Skocz do zawartości
Doc

Remap ECU AEB

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Panowie.

 

Dzisiaj pojechałem sobie na przegląd klimatyzacji do dość renomowanego warsztatu zajmującego się elektromechaniką, VAG, naprawy, klimatyzacje w okolicy ( nie ASO )

Podczas wymiany oleju, czynnika itd, podszedł do mnie znajomy ( tyle o ile ) mechanik pracujący tam, pogadaliśmy sobie i zaproponował mi remap ecu w moim ( patrz profil ) aucie.

 

Cena prywatnie u niego to 700 zł. Przyrost mocy ok 30-40 KM i oczywiscie momentu.

 

Moje pytanie do Was brzmi, czy wato do kogoś takiego jechać, wiedząc, że nie dysponuje on hamownią ? Zabieg wygląda na sczytaniu pamięci, wysłaniu jej innemu magikowi, który modyfikuje ją i odsyła, oraz wgraniu.

Daje 2 lata gwarancji i z tego co mówi ma wielu klientów.

 

Prosiłbym Was o informację w jaki sposób zgrać pamięć eprom ( nie mylę się w pojęciach ? ) w celu modyfikacji mapy w AEB 1997r.

Interesuje mnie to, ponieważ chciałbym zweryfikować to, co on mi mówił podczas tego spotkania.

Wiedziałbym czy ma pojęcie o tym zagadnieniu.

 

Co o tym sądzicie ?

Generalnie mam dwa wyjścia. Zdecydować się lub dalej toczyć się średnio dynamicznym 1.8T ;)

1500 - 2000 zł absolutnie nie jestem w stanie przeznaczyć na profesjonalny zabieg.

Doradźcie - dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Zeby zczytac eprom trzeba pruć sterownik,moim zdaniem lepiej dolozyc 200zl i pojechac do rogala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zeby zczytac eprom trzeba pruć sterownik,moim zdaniem lepiej dolozyc 200zl i pojechac do rogala.

 

Pruć w sensie demontować ? Rogal to kto taki ? Użytkownik forum ? Aleś grypsami mi sypnął ;) Dysponuje hamownią ? Za 900 zł modyfikuje ? W jakim mieście ? Czy Ty u siebie masz modyfikowaną ?

 

Ps:

Sorry za przeoczenie. Umieściłem temat w mechanicznym. Proszę o przeniesienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pruć w sensie demontować ?

tutaj to też chętnie poznam domysł autora ;)

 

Rogal to kto taki ? Użytkownik forum ?

Wystarczy użyć wyszukiwarki wpisując Rogal lub szukając tematów "Gdzie założyć chip" itp. Pierwszy link z brzegu:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=14255&highlight=rogal

w którym jest odnośnik do:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12957&highlight=sterydach

 

Rogal jest z Warszawy, za 900zł to wątpię ale raczej to nie będzie przedział 1500-2000zł jak piszesz... Nie baw się w kombinacje bez wykresu, skoro za niewiele więcej możesz mieć to porządnie zrobione. Zresztą poczekaj na opinie naszych fachowców :)

 

Sorry za przeoczenie. Umieściłem temat w mechanicznym. Proszę o przeniesienie.

Dział jest jak najbardziej odpowiedni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a po drugie dowiedz sie czy Rogal robie remap czy czip. bo to spora roznica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

the.wolf mozesz bardziej rozwinac mysl?

fakt ze za niewiele wiecej mozna miec CHIP profi na grupowym chipowaniu wiec uwazam ze nie warto u "jakiegos kogos"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też nie kumam czym jest remap a czym chip ;) i tu zmiana mapy i tu :P

 

Piotrek, coś zakręciłeś się chyba ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
też nie kumam czym jest remap a czym chip
Poza tym, że lutowanko wchodzi w grę zapewne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

Mareczku chip to po prostu kostka wpięta w instalacje a remap to nowa mapa wgrana na kości pamięci i zalutowana w sterowniku.

Doc z tego co pamiętam to twój silnik ma mechaniczną przepustnicę więc wymaga on bardzo fachowej ręki i sporego doświadczenia, zwłaszcza że ten silnik się "stroi".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra, trochę OT. ale załóżmy, że trzeba najpierw wylutować eprom, przeprogramować i wlutować spowrotem zgodnie z zasadami sztuki walki - dostroić, przepisać mapę (później już w podstawkę wstawić, żeby się nie bawić). To to już jest remap czy jeszcze chip? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie jest to tak ze niezaleznie od rodzaju silnika nazywane jest to ogolnie chipowaniem a czy w ten czy inny sposob to juz mniej wazne. czyli dodanie mocy poprzez przeprogramowanie dawki paliwa powietrza itp nazywamy chipowaniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Doc z tego co pamiętam to twój silnik ma mechaniczną przepustnicę więc wymaga on bardzo fachowej ręki i sporego doświadczenia, zwłaszcza że ten silnik się "stroi".
Cholera, teraz mnie trochę przestraszyłeś :-(

Jesteś pewien, że po zmianie epromu, niezależnie czy odbędzie się to przez zgranie i wgranie, czy przez wlutowanie podstawi i zamianę gotowej kości, trzeba mechanicznie ustawiać silnik względem programu ?

 

Jeśli tak, to daruję sobie tą zabawę raczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedź do Rogala i się nie zastanawiaj dołożysz trochę do tych 700zł i będziesz jeździł,a tak zaoszczędzisz a później dołożysz wiele więcej ,jak ktoś co spri*li,bez hamowni wzrost mocy jest bez sensu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasięgnąłem języka i dwóch osób czipujących w Polsce.

Zupełnie nic nie trzeba podobno ustawiać mechanicznie w AEB w tym przypadku.

Przepustnica nie jest sterowana elektronicznie i dobrze - powiadają. Nie trzeba robić adaptacji, ale też nie trzeba regulować obcęgami ;)

Nie wiem kto ma rację, chyba dalej drążyć tego nie będę ;)

 

Dzięki za sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co powiedzieli to i tak o niczym nie świadczy,dobry tuner nie zdradzi w jaki sposób co i jak ,bo to ich chleb,jeśli chcesz możesz zrobić za 700zł,ale pamiętaj że każdy silnik jest inny,a wypadałoby zrobić diagnozę przed czipsem,bo jeśli zrocisz czipsa a któryś z podzespołów kuleje to zrobisz gorzej.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli chcesz możesz zrobić za 700zł,ale pamiętaj że każdy silnik jest inny,a wypadałoby zrobić diagnozę przed czipsem
Przemyślę to na spokojnie jeszcze. Póki co jutro kupuję komplet wahaczy LEM, więc ostro zaboli po kieszeni. Muszę wstrzymać się chwilę z czipowaniem, bo co po nim jak zawieszenie daje znać o sobie ;)

 

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy remapie, ECU nie widzi zadnej lutownicy. Program bazuje na ori adaptacji, nic nie jest przypisane na sztywno. tzn zaleznie od warunków otoczenia komp sam sie dostosowuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności