Skocz do zawartości
Gość volker88

Chipowanie paska 2.0tdi

Rekomendowane odpowiedzi

chyba najblizej masz do mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a at2000 na orzeszkowej w Rzeszowie maja hamownie tylko jakie opinie o nich ?/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Leśny Władek

Rogal zrobił mi tuning paska 2.0 TDI. Mam wykres ale nie wiem jak go wkleić do forum.

Pierwsze wrażenia z jazdy są takie iż zmieniła się moim zdaniem charakterystyka silnika. Do tej pory silnik pracował jak diesel a teraz przyspiesza jak benzyna tzn ciągnie do wyższych obrotów niż przez modem.

Teraz wkręcam go na obroty nawet do 3800. Do tej pory "tracił" moc przy 3000 obrotów.

Generalnie pod modyfikacji czuje się jakbym przesiadł się z diesla na benzynę.

Przyspieszenie też wzrosło ale dopiero jak go wkręcam powyżej 2500 obrotów bo jak niżej to jest tak samo jak wcześniej.

Mam wersję Paska "francuską" więc moc fabryczna była obniżona do 120KM (faktycznie było 126,6KM i 377Nm).

Teraz mam 155,9KM i 402,8 Nm. Nie chciałem więcej bo obawiam się o żywotność silnika i turbiny.

Rogal trochę kręcił nosem że tak mało chce:)

Mam wykres ale nie wiem jak go wkleić do forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prześlij mi go na maila [email protected] to Ci go wkleję. A tak nawiasem mówiąc to też mi się wydaję że trochę za mało jak na taki motor.Nm starczy, ale koników z 15 więcej by mogło być. Ale skoro tak chciałeś to Twoja sprawa w końcu to Ty będziesz tym autkiem jeździł. Pozdrawiam i nie za szybko :584::6:58:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Leśny Władek

Już wysłałem:)

Rogal chciał mi więcej wykręcić ale się bałem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie mowilem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Władkowy wykres :)

P.S Nie jestem znawcą, ale mi ten wykres nie za bardzo się podoba. To jest moje i tylko moje zdanie.:confused:

Wykres Passat 2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest źle zresztą kolega sam pisał że chciał bardzo lajtowy program. od 2300 max moment i do 3800 ponad 300 Nm nie jest źle. Ale to też moje zdanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pik i spada. szybki szpil widze byl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Osobiście wolałbym program gdzie moment utrzymuje się na równym poziomie,a nie raptownie spada.Wygląda to jakby tuner zastosował zasadę wszystko +10%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi się wydaje że Nm jest za dużo jak na lajcik,ale w serii jakoś niemożliwie bo 377 to coś nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Leśny Władek

Ja tam się nie znam ale Rogal powiedział że też nie jest zadowolony za bardzo z wykresu. Ta "górka" go denerwowała ale nie mógł jej zbić bo moja sprężarka nie chciała się wzbudzić. No cóż każdy samochód jest inny i różnie reaguje. W czasie jazdy jest bardzo dobrze i nie odczuwam tej "górki". Pasek ciągnie do 4000 obrotów równo jak "benzyna".

Mój samochód jest ciekawostką i podpowiedzią dla tych co sprowadzają paski z Francji. Tam jest po prostu obniżona moc "programowo" do 120KM a silnik ten sam co 140KM. Teraz jest to prawie seryjny samochód:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kwestii tematu głównego to w passatach 3C jest kilka typów silników 2.0TDi. Są 8mio i 16to zaworowe. Jedne są sterowane ECU Boscha inne Siemensa. Jedne mają FAP inne nie. Jedne mają turbiny GT17XX inne GT16XX !!. Ogólnie prawie wszystkie mają felerne sprzężarki z którymi każdy tuner robiący modyfikacje musi sie nieźle zmagać. Ich fabryczne felery powodują brak liniowości pracy (słabe materiały zastosowane w fazie produkcji oraz zbyt wysoki próg tolerancji wyważenia wirników) oraz tendencja do uszkadzania co jedno wynika z drugiego.

 

Osobiście wolałbym program gdzie moment utrzymuje się na równym poziomie,a nie raptownie spada.Wygląda to jakby tuner zastosował zasadę wszystko +10%.

 

W przypadku tego Passata zamontowany w nim silnik był o oznaczeniu BWV i sterowany Siemensem PPD. BWV to taki brat bliźniak BKP czyli wersji 140to konnej generalnie różniący się tylko oprogramowaniem w sterowniku.

Miał oczywiście sprężarkę którą ciężko było okiełznać - co widać zreszta na wykresie seryjnego przebiegu !! (to jak sie zachowywała - pik momentu). Nad tym autem aby wykres wygladał tak jak wygląda obecnie, siedziałem 6 godzin !!. I jest to najlepsza wersja jaką udało sie uzyskać.

 

Z autami w których seryjnie występuje problem z przebiegami PS/NM nie zawsze udaje sie uzyskać idealne przebiegi po modyfikacji.

 

Modyfikacja nie jest procentowa :-). Jak twierdzisz 10proc wszędzie podniesie wszystko równo do góry a nie tak jak widać.

 

W związku tym iż właściciel chciał bardzo lekką modyfikacje auta, polegała ona na przebudowaniu oryginalnego programu na program z wersji 140to konnej. Dawki paliwa oraz doładowanie jest na poziomie 140to konnego seryjnego auta. Dodatkowo wykonałem wiele korekt sterowania turbo.

 

Niestety bardzo duża ilość TDików głównie poprzecznych z lat produkcji 2004-2006 ma felerne turbiny.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość damcar

szanowni koledzy widzę , że znacie sie na temacie. bardzo prosze o zapoznanie się z moim wykresem z hamowni, co o nim sądzicie?????? Dodam że dotyczy passata b6 3C 1,9tdi. jak widać fabrycznie samochód miał 117 koni a nie jak podaje producent 105. po pierwszym pomiarze tuner zdecydował dzwignąc Nm czego wynikiem jest test 3 przy którym zostaliśmy.

 

dziekuje i pozdrawiam Damian

Image034.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem jest ok,moc idzie jak malowana,moment spada szybciej ale nie zawsze da się zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość damcar
moim zdaniem jest ok,moc idzie jak malowana,moment spada szybciej ale nie zawsze da się zrobić

 

 

 

dziekuję pawelb6 za szybką odpowiedz, jeszcze jedno zauważyłem że przy dodawaniu gazu na luzie, silnik (a może turbina) "świszcze" bardzo milo dla ucha. czy to normalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak normalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ramzesw11

Widze ze podobna moc do tej w moim pasku, tylko moment troszke niższy u mnie i w serii tez miałem 116 km i moment 274 nm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość damcar
Widze ze podobna moc do tej w moim pasku, tylko moment troszke niższy u mnie i w serii tez miałem 116 km i moment 274 nm

 

 

tylko sprawdzałeś parametry czy także podkręcałeś - jak tak to wrzuć na forum wykres.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ramzesw11

Oto wykres.

 

jak wam sie podoba ten wykres(czerwona i niebieska linia), żółta to moje porównanie z autem kolegi... ;)

20081024034.jpg

Edytowane przez artmin
scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności