ChangHemp Zgłoś #1 Napisano 26 Marca 2008 witam troche nie w tamacie i mam nadzieje ze moderator mnie nie zabanuje ale mam pytanie cod o silnika 1,8 T w A3 z 1998r z gazem sekfencyjnym jak ten silnik sie tam spisuje Panowie wiedza bo mamy uzytkowników passata 1,8 T ? chodzi mi turbine , zawór doladowania itp itd dziekuje za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Oltic Zgłoś #2 Napisano 26 Marca 2008 Witam mam Passat 1,8T AEB 1998 r. gaz BRC Sequent 24 zrobiłem na razie 10000 i jest ok.Autko chodzi bez problemu.Spalanie zależy od jazdy srednio 10l.A co do turbinki poczytałem na tym forum i wybrałem instalację sprawdzona przez kolegow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Walter Zgłoś #3 Napisano 28 Marca 2008 Silnik rwelacja, co prawda bez gazu ( szczęśliwi paliwa nie liczą ) , mam już 186 tys. i zero problemów a A3 z tym silnikiem będzie nieźle latać. Co do turbawki - od początku ta sama, sucha, sprawdzaliśmy ją w Compsporcie i ładuje jak nowa aż miło, ale olej co max 10 tys Mobil 5w50 i dopieszczanie na zimnym, schłodzenie gorącego silnika a turbawka będzie długo dmuchać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Extraaaa Zgłoś #4 Napisano 5 Kwietnia 2008 Witam!!! Własnie także ma na oku paska 1.8T. Prosze takze o opinie n atemat tego autka !!!! Na co zwrócić szczególna uwagę przy kupnie tego modelu. Jak sprawdzic Turbinkę czy jest wszystko ok !!!! Pozdrawiam !!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #5 Napisano 5 Kwietnia 2008 .Spalanie zależy od jazdy srednio 10l.A co do turbinki poczytałem na tym forum i wybrałem instalację sprawdzona przez kolegow. A tak na poważnie ile Ci średnio wychodzi spalanie ? Ja posiadam u siebie STAG-300 i u mnie średnie spalanie jest 11 L.Mapy wtrysku sam ustawiam idealnie do odchylenia max +-2 %(+-10% dopuszczalne).Szczerze mi się dziwią jak mi może brać tyle gazu,bo większości bierze z 10-11 L benzyny średnio :)ale 10L gazu to chyba przesada Zresztą średnie spalanie 1.8T to 9 ,jak dodasz do tego ok 20 % większego spalania gazu (przez inną gęstość)to wychodzi 10,8L. No chyba,że masz słabszy niż sesyjne 150KM to przepraszam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #6 Napisano 10 Kwietnia 2008 Witam! Temat juz opisywany wielokrotnie . 1.8 T to silnik o bardzo dobrych osiągach ( elastycznosć, przyspieszenie). jednak dosyć problemtyczny eksploatacyjnie (drogie w usunięciu wady konstrukcyjne), dlatego przy zakupie konieczna wnikliwa diagnoza jego stanu i przeszłosci serwisowej ( łancuch rozrzadu i kompensatory). Nawet prawidłowo eksploatowane turbo, przebiegiem około 200 000 równiez wymaga wnikliwej diagnozy stanu ( powinno być suche , ewentualne lekkie pocenie sie przewodów powietrza od intercoolera do kolektora jest dopuszczalne, jednak trzeba sie liczyc, ze silnik moz ezuzywać juz około około 2 l oleju 10w40 na 10 tys km). Szczgóły najszybciej znajdziecie w podwieszonym watku odnosnie wad B5 i w wyszukiwarce. Pozdrawiam Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #7 Napisano 10 Kwietnia 2008 Witam!!!Własnie także ma na oku paska 1.8T. Prosze takze o opinie n atemat tego autka !!!! Na co zwrócić szczególna uwagę przy kupnie tego modelu. Jak sprawdzic Turbinkę czy jest wszystko ok !!!! Pozdrawiam !!!! jest na forum watek na temat kupowania passka. chcesz zadbane 1.8T to sie do mnie odezwij. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #8 Napisano 10 Kwietnia 2008 Witam! Temat juz opisywany wielokrotnie . 1.8 T to silnik o bardzo dobrych osiągach ( elastycznosć, przyspieszenie). jednak dosyć problemtyczny eksploatacyjnie (drogie w usunięciu wady konstrukcyjne), dlatego przy zakupie konieczna wnikliwa diagnoza jego stanu i przeszłosci serwisowej ( łancuch rozrzadu i kompensatory). Nawet prawidłowo eksploatowane turbo, przebiegiem około 200 000 równiez wymaga wnikliwej diagnozy stanu ( powinno być suche , ewentualne lekkie pocenie sie przewodów powietrza od intercoolera do kolektora jest dopuszczalne, jednak trzeba sie liczyc, ze silnik moz ezuzywać juz około około 2 l oleju 10w40 na 10 tys km). Szczgóły najszybciej znajdziecie w podwieszonym watku odnosnie wad B5 i w wyszukiwarce. Pozdrawiam Łukasz o jakich wadach kontrukcyjnych mowisz w przypadku seryjnych lub prawie seryjnych silników? nie znam zadnych, mowiac szczerze. 1.8T ma to do siebie (a konkretnie k03) ze wciaga olej. Czasami od nowosci czasami pozniej. U niektorych nowki samochody braly 1,5litra u innych praktycznie w ogole. U mnie dolewam 0,5-1l na 10tkm. Przypominam ze to nei silnik potrzebuje olej tylko k03. Jak komus silnik wciaga olej to mogila:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #9 Napisano 10 Kwietnia 2008 Witam ! o tych wadach konstrukcyjnych co zawsze. między 100 000 a 200 000 km, w zadbanych silnkach eksploatowanych zgodnie z instrukcja obsługi, pojawia sie konieczność wymiany łancucha rozrządu z napinaczem i kompensatorów luzu zaworowego ( bardzo wysoki koszt operacji ) . z uwagi na fakt, ze te elementy w podobnych konstrukcjach ( np. opla , toyoty czy alfa romeo ) wytrzymują w takich samych warunkach eksploatacji, o wiele wieksze przebiegi kwalifikuje to jako wade konstrukcyjno materiałową. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #10 Napisano 10 Kwietnia 2008 hmmm nie wiedzialem. w takim razie mam farta:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #11 Napisano 10 Kwietnia 2008 Witam ! Faktycznie fart: albo poprzedni właściciel odwalił za Ciebie robote, albo miescisz się w 2 na 10 przypadków gdzie powyzsze mechanizmy wytrzymują wiecej niz 200 000 km :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #12 Napisano 31 Stycznia 2009 A czy w pozniejszych odmianach tego silnika np. AWT ta wada zosta juz wyeliminowana?? Jakie sa zreszta roznice w tych silnikach oprocz zmiany nazwy kodowej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #13 Napisano 31 Stycznia 2009 A czy w pozniejszych odmianach tego silnika np. AWT ta wada zosta juz wyeliminowana??Jakie sa zreszta roznice w tych silnikach oprocz zmiany nazwy kodowej? nie słyszałem jeszcze o tym, żeby ktoś z naszych forumowiczów posiadających B5FL (czyli po 2001 roku - wersje AWT i AWM) wymieniał napinacz czy łańcuch... Różnice w osprzęcie są prawie żadne. Turbina w silnikach APU/AWM/AWT jest ciut inna niż w starszych modelach, być może konstruktorzy doszli do wniosku, że dłużej popracuje turbo, które ma większy "zapas" - i faktycznie - zdarzają się egzemplarze strzelające 200km po programie. Starsze silniki - przed 2000 rokiem - (AEB/ANB) miały inną głowicę - szersze kanały dolotowe - inny kolektor ssący, mogły mieć mechaniczną przepustnicę (AEB, ale APU i ANB mają już elektroniczną), nie miały czujnika ciśnienia doładowania - map sensora (AEB), więc znacznie różniły się oprogramowaniem i sterownikiem. Przed liftem mogły też mieć jedną sondę (AEB/ANB, ale nie APU). ...ja mam 140+ kkm w BARDZO mocno eksploatowanym silniku AWT z wad jakie u mnie ostatnio wyszły to cieknący z każdej strony dekiel zaworów a poza tym nic silnikowi nie dolega... Wracając do napinacza - jeżeli mam być szczery, to czy wymiana części za 1500 zł raz na 300 000kkm to jakaś duża kwota? Generalnie to jeśli bym miał pakować w stary silnik AEB, to bym rozważył kupno nowego silnika w tych samych pieniądzach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #14 Napisano 1 Lutego 2009 Dziekuje za odpoawiedz. O to mi chodzilo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach