kodek1 Zgłoś #1 Napisano 29 Marca 2008 Witam Jestem od niedawna posiadaczem passata 1,9 130 KM AVF (6 biegów) 150 tys oryginalnego przebiegu. Nie wiem dlaczego przy wciskaniu trójki czuję haczenie. Bieg wskakuje ale haczenie jest denerwujące. Jeżeli przy przełączaniu poczekam aż obroty spadną i powolutku wybiorę trójkę nieraz udaje mi się bez haczenia. nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Co to może być i czy nie grozi to jakimś uszkodzeniem skrzyni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtusp Zgłoś #2 Napisano 29 Marca 2008 byc moze poduszki skrzyni albo co gorsze synchronizator 3 biegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kodek1 Zgłoś #3 Napisano 29 Marca 2008 byc moze poduszki skrzyni albo co gorsze synchronizator 3 biegu Co radzisz zrobić? Można z tym jeździć bez ryzyka większych kosztów. Może orientujesz się ile kosztuje wymiana/naprawa synchronizatora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #4 Napisano 29 Marca 2008 Staraj sie z tym nie jezdzic, lub moze omijac 3bieg ? Troche to glupio brzmi ale zebys zembatki 3biegu nie zajechal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kodek1 Zgłoś #5 Napisano 29 Marca 2008 Staraj sie z tym nie jezdzic, lub moze omijac 3bieg ?Troche to glupio brzmi ale zebys zembatki 3biegu nie zajechal. Żartujesz? Co radzisz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #6 Napisano 29 Marca 2008 Nie zartuje. No jak bedzie ci zrzytac skrzynia przy przezucaniu biegow to zabijesz zebatke ? Bo to wlasnie zabki zgrzytaja. Co radze nie jestem mechanikiem, wiec jedz do jakiegos na diagnoze i naprawa. A normalne jest ze jak cos nie dziala to sie tego nie uzywa prawda ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kodek1 Zgłoś #7 Napisano 29 Marca 2008 Nie ma żadnych zgrzytów tylko haczenie przy włączaniu jakby coś przeszkadzało. Bieg wskakuje za każdym razem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #8 Napisano 29 Marca 2008 A to sory nie zrozumielismy sie, to moze jakies ciegienko czy cos w wybieraku nie znam sie zbyt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtusp Zgłoś #9 Napisano 30 Marca 2008 w pierwszej kolejnosci radze sprawdzic poduszki pod skrzynia (są dwie) jedz do mechanika i niech oceni z poziomu podnosnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kodek1 Zgłoś #10 Napisano 30 Marca 2008 Czyli nie powinna to być poważna sprawa. Czy można z tym jeździć (dopóki trójka wskakuje)? Dziwne jest to, że przy zgaszonym silniku wszystko jest ok. Jadąc przy włączaniu z 4 na trójkę też. Z dwójki na trójke powstaje haczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
homer1 Zgłoś #11 Napisano 18 Grudnia 2009 kolego mialem to samo.zaczelo sie od trojki.czytaj co jest teraz.witam.tez mam problem ze skrzynia.jedynka bardzo ciezko wchodzi,ale jak wbijam jedynke to za drogim razem udaje sie wbic,za pierwszym jest duzy opor wiec odpuszczam.dwojka tez nigdy nie wchodzila idealnie,oraz trojka tez zle wchodzi musze mocno nacisnac sprzeglo i trojke wbijac nie na raz tylko jakby w dwoch fazach czyli pomalu na luz i dopiero na trojke.zjedynka problem powstal dopiero teraz przy mrozach wczesniej jedynka wchodzila ok.a mam nowe kompletne sprzeglo wsadone pol roku temu.mial ktos takie obiawy w tym,, super aucie,,?prosze o podpowiedz pozdrawiam.1,9tdi 130ps rok 2002.i tez nie wiem co jest ale widze ze to jakas epidemia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fireblade Zgłoś #12 Napisano 19 Grudnia 2009 Witam ja też zauważylem podobny problem u siebie z ta trójka tyle ze niepamietam czy było tak odrazu po zakupie mam go niedługo pół roku z tym ze na samym poczatku wymieniałem komplet tarcz wraz z demontazem zacisków poniewaz tłoczki były zapieczone, przez nieuwage dopusciłem do zejscia płynu ham.i zapowietrzenia ukladu jak wiadomo z tego samego zbiorniczka jest tez zasilana pompa sprzegła i byc moze to zapowietrzenie sprzegła daje taki rezultat ,niestety jeszce nieodpowietrzylem go z lenistwa jak to zrobie dam znac czy poprawila sie kultura pracy tzreciego biegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #13 Napisano 19 Grudnia 2009 W skrzyniach biegów wystepują takie zatrzaski które podczas przełanczania przeskakują i zatrzaskują dany bieg w etce występuje jako ŚRUBA ZDERZAKOWA JEST TEGO 5szt. od załanczania biegów i 1 szt. od trzymania lewarka biegów w pionie żeby się nie kiwał na boki .Przerabiałem już taki temat i powinno to poskutkować niwiele pracy a efekt może być rewelacyjny wrazie pytań 722 381 081 mogę podpowiedzieć .Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
homer1 Zgłoś #14 Napisano 20 Grudnia 2009 czyli moze byc winna pompa od sprzegla lub te zatrzaski?a powiedz gdzie te zatrzaski sie znajduja jak sie do nich dobrac i czy wchodzi w gre wymiana ich czy jakas regulacja?bo to jest uciazliwe zeby w aucie za tyle kasy biegi nie wchodzily.nieporoziumienie zupelne vw? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kodek1 Zgłoś #15 Napisano 9 Października 2010 (edytowane) To mój post. Nic nie robiłem i teraz haczy na 1,2 i 3.Teraz mam przebieg 200 tys. Muszę bardzo mocno sprzęgło wciskać, można bieg włączyć. Czy można jakoś sprzęgło wyregulować. Nie ślizga się ale odłącza na samym dole. Edytowane 9 Października 2010 przez kodek1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
filaaa Zgłoś #16 Napisano 10 Października 2010 u mnie lekko haczy dwójka, szczególnie zimą, 230tys.AJM 99r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wirnik Zgłoś #17 Napisano 10 Października 2010 Jesli zgrzyta przy wbijaniu trojki to raczej synchronizator,napisz czy jak redukujesz to jest to samo.Co do poduszek to wydaje mi sie ze raczej nie,wtedy zgrzytały by 1,3,5, lub pozostałe wbijane na dół.Taki problem miałem z 3 to był synchronizator.Jezdziłem,nic nie padlo ale zgrzyt był cały czas.Nie opłaca sie naprawiac,lepiej skrzynie kupic i wymienic.Do skrzyn trzeba dobergo fachowca co bedzie umiał to z powrotem poprawnie zlożyc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArturW Zgłoś #18 Napisano 7 Marca 2012 witam chciałem nieco odgrzać wątek... w sobotę sprzedaję dobremu kumplowi mojego passata z tym że mam mały dylemat. od ok pół roku dziwnie wchodzą mi biegi a zaczęło się od tego że kiedyś żona podstawiła mi auto i powiedziała że biegi dziwnie wchodzą. wsiadłem, jedynka - nie da się. wsteczny - nie da się. przekręciłem bez sprzęgła - dalej lipa. pomieszałem pozostałymi biegami i w końcu weszła jedynka. potem miałem tak jeszcze jeden raz. od tamtego czasu biegi wchodzą ale z lekkim haczeniem, przeważnie bo nie zawsze. jeśli haczą to wszystkie - bez względu na to czy szybko, wolno zmieniam biegi, czy normalnie czy z międzygazem... wejść wejdą zawsze ale czasami zahaczy, czasami nie... mechanik powiedział że on nic nie czuje ale jeśli biegi wchodzą tak samo z włączonym silnikiem i wyłączonym (a tak włąśnie jest) to to nie jest sprzęgło. cięgienka sprawdził i tyle... pytanie co teraz - nie chcę kumplowi wciskać lipy czy haka za 2 tyś pln. z tego co pisaliście to mogą być obydwie poduszki - tak?? synchronizatory nie bo musiałyby paść wszystkie... będę wdzięczny za pomoc/opinię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach