Skocz do zawartości
Doc

Tempomat Pneumatyczny w AEB 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Przeglądałem forum za pomocą szukajki dobrą godzinę i nie znalazłem pomocy na moje zagadnienie.

 

Otóż od momentu zakupienia Passata ( model jak w profilu ) nie działa mi tempomat, który jest fabrycznie założony. Zauważyłem to po zakupie dopiero.

Czy mógłby mi ktoś dać wskazówki jak aktywować/sprawdzić go VAGiem i czy jest sens próby aktywowania ? Próbując się połączyć z tempomatem, mam 4, 5 prób połączenia i komunikato braku możliwości połączenia. Tyle udało mi się sprawdzić, a jako, że w temacie diagnostyki VAG raczkuję, nie kombinowałem nic więcej. Jakie kroki należy wykonać VAGiem ?

 

Co byście proponowali sprawdzić poza taśmą w manetce ?

 

Oglądałem ściągawkę dostępną na forum odnośnie bezpieczników i nie widzę takowego do tempomatu.

Może przekaźnik ? Który ? Znalazłem na forum tylko:

5 -- Do IV 2002:urządzenie do regulacji prędkości(Tempomat) w samochodach z automatyczną skrzynką przekładniową
a to jak widać do mojego modelu ma się nijak.

 

Posiadam jak już wyczytałem na forum, średnio udany przewodzik ( face ) ze sławnym napisem POLSKI VAG

http://www.allegro.pl/item330772174_polski_vag_2_5_usb_obd2_vw_audi_skoda_seat_f_v.html

oraz Vag-Com 303.1

 

Próby uruchomienia tempomatu to jazda ze stałą prędkością 80 km/h, przełączenie manetki na ON, wciśniecie przycisku, zdjęcie nogi z gazu i kupa :-( auto nie trzyma prędkości.

 

 

Będę wdzięczny za wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim podepnij się VAGiem i sprawdź czy nie ma żadnych błędów w silniku. Jeżeli są jakieś błędy od tempomatu to będą tam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przede wszystkim podepnij się VAGiem i sprawdź czy nie ma żadnych błędów w silniku. Jeżeli są jakieś błędy od tempomatu to będą tam.

Sprawdzałem. Błędów brak.

Generalnie miałem tylko kilka błędów sporadycznych o za niskim napięciu. Powodem był rozładowany akumulator i niemożność odpalenia auta ktoregoś ranka. Niedawno zakupiłem nowy, wymieniłem, błędy skasowałem - nie powtórzyły się już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem,

sprawdzenie w vagu czyli silnik pozniej bloki i blok 066 tu jest u mnie tempomat a nie jak w TDI na 06

tzn tam masz 0 i 1 jak nacisniesz gaz, hamulec, manetka (on, off itp)

 

sprawdz w vagu czy jak cos zmieniasz na manetce czy zmienia ci sie z 0 na 1 i posprawdzaj tez pedaly

pozniej posprawdzaj czy nie masz bledow w silniku i skrzyni, bo z tego co sie zorietowalem ze jak masz cos uszkodzone np z hamulcami (czujnik przy pedale, wcinka do haka) czy na pedale gazu, to tempomat nie bedzie dzialal.

 

tu masz opis blokow dla benzynek -- link

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może jeszcze raz aktywuj tempomat

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 11463

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, spróbuję, posprawdzam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć.

 

nie działa mi tempomat, który jest fabrycznie założony. Czy mógłby mi ktoś dać wskazówki jak aktywować/sprawdzić go VAGiem.

 

Mozna sprwadzic Vagiem

Jak wejdziesz w silnik to po zczytaniu wyswietlaja ci sie pewne dane dotyczace nr czesci,rodzaju silnika, kodowania itd... i w okienku po prawej stronie do gory gdzie masz dane twojego silnika (komponent) masz pewien skrut nie pamietam jaki np 1,9 tdi ESC ale jesli twoj tempomat jest aktywowany to pierwsza literka tego skrutu musi by literka "G" Czyli

1,9 GESC (cos takiego) i to oznacza ze tempomat jest zaakceptowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czujnik pedalu sprzegla i hamulca.jesli ok to podmien manetki.Dosc czesto padaja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DOC i jak sprawa się zakończyła ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DOC i jak sprawa się zakończyła ?

Byle jak.

 

Poszedłem do auta z laptopem. Skopiowałem sobie, to co pisane było w tym temacie i nic z tego nie wyszło.

 

może jeszcze raz aktywuj tempomat

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 11463

Tu otrzymywałem, że 11463 to "Non accepted by contoller"

to pierwsza literka tego skrutu musi by literka "G" Czyli

1,9 GESC (cos takiego) i to oznacza ze tempomat jest zaakceptowany.

Tu, nic z tych rzeczy również.

 

sprawdzenie w vagu czyli silnik pozniej bloki i blok 066 tu jest u mnie tempomat a nie jak w TDI na 06

tzn tam masz 0 i 1 jak nacisniesz gaz, hamulec, manetka (on, off itp)

Tu też kupa. "Error Group 066 not avaible"

 

Poddałem się narazie :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może masz za słaby kabelek , z której części wawy jesteś ?

A rozbierałeś plastik od manetek , może nie masz wogóle podłączonej manetki . Jak chcesz jutro około 16,30 - 17,30 możemy się gdzieś na wawie spiknąć . Jadę w kierunku Poznania a laptop i kabelek jeździ ze mną to możemy podpiąć mojego HEX-CANa i zbadamy co mu dolega .

 

Zaraz, a ty masz benzynkę - jaki masz pedał gazu na linkę czy elektroniczny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki gbels. Szkoda, że dopiero zauważyłem Twój post.

Sprawdzę jeszcze raz tą manetkę. Może faktycznie coś jest urwane, czego nie zauważyłem.

Kabelek, który mam, to niestety z www.obd2.pl z napisem Polski VAG za 133 zł :-/

Próbowałem VAG-COM 303-1 i tym polskim, dołączonym do kabelka.

Zaraz, a ty masz benzynkę - jaki masz pedał gazu na linkę czy elektroniczny ?

Na linkę zdaje się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na linkę to co w takim razie steruje gazem . Ja mam TDI z elektronicznym gazem i u mnie steruje komputer, a u Ciebie w takim razie musi być jakieś ustrojstwo przy przepustnicy bo inaczej to jak mechanicznie by dodawał gazu .

 

EDIT: Ja u siebie sprawdzałem w sterowniku silnika na kanale 006 i przy przełączaniu manetki i naciskaniu sprzęgła i hamulca i z 0 zmienia się, na 1, czyli wszystko OK i tak powinno być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że tempomat masz fabryczny. Może po prostu któryś z poprzednich właścicieli wymieniał manetkę i założył zamiast zwykłej taką z funkcją tempomatu. Najlepiej rozbierz plastiki wokół kierownicy i zobacz czy masz w ogóle wiązkę od tempomatu podpiętą. Wiązka jest podpinana pionowo od góry, a nie tak jak pozostałe kostki od tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piszesz, że tempomat masz fabryczny. Może po prostu któryś z poprzednich właścicieli wymieniał manetkę i założył zamiast zwykłej taką z funkcją tempomatu.
Ano właśnie. Sprawdzę.

Zerkne jeszcze w kodach na wlepie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie, że odgrzewam kotleta i piszę post po poście, ale sprawa dość ciekawa. Otóż.

 

Swego czasu jak wyżej widać kombinowaliśmy z moim tempomatem. A to VAG, a to to, tamto. Pojawiły się nawet sugestie, że nie miałem fabrycznie tempomatu. Otóż miałem fabrycznie, sprawdziłem to wyciągając historię swojego auta z ASO ( gdyby ktoś chcial, mogę pomóc w otrzymaniu historii )

 

Po zbadaniu sprawy wiem już dziś, że w silniku AEB 1.8T w latach 97/98.. tempomat działał na zasadzie pneumatyki. Przepustnica jest na linkę, nie steruje jej elektronika, zatem jak działa tempomat ?

Pod przepustnicą jest czarna gruszka, a z przepustnicy wychodzi metalowy pręcik zakończony kulką. Uaktywniając tempomat gruszka ta zasysa powietrze tj wspomniany pręcik aby utrzymać przepustnice w danej pozycji.

 

Teraz prośba do osób mających AEB z tempomatem, a wiem, że tacy tu są. Wielka prośba o zrobienie kilku fotek komórką wspomnianej gruszki i pręcika idącego w jej kierunku z przepustnicy. Sam zrobiłem fotke jak to wygląda u mnie. Chcialbym to porównać czy oby na pewno nie brakuje mi żadnego elementu w tym miejscu.

 

9882c4e8629d6fdam.jpg

 

Czy dacie wiarę, że wyżej widoczna widoczna gruszka umiejscowiona pod dźwignia przepustnicy da radę ssać tak mocno aby utrzymać przepustnice w odpowiedniej pozycji ? Nie chce mi się w to wierzyć. Dodam, że pręcik ten nie dotyka gruszki do momentu całkowicie otwartej przepustnicy, zatem musiałaby ona naprawdę ssąc jak Lessi ;)

Dlatego wlaśnie zastanawiam się czy czegoś mi nie brakuje. Oczywiście tempomat mi nie działa póki co, ale zanim sprawdzę raz jeszcze manetkę, oraz pojemnik ciśnieniowy za nadkolem, chciałbym to potwierdzić.

 

 

ps:

Ponieważ z VAGiem jak się okazuje ma się ten temat nijak, prosiłbym Moderatorów o przeniesienie do działu tech 3B 3BG. Zmieniłem tytuł tematu.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie działa i póki co zakonczył się na niczym ;-)

Nie mam za bardzo ochoty nad tym dumać. Na wiosnę sprzedam Passata i szczerze mówiąc kolejnego już nie kupię ;-)

 

Manetka (taśma), czujniki pedałów, silniczek tj pompka.

Więcej grzechów nie podejrzewam, to należałoby sprawdzić.

Edytowane przez Doc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności