Skocz do zawartości
Gość jacekni

Słaby i lekko szarpie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jacekni

Od kilku miesięcy mam PRAWIE!! zawsze ten sam problem. W moim 1,9tdi 115KM pojawiają się dziwne objawy:confused: Silnik na jałowym biegu pracuje jak brzytwa, ale podczas jazdy się zaczyna polka. Podczas przyspieszania, przy obrotach 2000-2500 od 3biegu w górę odczuwalne jest szarpanie, jakby dłąwienie, nie mocne, ale równocześnie auto jest wyrażnie słabe. Nie ma praktycznie szans na jazdę ponad 130km/h. Może 3 lub 4 razy w tym czasie auto szło normalnie, sama radość-przyspieszenie aż miło jak na takie auto. Dodam,że spalanie jest bardzo niskie (po przejechanie ponad 6tys km - 4,9l/100km), może daltego że nie ma szans na wyciśnięcie z niego za wiele. Podpinałem do kilku komputerów i nic nie wykazały. Każdy mechanik mówi coś innego i nie chcę wydawać kasy na coś, co okaże się zbędne. Jedne mówi,żę sprzęgło, inny, że z wtryskiem coś, a inny, że przepływomierz. POMOCY:eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi komp też nic nie pokazał a miałem podobne objawy, wymieniłem przepływomierz i po problemie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Odepnij wtyczkę z przepływomierza i zobacz czy jest lepiej czy to samo. Jak cokolwiek się zmieni na plus to przepływomierz na wymianę.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacekni

Dzis dowiedziałem się, żę istnieje możliwość wyczyszczenia przepływomierza. Zmniejsza koszty, ale czy jest skuteczne, na tyle żeby się nie okazało,że za kilka tys km należy kupić nowy:eek:. Może ktoś wie coś na ten temat i czy można to zrobić w okolicy Tarnowa lub Krosna? Ma ktoś jakieś namiary na kogoś, kto się tym zajmuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

Kolego kup sobie środek do odtłuszczania tarcz hamulcowych w spray'u i nim "przepsikaj" sam wkład przepływomierza - na 100% pomoże ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacekni
Odepnij wtyczkę z przepływomierza i zobacz czy jest lepiej czy to samo. Jak cokolwiek się zmieni na plus to przepływomierz na wymianę.

 

HHA

 

Niestety, po odpięciu wtyczki auto było jesszcze słabsze. Co prawda nie było szarpania,ale nie mógł wogóle wejść na wyższe obroty:669: Może to być np. turbina czy jeszcze szukać przyczyny w przepływomierzu???:confused: Wiem,że są mechanicy od tego,ale kilku z nich mówi o czym innym:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety, po odpięciu wtyczki auto było jesszcze słabsze. Co prawda nie było szarpania,ale nie mógł wogóle wejść na wyższe obroty:669: Może to być np. turbina czy jeszcze szukać przyczyny w przepływomierzu???:confused: Wiem,że są mechanicy od tego,ale kilku z nich mówi o czym innym:(

 

no i tak ma byc ze bedzie slaby ale jak przestał szarpać to według mnie to przepływka i nie kupuj podróby !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacekni

Witam ponownie. Można powiedzieć,,żę zaczęło się ponownie. Otóż, po wymianie przepływomierza na nowy - oryginalny Bosh niemiecki, szarpania ustąpiły i po przejechaniu ponad 600km objawy te pojawiły się ponownie:( Właśnie dziś podczas wyprzedzania, gdy obroty były większe od normalnej jazdy, pojawiło się szarpania i tak trwa cały czas. Czy jest to może turbina czy coś innego w takim razie?

ps. po wymianie przepływomierza, komputer nie wskazał żadnych zmian,nie wykrył nowego urządzenia? I czy należało w kompie wskazać,że jest nowe urządzenie podłączone? Acha, przed wymianą przepływomierza, żaden komputer również nie wykazał usterki przepływomierza:6:56:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

komp zazwyczaj nie pokaż uszkodzonej przepływki, jeżli po jej wymianie było ok i raptem znowu to samo to pewnie znowu przepływka, masz ja na gwarancji więc wymień.

Po wymianie przepływki nic w kompie nie trzeba zmieniać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacekni

Niech mi ktoś powie czy to o czym piszę to napewno przepływomierz. I czy zużycie turbiny może powodować takie objawy jak pisałem? Nie bardzo orientuję się do uszkodzenia turbiny, ale jak pisałem wcześniej każdy mechanik mówi że to co innego i dopiero na forum uzyskałem, mam nadzieję, poprawną diagnozę. Zaczynam jedak powoli wątpić w przepływkę, no bo w niecałe 2 tygodnie po jej zmianie wraca stare???:szok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GOSTEK20

witam wszystkich...jestem tu nowy i chciałem zasiegnac porady...

Mam passata b5 1.9 tdi 130 PS na pompowtryskach ,automat...problem polega na tym ze podczas przyspieszania auto szarpie i przerywa...tak samo na zimnym i ciepłym silniku w zakresie wszystkich obrotow,przy dodawaniu gazu obojetnie czy szybko czy wolno...jakby tracił moc i nagle odzyskiwał,na biegu jałowym obroty wchodza normalnie nic nie szarpie....jest to nagminne prawie caly czas ...jakies poł roku temu działo sie to sporadycznie ,czasami... nie mam pojecia co sie dzieje,prosze o jakaś porade...mmoze znacie jakiegos dobrego speca od VW tdi w Łodzi? pozdrawiam i czekam na jakies info. ELO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacekni

Ja znowu z przepływką mam mały, albo duży problem. Dziś odebrałem ze sklepu przepływomierz, który reklamowałem ze wzgl na objawy "padnięcia" od zakupu po ok 500km. Auto po prostu nie nadawało się do normalnej jazdy, muł, żadnego przyspieszenia, do setki około 30 sek, nie żartuję:eek::eek:. Przez kilka tygodni trwania reklamacji, bo był odesłany do Niemiec do Bosha, jezdziłem na starym i nawet dało sie jakoś jeździć. Dziś nowy,reklamowany wrócił od producenta z uwagami, że wszystko jest w porządku, żadnych usterek nie wykryto. Po przełożeniu go do auta, pasek mułowty jak kiedyś. Na starym przepływomierzu auto jeździło jak rakieta w porównainu z niby "bezusterkowym".

Czy może być ewentualnie jakiś związek z awarią jakiegoś innego urządzenia, ale komp nie wykazuje niczego:-( Może ktoś się spotkał z podobną sytuacją, pomocy rodacy. Co mam teraz robić? Jeździć na starym????

Przy okazji mam pytanko, czy ewentualna wizyta w serwisie fabrycznym i jakiś wydruk z komputera wskazujący usterkę może byc brany pod uwage przez producenta???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam objawy szarpania podobne do takich jak opisujecie. Też wymieniem przepływomierz na nowy org. w serwisie vw zakupiony i dalej to samo, czyli szarpie i nie ma takiej mocy jak powinien, szczególnie na wyższych biegach. Czytojac tu na forum widze że wiele osób ma podobny problem i nie idzie znalezc przyczyny takich objawów. Jutro podepne sie pod vag-a może cos powie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

szarpie i nie ma takiej mocy jak powinien, szczególnie na wyższych biegach

Spróbuj zrobić to co napisałem w =>TYM <- temacie, tylko musisz sprawdzić wszystkie wtyczki od pompowtryskiwaczy bo usterka jest jeszcze niewykrywalna przez komputer. Przez 9 miesięcy miałem te same objawy co Ty, aż pewnego dnia urodził się błąd w komputerze, auto straciło całkowicie moc tak jakby turbina dokonała swojego żywota. po zabiegu opisanym przeze mnie w podanym wcześniej linku, wszystko wróciło do normy, i już jakieś 7 miesięcy ani razu mi nie szarpnął i nie wskoczył tryb awaryjny.

Nie twierdzę że na pewno pomoże, ale warto spróbować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podpiołem sie pod tego VAG-a i wykrył błąd na kablu a dokładniej masie idącej od przepływomierza. Nie wiem czy to błąd po starej przepływce cz zeczywiscie jakies zwarcie. Skasowałem na razie ten bład i jutro pożadnie gdzie sie przejade i zobacze czy dalej szarpie. Jesli dalej bedzie szarpał to bende musiał popatrzec w te kable tylko nie wiem w które? Moze juz koledzy ktos z was spodkał sie juz z podobnym komunikatem podanym przez VAG-a i cos mi podpowie gdzie wrazie czego szukac tego zwarcia?:634:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czytam posty bo mam tern sam blad u mnie objaw ciekawey jest taki ze jak mam malo paliwka to prawie nie czuc szarpniec a co do tego ze miales blad po podbpiecu pod VAGa to moze wynika z tego ze odpieles przeplywke i przejechales sie na wypietej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey, skoro lekko szarpie i nie wkreca sie na wysokie obroty moze to wina kola dwumasowego. Rowniez mam te same popularne objawy co koladzy z tym ze przeplywka i turbo niuska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daje głowe ze przeplywka tylko nie kupuj zamiennika bo nic nie da

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy mrozy moga powodowac ze samochod jest slaby i podszarpuje, przejechalem okolo 100km bylo -15 stopni i wszystko bylo dobrze, postal dwa dni na mrozie -20 i wiecej i teraz szarpie i nie ma mocy, czy paliwo moglo przymarznac i pompowtryski nie sa wstanie go popchnac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie czy mrozy moga powodowac ze samochod jest slaby i podszarpuje, przejechalem okolo 100km bylo -15 stopni i wszystko bylo dobrze, postal dwa dni na mrozie -20 i wiecej i teraz szarpie i nie ma mocy, czy paliwo moglo przymarznac i pompowtryski nie sa wstanie go popchnac?

Sprawdź filtr paliwa,czy nie ma wody i wlej do baku jakiś specyfik,który "wiąże" wodę.

Miałem dzisiaj to samo w New Beetle'u żony jak wracałem z Rzeszowa.W tamtą stronę przy -30 st. jechał OK,a jak postał parę godzin na mrozie -20 st. to do domu ledwo wróciłem.Dopiero pod samym Krosnem,po 60 km wszystko wróciło do normy.

Koledzy spróbujcie jeszcze odkręcić korek wlewu paliwa.Jeżeli zatka się odpowietrzenie baku to też mogą być takie "jaja".

Edytowane przez Gegas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności