Gość hawran9 Zgłoś #1 Napisano 22 Marca 2008 witam mam problem w układzie kierowniczym tzn kręcąc kierownicą w prawo lub lewo słyszalny jest dzwięk ocierającej sie gumy takie skrzypienie czy wiecie co to może byc gdzie szukac przyczyny z góry dzieki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 22 Marca 2008 Prawdopodobnie skrzypią padające wahacze:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #3 Napisano 22 Marca 2008 Wpisz w szukajkę słowo skrzypi, a będziesz miał wiele tematów. Sam szukałem i czytałem. U mnie skrzypi prawy przód bujając auto góra dół i na małych nierównościach na drodze. Zbieram diengi na wahacze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3 Zgłoś #4 Napisano 22 Marca 2008 U mnie jak tak raz skrzypiało, to miałem za mało płynu do wspomagania. Po dolaniu płynu i uszczelnieniu układu (jakiś luźny zacisk na łączeniu), jak ręką odjął. Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #5 Napisano 13 Kwietnia 2010 odkopię temat: u mnie teraz to się stało i widzę że to trzeszczy coś przy lewej zwrotnicy - "łożysko sprężyny"? i teraz pytanie do znających temat: w co mam się zaopatrzyć? etka pokazuje tam łożysko i sprężynę talerzową, a ja po prostu widzę rozciapcianą gumę... trzeszczy niemiłosiernie przy każdym ruchu kierownicą i na garbach dołkach itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #6 Napisano 14 Kwietnia 2010 koleżanki, koledzy: szukam tego czegoś co mi skrzypi nad sprężyną i zgłupiałem: etka pokazuje (tak jak w poprzednim poście) dwa elementy i nie wiem czy potrzebne mi oba: "sprężyna talerzowa 8D0 412 065" i "Łożysko 4D0 412 377 F" intercars pokazuje mi taką część: http://ekatalog.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?pro=35&artnr=1518201517921314&pic=0&lang_id=PL i to CHYBA to (sądząc po wyglądzie i po tym że takie wy gumowane to jest), ale pewności nie mam. nazywają to "miseczka sprężyny" W "Sam Naprawiam..." też określają ten element jako "miseczka sprężyny", ale za to, to co etka określa mianem "łożyska", określają jako "element oporowy" poniżej fotka. Może ktoś się już spotkał z takim skrzypieniem i wie co dokładnie trzeba wymienić? -Pomożecie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #7 Napisano 14 Kwietnia 2010 no i teraz zgłupiałem totalnie: ucichło samo z siebie O_o Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #8 Napisano 14 Kwietnia 2010 no i teraz zgłupiałem totalnie: ucichło samo z siebie O_o pewnie wilgos i dlatego ucichlo napewno wroci masz cale sprezyny ? w jednym kawalku j Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 14 Kwietnia 2010 Jak skrzypi, to jedynie końcówka drążka lub któryś sworzeń wahacza. No i dobrze jest napisane w ETCE, że element oporowy. "Element" - nie łożysko. Bo często ludzie mylą , gdyż w B4 jest łożysko amortyzatora, natomiast w B5 tego nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #10 Napisano 14 Kwietnia 2010 i teraz pytanie do znających temat: w co mam się zaopatrzyć?W nowy zestaw wahaczy, bo to jeden z nich skrzypi. Amorek ze sprężyną są cały czas nieruchome, nie ważne czy skręcasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #11 Napisano 14 Kwietnia 2010 zestaw wahaczy mam. jadę w sobotę "na miejscówkę" wymienić wszystkie, ale nie chciałbym żeby mnie coś zaskoczyło... kilka z nich mam rozklapcianych nie od dziś, i to ze po deszczach takie "trzeszczenia" mnie zaskoczyły... myślałem że to coś z oparciem sprężyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pit Zgłoś #12 Napisano 20 Kwietnia 2010 Szlag mnie trafi - czy ktoś z was te skrzypienie z wahaczy słyszał z zewnątrz auta stojąc (kucając) przy kole ? Siedzę w aucie - skrzypi, kucam przy kole - gówno słychać. Podnoszę maskę - skrzypi jakby z spod filtra od klimy. Co to ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #13 Napisano 20 Kwietnia 2010 U mnie były to końcówki drążków. Po wymianie jest cisza jak makiem zasiał. Sprawdź najpierw wszystkie gumy na spokojnie bo wymieniać wszystko jest bez sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #14 Napisano 20 Kwietnia 2010 Weź igłę ze strzykawką, wlej w nią trochę oleju i wstrzyknij trochę na poczatek w górne wahacze . Jak nadal będzie skrzypieć, to wtedy w końcówkę drążka. I....... jak dalej będzie skrzypieć, to wtedy w dolne wahacze wstrzyknij trochę oleju. Nie wal od razu we wszystkie, bo wtedy nie będziesz wiedział, co skrzypiało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pit Zgłoś #15 Napisano 21 Kwietnia 2010 W akcie desperacji Wd-40 w dłoń wczoraj, psiku psiku na drążek kierowniczy i jak narazie cisza. W przyszłym tygodniu planowany zakup dwóch nowych końcówek Lemforder. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muzzy Zgłoś #16 Napisano 21 Kwietnia 2010 Wszyscy piszą, że wahacze do wymiany, drążek kierowniczy itp. A sprawdziłeś osłony na maglownicy??? U mnie był ten sam problem: przy kręceniu kierą skrzypiało jak jasna ciasna. Na zewnątrz było bardzo słabo słychać. Po podniesieniu maski już bardziej ale w środku auta najwięcej. Przyczyną był brak jakiegokolwiek środka smarnego na listwie kierowniczej. Okazało się, że walnięta jest osłona magla i cały środek smarujący wymyło. Jak padało albo byłem po myjce to na jakiś czas był spokój ale później skrzypienie wracało. Wymieniłem osłonę, uprzednio napsikałem na listwę smaru w spreju, takiego który szybko "tężeje" w kontakcie z powietrzem.Błędem było to, że nie poobracałem kierownicą od oporu do oporu aby smar się rozszedł po listwie, zanim założyłem osłonę.Ale niedługo to poprawię. Nie jestem na 100% pewien, że akurat to jest przyczyną skrzypienia u ciebie, ale sprawdzić warto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
a-s-m-o Zgłoś #17 Napisano 9 Czerwca 2010 odkopie troche ten temat bo to przerabiałem, najpierw w zimę jak przyszedł ostry mróz zaczęło coś piszczeć w prawym kole, przyszła odwilż to przestało, teraz jak się ciepło zrobiło to znowu to samo ale że wymieniałem zawias na nowy to sprawdzałem która część jest do wymiany i tak, skrzypienie dochodzi z części: http://czesci.interia.pl/produkt/sprezyna-talerzowa,audi,a4-avant-8ed-od-2004-11,1-6-102km,5-5377-18403-100113-2337975-0-144-36955479.html to powinno być nieruchome, a najlepiej jak się ma to w rękach spróbować tym pokręcić składa się to z dwóch części gumowej i metalowej jak jest luźne to się rusza i piszczy przy skręcie, także w rękach tez będzie piszczeć jak będziecie tym kręcić. żadne wahacze nie skrzypię jak są wyrąbane chyba że są źle przykręcone to wtedy jest inny dźwięk metal o metal. to tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brayan20 Zgłoś #18 Napisano 13 Czerwca 2010 Witam wszystkich dołączam się do tematu posiadam Paska B5 FL 2003 1.9 101 AVB.Mam jakieś dziwne tępe skrzypienie przy hamowaniu z małej prędkości i orzy hamowaniu na skręconych kołach.Częściej słychać to przy skręconych i wydaje mi się że dochodzi z przodu z prawej strony,wahacze sprawdzone jeden był do wymiany po lewej stronie ale nie pomogło.Ta usterka pojawia sie raz na jakiś czas 2 tygodnie jej nie ma później znowu 2 dni jest później 3 tyg spokoju.a odgłos można porównać do tego jak sie przykłada mikrofon do głośnika bardzo podobnie brzmi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #19 Napisano 13 Czerwca 2010 U mnie też w ostatnich dniach zaczęło skrzypieć przy skręcaniu, poczytałem o wspomaganiu parę wątków i stwierdziłem że przyczyną jest mały poziom płynu w zbiorniczku wspomagania (mam niżej niż MIN). Dodatkowo przy max skręcie obroty silnika spadają, co może być przyczyną braku płynu lub słabo dociągniętego paska. Jutro poszukam płynu i się przekonam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #20 Napisano 13 Czerwca 2010 U mnie też w ostatnich dniach zaczęło skrzypieć przy skręcaniu, poczytałem o wspomaganiu parę wątków i stwierdziłem że przyczyną jest mały poziom płynu w zbiorniczku wspomagania (mam niżej niż MIN). Dodatkowo przy max skręcie obroty silnika spadają, co może być przyczyną braku płynu lub słabo dociągniętego paska. Jutro poszukam płynu i się przekonam. pompa prosi o litosc dolejesz i problem minie ---------- Post added at 22:09 ---------- Previous post was at 22:07 ---------- Witam wszystkich dołączam się do tematu posiadam Paska B5 FL 2003 1.9 101 AVB.Mam jakieś dziwne tępe skrzypienie przy hamowaniu z małej prędkości i orzy hamowaniu na skręconych kołach.Częściej słychać to przy skręconych i wydaje mi się że dochodzi z przodu z prawej strony,wahacze sprawdzone jeden był do wymiany po lewej stronie ale nie pomogło.Ta usterka pojawia sie raz na jakiś czas 2 tygodnie jej nie ma później znowu 2 dni jest później 3 tyg spokoju.a odgłos można porównać do tego jak sie przykłada mikrofon do głośnika bardzo podobnie brzmi wstrzyknij olej do galek wachaczy pewnie chodza na sucho powinno zadzialac a jaki masz stan klockow ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach