nie dzieje niepokojącego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #6 Napisano 14 Czerwca 2008 u mnie tez sie poci po prawej stronie stojąc przodem do samochodu ale nie jest to z pod pokrywy zaworów ani nie z pod głowicy nad filtrem oleju (pod kolektorem ssącym) jest takie plastikowe kolanko przykręcone do silnika i ono chyba jest pęknięte. nie wiem do czego ono służy. ale nie mam czasu sie za to wziąć. może ktoś wie co to i do czego służy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #7 Napisano 14 Czerwca 2008 Witam. Widzę, że wszyscy mamy ten sam problem, ale skoro wszyscy to może to jest normalny objaw pocenia? Mam dokładnie to samo;) żadnych ubytków oleju oraz dymienia. Cała prawa strona zafajdana olejem i to plastikowe kolanko jak pisze smok Być może to typowy objaw bądź jakaś wada fabryczna w tych silnikach. Niedługo będę wymieniał uszczelkę pokrywy zaworów odkręcę od razu kolektor ssący i zobaczę co tam może powodować to pocenie;) Narazie niema się chyba co tym przejmować skoro wielu ma taki objaw i jeżdżą Ponoć "Silnik zawsze ma być trochę spocony, jeśli jest czysty i suchutki to jakiś wałek albo coś jest nie tak" Cytat wielu mechaników:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #8 Napisano 14 Czerwca 2008 Witam w klubie. Stojąc w kanale patrząc na prawą stronę, czyli stronę gdzie widać filtr oleju mam zafajdane. Ponieważ absolutnie grama oleju silnik mi nie bierze/nie gubi od wymiany do wymiany, postanowiłem nic z tym nie robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #9 Napisano 14 Czerwca 2008 Witam! jak wszyscy to wszyscy :-):-) u mnie to samo, próbowałem zlokalizowac, ale ciężko jednoznacznie powiedzieć, na pewno to nie uszczelka pod pokrywa zaworów. pozostaje uszczelka pod głowica ( może przecie z przepuszczać na zewnatrz olej) , albo "pochwa" bagnetu. Nie ruszałem tego , bo nie jest to ogromny wyciek i nie wpływa negatywnie na prace elementów osprzetu czy paska rozrządu. Chociaz z drugiej strony, jeżeli to uszczelka pod głowicą, to sygnał, ze istnieje ryzyko niebezpiecznego jej wypalenia( czyli nie tylko kanał olejowy na zewnatrz, ale kanał płynu chłodniczego i oleju miedzy soba, i do komory spalania. Spróbuje zlokalizowac wyciek przy nastepnej wymianei oleju. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SEZREP Zgłoś #10 Napisano 14 Czerwca 2008 Witam. i w moim pasku jest ten sam problem lekkie zabrudzenie z oleju. Jeśli komuś uda się znaleźć przyczynę będę wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #11 Napisano 14 Czerwca 2008 Dzięki za tego posta,bo myślałem,że tylko ja mam z tym problem U mnie troche inna historia: Dawno temu lalo mi z miski i dekla górnego.Wymieniłem uszczelki + dodałem silokon.Wszystko super tylko,że użyłem z niewiedzy pomarańczowego(podobno nie odporny na olej).Oczywiście po pewnym czasie znow zaczęło się pocić i musiałem dolewać z 300-400ml\ 1000km.Nie dawno rozebrałem znów to,wyczyściłem,odtłuściłem i położyłem na dobrym czarnym silokonie (przypominam,żeby miske uszczelnić trzeba przód ściągać i pół wydechu wyciągnać:636:).Po uszczelnieniu byłem bardzo zadowolony tj po 1000km nic nie ubyło lub nie zauważalnie.Ostatnio oglądając auto od spodu zauważyłem krople oleju z tyłu płyty.Po ściągnięciu płyty lewa strona silnika czyściutka,a prawa zalana :(więcej jest jakby tyłu zalanego miski ,nawet rurka wzmacniająca zalana .Po tych oględzinach ubyło z 1\5 na bagnecie,ale w tej chwili się trzyma.Na samą myśl,że znów może puściła miska mnie coś zalewa ,bo te imbusy już mają łebki powyrabiane i nawet nie wiem czy okręce w tej chwili:confused:Dodam,że od góry do połowy (tyle co widać) jest suchutko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #12 Napisano 14 Czerwca 2008 witam ponownie chyba wycieki z 1.8 T to normalka. Chyba wszyscy posiadacze tegoż silnika sie wypowiedzieli. To teraz jak ktoś znajdzie miejsce wycieku to niech napisze gdzie dokładnie to jest a może fotke wstawi. Co Wy na to......... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #13 Napisano 14 Czerwca 2008 To chyba byłoby za proste Myślisz,że każdy z nas posiada taką samą usterke ?!Możliwe...ja dopiero teraz to zauważyłem,bo początku lało tyle że z każdej strony.Teraz tylko z tej prawej i napewno nie z górnego dekla,bo do blachy termicznej jest czysto.Musze objeżeć jeszcze ten bagnet... Oglądałem to miejsce i ciężko zlokalizować wyciek,bo olej jest rozlany z całej strony razem ze wspornikiem i początkiem skrzyni biegów:mad: Cieszyłbym się jakby mi oleju nie ubyło to olałbym sprawe,ale skąś ten olej się bierze i teraz jakoś mnie naszało za co sorry:p nie piszcie,że oleju wam nie ubywa ,bo z powietrza się tam nie znalazł,a wylane 50-100ml oleju widać na bagnecie(od min do max jest 1litr). To brzmi jak pewna historia z gościem : twierdził,że mu nie bierze olej,zerooo,nic ani kropelki.Tak znajomy obejżał silnik i się zapytał skąd takie wycieki ma(silnik zalany z oleju).On wtedy powiedział,że to tak cały czas ,ale to nic takiego,bo raz na jakiś czas doleje oleju i jest zawsze stały poziom:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #14 Napisano 15 Czerwca 2008 witam,też to miałem,trzeba wyjąć to kolanko,wymienić oring i po kłopocie,tylko trzeba uważać żeby przy wkładaniu nie uszkodzić obudowy,bo jest delikatna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #15 Napisano 15 Czerwca 2008 to może napisz coś więcej o tym kolanku jak go wyjąć od góry czy od dołu i czy ciężko jest bo nie mam kanału. Może masz numer tego oringu.dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #16 Napisano 15 Czerwca 2008 niestety nie znam numeru tego oringu,ale ja to wymieniałem bez kanału,odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy,bo inaczej źle rękę włożyć,potem wyjąłem zabezpieczenie w stronę błotnika,a następnie kolanko lekko do góry i wyszło,myślę że gdyby odkręcić kolektor to bez problemu można to wymienić,a tak to trochę zabawy jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #17 Napisano 16 Czerwca 2008 Piszesz o zbiorniczku wyrównawczym,a przecież on jest z lewej strony samochodu ?! Wszyscy piszsą o prawej stronie ,więc chyba strony się nie którym pomyliły ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #18 Napisano 16 Czerwca 2008 a ty kolego przeczytaj cały temat to zrozumiesz o co chodzi,bo wszyscy piszą o tej stronie z której jest to kolanko plastikowe,chodzi o prawą stronę silnika,stojąc przodem do samochodu,więc dobrze napisałem tym bardziej,że kolektor ssący trzeba odkręcać,przeczytaj całość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #19 Napisano 16 Czerwca 2008 yyy....może i masz racje ,ale dla mnie prawa strona samochodu to prawa Jak idzie się do sklepu to też się mówi"poprosze to coś co jest z prawej strony samochodu stojąc z przodu ?":p To jest zbędny komentarz,ale czymś został sprowokowany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #20 Napisano 16 Czerwca 2008 rozumiem Cię ale właśnie koledzy pisali o tym że stoi się przodem do samochodu,dla mnie to też jest odwrotnie,pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach