Jaszczur Zgłoś #21 Napisano 6 Kwietnia 2008 Dałem ciała kolego kolektora nie wyczyściłem a właśnie sobie przypomniałem jak o nim napisałeś że wcześniej o tym mówiłeś.Chyba się tak przejąłem rolą że zapomniałem.Zobaczymy mam nadzieje że nie zapłacę za swoje zapominalstwo.Może jak będę miał chwile to go odkręcę i wyczyszcze!!! Koledzy po 2 tyg chyba od czyszczenia EGR na załączonym zdjęciu spocił mi sie delikatnie tam gdzie zaznaczyłem na czerwono.Tam gdzie zaznaczyłem na żółto gdzie te dziurki jest sucho.Ta czarna dźwignia jest tylko spocona poza tym gdy wyłączę auto i poruszam ta dźwigienka jest taki odgłos jakby był w niej jakiś płyn takie zasysanie .Tak powinno być??? I czemu akurat poci mi się w tym miejscu zaznaczonym na czerwono minimalnie ale jest morko??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #22 Napisano 9 Kwietnia 2008 Zdejmij ten dławik i go rozbierz, w środku jest membrana i sprężyna. Ten czarny grzybek podwadzaj delikatnie cieniutkim śrubokrętem, on jest na zatrzaskach. Wyczyść to i będzie OK. Nagromadziło się tam syfu jak Ci ten poprzedni EGR zarzucał olejem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kodek1 Zgłoś #23 Napisano 10 Kwietnia 2008 Zdejmij ten dławik i go rozbierz, w środku jest membrana i sprężyna. Ten czarny grzybek podwadzaj delikatnie cieniutkim śrubokrętem, on jest na zatrzaskach. Wyczyść to i będzie OK. Nagromadziło się tam syfu jak Ci ten poprzedni EGR zarzucał olejem. Czy chodzi o ten element zaznaczony kółkiem na czerwono? On jest demontowalny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #24 Napisano 10 Kwietnia 2008 Czy chodzi o ten element zaznaczony kółkiem na czerwono? On jest demontowalny? Tak - jest to dławik który odpowiada za "gaszenie" silnika. Wymieniałem go ponieważ membrana w środku była pęknięta i silnik podczas gaszenia miał spore wibracje. Wystarczy przekręcić tą czarną kopułke, zdjąć to cięgno i odłączyć wężyk podciśnieniowy. No i mamy go zdjętego z egra. A poźniej rozbieramy go tak jak pisałem wcześniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #25 Napisano 14 Kwietnia 2008 Kolego irek30 z tego co zrozumiałem to wymieniałeś ten dławik tak??? Jeśli tak to jakie są koszty??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #26 Napisano 14 Kwietnia 2008 Ja kupiłem go razem z EGRem, więc jaka cena za niego to nie wiem. Nie wiem nawet czy dostaniesz go osobno w ASO. Ale na szrotach powinni sprzedać bez problemu sam dławik. Tylko po co Ci nowy dławik? Jeżeli masz ok membrankę w środku to nie wymieniaj, tylko go przeczyść tak jak pisałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #27 Napisano 14 Kwietnia 2008 Nie dostaniesz samego dławika w ASO bo to jest integralna część zaworu EGR. Tylko używka pozostaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #28 Napisano 14 Kwietnia 2008 Ok to chciałem wiedzieć.Jutro do niego zaglądnę i jak coś to przeczyszczę!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #29 Napisano 20 Kwietnia 2008 Witam wszystkich Też muszę wyczyści ten zawór. Już raz do tego podchodziłem ale nie mogę w żaden sposób odkręcić śruby od dołu, od strony kolektora. Żaden klucz tam się nie mieści bo przeszkasza obudowa kolektora. Jak Wy to odkręcacie, czym-jakim kluczem. Ja mam zestaw z grzechotkami, same imbusy i du.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #30 Napisano 21 Kwietnia 2008 Z tego co pamiętam tam jest śrubka na imbus, ale łatwiej Ci będzie dojść jak odkręcisz najpierw tą rurkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #31 Napisano 23 Kwietnia 2008 Szlak by to trafił koledzy ale po wyczyszczeniu zawór znów mi zaczyna syfić nie tak bardzo jak przed czyszczeniem ale jest delikatnie pochlapane.Czy ktoś mi odpowie na takie pytanie czy jak kupie nówkę EGr to będę miał spokój czy to tez loteria???? Wspomnę że ode wyczyszczenia przejechałem jakieś 800km chyba mogę powiedzieć że tylko !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #32 Napisano 23 Kwietnia 2008 Szlak by to trafił koledzy ale po wyczyszczeniu zawór znów mi zaczyna syfić nie tak bardzo jak przed czyszczeniem ale jest delikatnie pochlapane.Czy ktoś mi odpowie na takie pytanie czy jak kupie nówkę EGr to będę miał spokój czy to tez loteria???? Wspomnę że ode wyczyszczenia przejechałem jakieś 800km chyba mogę powiedzieć że tylko !!! No to coś z pewnością nie tak. U mnie od wymiany przejechane ponad 2 tkm i ani śladu pocenia. Niestety ja nie odpowiem na Twoje pytanie, moja wiedza się na tym kończy. Nie mam pojęcia czy za wycieki z okolicy EGRa odpowiada tylko i wyłącznie sam zawór EGR a co za tym idzie, czy jego wymiana spowoduje koniec kłopotów z tym zjawiskiem? Mam nadzieję, że znajdzie się jakiś fachowiec, który odpowie na to pytanie, no i tym samym Ci pomoże. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #33 Napisano 24 Kwietnia 2008 Może kolega hha coś napisze mądrego bo już sam nie wiem co robić czy kupować nowy EGR czy szukać usterki gdzieś indziej!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #34 Napisano 24 Kwietnia 2008 Może to głupio zabrzmi ale przy obecnych cenach EGR-ów to ja bym wymienił. Póki kosztowały takie zawory po 800zł to współpracowaliśmy z firmą regenerującą bardzo dobrze te zawory ale płacił się za usługę 250-280zł i to była cena dla warsztatu a nie dla klienta. Jak robili dla klienta to cena był 320zł. Regeneracja wytrzymywała niestety rok może nieco dłużej. No ale wiadomo jest tam ciśnieie dochodzace czasami do wartości blisko 2 barów a ono robi swoje. Teraz za nowe orginalne zaworki kwotę jaką oczekuje to 450zł i te wytrzymują 2 lata jak nic a pewnie i dłużej. Więc tutaj decyzję musi przemyśleć osoba kupująca/właściciel auta. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #35 Napisano 24 Kwietnia 2008 ponawiam pytanie kolegi wcześniej o odkręcenie ostatniej śruby imbysowej jak wy to odkręcacie ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #36 Napisano 24 Kwietnia 2008 ponawiam pytanie kolegi wcześniej o odkręcenie ostatniej śruby imbysowej jak wy to odkręcacie ??? Pisałem stronę wcześniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość yonek Zgłoś #37 Napisano 24 Kwietnia 2008 Nie wiem jak w waszych silnikach ale w moim zdjalem obudow filtra powietrza wraz z przeplywka i dojscie jest piekne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #38 Napisano 24 Kwietnia 2008 Pisałem stronę wcześniej zgadza sie ale nawet po odkręceniu tej rurki nie ma tam jak podejść kluczem Nie wiem jak w waszych silnikach ale w moim zdjalem obudow filtra powietrza wraz z przeplywka i dojscie jest piekne Bo ty masz silni AFN a ja mam ATJ i jest to różnica spora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mc09 Zgłoś #39 Napisano 24 Kwietnia 2008 Jeżeli chodzi o dlona śrubę od zaworu EGR to ja poradziłem sobie tak, że dorobiłem sobie klucz, tzn złamałem klucz imbusowy chyba M6 i taką przedłużka i małą grzechotka udało mi sie odręcić dolna śrubę. EGR wyjałem razem z tą rurą co jest do niego przykręcana od spodu, bo jej odkrcic za cholerę nie mogłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość podlasiak_vw Zgłoś #40 Napisano 29 Kwietnia 2008 też sie zabrałem... syfu było troszku w srodku:D ale wyczysciłem i powiem ze poprawiła sie praca silnika... miałem czasem takie delikatne szarpanie silnikiem- a po czyszczeniu znikło. ogólnie robota nie jest trudna, dobre klucze i miejsce> to można sie brac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach