Skocz do zawartości
kodek1

Haczy na trzecim biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem od niedawna posiadaczem passata 1,9 130 KM AVF (6 biegów) 150 tys oryginalnego przebiegu. Nie wiem dlaczego przy wciskaniu trójki czuję haczenie. Bieg wskakuje ale haczenie jest denerwujące. Jeżeli przy przełączaniu poczekam aż obroty spadną i powolutku wybiorę trójkę nieraz udaje mi się bez haczenia. nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Co to może być i czy nie grozi to jakimś uszkodzeniem skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byc moze poduszki skrzyni albo co gorsze synchronizator 3 biegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
byc moze poduszki skrzyni albo co gorsze synchronizator 3 biegu

Co radzisz zrobić? Można z tym jeździć bez ryzyka większych kosztów. Może orientujesz się ile kosztuje wymiana/naprawa synchronizatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Staraj sie z tym nie jezdzic, lub moze omijac 3bieg ?

Troche to glupio brzmi ale zebys zembatki 3biegu nie zajechal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Staraj sie z tym nie jezdzic, lub moze omijac 3bieg ?

Troche to glupio brzmi ale zebys zembatki 3biegu nie zajechal.

Żartujesz?

Co radzisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zartuje. No jak bedzie ci zrzytac skrzynia przy przezucaniu biegow to zabijesz zebatke ? Bo to wlasnie zabki zgrzytaja.

Co radze nie jestem mechanikiem, wiec jedz do jakiegos na diagnoze i naprawa.

A normalne jest ze jak cos nie dziala to sie tego nie uzywa prawda ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnych zgrzytów tylko haczenie przy włączaniu jakby coś przeszkadzało. Bieg wskakuje za każdym razem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to sory nie zrozumielismy sie, to moze jakies ciegienko czy cos w wybieraku nie znam sie zbyt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w pierwszej kolejnosci radze sprawdzic poduszki pod skrzynia (są dwie)

jedz do mechanika i niech oceni z poziomu podnosnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie powinna to być poważna sprawa. Czy można z tym jeździć (dopóki trójka wskakuje)?

Dziwne jest to, że przy zgaszonym silniku wszystko jest ok. Jadąc przy włączaniu z 4 na trójkę też. Z dwójki na trójke powstaje haczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego mialem to samo.zaczelo sie od trojki.czytaj co jest teraz.witam.tez mam problem ze skrzynia.jedynka bardzo ciezko wchodzi,ale jak wbijam jedynke to za drogim razem udaje sie wbic,za pierwszym jest duzy opor wiec odpuszczam.dwojka tez nigdy nie wchodzila idealnie,oraz trojka tez zle wchodzi musze mocno nacisnac sprzeglo i trojke wbijac nie na raz tylko jakby w dwoch fazach czyli pomalu na luz i dopiero na trojke.zjedynka problem powstal dopiero teraz przy mrozach wczesniej jedynka wchodzila ok.a mam nowe kompletne sprzeglo wsadone pol roku temu.mial ktos takie obiawy w tym,, super aucie,,?prosze o podpowiedz pozdrawiam.1,9tdi 130ps rok 2002.i tez nie wiem co jest ale widze ze to jakas epidemia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja też zauważylem podobny problem u siebie z ta trójka tyle ze niepamietam czy było tak odrazu po zakupie mam go niedługo pół roku z tym ze na samym poczatku wymieniałem komplet tarcz wraz z demontazem zacisków poniewaz tłoczki były zapieczone, przez nieuwage dopusciłem do zejscia płynu ham.i zapowietrzenia ukladu jak wiadomo z tego samego zbiorniczka jest tez zasilana pompa sprzegła i byc moze to zapowietrzenie sprzegła daje taki rezultat ,niestety jeszce nieodpowietrzylem go z lenistwa jak to zrobie dam znac czy poprawila sie kultura pracy tzreciego biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W skrzyniach biegów wystepują takie zatrzaski które podczas przełanczania przeskakują i zatrzaskują dany bieg w etce występuje jako ŚRUBA ZDERZAKOWA JEST TEGO 5szt. od załanczania biegów i 1 szt. od trzymania lewarka biegów w pionie żeby się nie kiwał na boki .Przerabiałem już taki temat i powinno to poskutkować niwiele pracy a efekt może być rewelacyjny wrazie pytań 722 381 081 mogę podpowiedzieć .Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli moze byc winna pompa od sprzegla lub te zatrzaski?a powiedz gdzie te zatrzaski sie znajduja jak sie do nich dobrac i czy wchodzi w gre wymiana ich czy jakas regulacja?bo to jest uciazliwe zeby w aucie za tyle kasy biegi nie wchodzily.nieporoziumienie zupelne vw?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mój post. Nic nie robiłem i teraz haczy na 1,2 i 3.Teraz mam przebieg 200 tys. Muszę bardzo mocno sprzęgło wciskać, można bieg włączyć. Czy można jakoś sprzęgło wyregulować. Nie ślizga się ale odłącza na samym dole.

Edytowane przez kodek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie lekko haczy dwójka, szczególnie zimą, 230tys.AJM 99r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli zgrzyta przy wbijaniu trojki to raczej synchronizator,napisz czy jak redukujesz to jest to samo.Co do poduszek to wydaje mi sie ze raczej nie,wtedy zgrzytały by 1,3,5, lub pozostałe wbijane na dół.Taki problem miałem z 3 to był synchronizator.Jezdziłem,nic nie padlo ale zgrzyt był cały czas.Nie opłaca sie naprawiac,lepiej skrzynie kupic i wymienic.Do skrzyn trzeba dobergo fachowca co bedzie umiał to z powrotem poprawnie zlożyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

chciałem nieco odgrzać wątek...

w sobotę sprzedaję dobremu kumplowi mojego passata z tym że mam mały dylemat. od ok pół roku dziwnie wchodzą mi biegi a zaczęło się od tego że kiedyś żona podstawiła mi auto i powiedziała że biegi dziwnie wchodzą. wsiadłem, jedynka - nie da się. wsteczny - nie da się. przekręciłem bez sprzęgła - dalej lipa. pomieszałem pozostałymi biegami i w końcu weszła jedynka. potem miałem tak jeszcze jeden raz. od tamtego czasu biegi wchodzą ale z lekkim haczeniem, przeważnie bo nie zawsze. jeśli haczą to wszystkie - bez względu na to czy szybko, wolno zmieniam biegi, czy normalnie czy z międzygazem... wejść wejdą zawsze ale czasami zahaczy, czasami nie... mechanik powiedział że on nic nie czuje ale jeśli biegi wchodzą tak samo z włączonym silnikiem i wyłączonym (a tak włąśnie jest) to to nie jest sprzęgło. cięgienka sprawdził i tyle... pytanie co teraz - nie chcę kumplowi wciskać lipy czy haka za 2 tyś pln. z tego co pisaliście to mogą być obydwie poduszki - tak?? synchronizatory nie bo musiałyby paść wszystkie... będę wdzięczny za pomoc/opinię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności