kogut1111 Zgłoś #101 Napisano 22 Lutego 2012 (edytowane) Witam wszystkich To w sumie pierwszy raz kiedy będę sie wypowiadał. Ja mam VW Passata mniej więcej 6-7 miesięcy przez ten czas zrobiłem tylko rozrząd. Silnik 1,9 TDI. Ale wczoraj przyszedł czas na wyczyszczenie EGR to juz robiłem sam z pomocą forum oczywiście. Faktycznie syf był niesamowity w środku, wyczysciłem benzyną-pędzelkiem, szmatką i śróbokrętu płaskiego sie nie obeszło. Powodem wykonania czyszczenia był właśnie wspomniany wcześniej dźwięk takiego jak by kwakania które ustepowało po tak mi sie wydaje rozgrzaniu silnika oraz syf wydobywający się z EGR. Dzisiaj po uruchomieniu nie słyszałem dźwięku kwakania. wiec widocznie pomogło zobaczymy jak zrobie 1000 km. A to pewnie do przyszłego tygodnia. Dzisiaj zabieram sie za wymianę prawego przegubu. Bo sie już kończy. Co do spostrzeżeń w wymontowaniu: Ja nie odkręcałem tej osłony aluminiowej. 1. Zdjąłem 2 wężyki jeden gumowy, drugi w oplocie. 2. Odkręciłem 2 śruby mocujące te rurke do kolektora. (nasadka 12) 3. Następnie 2 śruby wkręcone od dołu EGR (od tej samej rurki tylko mocujące je do EGR-a) (imbus chyba to była 8, zwykły imbus, beż grzechotki łatwiej było dojść) 4. Wtedy odkręciłem 2 śruby od EGR od góry. (imbus chyba to była 6) 5. Następnie ostatnia trzecia śruba od dołu po stronie silnika ( imbus chyba 6 z krótka przedłużką i grzechotką). Ciężko szło ale sie dało, jak nie chciało iść lekko popukałem małym młoteczkiem bez rzadnych środków typu WD 40) 6. Kolejnym krokiem jaki wykonałem było odkręcenie dolotu i wyciagnięcie EGR. Oskrobałem śrubokrętem nagar, wymyłem benzyną i powycierałem do czysta szmatką. Nie czyściłem kolektora ani dolotu, były w miare czyste przetarłem je tylko szmatką. Poskładanie tego oczywiście odworotnie. Samóchd odpalił i jak na razie śmiga Oczywiście trzeba ściągnąć osłonę silnika najpierw , powyciagać zaślepki i uzyć nasadki 10 do odkręcenia trzech śrub, wyciagnąć bagnet od oleju i mozna zdejmować osłonę. Pozdrawiam Mam nadzieję , że pomoże komuś. Bo serwisy są zdecydowanie za drogie Edytowane 22 Lutego 2012 przez kogut1111 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BZIKU Zgłoś #102 Napisano 14 Marca 2012 witam kolegów, zabieram się za czyszczenie egr bo jest strasznie zawalony olejem i przy okazji za wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów bo z niej też chyba cieknie to zrobię przy okazji dodam że silnik od strony egr jest mokry od oleju,dużo go nie cieknie bo na 4 tyś. prawie nic nie ubyło ale silnik zafajdany i muszę zrobić z tym porządek. Moje pytania to; ile uszczelek i jakie zamówić żeby egr i pokrywę rozebrać wyczyścić i złożyć do kupy. Czy mogę dodatkowo sylikonu użyć dla pewności?. i najważniejsze czy w moim silniku jest to trudne i czy mogę coś popsuć robiąc to sam w garażu. Proszę o porady czytałem już wszystko na forum o egr ale proszę o jakąś poradę dla mnie i tego silnika ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtasd82 Zgłoś #103 Napisano 26 Listopada 2012 Witam. Mam pytanko odnośnie EGRa. Można dokupić samą tą plastikową gruszkę z cięgnem? Ułamało mi się te cięgno i na dodatek zginął ten bolec łączący cięgno z Egr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #104 Napisano 26 Listopada 2012 nowego nie kupisz... pozostaje allegro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtasd82 Zgłoś #105 Napisano 26 Listopada 2012 nowego nie kupisz... pozostaje allegro No właśnie znalazłem na allegro i egr z gaszakiem i same gaszaki używane. Same gaszaki są droższe niż egr kompletny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach