Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

Koło dwumasowe decyzja o wymianie

Rekomendowane odpowiedzi

a do AVB można zamontować JM???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry temat to i ja mam pytanie:)

Sprzęgło w moim Pasku bierze u samej góry, gdy go puszczam to słychać takie "pyk" myślałem że to przegub bo dźwięk dochodzi z prawej strony. Przegub wymieniony a "pyk" zostało:) Jakieś propozycje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim pasku silnik AVF właśnie wymieniłem sprzęgło ( tarcza, docisk, łożysko ), też bierze u samej góry,a przed wymianą praktycznie brało na podłodze. Dwumasy nie wymieniałem bo mechanik stwierdził, że jest ok. A czy do AVF można założyc jednomasę ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jesli na 1 i drugim biegu lekko poszarpuje oraz podczas przyspieszania na 1-2 i trochę 3 słychać metaliczne dzwonienie to będzie dwumasa ?

 

jak stałem pod autem na zapalonym silniku to jak przyłożyłem ucho do skrzyni było słychać w niej co parę chwil dziwny dźwięk terkotania , zauważalnym też jak się dobrze wsłucham w zamkniętym pomieszczeniu to podczas pracy silnika jak sie wciśnie i puści sprzęgło to jak by lekko zmieniała sie barwa dźwięku jak wcisnę jak by ustawało ale to już może mi sie wydaje :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no a do avf-a sa 1-masówki i jakie ceny mniej więcej ?

z tego co się orientuje to nie ma do AVF jednomasy, teoretycznie mógł byś włożyć od AWX-AVB, ale na 100% wiąże się to z wymianą rozrusznika i nie wiadomo, czy cały komplet nie jest wyższy. chciałem tak wkładać do siebie, ale nie miałem czasu na wyjmowanie skrzyni dwa razy gdyby było nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

problem polega na tym iż na biegu jałowym strasznie drga cały pasio i teraz pytanie co to dlaczego ?? jedni mówią ze 2mas ma ktoś jakąś wiarygodna teorie na to ?? a czy do AEB można wrzucić JM ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie koledzy wczoraj zaczęło się ślizgać sprzęgło. Jechałem na czwartym biegu (około 2000obr/min). Chciałem przyspieszyć. Wcisnąłem gaz do podłogi i po chwili obroty poszły delikatnie do góry ale samochód nie przyspieszył jak zazwyczaj. Oczywiście od razu odpuściłem. Zdarzyło się to drugi raz ale za pierwszym razem stwierdziłem, że chyba mi się wydawało. Wiem już, że nie. Pytanie jest takie czy wymieniać od razu koło DM? Żadnych objawów padniętego koła nie ma. Przeczytałem kilka postów na forum i mam mętlik. Jedni mówią wymieniać inni "doświadczenie pokazuje, że nie warto". Do tego chciałbym kupić jakieś mocniejsze sprzęgło ze względu na chipa. Czytałem, że większe od AVF się nie zmieści. Czy jest zatem jakaś alternatywa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

alternatywą jest Pan Radzikowski :)http://sprzegla.com/

 

wiele dobrych słów jest o nim na forum wystarczy wyszukać po nazwisku.

sam się nad nim zastanawiam. Jesteś w Wawy to podjedz, zobacz, zapytaj - na pewno doradzą i zrobią jednomasę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No czytałem o nim wiele dobrego. Planuję się wybrać do niego w przyszłym tygodniu. A co do koła jednomasowego to część osób sobie chwali (Ci co im jeszcze skrzynia nie padła) a część przestrzega przed nim (Ci, którym coś się w skrzyni sypnęło). I bądź tu mądry... Poza tym u mnie koło jeszcze chodzi jak trzeba. Tak jak pisałem - żadnych objawów padającego koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wkrótce będę wymieniał kompletne sprzęgło + dwumas, samochód przy ruszaniu poszarpuje gdy jest rozgrzany szczególnie w korkach i teraz mam pytanie w katalogu LUKa do silnika AVF są 2rodzaje kół zamachowych do nr. podw.: 1#600000 i od nr. podw.: 2#000001, czym się te koła od siebie różnią? nie da rady wsadzić koła z późniejszego modelu produkcji do wcześniejszej wersji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam tez pytanie odnosnie dwumasy. autem nie szarpie ani nic z tych rzeczy ale denerwuje mnie jedna rzecz. mianowicie przy zmianie biegow slychac taki metaliczny stuk po puszczeniu sprzegla. jezeli calkowicie delikatnie puszczam to tego nie ma ale jak troche szybciej to jest takie "puk". podobny odglos jest po wrzuceniu wstecznego biegu zaraz po odpaleniu, mimo ciagle wcisnietego sprzegla. moze to byc oznaka siadajacej dwumasy? czy raczej jakas inna przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie do włascicieli afn ktorzy zmienili na jedno mase od silnik 1Z i maja zawirusowane fury , daje rade takie sprzegło ?? bo 1Z to były 90 i sie własnie zastanawiam jak sie sprawuje taka konfiguracja :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzywa

 

pisz PW do Jaruckiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy koło dwumasowe występuje w silnikach AWX ? z postów wynika że nie czy moze do AWX jest jakiś zamiennik na jednomasowe ?

teoretycznie mógł byś włożyć od AWX-AVB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AWX też jest dwumas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do avb mógł bym zamontować jednomas?Czy wtedy konieczna jest też wymiana sprzegła jeśli jest dobre a cierpi tylko dwumas?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podobno fabryczne koło ma wytrzymać 150 tyś.

inaczej podaliby to w serwisówce jako wymiana konieczna po np 150KKM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:Napisał Krembul

Podobno fabryczne koło ma wytrzymać 150 tyś.

 

inaczej podaliby to w serwisówce jako wymiana konieczna po np 150KKM

 

To co zacytowałeś kolego to nie była moja teoria tylko grzesiek80.

Proszę:

Cytat:Napisał grzesiek80

Podobno fabryczne koło ma wytrzymać 150 tyś.

 

A skąd masz kolego takie informacje? Wydaje mi się to kompletną bzdurą bo gdyby tak było żadna firma nie kupiłaby sobie VW. Służbowe samochody robią grubo ponad 50tyś km rocznie co by oznaczało, że po 2-3 latach trzeba wymieniać koło. Tak samo w Niemczech. Rzadko się spotyka TDI, które robi tam mniej niż 50tyś rocznie. Gdyby co 2-3 lata Hans miał wydać kilka tysięcy Euro na wymianę koła to byłby to jego ostatni VW a do Polski przyjeżdżałyby same Passaty z DM do wymiany.

To tak dla wyjaśnienia. :-) Ja mam prawie 220tyś i koło jak nowe. :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie mam Passata 2.5 TDi TipTronic, jak są objawy koła w automatach? Podczas jazdy nie widze żadnych objawów, ale przy gaszeniu auta lekko szarpie i teraz pytanie czy to może juz koło czy poprostu lekko silnik szarpie podczas gaszenia??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności