Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzałem lambdę, zmienia wartości napięcia. Faktycznie jak podpiąłem ten kabel od lambdy co był urwany to mi spadło spalanie z 15 do standardowych 13. Odkręciłem teraz ten wkręt regulacyjny i przy schowanym silniku krokowym mam luz miedzy bolcem krokowca a tym wkrętem 0.5mm, ale to chyba też nie to... W sobotę przełożę całą dolną część przepustnicy, zobaczymy czy coś to da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujniki temperatury - na króccu wylotowym z glowicy i ew we (w pobliżu) wtyskiwaczu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie pomierzyłem ale mam taki niedługo zamiar, w grę jeszcze wchodzi czujnik położenia wału.

 

Ostatnio jak otworzyłem maskę to coś mi tykało/brzęczało z zaworka od podciśnienia przy puszcze filtra powietrza, można ten zaworek jakoś sprawdzić?

 

Z tego tematu wynika, że ciągle ten TPS jest walnięty ale to chyba zbytni zbieg okoliczności żeby dwa działały tak samo źle..., zwłaszcza że wskazania są niby dobre.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8140&highlight=czyszczenie+przepustnicy

 

Coś czuję że niedługo zrobi się z tego kompendium wiedzy o silniku ABS ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ABSie nie ma czujnika położenia wału :D

Poza tym nie zaszkodziłoby podpiąc VAGa - moźe coś pokaże :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przeczytałem na forum i inny kolega tez miał problemy z obrotami. U mnie wystepowało to samo i na początku mechanik ;) przeczyscil przepustnice, a pozniej jeszcze wymienilem sonde i bylo dobrze. Teraz po pół roku obroty wróciły, a przeczytałem że kolega w ABSie z 94r wymienil potencjometr przepustnicy bo nie podawał napięcia płynnie. Zobacze dziś u mnie jak się zachowuje i może wymienię jak starczy czasu. Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wiesz, że ten potencjometr trochę kosztuje? :) Ja tak jak mówię postaram się wymienić też dolną część przepustnicy tylko kurde zauważyłem że mi się blaszka co jeździ po potencjometrze wygięła w taki dziwny sposób.

 

Amanda, a czujnik halla G40 (camshaft) to od czego? ;)

 

Komputer nic nie pokazał, alles klar :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik Halla jest w aparacie zapłonowym - takie małe plastikowe ze szczeliną i przez to "przelatuje" powycinana puszka na ośce :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy walniętym czujniku halla raczej byś miał kłopoty z utrzymaniem go na wolnych obrotach i z wbiciem go na wysokie , praktycznie nie mógłbyś jeździć passkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

demondi - TPS to właśnie czujnik położenia przepustnicy (Throttle Position Sensor)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dopiero potem zaczailem ja wczoraj chcialem pomierzyc te opory ale nie wiem który to wtyk numer 5 czy to jest ta srubka regulacyjna? Aha wczoraj probowalem wykasowac bledy stykając do masy ten wtyk diagnostyczny i odlaczylem klemy. I problem z obrotami zniknal pewnie tylko na chwile ale zawsze cos.Tylko nie wiem czy komp teraz nie jest w trybie awaryjnym Jak to jest ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stykając do masy ten wtyk diagnostyczny

 

hmm?

 

Komp teraz jest bez błędów, większość twierdzi że teraz należy po podłączeniu klem odpalić na benzynie i nie ruszać pedału gazu aż silnik się nagrzeje. Inni twierdzą, że można jechać od razu ale delikatnie operując gazem przez pierwsze 10 km. Ja nie zauważyłęm różnicy między jednym sposobem a drugim. ;)

 

jak masz TPS czyli tę płytkę jak trapez to ona ma wtyczkę 5 pinową ale 3 pinu nie ma w ogóle (są 1,2,4,5) licząc od kabiny pasażerskiej. Żeeby zmierzyć opór to wystarczy zdjąć tą wtyczkę i pomierzyć między końcówkami. Natomiast jak chcesz zmierzyć napięcia to potrzeba trochę więcej rzeczy zrobić.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Niutie ja wczoraj odpalilem na benzynie i troche ostro jechalem po miescie i auto przecudownie chodzilo czyli nauczylo sie :) a potem na gazie tez nie bylo problemow i nie dlawil sie no i oczywiscie nie wiesza sie na 2000 obr/min Ma wrazenie ze za wolno schodzi ale bede pozniej z tym walczyl. Nutie ten wtyk od TPS to jest po prawej stronie zestawu przepustnicy patrzac od przodu tak??? I nie wystarczy sprawdzic tylko opor bo jesli dobrze pamietam z forum to te napiecia przy cofnietym silniczku krokowym tak??? Z tymi obrotami to zobaczymi czy dzisiaj sie cos zmieni i sie odezwe. Dzieki jeszcze raz i powodzenia z walka. Moze tez zrob restart :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"restart" robiłem już wiele razy ;) praktycznie po każdej próbie regulacji tpsu wymiany tpsu wymiany krokowca i w ogóle :) Tak tps jest po prawej stronie układu wtrysku taki czarny trapez z 4 śrubami.

 

Mnie tylko martwi, że w przypadku obu plytek TPSu opór wskakuje w nieskończoność w końcu a w książce serwisowej jest że ma się nie zmieniać... Co prawda Homsky powiedział, że to jest bez znaczenia, skoro napięcie idzie w górę. Czy między stykami 1:4 też macie max 4.5V ? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nutie zrobilem pomiary oporu i przy wylaczonym silniku na styku 1-5 mam 425 i jest to wartość stała nawet po włączeniu silnika i przygazowaniu na jałowym, na styku 1-2 mam opór 1140 i maleje przy gazowaniu, na 1-4 mam opór 610 i rośnie do 1900 przy gazowaniu na jałowym. Zmierzylem tez napiecie ale bez cofania silniczka krokowego przy włączonym silniku i na styku 1-5 mam stałą wartość napiecia 4,81, na styku 1-2 napięcie 0,84 na jałowym, a przy gazowaniu rośnie do 4 V z kolei na styku 1-5 ma początkowe napięcie 0,01 i rośnie tak do 1,4V max przy gazowaniu oczywiscie na biegu jałowym.:670: Pozdrowionka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakto opór maleje przy gazowaniu na stykach 1:2? :) Powinien rosnąc :> a na 1:4 to zatrzymuje się przy 1900 czy idzie w nieskończoność? Na styku 1:2 przy niecofniętym krokowcu mam zdaje się coś koło 1.6V (Amanda mógłbyś zmierzyć ile masz napięcia na stykach 1:2 przy niecofniętym krokowcu?) Na stykach 1:4 początkowe jest dobre (mimo nie cofnięcia krokowca) ale powinno rosnąć do prawie 5V...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o opor dla 1-4 to dochodzi max na 1900 nie wchodzi wyzej a na 1-2 to maleje z tych 1140 do bodajze 200 omów jakos tak :) . Auto odpalilem i gazowałem na benzynce jak cos. Jade jeszcze wymienic czujnik temperatury. Nutie u nas w ABS-ie jest jeden podwojny czy dwa czujniki jesli moge zapytac w tym watku. Bo temperature w zestawie wskaznikow łacznie ze wskazaniami poziomu paliwa sobie skacze raz jest 50 raz prawie 110 a termostat byl wymieniany jakies 2 miechy temu łacznie z chlodnica i wyszko dziala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z czujnikiem temperatury to jest chyba w ABSach różnie niektóre miały 2 czujniki a niektóre jeden. Ja mam jeden 4 pinowy. Ma on żółtą obwódkę/obudowę. Jak z prawej strony nachylisz głowę to powinno być widać poza zielonym mocowaniem właśnie kolor obwódki jak jest żółty to masz jeden 4 pinowy a jak jest inaczej to prawdopodobnie 2 - dwupinowe (niebieski i zielony albo niebieski i czarny)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Nutie bardzo mi pomogles ja dzis ostro jezdzilem i troszke lzej na gazie no i obroty na razie nie wrocily. Nie wiem o co chodzi na razie musze powalczyc z tym czunikiem ja mam 4pinowy made in luksemburg ale jest caly czarny wiec go wymienie i zostanie mi walka z buczeniem no i z obrotami jesli powroca. Powodzonka z obrotami 3maj sie jeszcze raz dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej wracam do tematu bo po kilku jazdach wrocily mi te obroty no i dzis troszke podzialelem a mianowicie zrobilem pomiary oporu na tpsie z cowfnietym krokowcem.i wyglada tak: 1-5 998ohmow stala wartosc, 1-2 1909 rosnie max do 2012 tak do 1/4 otwarcia a pozniej spada i przy maksymalnie otwartej 1188 pod koniec male roznice, 1-4 1926 przy 1/4 otwarcia 960 a przy maksymalnym otwarciu 947. Mam zatem pytanie czy dla stykow 1-2 sa to zle wartosci myslicie ze powinienem sprawdzic sciezki. Aha Nuttie i Amanda jesli dobrze czytaj w ksiazce naprawiam sam to trzpien po cofnieciu powinien dotykac i przy wlozeniu plytki 0,5 mm odpornosc nie powinna sie zmienic. i umnie jest wlasie tak to chyba dobrze. Wyczyscilem dzis caly uklad wtryskowy i nic nie dalo obroty wieszaja sie czasme a czasem jest dobrze niezaleznie czy nagrzany czy nie czy benzyna czy gaz takze nadal nie wiedziec o co chodzi czy ktos juz poradzil sobie z zawieszajacymi sie obrotami. Nie chodzi o krotkotrwale po restarcie kompa :) Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności