Doc Zgłoś #1 Napisano 1 Kwietnia 2008 Cześć Panowie. Dzisiaj pojechałem sobie na przegląd klimatyzacji do dość renomowanego warsztatu zajmującego się elektromechaniką, VAG, naprawy, klimatyzacje w okolicy ( nie ASO ) Podczas wymiany oleju, czynnika itd, podszedł do mnie znajomy ( tyle o ile ) mechanik pracujący tam, pogadaliśmy sobie i zaproponował mi remap ecu w moim ( patrz profil ) aucie. Cena prywatnie u niego to 700 zł. Przyrost mocy ok 30-40 KM i oczywiscie momentu. Moje pytanie do Was brzmi, czy wato do kogoś takiego jechać, wiedząc, że nie dysponuje on hamownią ? Zabieg wygląda na sczytaniu pamięci, wysłaniu jej innemu magikowi, który modyfikuje ją i odsyła, oraz wgraniu. Daje 2 lata gwarancji i z tego co mówi ma wielu klientów. Prosiłbym Was o informację w jaki sposób zgrać pamięć eprom ( nie mylę się w pojęciach ? ) w celu modyfikacji mapy w AEB 1997r. Interesuje mnie to, ponieważ chciałbym zweryfikować to, co on mi mówił podczas tego spotkania. Wiedziałbym czy ma pojęcie o tym zagadnieniu. Co o tym sądzicie ? Generalnie mam dwa wyjścia. Zdecydować się lub dalej toczyć się średnio dynamicznym 1.8T 1500 - 2000 zł absolutnie nie jestem w stanie przeznaczyć na profesjonalny zabieg. Doradźcie - dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #2 Napisano 1 Kwietnia 2008 Zeby zczytac eprom trzeba pruć sterownik,moim zdaniem lepiej dolozyc 200zl i pojechac do rogala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #3 Napisano 1 Kwietnia 2008 Zeby zczytac eprom trzeba pruć sterownik,moim zdaniem lepiej dolozyc 200zl i pojechac do rogala. Pruć w sensie demontować ? Rogal to kto taki ? Użytkownik forum ? Aleś grypsami mi sypnął Dysponuje hamownią ? Za 900 zł modyfikuje ? W jakim mieście ? Czy Ty u siebie masz modyfikowaną ? Ps: Sorry za przeoczenie. Umieściłem temat w mechanicznym. Proszę o przeniesienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #4 Napisano 1 Kwietnia 2008 Pruć w sensie demontować ? tutaj to też chętnie poznam domysł autora Rogal to kto taki ? Użytkownik forum ? Wystarczy użyć wyszukiwarki wpisując Rogal lub szukając tematów "Gdzie założyć chip" itp. Pierwszy link z brzegu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=14255&highlight=rogal w którym jest odnośnik do: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12957&highlight=sterydach Rogal jest z Warszawy, za 900zł to wątpię ale raczej to nie będzie przedział 1500-2000zł jak piszesz... Nie baw się w kombinacje bez wykresu, skoro za niewiele więcej możesz mieć to porządnie zrobione. Zresztą poczekaj na opinie naszych fachowców Sorry za przeoczenie. Umieściłem temat w mechanicznym. Proszę o przeniesienie. Dział jest jak najbardziej odpowiedni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #5 Napisano 2 Kwietnia 2008 a po drugie dowiedz sie czy Rogal robie remap czy czip. bo to spora roznica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indi Zgłoś #6 Napisano 2 Kwietnia 2008 the.wolf mozesz bardziej rozwinac mysl? fakt ze za niewiele wiecej mozna miec CHIP profi na grupowym chipowaniu wiec uwazam ze nie warto u "jakiegos kogos" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #7 Napisano 2 Kwietnia 2008 też nie kumam czym jest remap a czym chip i tu zmiana mapy i tu Piotrek, coś zakręciłeś się chyba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #8 Napisano 2 Kwietnia 2008 też nie kumam czym jest remap a czym chipPoza tym, że lutowanko wchodzi w grę zapewne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #9 Napisano 2 Kwietnia 2008 Mareczku chip to po prostu kostka wpięta w instalacje a remap to nowa mapa wgrana na kości pamięci i zalutowana w sterowniku. Doc z tego co pamiętam to twój silnik ma mechaniczną przepustnicę więc wymaga on bardzo fachowej ręki i sporego doświadczenia, zwłaszcza że ten silnik się "stroi". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #10 Napisano 2 Kwietnia 2008 dobra, trochę OT. ale załóżmy, że trzeba najpierw wylutować eprom, przeprogramować i wlutować spowrotem zgodnie z zasadami sztuki walki - dostroić, przepisać mapę (później już w podstawkę wstawić, żeby się nie bawić). To to już jest remap czy jeszcze chip? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indi Zgłoś #11 Napisano 2 Kwietnia 2008 a nie jest to tak ze niezaleznie od rodzaju silnika nazywane jest to ogolnie chipowaniem a czy w ten czy inny sposob to juz mniej wazne. czyli dodanie mocy poprzez przeprogramowanie dawki paliwa powietrza itp nazywamy chipowaniem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #12 Napisano 2 Kwietnia 2008 Doc z tego co pamiętam to twój silnik ma mechaniczną przepustnicę więc wymaga on bardzo fachowej ręki i sporego doświadczenia, zwłaszcza że ten silnik się "stroi".Cholera, teraz mnie trochę przestraszyłeś Jesteś pewien, że po zmianie epromu, niezależnie czy odbędzie się to przez zgranie i wgranie, czy przez wlutowanie podstawi i zamianę gotowej kości, trzeba mechanicznie ustawiać silnik względem programu ? Jeśli tak, to daruję sobie tą zabawę raczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #13 Napisano 3 Kwietnia 2008 jedź do Rogala i się nie zastanawiaj dołożysz trochę do tych 700zł i będziesz jeździł,a tak zaoszczędzisz a później dołożysz wiele więcej ,jak ktoś co spri*li,bez hamowni wzrost mocy jest bez sensu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #14 Napisano 3 Kwietnia 2008 Zasięgnąłem języka i dwóch osób czipujących w Polsce. Zupełnie nic nie trzeba podobno ustawiać mechanicznie w AEB w tym przypadku. Przepustnica nie jest sterowana elektronicznie i dobrze - powiadają. Nie trzeba robić adaptacji, ale też nie trzeba regulować obcęgami Nie wiem kto ma rację, chyba dalej drążyć tego nie będę Dzięki za sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #15 Napisano 3 Kwietnia 2008 To co powiedzieli to i tak o niczym nie świadczy,dobry tuner nie zdradzi w jaki sposób co i jak ,bo to ich chleb,jeśli chcesz możesz zrobić za 700zł,ale pamiętaj że każdy silnik jest inny,a wypadałoby zrobić diagnozę przed czipsem,bo jeśli zrocisz czipsa a któryś z podzespołów kuleje to zrobisz gorzej.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #16 Napisano 3 Kwietnia 2008 jeśli chcesz możesz zrobić za 700zł,ale pamiętaj że każdy silnik jest inny,a wypadałoby zrobić diagnozę przed czipsemPrzemyślę to na spokojnie jeszcze. Póki co jutro kupuję komplet wahaczy LEM, więc ostro zaboli po kieszeni. Muszę wstrzymać się chwilę z czipowaniem, bo co po nim jak zawieszenie daje znać o sobie Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #17 Napisano 4 Kwietnia 2008 przy remapie, ECU nie widzi zadnej lutownicy. Program bazuje na ori adaptacji, nic nie jest przypisane na sztywno. tzn zaleznie od warunków otoczenia komp sam sie dostosowuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach